Dwinz Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 ilgilenen varmı bilmiyorum oyun yapma işleriyle. ufaktan bi el atıyım dedim yaptım abuk bi oyun. yalnız animasyon yok tabi işin içinde. animasyon için spritesheet'ler kullanıolarmış genelde. spritesheet kullanmadan 2d animasyon olayı yapılabiliyormu. yapılabiliyorsa nasıldır mantığı bu işlerin. araştırdım biraz bulamadım spritesheet hariç animasyon olayı 2d bir oyun için. ilgilenenleriniz varsa bi yardımcı olabilirlerse güzel olur.?
di Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 Abi hazir sprite bulursun milyon tane. Sprite olayi da su; sen genisligi ve yuksekligi ayni olan imajlari tek bir imaj haline getirip, bir timer ile o buyuk imajin ufak kisimlarini gostererek animasyon yapiyorsun. Misal su imajda; http://www.raywenderlich.com/wp-content/uploads/2010/03/grossini_dance_atlas1.png Bu tipin icine sigacagi buyuklukta bir image box ve bir timer koyup, her timer interval'inde image box icindeki imaji sabit bir oranda kaydirarak karakterin diger pozisyonunu gosterirsen basit bir animasyon yapmis oluyorsun. Ustune bir de kullaniciya o image box'i hareket ettirme olanagi saglarsan, kullanicinin yonetebildigi danseden bir karakterin olmus oluyor =)
Dwinz Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 spritesheet mantığını anladım abide. çok saçma geldi yani. ne bıleyim teknoloji yoksunu bi iş gibi değilmi :) benim merak ettiğim spritesheet kullanmadan etmeden başka bi animasyon mantığı dönüyormu bu 2d oyunlarda onu merak ediyorum. yoksa bende spritesheet kullanarak yapıcamda spritesheet karışıklığıyla uğraşmak gelmiyor içimden. ama zahmet edip anlattığın için yine teşekkür ediyorum :)
di Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 Sprite en kolay yolu esasen. Diger turlu 2d bir karakteri parcalar halinde cizip parcalari hareket ettirmek istesen kafayi yersin. Bir de istedigin tipte bir animasyonu elde edemezsin. Ha dersen ki 3d yapayim ama 2d gorunsun o zaman olur. Ayarlarsin kamerayi sadece belli bir taraftan bakacak sekilde, istedigin gibi hareket ettirirsin 3d objeleri, olur sana 2d gorunumlu 3d oyun.
Dwinz Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2010 hmm 3d olayına oyun programlama mantığını iyice oturtmadan girmek istemiom sıkılmazsam eğer tabi. spritesheet kullanarak yapçam heralde başka şansım yok gördüğüm kadarıyla. sıkılmazsam şu işten ilerde daha başka sorularla görüşmek üzere. teşşekkür ettim :)
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 Dwinz said: spritesheet mantığını anladım abide. çok saçma geldi yani. ne bıleyim teknoloji yoksunu bi iş gibi değilmi programcılık dediğimiz iş zaten teknoloji yoksunu bi iş. braid gibi oyunlar da böyle yapılıyor, 3-4 tane sprite yapıyorsun bir animasyon oluyor.
Dwinz Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 programcılık cidden teknoloji yoksunu bi iş evet. fena şekilde katılıyorum.
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 oturuyorsun her şeyi tek tek kodluyorsun. yorucu.
Rasmon Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 bi de tek imıçdan timer ile okumak zaten ayrı ayrı image parçalarını çağırıp çağırıp okumaktan falan daha hızlı ve ufak olur.
b1vRiP Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 aslında söylenmiş de sprite'ın belki de en önemli özelliği hız, ben nedense çok seviyorum bu sprite mantığını çok naif geliyo :)
di Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2010 Hayatinda hic oyun yapmamis ve ugras(a)mamis biri olarak sabahin o saatinde cok guzel anlatmisim bence.
Öne çıkan mesajlar