Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DOOM 3 İyi olmuş / Kötü olmuş kavgası topici!


Eno

Öne çıkan mesajlar

bm'in kendisi farkedilmiyor = etkisi farkedilmiyor. fark hissedilmiyorsa kullanılmasının anlamı yok ki, duvarlarda ilave bir gerçekçilik hissedemedim doğrusu. source motorunun kötü olması anlamına gelmez bu dediğim ama şu resmi koymanın anlamı olmamış, etkileneceğimizi düşünmüşsün ama etkilenebileceğimiz bir resim değil maalesef..

multiplayer oyun diye grafiklerin özellikle kötüleştirilmesi diye birşey duymadım bugüne kadar, unreal tournament serisi mesela bugüne kadar her oyunda hem grafik alanında lider oldular çıktıkları dönemlerde, hem de sırf multiplayer. cafelerdeki 5 yıllık makineleri hedefliyorlardır belki, hedeflemesinler. hedefliyorlarsa da ben o hedefte değilim, bana cidden çok kötü geldi gördüğüm source cs ss'leri.. (aztec filan da gördüm, haritanın aynını alıp mı koymuşlar bilmiyorum ama ut motorundaki tacops gibi görünüyordu, hatta daha kötü nerdeyse)

valla sana nasıl daha çekici geliyor bilmiyorum ama şu source cs'si grafikleri source motorundan nasibini almış gibi durmuyor. source'lu hl2 2004 yılı için 'normal' grafiklere sahip olacak. 2003 eylül'ünde çıksaydı planladıkları gibi o zaman çıktığı vaktin en iyi grafiklerine sahip olabilirdi, ben oyunun çıkacağı duyurulduktan 15 gün sonra bir başvuru için önincelemesini yazmış (yayınlanmadı başvuru olduğundan ötürü) ve geniş bir araştırma yapmıştım dolayısıyla. o zaman için de gerçekten çok etkileyiciydi grafikler. 1,5 yıl geçti neredeyse, yerinde durmuyor teknoloji.. ancak doom3'ten daha çekici görünmediğini objektif yaklaşan herkes kabul edecektir, daha önce çıkarabilmeleri lazımdı. şu veya bu nedenle olmadı sonuçta, hl2 grafik puanlamasında 10 alamayabilir çıktığı zaman bu nedenle.. (hem oyunculardan hem eleştirmenlerden)

ben iki oyunun da hayranıyım çıktıkları zamandan bugüne, ikisine de aynı oranda yaklaşımım. "doom sevmem" ya da "hl sevmem" gibi bir düşüncem yok ki önyargım olsun.. :)[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neyi tartışıonuz kardeş hl2 nin grafikleri doom3den daha kötü hl2 yapımcıları yapamazmı doom3 grafikleri kadar ii bişi yapar ama onların istedikleri o deil hl2 cs gibi modlar için kullanılcak adamlar yine bilgisayarları çok zorlamayan orta derecedeki bi bilgisayarın kaldıra bilceği bi oyun yapmaya çalışıo[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eh hepsi nasıl hepsini yapar arkadaşlar? bu kadar basit mi sandınız grafik motoru yapmayı? ayrıca eski makineleri zorlamamak bütün gayeyse o zaman doom çıktığında bıraksalardı grafikler geliştirmeyi, 486'ları hiç değiştirmeden paşa paşa oynasaydık hl2'yi..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hl2nin amacı görevli bi oyun ama asıl amacı cs gibi multiplayerlı oyuna taban olmak eğer adam süper grafik yaparsa internet cafe sahipleri bu oyunu alırken 10 kere düşüncek çünkü sistemini öküz gibi upgrade etmesi lazım ama orta halli bişi yaparsa cafecilerin masrafını düşürcek cafecilerde oynu alırken 2 kere düşüncek.ayrıce 5yıllık oyun hala manyaq bi şekilde oynanıo sence bu oynu yenilemenin zamanı gelmedimi(grafik bakımından)[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hiçbir oyun firması ülkemizin 1 yıl öncesinin sistemiyle oyun oynatan net kafelerinin sistemlerini düşünerek ona göre oyun hazırlamaz.hadi o sistemler güncel olsun, ki var böyleleri az olsa da, yine bunun bir mantığı yok.oyunlara her halikarda LAN play konuyor oyun mekaniği destekliyorsa.
sistem ise o anki piyasada gezen teknolojiyle orantılı birşey.artık bu devirde oyun firması değil kullanıcı ayak uydurmak zorunda.[signature][hline]Prawler, 25 Mayıs 2003 11:15 tarihinde demiş ki:
Sonra kendimi gerçekten de boşlukta buldum. O anda içimi bir huzur kapladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HL2: fizik motoru süper, scriptler/tuzaklar/olaylar harika.
D3: grafikleri ve ortamları müthiş..

üzgünüm ama ne kadar hl2 fan'ı olsam da söylemem gerek. hl2'nin grafikleri 1 yıl öncenin grafikleri. zaten oyun güya geçen sene çıkacaktı, b.kunu çıkardılar erteleme işinin.. hl2'deki interaktif çevre olmasa oyun sadece ismiyle meşhur olurdu. oyunda BM/pixel shader olduğu belli bile olmuyor. siz söyleyene kadar ben yok zannediyodum. hl2'de suratlar, ifadeler falan çok kaliteli ve gerçekçi, ama duvarlar falan hiç hoşuma gitmedi. efektsiz texture'lar çok bayık oluyo. d3'te bump mapping'i abartmışlar falan, evet ama son derece güzel olmuş. farcry'da da bayağı belli oluyodu, onda da çok güzeldi. hl2'nin grafikleri d3 gibi olsaydı var ya valve din olurdu heralde.

PS: her 8 ayda bi bilgisayar performansının ikiye katlandığını düşünürsek hl2 biraz geride kalmış.[signature][hline]Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?


[Bu mesaj mayfer tarafından 13 Ağustos 2004 03:15 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam çok güzel söylemiş. etkileyicilik açısından... mm.. pcdeki crime wave gibi, amigadaki defender of the crown gibi doom3. hayret ettiriyo yani. renderlanmış oyunu realtime oynuyom sanki adeta be. vay anasını.[signature][hline]unity100, 18 Temmuz 2004 22:05 tarihinde demiş ki:
bababababababa ba. ahelogg ahelog hele hele helelehlelelee.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi özetlediniz azizim, typhoon ile üç boyut dünyasına yelken açmış bir neslin çocuklarıyız biz. afakı sarmışsa system requirements denen 599$'lık canavar, bizim bump-mapping'li serhaddimiz var..

işte bu ahval ve şerait içinde dahi, oyun manyağının en birinci görevi saçmalamaktır..

diyorum..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

videosunu daha yeni izledim bi izledim sora şaşırdım bida izledim (yani bi bakan bida bakıo) su mükemmel (aztecde çekilmiş) su efektleri flan fizik motoru silahların tibi deişmiş deagle cok ırenc olmus awp yide o kadr sevmedim ama ak47 ii c4 güzel olmuş bastıı sayılar fln gözüküo bi an gaz geldim cs oynayasım geldi bence çok başarılı[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
ReD_DoG, 13 Ağustos 2004 00:38 tarihinde demiş ki:
sadece bu ülkede net ccafe uok ve bu oynun kullanıcılarının çoğu cafe sahipleri
tam tersine kullanıcılarıın çoğu hatta emin olamam ama herhalde bi %95 i falan ev kullanıcısı.hatta çok daha yüksek bir oran bile olabilir bırak yüzdeyi bindelik dilim şeklinde.hele türkiye değil dünya baz alınırsa bu oran çok çok daha düşer.

başka ülkelerdeki net kafe olmasının söylediğimle bir alakası yok.net kafe ortamı hiçbir zaman bir oyun yapılırken baz alınan birşey değil.oyun motoru, yazılım teknolojileri ve yeni hardware bunu etkiler, insanların sistemi baz alınır.sistem baz alınınca hiçbir ayrım söz konusu değildir.kafe pc si diye bir kavram yoktur zaten, geri kalmış pc vardır o da kafe sahibinin derdidir.[signature][hline]Prawler, 25 Mayıs 2003 11:15 tarihinde demiş ki:
Sonra kendimi gerçekten de boşlukta buldum. O anda içimi bir huzur kapladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
]Vampire, 12 Ağustos 2004 22:23 tarihinde demiş ki:
O bu kadar yükselttigin göklere cikardigin cennetin en üst katina tasimayi amacladigin su motor cikmis olsada öyle savunsan bu kadar icim gitmiycek, benim hayatim fps le gecti ve su attin SS varya Jedi Outcastin bile sslerinde daha cok agzimin sulari akmisti...Ben bu duvardaki bump-mapping'e bump-mapping demem, yarim santim derinlik hissi katmis diye aa ne muhtesem olmus demem cünkü öyle degil, bump-mappingin krali sen ister kabul et ister etme doom3, bu ss onun herhangi bir sahniesinin yanindan bile gecemez ki 3 sene önce oynadigim ghost recon bile bundan daha güzel görünüyordu...

Doom3 teknolojisi bundan cok daha ilerde ister kabul et ister etme...Su an sadece sen doom3 oyununu görerek HL2 yi ölümüne savunma gafletinde bulunuyorsun ama doom3 motorunun lisansi alinip dahada gelistirilince ve o inanilmaz savundugunuz fizik ögerleri önümüzdeki yillarda baska oyunlara eklenince ne diceksiniz merak ediyorum...Sirada su an Quake4 var...

Bu motorun grafik teknolojisinden bahsetmeyin bana unreal 2 bile bundan 10 kat daha güzel bence.Bu oyunda yüzdeki mimikler zart zurtta harika olmus demeyin sikildim sizin bu ölümüne savunmlarinizdan, ac DR. BETRUGER in konusmasindaki mimiklere ve texture kalitesine bak sonrada ac HL2 SS lerindeki texture kalitesine bak...Bump-mapping sadece duvarlarda kullanilmadi Doom3 te, karakterlerinde üstünde kullanildi hatirlatirim ve burda bana HL2 texturelari daha güzel diyenin aklini karislar akli dengesinden süphe ederim...

Göz var nizam var, körü körüne savunmayin, doom3 texture qualitysi o kadar yüksek ki 32gb/s veriyolu olan kartlar bile o yükseklikte cözünürlügü kaldirmaya zorlaniyor...Oyun cikinca hepiniz suscaksiniz...Kabul edin grafik yönünden su an DOOM3 ü gecebilecek bir tane oyun yok olsaydi oda FARCRY olurdu bu grafiklere sahip HL2 degil, ac hl2 nin bütün sslerini teker teker karsilastir, bu uzakliktan bile düz texture gibi göze batiyor...

HL2 nin iddiasi senaryo yönünden olucak bunu kabul edin ve birakin artik grafik yönünden cok daha güzel yok bu teknolojiyi kullanimisi cikinca tartisirsiniz da tartistiginiza deger..Ve son söz bu grafik hic ama hicte doom3 ten daha cekici degil kusura bakma



Öncelikle ReD_DoG ve mayfer aslında HL2'nin amacını çok iyi açıklamış.

Vampire'e cevap vermek istiyorum.
Ben O ss'yi yeterli bump-mapping'i göstermek için koydum, poligon sayısı epey düşük bir resim, Kare duvarlar birleşmiş falan. Ama sonuçta Duvar Texture'ına baktığımızda kayaların üzerindeki oyuk hissini iyi vermiş mi? vermiş. Doom 3'te ise BM göze batıyor!!! Abartı kullanılmış!!! Koskoca Siyahlıklar olarak kendini hissettiriyor.

Ya doom3'ün teknolojisi çok daha ileride diyorsun. HAHAAAA. Ulan OpenGL 1.5!!!! NE İLERİSİ 1-2 SENE GERI OLAN BIR MOTOR!!! SADECE BM KURTARIYOR MOTORU.

DX9.0c destekli hiç bir motorun yanına yaklaşamaz ya D3 motoru. Oyunları oynamak yetmiyor. Hardware, Software bilgileride gerekiyor biraz tabi.

Ya Yüzdeki mimik özelliklerine hayatta laf edemezsin işte. Şu ana kadar hiç bir oyunda olmayan surat ifadeleri yapılabiliyor bu teknikle. 40 küsur bağlantıdan oluşuyor o surat. Her hangi bir ses dosyasını koyduğun zaman ağız ona göre hareket ediyor. D3 ise çok kısıtlı surat ifadeleri var.

BM D3'te karakterlerin üstünde kullanılıyor fatak HL2'de poligon ön planda böylece daha gerçekçi duruyor. Ayrıca HL2'de de GEREKLİ KARAKTERLERDE BM kullanılıyor. Gereksiz yere adamın eline, kel kafasına falan uygulanmıyor.

Far Cry motoru ise doom3'ünkinden zaten daha üstün. FC'de motorunda yapabileceğin mekanlar sınırsız, fakan D3'te sınırlı...
Hatta FC motoru genel olarak HL2 motorundanda başarılı.

Sonuçta Motor olarak FC > Source > S.T.A.L.K.E.R > Doom3
Oyun olarak Half-Life 2 > Doom3/S.T.A.L.K.E.R > Far Cry

Ama ben HL2'yi koruyorum doğru, sizde D3'ü koruyorsunuz.
Sonuçta benim fikrim değişmeyecek, benim gibilerinde fikri değişmeyecek. Ve benim gibilerde çoğunlukta...

PS: Yoruldum ya. Bu thread böyle devam eder.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor

[Bu mesaj LathspeLL tarafından 13 Ağustos 2004 06:02 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çoğunlukta? başlığa şöyle bir gözat istersen tekrardan.. :) hatta yabancı sitelerdeki incelemeleri, okuyucu görüşlerini de oku buradakilerin düşünceleri yeterli gelmezse. henüz hiçbir yerde görmüş değilim hl2 grafiklerinin doom3'ün ilerisinde olduğu yönünde bir yazı ama tersini görmüşlüğüm var..

"Ama sonuçta Duvar Texture'ına baktığımızda kayaların üzerindeki oyuk hissini iyi vermiş mi?"

yoo, vermemiş. tekrar bakıyorum, bir fark göremiyorum. hissedilmiyor da..

"Doom 3'te ise BM göze batıyor!!!"

yani görülüyor, hissediliyor. görevini yerine getiriyor..

"Koskoca Siyahlıklar olarak kendini hissettiriyor."

koskoca siyahlık mı denir bilmiyorum ama farkı hissediyorsun. ve bu fark olumlu yönde, çirkinlik değil gerçekçilik ekliyor..

valla düşünüyorum da insanın ne denli fanatik olması gerek şu ss'i yüceltebilmesi için.. :) ben de ut motorunu savunmuştum vaktinde quake 3'e karşı; hl2'yi gözümüzle gördüğümüz vakit belki diyebilirim aynı şekilde, "doom3 daha afilli ama hl2 geniş alanlarda daha iyi ve genel olarak daha ustaca kullanılmış oyun dünyasını yaratırken" ancak görmem gerek hl2'yi kendi gözümle. ha ama şu source cs görüntülerini bunu düşündüremiyor bana. ilk ut motoruyla yapılmış tacops'u yükleyin görün hangisi daha güzel gözüküyor..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Ya Yüzdeki mimik özelliklerine hayatta laf edemezsin işte. Şu ana kadar hiç bir oyunda olmayan surat ifadeleri yapılabiliyor bu teknikle. 40 küsur bağlantıdan oluşuyor o surat. Her hangi bir ses dosyasını koyduğun zaman ağız ona göre hareket ediyor. D3 ise çok kısıtlı surat ifadeleri var.


HL2 motorunu sen yazdin herhalde bu kadar savunduguna hatta cikmamis olmasina karsi savunduguna göre.Isterse o yüzde 9999 baglanti olsun beni ilgilendirmez o yüzde texture kalitesi normal FPS lerden hic farkli olmadigi sürece mimkler umrumda degil ve kimseninde umrunda olmaz.Doom3 teki agiz hareketleri ve mimiklerde konusmaya uyuyor, kisitliymis, peki doom3 te 40 küsür hareket olmasin ama kusura bakma BM yüzünden bu böyle bir eksisi varsa ki bence buna eksi denemez, bunuda rahatlikla kapatiyor.


said:
DX9.0c destekli hiç bir motorun yanına yaklaşamaz ya D3 motoru. Oyunları oynamak yetmiyor. Hardware, Software bilgileride gerekiyor biraz tabi.


Bizde biliyoruz neyin ne oldugunu asagilama moduna gecme...Sen asil sunu düsün adam 1.5-2 sene öncenin teknolojisi olan bir programla bunu basardiysa, bence diger FPS ler bosuna kürek cekmesin.Adam 2 sene öncenin grafikleriyle su an kimsenin basaramadigini basardi, HL2 erteleme üstüne erteleme koydu ama hala yerinde sayan grafikleri var.Güldürme beni.

said:
BM D3'te karakterlerin üstünde kullanılıyor fatak HL2'de poligon ön planda böylece daha gerçekçi duruyor. Ayrıca HL2'de de GEREKLİ KARAKTERLERDE BM kullanılıyor. Gereksiz yere adamın eline, kel kafasına falan uygulanmıyor.


Simdi daha cok poligon diye tapalimmi.Istersen 10.000.000 poliyogn koy bosuna konusuyorsun texture da bitiyor olay, burda körü körüne savasicagina bazi seyleri kabulet.Texture qulaity artik cok önemli..Internetteki tarafsiz previewlardan "HL2 models just look like the origionals just much higher resolution and smoother looking. Doom 3 characters just look so much more fitted for their purpose where as hl2 just look any old slap job. IMO, Doom 3's characters have far more quality put into them than HL2's do. However, we can not state this as a fact before we have played both on our computers.".Eski texturelara yüz hareketleri ekleyip polygon sayisini arttirmak simdi asmislik mi oluyor...Sen beni anlamiyorsun.CIZGI FILM gibi oyunlardan gina geldi artik.Simdi umarim daha iyi anlamissindir.

said:
...Ve benim gibilerde çoğunlukta...


Hic sanmiyorum HL2 yi körü körüne savunanlar bile sadece senaryosu icin savunuyor.Bunu bir kez kabul et, HL2 senaryoda öne gecicek, en psikopat HL2 leri bile DOOM3 ün grafikleri karsisinda sustu.Sende sus artik, bana HL2 nin senaryosunu istedigin kadar göklere cikar, agzimi acmam, haklisin derim, oyun cok eglenceli olcak derim ama gelip bana grafik konusunda HL2 vs DOOM3 te HL2 cok daha güzel deme...Biseyi kabul etmeyi ögren, hikaye anlatiyorsun, git forum oku biraz hayatin bi tek paticikte geciyor galba..Diger forumlardaki HL2 delileri bile senden 10 kat daha mantikli yazilar yaziyor.Körü körüne dalmiyolar olaya...

Bu oyunu bende senin kadar bekliyorum, ister cirkin ister kötü olsun, ve eminim ki doom3 ten senaryo ve oynanabilirlik yönünden daha güzel olucak...Doom3 yine bir efsane oldu, ilk doom serilerini oynayamayanlar yeni bir efsane tanidilar.Dün computer storedaydim 1000 lerce DOOM3 boxu sirali duruyordu, ve inan bana her gecen durup bi tane aliyordu, ben böyle bir sahneyi hicbir oyunda görmemistim.Abartisiz o kadar cok boxun da bi arada yigildigini ve o kadar cok kisinin oyunu aldigini görmemistim ve oyun cikali 1.5 hafta olmasina ragmen.

Cok uzun bir yazi oldu yazarken ben sikildim artik.Oyun cikmadan tartismayida birak, fol yok yumurta yok delay üstüne delay yapiyolar zaten.[signature][hline]Dont make me more aggressive than devil...

[Bu mesaj Vampire tarafından 13 Ağustos 2004 14:58 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
LathspeLL, 12 Ağustos 2004 04:31 tarihinde demiş ki:



açıkçası burda duvarlarda oyukluk hissi pek yok. adamın kolu falan pürüzsüz. kıyafetindeki kıvrımlar sadece texture. BM olmadan çok... nası desem.. eksik görünüyo.
ondan sonra bi de şuna bak:


ellere dikkatini çekerim.

bu arada, BM'nin çok abartıldığını söylemşsin. grafikleri gerçekçi yapan da abartı contrast zaten.. (gölgeler çok koyu, ışıklar çok açık olcak. dynamic lighting ile BM bir araya gelince görüntüler resmen gerçek oluyo.)

overall olarak yine de hl2 takacak ona laf yok :horace:[signature][hline]Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hl2 daha cikmamis bi oyun doom3 ile karsilastirilmasi gercekten cok sacma hl2 cikar biri hl2 mi daha guzel yoksa doom3 mü diye topic orda tartisirsiniz hl2 den 3-5 screenshot ve bi kac movie ile doom3 ü kiyaslamayin
yani ben sonuc olarak doom 3 ü oynadim begenmedim burda ciksalar doom 3 bole bak su screenshot a burda eli sole g*tu bole diye gosterselerde fikrim degismeyecek burda direk bi inatlasma soz konusu olmus bende eski oyuncuyum doom bende oynadim(eskisini)ama doom 3 video sunu izledim hl2 video sunu izledim beni hl2 hem goruntu hemde oynanis olarak daha etkiledi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...