Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Avrupa Hava Sahası İptal


Churel

Öne çıkan mesajlar

Abi manyak mısınız volkanik külden bahsediyoruz.

Bakın şöyle bir hikaye buldum. Kimyasal process olarak nasıl zarar verdiğini açıklamıyor ama uçağın ve uçaktakilerin başına gelenleri açıklamış en azından.

http://www.paltelegraph.com/columnists/peter-eyre/5491-is-the-icelandic-volcanic-ash-a-hazard-to-aviation
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

panik yapmayın ama marduk geliyor

Wikipedia said:

Son yörünge geçişini, MÖ 1649'da yaptığı iddia edilen Marduk, bir mite göre Thera yanardağının patlamasını da içeren bir dizi doğal âfete neden olmuş, Mısır’dan Çıkış mitlerine esin kaynağı oluşturmuş, yakındoğu başta olmak üzere dünyanın birçok yerinde siyasi ve sosyal dengeleri altüst etmiştir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

radagast62 said:

panik yapmayın ama marduk geliyor

Wikipedia said:

Son yörünge geçişini, MÖ 1649'da yaptığı iddia edilen Marduk, bir mite göre Thera yanardağının patlamasını da içeren bir dizi doğal âfete neden olmuş, Mısır’dan Çıkış mitlerine esin kaynağı oluşturmuş, yakındoğu başta olmak üzere dünyanın birçok yerinde siyasi ve sosyal dengeleri altüst etmiştir.


Panik mi? 5 yildir bas bas soyluyoruz dalga konusu oluyor oh olsun insanlik sana gebermeni buyuk zevkle izleyecegim hos biz konuyu bilenlerde geberecek ama inanmayanlarin olmesini daha bir zevkle izleyecegim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alcadras said:

bizim arkadaşlar da brükselde kaldılar stockholme uçamıyorlar 2 gündür. pazara kadar da yokmuş uçuş.


Biz yarın akşam için umutluyduk hala. Nerden öğrenmişler bu bilgiyi? resmi açıklama yarın sabah 10 a kadar kapalı olduğu.

Biraz önce konuştum kızla bir ton eşya ile bi otele yerleşmiş. Ev sahibi tam g*t 1 günlük extradan kalması için 200 € istemiş. Ev arkadaşıda Barselonada mahsur kaldığı için onun eşyalarını falanda toplayp taşımak zorunda tam bi ızdırap.

Tren ve otobüs bileti bulmak zaten mucizeymiş. Ve işin kötüsü abartıyorlarmı bilmiyorum ama bu drumun 1-2 hafta bile sürebileceğini söylüyolar hatta bu gün NTV de çıkan bir adam iyice coştu güneşi bloke ederse buzul çağı olur, kıtlık olur falan dedi iyice abarttı olayı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

737-800 uçağının motorlarını kitlemiş bir uçuşta bu olaylar.
Adam iniş yapıcak acil pilot, baya bir alçalmış. Ya dağa vurucak ya denize inicek, haliyle denize inmeyi seçiyor. Derken bir gaz bulutu içine uçak giriyor ve küller temizleniyor. Motor tekrar çalışıyor ve uçak kurtuluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cıks

çok örneği var..
http://hisz.rsoe.hu/alertmap/index2.php?area=eu&lang=eng
http://www.preventionweb.net/files/3000_USGS2.pdf


bu arada süper siteymiş

http://hisz.rsoe.hu/alertmap/index2.php?area=eu&lang=eng
http://www.early-warning.eu/

bin ton olay var lan dünyada!! hastalıktan ölenler, ne olduğu bilinmeyen ölümler vs.

biz de milan'dan yolcu bekliyoruz 19una.. ama kuzeyden, romanya üzerinden dönerek geliyordu normalde uçuşu.. bakalım. inşallah sağ salim varırlar..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uçamaz uçaklar.

inlet outlet olayı.. motorun türbin bölümüne ve combustion chamber a yapılan aşırı yoğunluktaki baskı ve kül motorun durmasından infilak etmesine kadar bir ton olaya sebep olabilir.

yanlış hatırlamıyorsam singapur hava yollarına ait bir boeing 747-400F NG's etna'nın patlaması sonucunda oluşan kül bulutu yüzünden emegergency deklare etmek zorunda kaldı sebep kül yığınlarının motora giren havadaki partiküler yoğunluğu aşırı derecede arttırarak tıkanıklığa sebebiyet vermesiydi. öyle sizin düşündüğünüz kadar kolay işlemiyor olaylar.

yukarıdakilere ek olarak kaç feet'a kadar tırmandığını bilmiyoruz küllerin jetstream e kapılanlar saatte 100-200Knot a kadar hızlanırsa ciddi sıkıntı verir ki bu irtifada en aşağı 12000-20000 feet arası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

airbus tabi kullanana göre değişir yorum yapmak zor ama tam bir hödük tayyaresidir bence .. 30 derece bank angle vermezsin bi süre sonra kendi kendini geri düzeltme taamülü gösterir ,alçaltamazsın, kapatamazsın belli bir hıza kadar gear regard olmaz falan filan. ben boeingciyim ama gördüğüm.. bi ton nanesi var ciddi şekilde uçağın kendine has bir sinirsel problemi var. tamam iyidir hoştur güzeldir ama elektronik sistem çökerse sıçarsın düşmekten başka çaren kalmaz. birkere şu çok önemli aerodynamic açısından o uçağın bilgisayarsız bir şekilde havada kalması mümkün değil... gerisini sen düşün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya o durum değişir bi ton hassas kalibrasyon ayarı vardır soft hard emergency soft hard falan filan bulunduğu konuma göre fadec gönderir fmc aac den aldığı bilgilerle kalibrasyon yapar her iki uçak tipindede ama işte önemli olan alternatifin alternatifi prensibi... airbusta yaşamsal önem taşıyan bir aksam pasifize olursa yerine yedekleyecek bir sistemte elektronik olduğu için oda sıçıyor.. neyse çok konuştum öyle yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

cıks

çok örneği var..
http://hisz.rsoe.hu/alertmap/index2.php?area=eu&lang=eng
http://www.preventionweb.net/files/3000_USGS2.pdf


bu arada süper siteymiş

http://hisz.rsoe.hu/alertmap/index2.php?area=eu&lang=eng
http://www.early-warning.eu/

bin ton olay var lan dünyada!! hastalıktan ölenler, ne olduğu bilinmeyen ölümler vs.

biz de milan'dan yolcu bekliyoruz 19una.. ama kuzeyden, romanya üzerinden dönerek geliyordu normalde uçuşu.. bakalım. inşallah sağ salim varırlar..


bunları okuyor musun yoksa hobi olarak googlıyor musun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi butun salak dogal afetler beni buluyo deliricem. daha once de hortum yuzunden ucagim iptal olmustu. simdi de bu volkan yuzunden 4 gun gecikti ucagim. bi de gerzekler onceden haber vermiyolar 3 saat belki daha fazla havaalanina gittim bi de ustune o kadar geri dondum.

ne sanssiz adamim ya. gidemeyim diye volkan patladi lan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...