Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

LPG güvenilir


Öne çıkan mesajlar

  • 4 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Selam,

BRC ile sorun yaşamadım ben. Taktırmadan önce Avrupa'daki Audi uygulamalarına bakmıştım ve BRC ağırlıklı uygulama görünce onu tercih ettim. Benim gaz deposu da stepnenin yerinde, görünmüyor ama artık bagaj zeminini kaldırıp altını da kontrol ediyor insanlar. Ben tedbir olsun diye stepneyi bagajda taşıyorum.

Ben Dudullu- Kadosan Sanayi Sitesinde yetkili bayisine taktırmıştım. Şükür sorun yok daha.

Her koşulda araca montaj yapılırken başında durmanı tavsiye ederim. Ben adamlara çok dırdır edip durdum.

Saygılar.


bir şey soracağım.. dırdır ederken hani.. nasıl dırdır ettin?

paramecium said:

Selam,

Usta onu biraz daha alttan kaynaklarsan sevinirim.

Saygılar.


diye mi mesela?
Mesaj tarihi:
Selam,

Ben o lafı ne ara söylemişim yahu?!?

Adamların montaj anındaki umursamazlıkları deli ediyor insanı. 'Delinecek yerleri ilk önce bana sorun. Kesilecek yerlere galvaniz boya süreceğim, hemen kapatıp geçmeyin. Borular alttan bir yere takılmayacak şekilde olsun... o kabloyu şuradan geçir... buraya bağla bla bla..."

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Atiker kurtlar vadısındekı reklamlarla aldı yurudu pek kalıtelı demıyorlar
Bende'de BRC lı bı C 180 vardı Otomatık yokuslarda alıyıp bayılırdı ama hıc bır sorunuda olmadı ..
Mesaj tarihi:
tabıkı canım brc ıle alaka degıl tum lpg lı araclar ıcın gecerlı o .Lpg taktıran o guc kaybını goze alıcak artık .
Keza solede olay yapıyodum yokuslarda vıtesı 1 e alıp 2 , 3 devır kazanıncada D ye atar yururdum .Eskı otomatık lerın gozunu sevım ıste :D
Mesaj tarihi:
Selam,

Şu anda verim konusunda en iyisi diesel. Motor yapısı gereği yani. Bu bahsettiğim verim de termik verim.

f/p oranında ise diesel oldukça iyi durumda; sonra LPG ve ardından benzin geliyor haliyle :)

Saygılar.
  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
Herkes güç kaybı demiş de , yorum yapmadan geçemiycem. Ben aracıma lpg taktırdıktan sonra güç kaynı hissetmedim. Hatta benzindeyken arabaya 5 kişi bindiğinde bariz yavaşlıyorken, o yavaşlama lpg'de azaldı. Alt devirlerde ise daha bile canlı diycem utanmasam.

Burda sistemin kalibrasyonu önemli. Benim motajımı yapan üniversiteden sınıf arkadaşım. Bu konuyu sorduğumda kalibrasyonu genelde daha ekonomik olacak şekilde yapıyorlar bu da performansı düşürüyor demişti.

Montaj yaptırmadan önce lpgciyle konusun, çayını içip muhabbet edin, illaki biliyorlardır.
Mesaj tarihi:
Selam,

Şöyle söyleyeyim; 160km/h'ı LPG ile geçmem sabır istiyor. Ama benzin ile 215km/h sorun olmuyor. 0-100km/h değeri de sıkıştırınca fark ediyor.

Siz istediğiniz kadar iyi kalibrasyon yapın, sonunda elde edeceğiniz zengin karışım olacaktır. Çünkü hava debisini motor ayarlıyor. Siz performans için kalibre etmek istediğinizde kat sayı değişikliği ile 1:1 yerine 1:1,1 oranında LPG sevk edebilirisiniz ama hava debisine ECU karar verecektir ve sizin LPG oranınızı dikkate almayacaktır.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Şöyle söyliyim, lpg ile 230 yaptım (hatta hafif yokuş yukarı). Benzin ile denemedim ama benzinde de daha fazla yapmayacağını biliyorum. Okudum ettim arabanın aşağı yukarı son hızı bu.

Tabii ki kalibrasyondan farklı bir sürü parametre vardır. Belki de sizin aracın motorunun tasarımı gereği bu yakıta uygun değildir.
Mesaj tarihi:
Selam,

En son ani gazlarda anlık bir ıkınma yaşayıp, sonrasında benzine geçiyordu uyarı verip; sanki gaz bitmiş gibi. Ayarlatmaya gittiğimde adam ne halt ettiyse 90km/h sabit hızla bile 11lt/100km tüketimim var. Performans; eskisiyle aynı. Eskiden gaz kokusu yoktu, şimdi yanma düzgün gerçekleşmediği için egzozdan gaz kokusu geliyor.

LPG'nin torku arttırdığını biliyorum ama HP üstünde negatif etkisi var :(

Saygılar.
Mesaj tarihi:
neticesinde performansı falan geçersek LPG taktırmakta güvenlik açısından herhangi bişey yok ?

arabamız patlamaz yani,bu gaz kokusu olayı falan ne oda işgillendirir adamı ya
Mesaj tarihi:
Selam,

Ya egzozdan gaz kokusu gelebilir, ya da bazen tesisatı döşerken bağlantı noktalarını iyi kontrol etmiyorlar ve gaz sızıntısı olabiliyor. Motor bölümündeki bu sızıntı da kalörifer tesisatından içeri gelebiliyor.

Yine tehlikeli değil, sonuçta açık hava ama neden olsun ki! İnsan 'acaba' diye kıllanıp duruyor sonrasında :P

Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...