Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

VFR 1200'de Honda Türkiye'nin ayıbı


BlackRose

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Honda, Türkiye'de daha önce de bir çok garipliklere imza atmıştı ama böylesini görmemiştik. Örneğin şu anda avrupada rahatlıkla bulabileceğiniz bir çok modelini Türkiye'ye nedense getirmeyen honda, kendilerine email yoluyla sorduğumuz bilgi amaçlı sorulara da cevap vermeye tenezzül etmemişti defalarca...

Bir modelin avrupada satılırken Türkiye'de neden satılmadığına zaten verilebilecek mantıklı cevapları olmadığındandır belki deyip üstünde durmadık, otomobil sektöründe de bu tür şeyler oluyor dedik geçtik. Ancak bu sefer sanki "vfr 1200 modelinin satılmasını olabildiğince zorlaştırmak hatta imkansız hale getirmek için ne yapabiliriz" mantığıyla oturup düşünmüşler ve aşağıda linkini verdiğim "VFR1200 kriterleri" (AB kriterlerinden biraz daha ağır bence :D) diye bir şeyler yazıp bayilere yollamışlar.

Benim şahsim yorumum iki tane vfr 1200 alıp da birini test sürüşü için kapıya koyabilen, diğerine 12 metrekare yer ayırıp özel olarak sergi standı açabilen, vfr 1200 müşterisine "özel" bir alan ayırıp "kurabiye" ikram eden (keşke hangi kurabiyelerden ikram edileceğini de yazsalarmış), sırf vfr 1200 için bir teknik eleman bulundurup diğer modeller için böyle bir şey gerekmezsen sadece ve sadece vfr 1200 için özel olarak eğitilmiş birine maaş verebilen bir honda bayisinin çıkmayacağıdır. Zaten memleketin üçte ikisinde bayisi bile olmayan honda acaba bu yolla "biri bırakırsa başkası alır" mantığıyla bayilerini gözden mi çıkardı? Ne gerek var ki nasıl olsa satamıyoruz motor falan deyip hepten kapatsınlar kepenklerini, 10 gün önce Transalp almamış olsam Honda markasının bu son hamlesinden sonra dönüp bakmazdım artık...

Yorumlarınızı bekliyorum.

http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/1-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/2-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/3-1.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yahu zaten Dünyadaki en pahalı motorlara biniyoruz vergiler yüzünden bundan dolayı lüks bana kalırsa motorsiklet. Adamlarda yahu bu motorsiklet kullanıcıları elit insanlar (ekonomik açıdan) nasıl olsa diğer ülkelerdeki insanlardan daha fazla para ödüyorlar. Bundan dolayı en iyisini hak ediyorlar diye bayilerden kuntastik isteklerde bulunabilirler.

Bence az talepte bulunmuşlar bence en az ikide ağlayan ağıt yakan teyze olmalı bayilerde, nice koç yiğit telef oldu vergilerden deyu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben şöyle bir örnek ele alarak düşündüm;

mesela ben bulunduğum şehirde BMW bayiliği alsam, 1 belki 2 tane 7.40 satılır hatta satılmayabilir de, ama BMW bana "hmm yok sen vitrininde 1 tane, kapında da 1 tane test sürüşü için 7.40 bulundurmazsan satmana izin vermem, git diğer modelleri sat bunu satma" demez değil mi? ee? Honda her şeyi tamam etti, yağ yakan 1000RR'lardın bok attığı gibi Türkiye'de yanlış kullanımdan dolayı değil de kendi hatasından dolayı yağ yaktığını kabul etti, satmadığı ve niye satmadığını bile açıklayamadığı modelleri de getirdi de bir VFR 1200 için kaliteyi yükseltmek mi kaldı?

Honda bi kere otomobillerinde bile belli bir kaliteyi tutturamamış bir marka oldu çıktı artık, örnek mi? kardeşimdeki zırttronik vites seçeneği her gün beni çileden çıkarıyordu vites aralarındaki uzun boşlukla, öğrendim ki klasik otomatiğe geçmişler o modelde, direksiyondaki zımbırtılardan vazgeçip beceremedik diye geri adım atmışlar...

o zaman her model için bunu yapsın sıkıyosa, bakalım bayisi kalacak mı İstanbul'daki 1-2 tanesinden başka...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O kriterler vfr1200 satmak için. Yani "yok arkadaş ben zaten vfr1200 satmıycam, cbf150 satıcam" diyen bayi zaten o kritelere uymak zorunda kalmadan bayiliğini devam ettirebilecek.

Eğer bu model Honda'nın en prestijli modeli ise, az sayıda sattığı halde bayi yüksek kar marjı elde edicekse, bunu alıcak az sayıda özel müşterilere de uygun şekilde muamale edilmek istenmesi normal. Yani vfr1200 satabilmek için bunlar gerekli demek ki. Türkiyenin her köşesinde satılmasına da gerek yok, vfr1200 almak istyen adam gelir İstanbul ya da İzmir'deki bi bayiden alır.

Bence uygulamada anormal bir taraf yok. BMWnin sadece resimlerden araba satmak isteyen bayisine 740 verdiğini de sanmam. Dalağına tükürdüğüm dünyasında adalet böyle, cbf150 müşterisiyle vfr1200 müşterisinin aynı muameleyi görmesi imkansız. paran varsa, kurabiye yiyerek, özel eğitilmiş elemanlardan hizmet alarak, görüp test ederek alırsın motorunu ya da arabanı alırken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kâr marjı? :p
benim bildiğim ya da bayimin söylediği kadarıyla %3 ya da %5, o da yedek parçayla motor satışı farklı, motorlarda %3 olabilir :p

yani adam 40 bin liralık vfr1200'den 1200 lira kazanacak o da pazarlık yapmazsa müşteri (a.k.a. müşteriyi dövüp motoru da kafasına atarsa)

o 1200 lirayla, sigortasıyla birlikte eğitim masrafını da sayarsak 1 ay tutar vfr1200'ün başında duran personeli...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@black rose: üstteki postumun son paragrafını oku. Bu sınıftaki bi motordan yılda kaç tane satılıyor Türkiye'de? Ayrılcalıklı (lanet olsun) bi müşteri kitlesine böyle bi hizmet götürmek istemeleri normal.

Kaldı ki vfr1200 satacak bayiler zaten bellidir. O bayinin showroomunda yeri de vardır, elemanlarından bir tanesine gerekli eğitimi verecek bütçesi de vardır. O bayiinin müşteriside 3 aşağı 5 yukarı bellidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence kriterler daha çok "kayrılmış" bayiler satsın diye..

hani sadece motorda değil herhangi bir üründe benzer yaklaşımlarla karşılaşaiblşirsiniz

bir örnek vereyim;
firmanın türkiye genel sorumlusu adamla bir bayiinin muhabbeti vardır ve bu bayi aynı ürünü satan başka bir bayiiyi ekarte etmek için bu yolu kullanır (bir de komisyon öder) merkezden ağır ama sadece bu söz konusu bayinin karşılayabileceği (yada o bayiinin elinde hali hazırda bulunan) şartlar sözleşmeye eklenir ve merkezden türkiye piyaasına gelir bu şartname

ve bunu yapan LED çipi üreten bir firmadır.. çok büyük bir firmadır.. hatta son elektronik fuarında arka taraflarda olay olmuştur avrupa ofisindeki adamlardan biri olay ortaya çıkınca işinden olmuştur ama bu türkiye sorumlusu herif hâlâ işinin başındadır.. ve komisyon almaktadır

bence durum budur kurcalanmalıdır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

_MysteriouS_ said:

Hiç bir esnaf bayi veya satıcı %2 %3 karla ayakta kalamaz. O kadar karla ayakta kalması için gündelik ve çok tüketilen bir ürün olması gerekmektedir (Örneğin ekmek) Ki onda bile çok zor bir durum dur ayakta kalması. Bence bayin yalan sölemiş.


şimdi aradım sordum niye yalan sölüyosunuz lan ...bneler diye :p

detayı şöyle;
scooter türü motorlarda %8 (büyük ihtimalle bununla ayakta duruyolar zaten), cbr, endurolar vs %3-%5 arası değişiyo, kâr marjı %2 olan motor var, pan european veya goldwing gibi motorlarda da %8miş bu da demektir ki büyük ihtimalle vfr de %5-%8 artası bir şey olacak, da işte goldwing büyük şehirlerde kaç tane satılıyor ki burda satılsın veya satılsa satılsa kaç tane gider...

yedek parçada da %26 ama garanti kapsamındakiler buna dahil değil, onlarda ustanın maaşını ancak ödüyoruz diyolar

netice olarak bu adam kazansa kazansa scooter türü motorlardan ve garanti kapsamına girmeyen onarımlarda yedek parçadan döndürebilirler işi

neyse benim bahsettiğim, yani Transalp'lerimizi aldığımız bayi bugün itibariyle bayiliğini bıraktı zaten, fazla eşelemeye gerek yok ;)

artık zurnanın zırt ettiği yerde 600 km yol tepip Ankara'ya gideceğiz demek ki, bize en yakın bayi orda çünkü :)

olsun Ankara'daki arkadaşları görürüz bahane olur bu napalım...

ekleme: Babacum'un anlattığı gayet şahane bir şekilde cuk diye oturuyor bu örneğe de, çünkü İstanbul'dan iki firma dışında koca Türkiye'de VFR 1200 satabilme yeterliliğine ulaşabilen bayi olmamış şu tarih itibariyle (birininki de kesin değil)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

%2-3 bana çok düşük geldi. Gerçekçi gelmiyor o rakam bir türlü.

Ortalama %5 kâr payı ile 100bin TL'lik ciro yapsa; 4.770 TL kâr demektir bu. Faturalı satış olduğu için de KDV ödenecek. Bunu alanlar da otomobil gibi çok kullanmayacaklarına göre periyodik bakım döngüsü de uzun anlamına gelir. 200bin Tl ciro yapsa bu rakam 9.540TL olacak; KDV, SSK, maaş falan çıkılacak daha bunun içinden. Bu marjlarla bu işin yürümesi için arkadaşın dediği gibi yüksek satış rakamları gerekli.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...