Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

cakma motorcu olacagim varmi surmus olan


matama

Öne çıkan mesajlar

fastreloader said:

mesela bisiklette süratli giderken ne tarafa dönecekseniz ağırlığınızı oraya verip yatıp dönersiniz


Bu cümlede salt ağırlığımı bir yana vererek, o yöne dönerim diyorsan yanlış olduğunu belirtmek isterim. Sadece CS ile döner iki tekeri olan bisiklet ve motorsiklet.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

fastreloader said:

mesela bisiklette süratli giderken ne tarafa dönecekseniz ağırlığınızı oraya verip yatıp dönersiniz


Bu cümlede salt ağırlığımı bir yana vererek, o yöne dönerim diyorsan yanlış olduğunu belirtmek isterim. Sadece CS ile döner iki tekeri olan bisiklet ve motorsiklet.

bisitlette kontra yapılmaz abicim, o iş için fazla hafif, ağırlık merkezini kaydırarak yatırırsın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fastreloader said:

Law said:

fastreloader said:

mesela bisiklette süratli giderken ne tarafa dönecekseniz ağırlığınızı oraya verip yatıp dönersiniz


Bu cümlede salt ağırlığımı bir yana vererek, o yöne dönerim diyorsan yanlış olduğunu belirtmek isterim. Sadece CS ile döner iki tekeri olan bisiklet ve motorsiklet.

bisitlette kontra yapılmaz abicim, o iş için fazla hafif, ağırlık merkezini kaydırarak yatırırsın


Yok gayet de yapılıyor. Ben ilk motor almadan önce bu motosiklet teorisini okumuştum. İşte bu ters kontra tekniğini okuduktan sonra de bit get öyle dönülür mü lan dedim. Sonra aldım bisikleti yeteri hıza ulaşınca direk tepkim ananı.... olmuştu.

Motordan sarkma olayı falan çok daha zor,tehlikeli ve trafikte yapılmaması gereken teknikler. Kontra yaparken asla sağa sola en ufak bir oynama yapmazsın zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fastreloader said:

Law said:

fastreloader said:

mesela bisiklette süratli giderken ne tarafa dönecekseniz ağırlığınızı oraya verip yatıp dönersiniz


Bu cümlede salt ağırlığımı bir yana vererek, o yöne dönerim diyorsan yanlış olduğunu belirtmek isterim. Sadece CS ile döner iki tekeri olan bisiklet ve motorsiklet.

bisitlette kontra yapılmaz abicim, o iş için fazla hafif, ağırlık merkezini kaydırarak yatırırsın


Ya döküman verdik anlattık işte. Bisiklet de belirli bir hızdan sonra ancak CS ile döner bu kadar, fizik kuralı çünkü. Düşük hızlarda hem motor hem bisiklet gidon sağa çevrilince sağa döner ama belli bir hızdan sonra ancak CS ile döner. Ağırlık ile kontranın bir alakası yok. Merkez kaç gücü ile alakalı, motor cs den dolayı yatıyor bundan dolayıda sende ağırlığını kaydırıyorsun. Motor ister 50 kilo olsun ister 5 kilo ister 1000 kilo. Ağrılık merkezi kaydırarak yatmaz ne bisiklet ne motor. Hondanın eğitim merkezine gidersin katılırsın orada zaten iyice anlatıyorlar herşeyi.

İlk attığın postta yazdığın bir çok şeyde yanlış ayrıca, aç dökümanları incele videoları oku ayrıca nejat arbaşın motorsiklet teorisini oku zaten o noktadan sonra halen dediklerini savunuyorsan he abicim haklısın der bırakırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dönüş olaylarıyla ilgili bisikletin veya motorun sadece yana yaratak döndüğü yönünde bir yanlış anlaşılma var sanırsam. Ağırlık merkezini değiştirdikten sonra gidon çevrilmediği sürece dönmüyor bisiklet veya motosiklet. Gidonu çevirmeden sadece yana yatarsanız direk düşersiniz :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Motosiklet veya bisiklet hızlandıktan sonra gidonu çevirme diye bir şey yok. Hatta motogp'de falan biraz dikkatli bakarsaniz adam mesela hayvan gibi bir süratle girdiği virajda, mesela sola dönüyor ise gidon dümdüzdür hatta rossi gibi hayvanların gidonları hafif sağa bile dönük olabiliyor.

Motoru yatırmanın hiç bir zararı yoktur. Sonuçta fizik abi o tekerler döndüğü sürece oluşan bir kuvvet vardı(unuttum şimdi de araştırmak lazım biraz ismi için). Bu kuvvetten dolayı motosiklet yere yapışır. Asfaltın kalitesine, lastiklerin durumuna göre yatır yatırabildiğin kadar.

Motogp'de yatma açısı 71 derece olması lazım. Supermoto diye bi klas, onda da adamlar bacaklarını ileri uzatip falan dönüyorlar. Onda da rekor 80küsür derece falan olması lazım.

Eğer cidden motosiklet sürüp de gidon çevirerek dönmeye çalışıyorsanız. Bir kursa gidin ya da en azından Law'ın verdiği linktekileri bi okuyun. Zaten yollar leş gibi, insanlarımız saygısız. kontra tekniğini düzgün uygulayarak hareket kabiliyetinizi inanılmaz derecede arttırabilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

fastreloader said:

Law said:

fastreloader said:

mesela bisiklette süratli giderken ne tarafa dönecekseniz ağırlığınızı oraya verip yatıp dönersiniz


Bu cümlede salt ağırlığımı bir yana vererek, o yöne dönerim diyorsan yanlış olduğunu belirtmek isterim. Sadece CS ile döner iki tekeri olan bisiklet ve motorsiklet.

bisitlette kontra yapılmaz abicim, o iş için fazla hafif, ağırlık merkezini kaydırarak yatırırsın


Ya döküman verdik anlattık işte. Bisiklet de belirli bir hızdan sonra ancak CS ile döner bu kadar, fizik kuralı çünkü. Düşük hızlarda hem motor hem bisiklet gidon sağa çevrilince sağa döner ama belli bir hızdan sonra ancak CS ile döner. Ağırlık ile kontranın bir alakası yok. Merkez kaç gücü ile alakalı, motor cs den dolayı yatıyor bundan dolayıda sende ağırlığını kaydırıyorsun. Motor ister 50 kilo olsun ister 5 kilo ister 1000 kilo. Ağrılık merkezi kaydırarak yatmaz ne bisiklet ne motor. Hondanın eğitim merkezine gidersin katılırsın orada zaten iyice anlatıyorlar herşeyi.

İlk attığın postta yazdığın bir çok şeyde yanlış ayrıca, aç dökümanları incele videoları oku ayrıca nejat arbaşın motorsiklet teorisini oku zaten o noktadan sonra halen dediklerini savunuyorsan he abicim haklısın der bırakırım.


nejatın motosiklet teorisini yıllar önce okudum, üstüne yeterince deneyimim var. bilmeden konuşma bence, kontraversiyal kuvveti elde etmek için gidonu çevirmekle ağırlığı verip yatmak arasında fark yok.

al bisikleti hızlan yap bakalım bi kaç kontra gidonu eline alırsın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazıların tamamını okumadım ama counter streering tartışması şu:

insanlar "bir yöne dönmek için SÜREKLİ olarak tersi yöne gidonu ittirmek mi gerekiyor?" anlamışlar. hayır.

bir yana eğilebilmeniz ve o yönde dönebilmeniz için ilk başta bir an için tersi yöne gider gibi yapıp kendinizi dönmek istediğiniz yöne eğmeniz gerekiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...