Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

World of Tanks


Kanuni

Öne çıkan mesajlar

yok zaten gecmem Grilleye Vespe cok zevkli ama iste dustugum maclar cok tatsiz oluyo koruyan olmuyo, scout olmuyo, diger artyler kafasina gore halay cekiyo ben her saldirdigim hedefi isaretliyip bildiriyorum ki digerleride yakinsa ona aim alsin diye ama genelede herkes ayri telden caliyo bi kere oyle koordineli artylerin arasina dustum o mac superdi "death from above" kan kusturduk resmen kimse kafasini cikaramadi disari :)

az once Himmelsdorf haritasi geldi spg icin daha kanser bir yer olamaz bence, resmen iskence yaa, herkesi goruyosun ama kimseyi vuramiyosun, arkadas spg nin sehir savasinda isi ne allasen ?? vermemeleri lazim spgleri boyle haritalara bece cunki hic bi ise yaramiyolar herkes bi bina kiyisina pusmus gotum gotum ilerliyo...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tabi şehir savaşınada vermesinler, açık alanda bombalayın milleti. Ben şahsen artylerden bıkmış durumdayım şu anda ve release de boyle devam ederse oynamayı falan düşünmüyorum. TigerII aldık 300k xp harcadık 60k xplik hummel azıma azıma vuruyo 2 tane topuyla patlıyorum, zaten arty bi vuruyo palet gidiyo kitleniyoruz yere, ikincisini garanti yiyoruz gene kafaya. Yok yok nerf lazım arty e.

Hele o rusların en üst tier artysi, bi kere tek top attı patladım, 2700 dmg den falan bahsediyolar mermiler sudan ucuz.

Sam e diyodum nasıl para sıkıntısı cekiyosun falan diye ama kingtiger harbi lanetmiş 10,5mm mermi 1k ,premiumu olana bile koyuyo, premiumsuz hiç oynanmaz, hak verdim yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

spg nin amaci bu yapicak bisiy yok :) gordumu baslar bombalamaya, ama her attigimiz gol olmuyo yani nadiren ilk seferde oyle palet fln kopartabiliyoruz, dedigim gibi anca organiza olupda her spg bir hedefe yogunlasirsa o zaman fena gg, ayrica tigerdeki zirh hiz heybet teror faktoru hic birimizde yok hep "rush yiycezmi lan acaba" korkusyla oynuyoruz kagittan ince zirh koymuslar aletlere, birde dangalak bebeler koruma yapmadan rush a kalkiyo sonuc felaket tabi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Buzx said:

Loxias said:

oynayan adam biliyo nerden kafaya bomba düşmüceğini. bazısı da bom boş arazide sallana sallana geliyo. şehir içleri güzel bence

O oynayan adama madalya versinler arty den bomba yemiyosa.
bide selam söyle


sana kasten söylemedim. bende 2 gündür oynuyorum ama bazı adamlar bodoslama dalıyor. bazı adamlarda baya pusulu oynuyor. zaten giden tankı vurmak zor hedef büyüyor küçülüyor vs. ancak bana doğru yol alıyorsa biraz daha kolay.

onun dışında tek vuruşta adam indirmek yerinde durmuyorsa olabiliyor. öyle bile %40-%60 arası vurursam iyi diyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Özür dilerim ben direk üstüme alındım pardon :)
Bina diplerinde kayalık kenarlarında olsam bile o arty bi şekilde patlatıyo abi bana. Hani 1-2 arty gene neyse belki ama karşıda 6-7 arty olunca yere bi kitlenince bitiyosun direk.
Zaten 152 sayfa tartışılmış offical forumda.
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/1139-official-spg-artillery-discussion/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla bi maçta haritanın adını unuttum şu karlı olan.Bi şato nehirin 2 yakasında yıkıntılar var ortada köprü olan map.Bi King tiger tek kaldı bizim takım 6 kişi adam o yıkıntıların arasında öyle bi gizleniyoki.Ne spgler vuruyo ne tdler adam 2-3 kişi aldı o pozisyonya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

SPG ler area dmg versin mesela, atıyorum hummel 20m çapa vursun, grille 10m felan, hedef ne kadar merkezdeyse o kadar hasar alsın.

Haritalar büyüsün 3-4 kat. O zaman daha keyifli olur.


valla tanklar pek area damage splash damage falan o tur seyleri sallamazlar, o yuzden tank onlar zaten, direk vurulmasi lazim ayrica o tur bisiy olursa spgler oyunun iyice tadini kacirir gram oynayamaz kimse...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence daha mantıklı olur, ben hummel ile %52 canı olan tiger II yi bir vuruşda aldım. t34 vs zaten çat çut iniyor artık.

Tankın hasar alması için doğrudan hit almasına gerek yok, yakınına bir bomba düşse (HE yani)o şok dalgası ile mürettebat yaralanır belki ölür , paleti atar vs yani yine hasar alır.

Slpash dmg verecek evet ama splash dmg çapını ve hasarı ona göre yaparsın, millet dağınık gider böylece, ayrıca camp olayı son bulur herkes hareketli olmak zorunda kalır, şu oyundaki en salak hadise campdır. Bina arkasına girse bile adamın arkasına doğru yaparım atışı yine hasar alır, öyle korkunç dmg lar almaz eskisi gibi çünkü doğrudan hit şansı düşecek bayağı. Birde şey eklenebilir mesela o şok dalgası sonucu crewin böyle hareketleri felan yavaşlasın slow motion gibi. Yada ne bileyim sis bombası atamalrıda sağlanabilir SPG nin.

Haritalarda büyüsün tamamdır. Haritada büyüyeceği için, Light tanklarada radyo bonusu verilsin böylece keşif daha mantıklı hale gelir, birde daha zor fark edilmeleri sağlansın adamların amacı kamikaze yapmak olmasın sadece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 taraflı düşünmek lazım.

Misal A-20 (72km) ile eğer karşı taraf korumazsa artilerini
güdümlü füze gibi gidip kamikaze yaparak koskoca hummele çarpıp patlatıyorum. Adam sinir oluyordur okadar kasmış bir tier V scouta oyun başlamadan veriyor tankı.Benden ölmese bizim arti geçirio kafasına bu sefer.

Diğer taraftan.

Açık alanda kaldımmı heleki Heavylerle hedef tahtasına dönüyorsun.takada tukada kafana geçiriyorlar.Palet patlar yangın cıkar onu söndürürler motor bozulur yaparlar komutan yaralanır.GG.

Birçok Türk oyuncu gördük oyunu bilekle süper oynayan.

Bitakım şeylerin önüne tam geçemesende şansını arttırabiliyorsun dikkatimi çeken birkaç ufak taktik.

1.Atış aralarında top dolarken sabit durmayın ileri geri hareket bile arti mermilerinden sıyırmanızı sağlıyor bir çok kez.
2.Kayanın Taşın ağacın arkasına saklanmak Spg den korumuyor mermi tepeden geldiği için. Daha çok bina ve tepe yamaçlarına yakın giderseniz (tabi düşman spg ile aranızda kalıcak şekilde)
Mümkün olduğu kadar spg ateşinden uzak kalıyorsunuz.
3.Gunner ve Comander personelin seviyesi %90 ları geçtiğinde hareket ederken ki isabet oranınız gerçekten artıyor.
4.Spg nin sizi vurması için bir takım arkadaşının sizi görmesi gerekiyor, TD lerin kamuflaj ve basık oldugundan ağaç arasında görünmemesi Spg ateşine karşıda bir avantaj.
5.Önce karşı takımın scoutları ortada yakalayıp base ve artilere ulaşamadan indirmek çoğu kez sizin takıma maç kazandırıyor bunun için 15 kişinin koordine çalışmasına gerek yok özellikle serkanay la beraber 2 t34 ve t34-85 le çok leopard yakalayıp tost ettik ve o maçlarda bizim artiler bomba gibi çalıştı.
6.Med tankları kullanırken tam zig zag olmasada hafif sağa sola kavis yapa yapa gidince spg lerin vurma yüzdesi cidden düsüşüyor. ve adamların base yaklaşırsan ztn spg ler atışı felan bırakıp ya tası tarağı alıp aksi tarafa kaçmaya ya da üsse giriceğin yere dönüp ecel teri dökmeye başlıyor üsse girmesen bile giricek gibi yapıp döndüğünde belli bi süre oyundan düşüyor amcamlar.
7.Td lere yaklaşınca auto aim kullanmayın elle paletlere doğru vurmaya çalışın, iyi ce dibine girince lag bile olsa denk gelıyor paleti atınca artık o düşünsün. Ha olmuo palet atmıyor ben gidip parkediyorum adama yandan bindir tam gaz it becerebiliosan yan yana paralel yapıs.
8.Özellikle size göre çok büyük IS-3 4 7 TigerII felan delemediğiniz zarar veremediğiniz tiplerin gene paletlerine manual ateş edin. Eğer adamın taretinin arkasında iseniz auto aime geçin(auto aim tarete kitlenio), tankının arkası değil bak taretin tam arkası ordan vuruşlarda ammo racki patlattımız oldu dandik Hetzer le TigerII tek atışta %24 e inmişti.Critical Hit die uyarı gelir.
9.Bu da benim kendi ufak bi taktiğim. TD Spg gibi birşeyle ufaktan saklanıyorsam bi yerlere oranın tepelikse tepenin 2 yamacınada kolayca ulaşabileceğim bir yere yakın olmasına dikkat ediyorum soldan cok yaklaşmışlarsa sağdan bayır aşşa saldımmı tam gaz adam obur yandan tırmanana kadar şasiyi güvenli bir mesafeye çekme şansın oluyor.
10. :P birde ufak spg lerle oynarken SPG lerin mapde klasik saklandıkları belli yerlerde oyun sonuna kadar kalmayın.
sağdan gelen gurup indi ordam adam gitti bas gaza o tarafta ortada bı yerde ağaçlık felan ne bulursan orda dur cunku bı sure sonra obur yandan felan kesın oldugun yerlere bırılerı aç gibi gelecektir.Spg yi bulmayı beklediği yerler klasik çünkü.

Genel olarak biraz taktiksel hareket ettinizde başarı oranınız artıyor,illaki napsanızda şansınızın olamıca maçlar olucak ama bazı maçlarda da bu taktiklerin çok iyi tuttuğu zamanlar oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi eger senin dedigin olsaydi yani he ile tanklar splash damage yiyip hasar gorselerdi(ya da murettebatlari) birbirlerini direk vurmayi pek onemsemezlerdi, sagina soluna atsak onune arkasina dussede olur diyip gunnerlar aim kasmadan pata kute ates edelerdi ki bu hic bi zaman olmadi, tank olayinda aim cok hayati bisiydir soylediginin aksine direct hit kesin olmasi gerekmektedir(ki sirf bu yuzden td sinifi ortaya cikmistir) knocked out olabilmesi icin, zeten sein dedigin olsaydi hic bi tank tank savaslari icin ap tasimazdi full he yuklenirdi kaldi ki alman tanklari genelde kendi tasidigi silaha dahanikli olucak zirha ve zirh tasariminia sahip olarak uretilirlerdi yani bi tiher 88 ile vurulunca dayanabilicek potansiyele sapipti(hatta mermiyi sektiricek!) o yuzden tanklarda kullanim yerlerine gore farkli cesit muhimmat alinirdi, yani:

tank-->tank= ap
tank-->bina/engel/piyade/diger=he ya da incendiary

senin soyledigin olayin ihtimali bir tank icin yahli hayli dusuk

simdi diyceksin ki ben spg den bahsetmekteyim ne alaka ? spg lerin genel kullandiklari muhhimata bakarsak eger zaten onlarin basli basina tanklara karsi kullanilmayan araclar oldugunu kestirebilmek gerekmektedir (anti tank=td sinifi) spg ler genelde piyadelere alanda ileri destek verebilmek ve cabuk tepkili olabilicek mobil topcu siniflariydi her an herden vurabilicek vur kac yababilicek etkin topculardir kaldi ki dunyadaki en geliskin obus bataryalari olan pzh2000 ler yada bizim envanterdeki firtinalar (155mm) uydu destehli nisan sistemleri olmasina ragmen 4-5m. kadar hedef iskalama oranlari vardir ki 4-5 meter bi tanki vuramamak icin geyet yeterli bi iskalama payidir ama piyade, hafif arac, bina icin tabiri yeindeyse tam bir bulls eye'dir olumculdur ama bir tank 4-5 metre etrafinda patliyan bir 155m. top mermisine fazlasiyla dayanicak ve soku absorbe edip murettebati koruycak potansiyele sahiptir zaten linklerdeki ap muhimmatini gorunce birazdaha aciklayici olur (gorunce bumuymus lan koca tanki durduran mermi dersin belki :) )

gunumuzde kullanilan modern AP 1

gunumuzde kullanilan modern AP 2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ronin22 said:

2 taraflı düşünmek lazım.

Misal A-20 (72km) ile eğer karşı taraf korumazsa artilerini
güdümlü füze gibi gidip kamikaze yaparak koskoca hummele çarpıp patlatıyorum. Adam sinir oluyordur okadar kasmış bir tier V scouta oyun başlamadan veriyor tankı.Benden ölmese bizim arti geçirio kafasına bu sefer.


abi hakkaten nefret ediyorum bu olaydan, insani oyundan sogutuyo ya gercekten boyle adamlari alip koyucaksin tankin icine sur lan simdi diyceksin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...