Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

cakma motorcu olacagim varmi surmus olan


matama

Öne çıkan mesajlar

Eralp said:

Aletin yatma konusunda falan bir sorunu olacağını sanmıyorum, sorunu olsa şirket çıkartmaz zaten motoru. Ancak görüşünüş olarak çok çok iğrenç. Böyle motor mu olur lan. Bu fiyata çok güzel scooter lar alınır yani.


Abi şu merete motor demeyin, araç diyin. Ayıp oluyor =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Manve_13 said:

su araç motordan cok daha güvensiz geliyor bana. biraz tehlikeli bir an olsa istediğin kadar bu aleti yatirabilecek misin? Ne bileyim böyle takla atcak gibi duruyor.

aquila said:

motogp mi abi bu, ne eğmesi, dümen döndüğü kadar dönüyodur işte. yolda gördüm ben bundan, çok çirkin bişey.

Demişsin abi de. Motosiklette 20km/s hızın altında giderken gidon çevrilmez. Mesela sağa döneceksen sağ gidonu hafifçe ileriye ittirdiğin zaman şak diye motor sağa dönmeye başlar.
Özellikle yüksek hızlarda gidonu döndürmeye çalışırsan motora zarar vermekten başka bir işe yaramaz ve asla istediğin gibi de dönmez motor.


Şimdi o counter steering tekniği 30-40 km lerden sonra işler düşük hızlarda normal şekilde sağa dönmek için gidonu sağa çevirirsin ama 30-40 km/h den sonra sağa dönmek için gidonu sağa ileri itersin.

Bisiklet sürerkende aynı mantıkla dönülür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok yahu ilgisi yok. Zaten counter steering olmadan dönmez motor, yatmayla ilgisi yok istediğin kadar ağırlığını sola veya sağa ver motor sola veya sağa dönmez. Belirli bir hızdan sonra 30-40km/h motor ancak counter steering tekniği ile döner. Bisklet kullanırkende aynı mantık işler ama insanlar farkında olmadan uygular bunu. O yatma olayı ise counter steering tekniğinden dolayı olur.

Motorsiklet Teorisi diye bir kitap var Reşat Arbaş ın oda bunu orda açıklıyor.

http://alfamotosiklet.blogspot.com/2007/07/kontra-teknii.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

alla alla ben yanlıs biliyomuşum demek sürerken falan da hiç, böle bişi yapmadım gayette dönüyodum yani :D, hatta youtube da bi vidyo var böle virajda yatarak dönmeye calısıyordu elemanlar counter steering yapmadan dönen elemanların hepsinin ön teker çekişi gidiyordu hepsi kayarak düşüyolardı ordaki elemanda böle böle anlatıyordu, 512kb ye düşmemiş olsaydı hızım bulurdum vidyoyu da şimdi zor :P.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Law 3 senedir motor sürüyorum (belli aralıklarla)
ama senin dediğin sola gitmek için gidonu solundan sağa gitmek için sağından ittirmeyi hiç beceremedim. Bir iki defa virajda denedim, baktım dışarı doğru savrulmaya başlıyorum vazgeçtim.

Bunun esprisi nedir? Verdiğin blogspottan inceledim ama bana tehlikeli geliyor?

Benim bildiğim ve yaptığım viraja girerken olabildiğince geniş almaya bakarım ilk etapta, daha sonrasında viraj ortasına doğru sağdan sola doğru yönelmeye başlayıp gazı arttırırım.

Bunu yaparkende sola doğru itlemem gidonu sola döneceksem eğer, hafif ayağımı sola doğru açar vücut ağırlığını ayrı oranda motorla sola gönderirim. Virajdan çıkarken de gidon yine vücudu normal pozisyona getirdiğimden düzelir fazla bir güç uygulamaya gerek kalmaksızın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende ilk duyduğumda nasıl olur ki dedim :). Ama işte durum bu fizik kuralı çünkü. Youtubeda binlerce örnek video hatta fizik kuralları ile açıklayan döküman var.

Sen şimdi motoru yüksek hızlarda döndürürken bu tekniği zaten uyguluyorsun yoksa mümkünü yok o motor dönmez. Şimdi bunu takma kafana her zaman ki gibi kullan motorunu olayı kafada bitirmek biraz zor başda, şimdi dur şunu bir deneyeyim derken kaza maza yaparsın boşver. Her zaman ki gibi kullan motorunu çünkü zaten orada o tekniği uyguluyorsun.

Bu arada zaten çot diye sola dönmek için sol elciği ileri bütün gücünle itmiyorsun, hafifden itince sol elciği motor sola dönmeye başlıyor, dönüşle beraber hızında düşeceği için gazıda hafif açıyorsun zaten ve dönüşü tamamlıyorsun.


"sola döneceksem eğer, hafif ayağımı sola doğru açar vücut ağırlığını ayrı oranda motorla sola gönderirim."

İşte o anda motor dönmeye başladığ an sen zaten counter steering yapıyorsun ve dönüş başlıyor ve motorda yatmaya ve sende ağırlığını sola vermeye başlıyorsun. Ama dönüşü başlatan counter steering.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi takılmayın oraya çünkü istemsiz olarak zaten o tekniği uygularsın motor sürerken. Ha ama bu tekniği tam kavrayıp bilinçli olarak yaparsanız motora hakimiyetiniz çok daha artar, zor durumlarda mesela kıvırmaca denen bir teknik var onu tam olarak uygulamak için counter steering olayını kavramak gerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olmaz, yani takla atmak istemediğin sürece. Link vericemde youtube ancak vtunnel ile açılıyor deneyeyim bir. Hatta sola döncem diye sola kırarsan gidonu motor sağa yatacağından o panikle toparlayayım derken tank slap bile yiyebilirsin.

http://www.youtube.com/watch?v=C848R9xWrjc

http://www.youtube.com/watch?v=oVa2Ax-Dins
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Videodaki adamın şöyle yapın böyle yapın demelerine çok takmamak lazım. Siz eğer videodaki gibi yavaş hızlarda ani dönüşler yapabiliyorsanız veya yüksek hızlarda doğru düzgün dönebiliyorsanız counter steering yapabiliyorsunuz demektir(videodan counter steering terimini anladığım kadarıyla).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

beyler counter mounter benim tek bildigim counter strike

ben aleti ikinci el alayim dedim, cunku cevremdeki herkes al bi dene kesin sikilirsin senlik degil falan diyor

gidipte hayabusa ninja falan alacak halimde yok bu korkak halimle deniyim diyorum

simdi bu ikinci el motorlarda neye bakiliyor iyisi kotusu nasil anlasiliyor bu nane nin?

millet yatma falan demis benim bu motorda yapacagim en muhtesem yol karsiya gecip gelmek olur oyle yatma kalkma benlik isler degil :)

aquila 67 mustangi bu fiyata bulursan saniyede durmam alirim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law anlatmış baya işte, eğer motor virajda yatmaya başliyorsa bu senin gidonu döneceğin tarafa çevirdiğinden dolayı değil counter steering olayından dolayıdır.

Matama 2. el alacaksan; ya böyle motor hastası, yıllardır motor süren bir arkadaşınla al eğer o yoksa alacağın motorun yetkili servisine motoru götürüp baktır. Bazıları ufak bir ücret karşılığında motoru tamamen inceleyip sana şöyle böyle diye anlatıyorlar.

Ama bence bu aleti alana kadar bi tane maxi scooter al çok daha iyi olur senin için.

hayabusadan falan korkman iyi bir şey zaten, boşver yaşamak güzel bir şey gerek yok öyle şeylere =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SS ler aslında daha güvenli, ağırlık merkezleri aşşağıda, dengesi felan çok iyi, tekerleri geniş v.s caddede sürmek için en güvenli model diyebilirim. Trafiğe öyle bir makine ile girilmez orası ayrı.

Sorun SS kullanıcısında, tek teker, makas, sollama yaparken vs neticeler sonucu çoğu ölüyor malesef, yada tam tecrübe kazanmadan 600 cc ile başlıyor o güç elindeykende gazı tam ayarlayamyıp, debriyajıda kaçırında yerde buluyorlar kendilerini. Tam koruma olsa bile normal yolda, aşırı hız yapınca zaten düşsen bile ya gidip bariyere patlıyorsun kafan kopuyor (hatırlarsın birine öyle oldu gazeteler vs.) veya kemikleri unufak oluyor. Motor delisinde biri kendi röntgenlerini koymuş kolunda 5 tane kırık var full platin ile tutturmuşlar.

Şehir içinde zaten, hele istanbul trafiğinde 1000 cc SS ile gezilmez makinaya yazık. Ama işte insanlar alıyor elinin altındada 180 beygir olunca ister istemez bir gaza geliyorlar orası ayrı.

Biri videosunu koymuş motordelisinde 300km/h kilit diye, adam gece otobanda (otoban ışıkları sönük bu arada) 300km/h yapıyor ve o hızıda koruyup aydınlatılmamış yolda gidiyor :). Şimdi bu adam ölmeyecekde ben mi öleceğim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 tekerlekli motor olmaz bi kere saçma...

counter steering veya türkçesi kontra olan hareket ise bisiklette ve motorda farklıdır biraz,

mesela bisiklette süratli giderken ne tarafa dönecekseniz ağırlığınızı oraya verip yatıp dönersiniz, ama bunu motorda yapmaya kalkarsanız düşmeniz işten bile değil. zira bisiklet 3-8 kilo iken motor 100-300 kilo... dolayısıyla ağırlığı verince sizin kilonuz+8 kg değil de sizin kilonuz + 300 kg dengelemeniz gerekiyor, bu da ağırlık vererek yapılacak iş değil...

işte kontra denen nane burda devreye giriyor. şimdi, farzedin ki süratli gidiyoruz, sola döneceğiz. sol elciği çok az ittirirsek gidon sağa dönecek ama süratli olduğumuz için motor sola doğru yatacak. burda da kontraversiyal kuvvetin yardımıyla sola döneceğiz. elinizde gidon tutuyor gibi yapıp canlandırın anlaması daha kolay olur.


ağırlık vererek dönmek 125-150cc motorlarda düşmeden mümkün olmasına rağmen ani bir durumda aksi manevra yapmak(slalom) ya da daha fazla yatmak gerektiğinde yeteri kadar hızlı hareket edemezseniz(10x yavaş olursunuz hatta)


buraya kadar kavradıysanız, kontra yapmadan yani yatmadan, süratli giderken direksiyonu sağa kırıp sağa dönmeyi beklerseniz neler olacakları görebilirsiniz. 40km/h hızla giderken sağa döneceğiz diye sağa kırdık direksiyonu, motor hızından dolayı sola yatmak isteyecek ve biz high-side fall yaşayacağız. yani motor aksi yöne düşecek ve sürate göre üstünden düşeceğiz.


göründüğünden daha tehlikeli bir olay yani... kontrayı öğrenin, kontra yapmadan motora binmeyin hatta
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...