Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

acemiye tavsiye =p


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
selam. ben ehliyetimi alalı daha üç ay oldu, araba sürmeye de yeni başladım bi aydır falan işte.. öyle bikaç ufak tavsiye istiyorum aklımda bulundurabilceğim işte. hmm ne bilgi vereyim, işte izmirdeyim araba 1.2 benzinli 2004 albea, idare ediyoz işte. ehliyeti de hayatım boyunca iki kez araba sürdükten sonra gidip 95 alarak aldım dfgfgh.

neyse, şimdi düz yolda trafikte falan hiçbi problemim yok direksiyon hakimiyetimdir şudur budur iyi. yani bence iyi, ne bileyim iş çıkışı saatinde kimsenin lafını yemeden sürebiliyorum arabayı ehueh. neyse benim problemim yokuşta araba kaldırmak, yeşilyurt taraflarını biliyosanız kuğunun üst taraflarında falan baya sorun yaşıyorum kaldırırken. millet sollayıp geçmeye başlıyor genelde alışamadım bi türlü. normal kaldırayım diyorum yok, geri kaymıyorum da stop ettiriyorum genelde. el freniyle hiç beceremiyorum. sonunda sövüp sayıp lastikleri yakarak kalkmakla sonuçlanıyor genelde hamlelerim. zaten araba kuvvetli değil bi de ben böle yapınca gidemiyoz işte. neyi yanlış yaptığımı bilsem düzelticem de yok abi çözemedim. gayet fren basılıyken kavramaya getiriyorum arabayı, gaz veriyorum dikliğine göre işte, hadi tamam oluyo gidiyoz derken lök diye stop ediyo araba daha debriyajı bırakamadan. el frenine hiç giremiyorum zaten niye bilmiyorum onu da. stres oluyorum bi de zaten milleti bekletiyorum falan filan diye en nihayetinde sinirlenip sağlam bi patinajla gidiyorum ama bunu yapmak istemiyorum işte eheh.

boş arazide falan çok sürdüm. kavrama noktasını direkt biliyorum arabanın zaten. ama yokuşta olmuyor işte =( buralarda pratik yapabilceğim yokuşlar da ya çok eğimsiz ya da trafik oluyor zaten. napıyım ben ne ediyim içimi döktüm resmen. help.
Mesaj tarihi:
abi durmuyor işte geri gidecek oluyor ben durduruyorum kalkmıyor araba. tam noktasında yapıyorum gibi geliyor ama yemiyor ne bileyim kalkmıyor yani, debriyaja biraz daha basarsam iyice geriye kayıyor kaldırırsam da stop etmeye yelteniyor doğal olarak.
Mesaj tarihi:
el frenini çekicen..sora arabayı normal kaldırıyo gibi yapıcan..böle araba öne atılıyomş gibi olduğunda el frenini indiricen abi..bende başta sıkıntı çekmiştim..öbür türlü yokuşlara alışana kadar yapma debriyaj telini dağıtırsın..düz biyerde el frenini dene bak çok basit..
Mesaj tarihi:
tork convertorlu otomatik yok onlarda zaten bildigin easytronic falan variler var

gayette super gidiyor ve pahali degiller
Kendercik said:

1.2 litre araç otomatik vites ile gerçekten yokuşta daha kolay gitmez ama.
Mesaj tarihi:
bugün gittim bozyakada boş yokuş buldum yirmi kere falan sekmeden başarıyla kaldırdım arabayı. ama hala tam ayarını tutturabilmiş değilim, geç kalıyorum fazla geri gidiyor bazen araba ama hayvan gibi pati çekmiyorum en azından artık ehueh. on kere falan tam pörfekt kalktım diğerlerinde çeşitli problemler yaşadım, fazla geri kaymadır, debriyajdan çabuk çekince PÖP PÖP PÖP diye zıplamamdır falan ama olucak azimliyim euheh. bir sonraki hedefim dik yokuşta paralel park etme =D
Mesaj tarihi:
ha bi de şöyle bi sorunum var geçen patinaj çekerek kalktığımda araba net biçimde yarım saat falan kokmuştu, acaba baskı balataya bi şey falan mı yaptık o arada? kavraması yukarda geliyor bana arabanın ama servis yapmıyor otomatik debriyaj falan bi şeyler diyorlar bahane olarak da sdfg.
Mesaj tarihi:
debriyaj teli yok yeni arabalarda, orda yayli bir mekanizma var balata yedikce yay bastiriyor ve kavrama hep sabit kalmis oluyor. birde zirt pirt gidip taksici gibi tel cektirtmiyorsun.

kokabilir, yemissindir. ama baski ayirmayi kesene kadar onarima gerek kalacak bi sistem yok ortada.
Mesaj tarihi:
matama said:

tork convertorlu otomatik yok onlarda zaten bildigin easytronic falan variler var

gayette super gidiyor ve pahali degiller
Kendercik said:

1.2 litre araç otomatik vites ile gerçekten yokuşta daha kolay gitmez ama.


Ben de tork convertorlu otomatik viteslerden bahsetmedim. Mühendis falan değilim, bilmiyorum nedenini ve nasılını ama hakkaten çok problem gördüm easytroniclerde. Ben sadece 1.6 (1.4 müydü yoksa... bilmiyorum) dizel bir Corolla'da hem düz vites hem de bahsettiğin ucuz otomatik tipte vites kullandım ve ikisi arasında gerçekten çok fark vardı. Otomatik olanı yokuşta kaldırmak için gerçekten kendimi parçalamam gerekmişti birkaç yerde. Corolla dışında başka böyle küçük motorlu araç hiç kullanmadım, kıyaslayamam gerçi ama belki vites hantallığından, belki de sadece motor küçüklüğünden şahit olduğum manzaralar sonucu soğukluğum oldu işte.

Neyse, umarım İstanbul'da 1.6 benzinliden ufak motor kullanmam gerekmez diyerek noktalıyorum.
Mesaj tarihi:
Kalkarken fren ile de yeterince tutuyorum aracı. Bir de el freni koordinasyonumda bi dandiklik var. Beceremiyorum! Ya lambur lumbur arabayı kaydırıyorum ya da debriyaj kavrarken el freni hala çekili olduğu için leş gibi balata kokutuyorum. Denedim birkaç defa da hep bi saçma tepki aldım araçtan.
Mesaj tarihi:
manuel lerı trıptronıkden daha rahat kaldırıyorum her turlu yokusta .Allah belasını versın bu trıptronık ı cıkartanı eskı otomatıkler tamamda bu yenıler cok mal sıstem. yokus destek sıstemı yoksa hepten sıcıs makıneler.
Mesaj tarihi:
Katılıyorum ve tekrar tekrar sitem etmek istiyorum!
İkisi de farklı iki arkadaşıma ait olmak üzere aynı aracın iki versiyonunu kullandım ben de. Yokuşta el frensiz kalkmaz, kalksa da otomatik modda zaten yokuşu çıkmaz bir cihazdı tiptronik olan. Peeh... Çok can sıkıcı bir makinaydı.
Mesaj tarihi:
Selam,

Bu yeni aracımın en konforlu tarafı elektronik el freni. Yokuşta çekiyorsun, gaza yüklendiğinde çekişi yakalayınca otomatik olarak kendini bırakıyor. Bir nevi manuel yokuş kalkış desteği gibi birşey :)

Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...