Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fotolarım


DynamicK

Öne çıkan mesajlar

O kadar çok diyagonal çizgi var ki karede köprünün üstündeki yapının eğikliği fark edildiği an çok rahatsız ediyor.Eğer fotoğrafı kropladıysan croptan önceki halde binanın solundaki kolona göre arkadaki vincin kulesini baz alarak straighten edersen ala olacak.Resmin orjinali bu crop yok dersen böyle kalsa daha iyi oluyormuş gibi.Düzeltip bi baktım çok piksel kaybı oluyor.

Mimari öğelerin baskın olduğu fotoğraflarda izlerken de, çekerken de mimari öğenin kompozisyondaki yerinin ve duruşunun mümkün olduğu kadar düzgün olmasına önem veririm şahsen.İnsan gözü anormallikleri ne yazık ki fark ettiği zaman fotoğrafın ilgi çekici olan yanı kayboluyor.

Elbette kuralları çiğneyelim, yamuk fotoğrafta çekelim, lakin bazı kompozisyonlar kurguları gereği düzeltilmiş yapıları barındırmak zorundalar.Diğer türlü seyirlik anlamlarını yitiriyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
Dediklerin dogru ama bu tip acilardan cekildiginde eger koprunun kulesini olabildigince duzeltirsen ufuk cizgisi bozuluyor. arka plandaki gokdelen ve diger yuvarlak bina egiliyor.

ben de perspektife onem veriyorum mimari fotolarda ama bu fotografin mimari icerigi disinda birazcik da reportage vari havasi nedeni ile benim gozume koprunun kulesinin hafif egik olmasi pek batmiyor.

ha baskasi farkli dusunup ona gore editleyebilir. ben bilhassa perspektifi bu sekilde biraktim, croplarken de ona uygun olarak duzenledim. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin

Bu fotograf tek kareden pseudo hdr ile minimum tone mapping sonrasi photoshop da orijinal foto uzerine layer olarak eklenip %25 opacity ile birlestirilmis hali.

tek amaci da karanlikta kalan detaylari cok bozmadan acabilmek.

pek anormallik yok yani.

mesela wikipedia fotografini koyayim bir de kiyaslamak icin


iki fotograf arasi kiyaslarken benim fotografin gunes daha dik aci ile vururken cekildigini ve wikidekinin ise gun batimina yakin bir zamanda golgelerin daha uzun oldugu bir anda cekildigini bu nedenle de benim fotografta daha yuksek contrast olacagini gorebilirsin.

clarity farkindan oturu ve bir de tonlama / WB ayarlarindan oturu cok hafif renk farkliligi var. zaten british museum fotograflarina bakarsan google'da benzer tonlarda pek cok fotograf var.

ornegin:




Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya şu gök yüzüyle bina hatları arasındaki o keskin geçiş olmasa.Clarity olmasa detay kaybediyosun heralde.Diyaframında gözüne vurmuşsun aslında.O diyaframda detayların gayet belirgin olmalı.Şu keskin kenarlar kartondan BM'yi kesip fonun üstüne yerleştirmişsin havası veriyo. :D Üst üste bi kaç kare daha çekebilmiş olsan dynamic rangeden biraz daha kurtarabilirmişsin belki kenarları.

Son karedeki otobüs olmasa.Neden, çünkü alet o kadar çok alan kaplamış ki insanlar sanki duvara doğru bi ezilmiş gibi.Hareket süper ama insanları biraz daha ortalasan onların ağırlığını arttırsan az otobüs gene gitse yolunda ama kadraja daha dar bi alandan dahil olsa.

Bu arada bir süredir fotoğraf çekemiyorum.Polatlıya taşındım.Buralarada alışıp makineyi elime alamadım bi türlü.Çenem düştü, yazıyorum öyle.Birazda parmağım çalışsa ala olacak.

Ben zamanında çektiğim hareket fotoğraflarını toparlamışım.Demek istediğimi oradan daha iyi anlatırım heralde.

http://www.flickr.com/photos/erson/sets/72157625601069408/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin

British Museum fotografinda gokyuzu ile bina hatlari arasi keskin gecisin en temel iki nedeni:

oglen gunesi dik geliyor ve bina tepesine dikey aci ile carpiyor. bu nedenle arada keskin bir fark yaratmakta.

gunduz isiginda yapilan uzun pozlamalarda gokyuzunun haraketi ve binanin sabit olmasinin gozde yarattigi bir yanilma durumu var. binanin sahip oldugu hatlar ile ayni yonde ilerlemiyorsa bulutlar, bu dedigin gibi bir etki yaratiyor.

mesela gecen aralik ayinda oglen cektigim bir benzer fotografta bu etki birbirini tamamlar yonde oldugundan ayni hissi vermiyor fotoda


bunlara ek olarak clarity ve yanilmiyorsam photoshop da high pass de uygulamam neticesinde etki biraz daha artti. fotografi bozmadigi surece benim hosuma gidiyor aslinda. mesela HDR yaparken highlight smoothing kullanmayanlari dovesim geliyor benimde. :)

---------------

Son koydugum fotografta ise dediklerine bir nebze katilsam da sanirim bence fotografin daha etkili olabilmesi icin kadraja cok yakindan giren 2 tane takim elbiseli amca gerekliydi. siyah giysiler ve siyah golgeleri ile cok guzel durabilirdi. otobusun olmasi beni rahatsiz etmedi zaten bilhassa otobusun kadraja o acidan girmesini bekleyerek cekmistim. fotograf croplu gerci. kompozisyonu biraz daha degistirme sansim var. benzer bir kac fotograf daha cektim belki digerlerinden bir tane bulup koyarim sonradan.


------

ben bunlari yazarken viewbug sitesinde bir tane fotografim odul aldi simdi email geldi :p

http://www.viewbug.com/photo/2207147

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu geniş açının olayı çok iyi ya.Ben 50x1.6 ile yaşıyorum uzuun süredir.Bi geniş açı artık farz oldu.

O siyah beyaz son fotoğraf bayaa iyiymiş.Onda da köprünün üzerinde o beyaz kontrast kalmış.Heralde böyle çalışmalarda son ürün çıkmadan önce photoshopta zooma abanıp bi pixel pixel düzenleme felan yapmak gerekiyo, yada healing brushmıdır.O tip müdahaleleride hiç sevmem ama senin bu fotoğraflarını büyük boy bastıracak olsam bi elden geçirirdim.

Bir de ödül aldığın fotoğrafla ilgili bi sorum olacak.Kadraj güzel hoş, bulutlar falan da kompozisyonu iyi desteklemiş ama renk düzenlemesi sonrası ağacın çevresinde kalan beyaz hare bulutlarla mavi gök yüzü arasındaki beyaz geçiş... böyle ufak tefek ayrıntılar var, onları nasıl engelleyeceğiz?Ben bi efekt sonucu böyle bi sonuç alsam fotoğrafı bi kenara koyuyorum sakin kafayla tekrar bakmak için.Benim gözüme çok batıyo böyle şeyler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
acikcasi herseyi mukemmel oturtmak pek mumkun olmayabilir. bazi pro fotografcilar da zaten bunun uzerine bas bas bagiriyorlar. teknik anlamda kusursuz olacak diye fotografin icerecegi anlami ve sanatsalligini oldurmemek gerek diye.

ben bazen teknik olarak cok abanip bazen de hepsini bir kenara koyup zit yonde gidiyorum. cekerken cok heyecanlandiran lakin sonra basarisiz bulup da hdd de toz tutmaya biraktigim pek cok fotografim var.

dedigin agacin dallari etrafindaki parlama genelde benim de cok takildigim bir sey. bu fotografta tam olarak nasil editleme yaptigimi net hatirlamiyorum dogrusu. fotoyu cektigim gun bir proje icin Londra'nin belli noktalarinda cekim yapmam gerekiyordu. Sansima da bulutlar nehir boyunca sanki nehir ile ayni paralellikte ilerliyor gibiydi, enfes bir goruntu yaratmisti.

bazen hdr yapmasanda veya color efex pro ile koklemesende o goruntugu gibi bir parlaklik olusuyor. graduated nd filtre ve CPL kullanarak epey cozulur gerci bu sorun. uzerinden de dodge/burn ile gecmek lazim. ben fotograflari hazirlamam icin 1-2 saatim oldugu bir anda yaptigim bu ve bunun gibi diger 50 kusur fotografi cok hizli duzenleyip baskiya gondermistim.

o gun cektigim basilan fotograflardan bir kac tanesi su linkde var http://inanaksoy.com/publications/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
Tesekkurler. :)

1969 yilinda insa edilmis bir malikane burasi. Yagmur, gunes ve firtinali bir havada parkta pek kimse yokkken yagmurluklari giyip kamera, tripod, 10 stop nd filtre ve genis aci lens ile foto cekmeye gittim. gun batimi esnasinda uzun pozlama yaptim.

http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2013/124/b/c/the_mansion_by_dynamick-d64182g.jpg

Shutter Speed:92 second
Aperture:F/11.0
Focal Length:16 mm
ISO Speed:100
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...