Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Rotoscope nasıl yapılır?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
genel mantık olarak renk bitini düşürüp ana skalaları yakalayıp üzerinde oynamalar yapıyolar fakat tam olarak otomatik yapan program var mı bilmiyorum. bildiğim kadarıyla çok basit bi iş değil, tabi film hali bambaşka.
Mesaj tarihi:
doğrudan fotoyu bu şekil yapmak için inkscape ile kurcalayın, yaparsınız. ama film olayı için adobe premier, vegas falan bişiler gerekiyordur herhalde. o kısmı ile ilgili hiçbi bilgim yok.
Mesaj tarihi:
video icin durum değişik tabi, ama painterın bunu düzgün yapbilcek firltreleri var.

ben kullanmadım hiç ama, en iyisi, bir ilftreyle resmi watercolor veya pastel resme cevirirsiniz, bi taneylede düz ink alırsınız sadece siyah beyaz, birleştirince ink kontürleri oluşturur.

cok konuşuldu bide a scanner darkly rotoscope'mu diye, bence değil, ama bu başka bi konu tabi.
Mesaj tarihi:
60 illustrator, 2 saatlik film? hiçbişey değil.
her karenın üstünden tek tek gecilmedi, bizde biliyoruz nasıl yapılıyo bu işler.

basmıslar filtreyi olmuş olm işte, adamlar animasyon diye yutturuyo demiyorum, ama rotoscope'un cıkış noktası cok daha baska.
Mesaj tarihi:

bu lucy mayrs yaptik ettik diyor heryerde şöle bi bakıntım tekrar.

wikideki aciklama şöle diyor

said:
After principal photography was finished, the film was transferred to QuickTime for a 15-month animation process: interpolated-rotoscoping. A Scanner Darkly was filmed digitally using the Panasonic AG-DVX100 and then animated with Rotoshop, a proprietary graphics editing program created by Bob Sabiston. Rotoshop uses an animation technique called interpolated rotoscope, which was previously used in Linklater's film Waking Life. Linklater discussed the ideas and inspiration behind his use of rotoscoping in a UK documentary about him in 2004, linking it to his personal experiences of lucid dreaming. Rotoscoping in traditional cel animation originally involved tracing over film frame-by-frame. This is similar in some respects to the rotoscope style of filmmaker Ralph Bakshi. Rotoshop animation, however, makes use of vector keyframes, and interpolates the in-between frames automatically.[5]
The animation phase was a trying process for Linklater who said, "I know how to make a movie, but I don't really know how to handle the animation."[1] He had gone the animation route because he felt that there was very little animation targeted for adults.[1] Each minute of animation required 350 hours of work with 50 animators working full-time every day.[8]



Mesaj tarihi:
yazmıştım silinmiş tekrar yazayım

http://www.youtube.com/watch?v=bpNzlxlZShE

arkadaşım bu reklamın çekiminde çalıştı. türkiyede çekmişler normal kamerayla amerikaya yollamışlar.
amerikada yapanlar da tek tek çiziyorlarmış filmin üstüne sanırsam -tam anlamadım da-yukarda bahsedildiği gibi. baya meşakatli işmiş yani.
Mesaj tarihi:
ben de yazmıştım bu topike silinmiş

aynen denildiği gibi rotoscope tek tek elle çizilir üstünden boyanır. öyle programa at yok filtrelesin o kendi yapsın ben uğraşmayayım yalan işler.

"klasik animasyon sabır işidir, o sabrı gösterende delidir."

der, bir 3. sınıf animasyon öğrencisi
Mesaj tarihi:
abi bunlar yalnız arka planları vs ayırıp layerlarda cell shaded vector sonrası görüntü üzerinde düzeltmeler falan yapıyorlar. fully hand drawn rotoscope değiller, yapmayın gözünü seveyim. zaten onun havası da acaip ayrı oluyor.
Mesaj tarihi:
nomsaR said:

genel mantık olarak renk bitini düşürüp ana skalaları yakalayıp üzerinde oynamalar yapıyolar fakat tam olarak otomatik yapan program var mı bilmiyorum. bildiğim kadarıyla çok basit bi iş değil, tabi film hali bambaşka.


nomsar özetlemiş yine.
otomatik yapan bir program yok.
Mesaj tarihi:

ya tarz meselesi, otomasyon ne kadar çok artarsa etki o kadar azalacak.

misal

bu filmi izlediyseniz animasyon haldeyken geçişler falan o kadar garip gelir ki insana, çünkü çok emek var ve tarz katılmış. Kamera açılarının değiştiği sahnelerde ışıkların ve gölgelerin yer değiştirmeleri olabildiğince amorf, hatalı ve dinamik. Gerçekçilikten uzak, ancak porte çizimleri yakın olduğundan aradaki bu tat bize ulaşıyo. Yoksa hiçbir program yoktur ki yüze vuran ışığı suratta sadece 3 renge bölsün, sakalı da o şekilde çeksin alsın. Çok sorgulamamak lazım, çünkü ne olursa olsun programlardan faydalanılarak hazırlanan prodüksyonlar. yoksa kimse looney tunes çizmiyo.

Mesaj tarihi:
ben okul için yaptığım basit bir rotoscope çalışmasında sadece ps filtrelerini kullanmıştım.

Şimdi basit diyorum, o yüzden baz alınmasın ama 4 dakikalık bir görüntü üzerinde çalışmıştım ve bunların her frame'ini tek tek ayarlarını yapıp kaydettiğim filtre ile boyayarak halletmiştim. Ha Scanner Darkly veya Akbank reklamları kadar kaliteli olmamıştı, hatta yarısı bile etmezdi ama rotoscope'du sonuçta :D

bunu öyle otomatik olarak yapabileceğin hiçbirşey yok yani, ya benim gibi filtreleri tek tek kullanıp yapacaksın yada yine tek tek çizerek yapacaksın.
×
×
  • Yeni Oluştur...