Valeron Mesaj tarihi: Şubat 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2010 2 yıldır otomatik vites araba sürüyorum,hergün sürüyorum ama,diyroum ki bu sefer manuel bi araç mı alsam ? 2-3 seferde ders alsam,nasıl olur sürüşüm sizce ? bide manuel araba hani olur mu bu dakkadan sora ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
CaNNi Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 manuel hmm Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jacabo Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 istanbuldaysan otomatık te kal bence ben baydım manuel den yoruyor ınsanı cok trafıkte , he ama eglencelı orası ayrı keyıf alıyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Banada gereksiz kasış geliyor manuelde kullanmak. Ha tabi bir oturaklılığı var. İyi, güzeldir ama İstanbul'da falanken benim yapmak istediğim birşey değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Valeron Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 benide korkutan o trafikte dur kalk dur kalk,bide benim ayaklarım pek sorunlu ya o otomatikte bile ağrıyo ama manuel-dizel seçenek çok fiyat ucuz oda var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
prozzak Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 iş için mecburiyetin yoksa kasma derim. Trafikte kaldıgın zaman içerisinde sol bacagın sövebilseydi inan sana çok sağlam saydırırdı manuel vites kullanırsan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Valeron Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 yok yok işle alakalı bi durumum yok sadece fiyat açısından çok seçenek çıkıyo manuele dönünce dolayısyla aklım karışıyo ister istemez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
prozzak Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 oturdugun yer ( yokuş, düz ) arabayı kullanacagın zaman dilimi ( trafiksiz trafikli ) gibi etmenler önemli. sıfır alırken fazladan 4000 5000 tl, 2. elde 1000 2000 tl fark vermene deger mi değmez mi matematigi sana ait. Eger üst segmente geçmene sebep olacaksa tabiki manuel almak daha iyi olur ama ford ile renault arasında kalmana sebep oluyorsa otomatik tercihin olsun derim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Valeron Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 gene verceğim para 25-30 bin lira 2.el dizel yani bi audi-mercedes-bmw yapmıcam gene fiat,ford,kia,vw gibi araçlar arasında yapılcak seçimim.günün her saati kullanabilirim aracı yokuşumuz eğimimiz çok yok ama trafikli saatlerde olucam. bana göre bi hata yapmadan otomatiğe psikolojiyi alıştırsam ii olur bence :d Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
prozzak Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 ben 6 yılı aşkın süredir otomatik kullanıyorum. İş için muhtemelen düz kullanacagım ve açıkcası zoruma gidiyor. Yapacak bir şey yok elbette. Benin tavsiyem otomatik. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 valla su vakitten sonra imkanın varsa otomatik al. hakkaten buyuk cile oluyor manuel. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonmax Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 her türlü otomatik vitesten yanadır oyum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Coder Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Arabayı keyif için kullanıyorsan, zevkini alacam diyorsan manuel. Benim araba keyfim yoktur işe gidecem gelecem trafiğin göbeğinde diyorsan otomatik. benim hafta sonları kullandığım spor arabam manuel, hafta içi kullandığım dizel aile arabam otomatik.. bence en akıllıcası.. (PS: arabamı özleeeeeddiiiimmm 8 aydır garajda yatıyor yawrularım) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Coder said: Arabayı keyif için kullanıyorsan, zevkini alacam diyorsan manuel. Benim araba keyfim yoktur işe gidecem gelecem trafiğin göbeğinde diyorsan otomatik. Doğru bir özet olmuş. Performans ve araba üzerindeki kontrol açısından manuel biraz daha iyi oluyor, o açıdan "zevk" yani. Yok benim için sadece öyle ulaşım aracı işte diyorsan, trafiğe de çok giriyorsan, otomatik iyidir bu devirde. Yeni şanzımanlarla performans farkı da gitgide kapanıyor zaten. Manuel şanzımanın daha çabuk eskimesi, otomatiğin de biraz daha fazla yakması durumları da bazı yan etkiler. Alışma işi kolay, ben yaşadım bu dediğini. İlk arabamı otomatik almıştım, 1.5 sene falan kullandım, trafik/direksiyon/aynalar falan gibi faktörleri iyice reflekse oturttuktan sonra manuel aldım ikinci arabamı. Geri kalanları zaten bildiğin için bir süre vitesi daha çok düşünerek gidiyorsun, oraya kanalize olabiliyorsun yani rahatça, sonra ona da alışıyorsun zaten. Bir-iki saat kadar bayırsız, az trafikli yollarda kullansan, az çok trafiğe çıkabilecek hale geliyorsun zaten. Sonrası da iyice oturtma süreci olur, en kötü ihtimalle ışıklarda iki küfür yiyip yokuşlarda el freniyle kalkarsın, geçer sonra :p "Hangi arabaya otursam kullanırım" olayının da bir artısı var bence, insan nolur nolmaz diye en azından 1-2 sene manuel kullanıp öğrenmeli. Nerede lazım olacağı belli olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mathias Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 mitsubishi evo 10 da dual clutch auto gearbox ama. Gerçi manuel gibi kullanılabiliyor. Yani özetle tiptronic rulz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Valeron Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 ya bide ben hakikaten bacakları çok zorlar mı ya ondan korkuyorum,tamam çok zevkli ama hani ne biliym ya of Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
trix Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2010 zorlamıyor ya o kadar da, ama sıkıntılı tabii tiptronicin yanında. aynı zamanda vitesteki tesbih anlam kazanıyor manuel araçlarda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BabacumMostors Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 otomatikler sollama yaparken çok sıkıntılı geliyor, babamda meriva var triptronik 1.6 araba ama sollarken çok ıkınıyorum (daha sadece otomatik yönünü gördüm triptroniklik bir yönünü göremedim henüz) benim araba 1.2 olmasına rağmen sollama yaparken vites düşür vites arttır derken çok daha rahat sollama yapıyorum bir de otomatik vitesler çok yakıyor (ben arada peygamber vitesine alıyorum fln) ama yoğun trafikde kullanacağım dediğine göre sana otomatik gider hele ki dizim mizim diyorsan sen düz vitese hiç bulaşma arkadaşın babası aynı durumda, araç servisteyken düz vites araç vermişler adam ikinci gününde pes etti kendi arabası gelene kadar taksiye fln bindi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 Mathias said: mitsubishi evo 10 da dual clutch auto gearbox ama. Gerçi manuel gibi kullanılabiliyor. Yani özetle tiptronic rulz. Lisenin bağrından kopup gelen "RULZ" argümanı geldikten sonra üstüne laf söyleyemeyiz gerçi de, şöyle bir deniyim yine de; Ferrari'de de otomatik şanzıman var, ama o arabalara harcanan/ödenen para ile, ortalama fiyatlı günlük binek arabalarımız arasında dağlar kadar fark olduğundan, böyle sığ yorumlarla bu tercihi belirlememiz pek doğru olmaz bence, değil mi? Manuelin tek olayı "vitesi istediğin zaman atmak" değil bu arada, debriyaj arabanın kontrolü üstünde büyük etkisi olan bir alettir. Onun için triptonik (böyle mi yazılıyor lan bu, bir öğrenemedim doğrusunu, egzos gibi bişey) arabaları "manuel gibi kullanılabiliyor" sanmayın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
prozzak Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 Baggio said: Mathias said: mitsubishi evo 10 da dual clutch auto gearbox ama. Gerçi manuel gibi kullanılabiliyor. Yani özetle tiptronic rulz. Lisenin bağrından kopup gelen "RULZ" argümanı geldikten sonra üstüne laf söyleyemeyiz gerçi de, şöyle bir deniyim yine de; Ferrari'de de otomatik şanzıman var, ama o arabalara harcanan/ödenen para ile, ortalama fiyatlı günlük binek arabalarımız arasında dağlar kadar fark olduğundan, böyle sığ yorumlarla bu tercihi belirlememiz pek doğru olmaz bence, değil mi? Manuelin tek olayı "vitesi istediğin zaman atmak" değil bu arada, debriyaj arabanın kontrolü üstünde büyük etkisi olan bir alettir. Onun için triptonik (böyle mi yazılıyor lan bu, bir öğrenemedim doğrusunu, egzos gibi bişey) arabaları "manuel gibi kullanılabiliyor" sanmayın. bu yazıya öncelikle +1 demek istiyorum. Şuanda triptonik in yerini alan dsg şanzımanlarda bile vites küçülterek motor freni yapmak olanaksız. Ancak frene basıp uygun hıza indikten sonra vites küçültülebiliyor. dual clutch auto gear box eşit degildir triptonik. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 abi bazı arabaların ototmatik şansımanlarının da devirleri rezalet oluyor. hani manuel olarak kullanacak olsan otomatik vitesi atana kadar sen atmış olursun, ya da tam tersi. mesela hafif yokus tırmanıyosan birinci vitesten ikinci vitese gecmiyor bazen fiesta, hayvan gibi bagırıyor araba. o yuzden hic otomatikte kullanmıyorum. hem devirleri sevmedigimden hem de az da olsa benzin tasarrufu sagladıgından tiptronik konumda kullanıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mathias Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 21, 2010 Tiptronic, Manumatic sınıfına giren şanzıman tiplerinden biri. Yani tiptronik mendile selpak demek gene. Evo'lar semi-automated diye geçiyor. O da farklı klasman. Daha üstün bir şanzıman ailesi. Detaya girmeden "lisenin bağrından" yazayım dedim o yüzden. Kabaca manuel gibi kullanma imkanı veren otomatik şanzımanlar en güzelleri işte. Yok DSG'den tangır tungur ses geliyor, yok berikinde 6 sn'de bir vites atmazsan otomatiğe geri dönüyor falan olayı var tabi. Küçük motorlu araçlarda motor freni, debriyaj ne kadar önemli bilmiyorum ama 2.0dan itibaren debriyaj ihtiyacının ortadan kalktığı açık. Evo örneği ralli bazlı bir araçta bu şekilde bir şanzıman sunuluyoru göstermek içindi. Rulz yazdım diye bu kadar gaza gelip hiç birşeyden haberi yok muamelesine girmeye gerek yok, 2 sn harcayıp wikipedia'dan trip mi tiptronik mi ona bile bakmamışsınız sonuçta. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PATA Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Kaç aydır manuel kullanıyorum, her sabah 1 saat trafikte kalıyorum ki yokuşlar da mevcut yolda oldukça fakat ayağım yoruldu diyenleri hala anlayabilmiş değilim nasıl oluyor diye Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 sol bacagim sag bacagimdan daha kasli debriyaj kasmaktan sol dizim agriyo artik direk eski sakatliklrin nuksetmesi arabada otururken oluyo manuel zevk icin alinir mesela gece 12 de hava limanina gitceksen zevkli manuel ama gun icinde deil Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 PATA said: Kaç aydır manuel kullanıyorum, her sabah 1 saat trafikte kalıyorum ki yokuşlar da mevcut yolda oldukça fakat ayağım yoruldu diyenleri hala anlayabilmiş değilim nasıl oluyor diye Bu durum bende de var da, olur mu olur yani, herkesin anatomisi bir değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar