Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elektronik Eşya Geri İade Tüketici Hakları Hk.


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Merhaba dün MediaMarkt'tan bie ev eşyası aldım , katı meyve sıkacağı , tam karar verememekle birlikte memnun kalmadım sanki bu model ve markadan . Memnuniyetsizliğe dayanan geri iade hakkım var mı ? Başka bir marka almak istiyorum . İlk 5 gün ya da bir haftada sebepsiz iade hakkı etme gibi şeyler var mı ? Bununla ilgili tüketici hakkı mevzuatlarını nereden okuyabilirim ?
Mesaj tarihi:
mağazadan yapılan alışverişlerde memnun kalmamaktan dolayı iade yok, mağaza aksini söylemedikçe. ha sen bu alet 1500 devirde çalışacak demiştiniz ama max 500 devirde çalışıyor dersen o farklı tabi. media markt şu şartlarla iade kabul ediyormuş:

http://www.mediamarkt.com.tr/hizmetlerimiz.php#iade

Bizim hizmet anlayışımız satana kadar değil, sonuna kadar! Aldığınız ürünü beğenmez, fikrinizi değiştirir veya memnun kalmazsanız, satın alma tarihinden itibaren 14 gün içinde iade edebilirsiniz. Bunun için ürünü, "kullanılmamış" olarak, "zarar görmemiş ambalajlı, aksesuarları" ve "faturasıyla" birlikte getirmeniz gerekmektedir. SIM kart takıldıktan sonra cep telefonu iadesi mümkün değildir.
Mesaj tarihi:
"SIM kart takıldıktan sonra cep telefonu iadesi mümkün değildir."
bu ne lan aldım mesela seride sorun var hepsinin hoparlöründen kısık ses geliyor diyelim veremiyor musun geri
lame
Mesaj tarihi:
yok ayıplı olarak değil mesela o serinin sesini düşük üretmişler, teknik dökümanda yazan desibel de düşük, ama telefonu almadan önce "hmm bunun desibeli nedir, led flicker kaç hz'de edicek de gözüm uzun kullanımda ağrımicak, peki ya butonların etrafında kullanılan poliüretan malzemeye alerjim var mı" gibi bakmadığımız için geri iade edemicez. Ya da en basitinden telefon'un menülerinin diziliminden nefret edicez.
Bence ürünleri "memnun kalmadığın için" iade edebilmek önemli bişey, 10 gün kullanıp iade ederse nolacak rörörö diyoranız, ürün 10 günde kullanılıp sıkılınacak ya da sadece tek seferlik kullanılıp işinin biteceği bişeyse üründe sorun var sonuçta buna göre tasarım yapıyorsun.
Onu geçtim, ürünü beyenmiyorsanız iade edin satarken önemli bi pazarlama yöntemi, mesela ben endüstriyel tasarım okuyorum, evinde kullanılacak "love it or hate it" sloganı olan bişey tasarladım diyelim, mesela bi kettle yaptım içine çay poşetini koyuyorsun önce kaynatıyor sonra hızlıca soğutuyor ağzın yanmadan içiyorsun, böyle bir sistemi 1 hafta kullanmadan sevip sevemiyeceğini bilemezsin, önceden ön yargın olacak, çayın tadının bozulacağını düşünürsün böyle bir şeye paranı verip risk almak istemezsin, ama ben biliyorum ki şöyle 1 hafta kullansan, bidaha vazgeçemiceksin, kutunun üzerine "DENEYİN!" yazıcam, sonra ağzına vurduğumun bi marketi dicek ki kullandın mı iade almıyoruz.
Mesaj tarihi:
öyle işte genel olarak marketlerin falan kullanıcıya suç açma huyu var önceden araştırsaydın diye, ama yok öyle bişey
demek istediğim bütün cacıklık satıcılarda, ürünü yapan da pazarlayan da alan da memnun olmuyor bu konudan
Mesaj tarihi:
Orada sözleşmenin haksız şartına gidilebilir.
Madde 6. - Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır.
Mesaj tarihi:
Nasıl yani ? Sen aldığın her üründen memnun kalıyor musun ? Aldığım ürün katı meyve sıkacağı , sıkarken zorlandığını ve suyunun önemli bir kısmını ziyan ettiğini düşünüyorum , alırken kutunun üzerinde meyvenin % olarak çıkardığı su miktarı yazmıyor hiç birinde. Çalıştırıp denemeden nereden bileceksin ?
Mesaj tarihi:
Normalde kullanılmış olduğu için geri almadıklarını ama bu kendi markaları olduğu için , memnuniyet namına geri aldıklarını söyledi .. Hediye çeki gibi bişey aldım karşılığında
Mesaj tarihi:
biz şirkete bi dvd player alcaktık. kayıt yapabilenlerden, karar veremedik, adam alın deneyin beğenmezseniz getirin dedi. çalışanlar bile teşvik edio.

bizimkiler eve tv aldılar 1 hafta sonra geri iade ettik. gayette kullandık filan. para iadesinide aldık.

medimarkt da sorun olmaz ama teknosa, vatan tarzı yerler zavallı biraz. %100 para iadesi yapmıyor. ya kesinti yapıo ya da hediye onun yerine bişey almanı istio. benm bildiğim tüketici hakkına göre 15 gün içerisinde memnun kalmazsan iade edebiliyorsun ve paranı alabiliyorsun.
Mesaj tarihi:
Bu durumda ben istemedim gerçi para iadesi , başka marka bir ürün alıcam çünkü büyük ihtimalle yakın zamanda MediaMarkt'tan..


not : Vatan gördüğüm en zavallı firma , arkadaşın 220 TL lik microsoft klavye setindeki wireless mouse sorun çıkarıyordu , 1 mt lik yerden zor çekiyordu , 20 gun serviste beklettikten sonra , Duracell kullanın , sorun yok dediler hahaha
Mesaj tarihi:
BiTcH_oFBaT said:

biz şirkete bi dvd player alcaktık. kayıt yapabilenlerden, karar veremedik, adam alın deneyin beğenmezseniz getirin dedi. çalışanlar bile teşvik edio.

bizimkiler eve tv aldılar 1 hafta sonra geri iade ettik. gayette kullandık filan. para iadesinide aldık.

medimarkt da sorun olmaz ama teknosa, vatan tarzı yerler zavallı biraz. %100 para iadesi yapmıyor. ya kesinti yapıo ya da hediye onun yerine bişey almanı istio. benm bildiğim tüketici hakkına göre 15 gün içerisinde memnun kalmazsan iade edebiliyorsun ve paranı alabiliyorsun.


Öyle bir hakkın yok, bizzat elinle aldığın malı ayıplı değilse iade edemezsin. Yapanlar da müşteri memnuniyeti diye yapıyor, kanundan değil.

Bahsettiğin şey uzaktan satışta geçerli, internet/telefonla alınan mallarda, o da 15 değil 7 gün.
Mesaj tarihi:
kithnoss said:

not : Vatan gördüğüm en zavallı firma , arkadaşın 220 TL lik microsoft klavye setindeki wireless mouse sorun çıkarıyordu , 1 mt lik yerden zor çekiyordu , 20 gun serviste beklettikten sonra , Duracell kullanın , sorun yok dediler hahaha


böyle durumlarda da satıcı firmanın bir suçu yok aslında. servis onların servisi değil. onlar da yetkili servise gönderiyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...