Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

manuele alışmak


Valeron

Öne çıkan mesajlar

oturdugun yer ( yokuş, düz ) arabayı kullanacagın zaman dilimi ( trafiksiz trafikli ) gibi etmenler önemli. sıfır alırken fazladan 4000 5000 tl, 2. elde 1000 2000 tl fark vermene deger mi değmez mi matematigi sana ait. Eger üst segmente geçmene sebep olacaksa tabiki manuel almak daha iyi olur ama ford ile renault arasında kalmana sebep oluyorsa otomatik tercihin olsun derim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gene verceğim para 25-30 bin lira 2.el dizel yani bi audi-mercedes-bmw yapmıcam gene fiat,ford,kia,vw gibi araçlar arasında yapılcak seçimim.günün her saati kullanabilirim aracı yokuşumuz eğimimiz çok yok ama trafikli saatlerde olucam.

bana göre bi hata yapmadan otomatiğe psikolojiyi alıştırsam ii olur bence :d
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arabayı keyif için kullanıyorsan, zevkini alacam diyorsan manuel.
Benim araba keyfim yoktur işe gidecem gelecem trafiğin göbeğinde diyorsan otomatik.

benim hafta sonları kullandığım spor arabam manuel, hafta içi kullandığım dizel aile arabam otomatik.. bence en akıllıcası.. (PS: arabamı özleeeeeddiiiimmm 8 aydır garajda yatıyor yawrularım)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Coder said:

Arabayı keyif için kullanıyorsan, zevkini alacam diyorsan manuel.
Benim araba keyfim yoktur işe gidecem gelecem trafiğin göbeğinde diyorsan otomatik.


Doğru bir özet olmuş. Performans ve araba üzerindeki kontrol açısından manuel biraz daha iyi oluyor, o açıdan "zevk" yani. Yok benim için sadece öyle ulaşım aracı işte diyorsan, trafiğe de çok giriyorsan, otomatik iyidir bu devirde. Yeni şanzımanlarla performans farkı da gitgide kapanıyor zaten. Manuel şanzımanın daha çabuk eskimesi, otomatiğin de biraz daha fazla yakması durumları da bazı yan etkiler.

Alışma işi kolay, ben yaşadım bu dediğini. İlk arabamı otomatik almıştım, 1.5 sene falan kullandım, trafik/direksiyon/aynalar falan gibi faktörleri iyice reflekse oturttuktan sonra manuel aldım ikinci arabamı. Geri kalanları zaten bildiğin için bir süre vitesi daha çok düşünerek gidiyorsun, oraya kanalize olabiliyorsun yani rahatça, sonra ona da alışıyorsun zaten. Bir-iki saat kadar bayırsız, az trafikli yollarda kullansan, az çok trafiğe çıkabilecek hale geliyorsun zaten. Sonrası da iyice oturtma süreci olur, en kötü ihtimalle ışıklarda iki küfür yiyip yokuşlarda el freniyle kalkarsın, geçer sonra :p

"Hangi arabaya otursam kullanırım" olayının da bir artısı var bence, insan nolur nolmaz diye en azından 1-2 sene manuel kullanıp öğrenmeli. Nerede lazım olacağı belli olmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

otomatikler sollama yaparken çok sıkıntılı geliyor, babamda meriva var triptronik 1.6 araba ama sollarken çok ıkınıyorum (daha sadece otomatik yönünü gördüm triptroniklik bir yönünü göremedim henüz)

benim araba 1.2 olmasına rağmen sollama yaparken vites düşür vites arttır derken çok daha rahat sollama yapıyorum bir de otomatik vitesler çok yakıyor (ben arada peygamber vitesine alıyorum fln)

ama yoğun trafikde kullanacağım dediğine göre sana otomatik gider hele ki dizim mizim diyorsan sen düz vitese hiç bulaşma arkadaşın babası aynı durumda, araç servisteyken düz vites araç vermişler adam ikinci gününde pes etti kendi arabası gelene kadar taksiye fln bindi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mathias said:

mitsubishi evo 10 da dual clutch auto gearbox ama. Gerçi manuel gibi kullanılabiliyor.

Yani özetle tiptronic rulz.


Lisenin bağrından kopup gelen "RULZ" argümanı geldikten sonra üstüne laf söyleyemeyiz gerçi de, şöyle bir deniyim yine de; Ferrari'de de otomatik şanzıman var, ama o arabalara harcanan/ödenen para ile, ortalama fiyatlı günlük binek arabalarımız arasında dağlar kadar fark olduğundan, böyle sığ yorumlarla bu tercihi belirlememiz pek doğru olmaz bence, değil mi?

Manuelin tek olayı "vitesi istediğin zaman atmak" değil bu arada, debriyaj arabanın kontrolü üstünde büyük etkisi olan bir alettir. Onun için triptonik (böyle mi yazılıyor lan bu, bir öğrenemedim doğrusunu, egzos gibi bişey) arabaları "manuel gibi kullanılabiliyor" sanmayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Mathias said:

mitsubishi evo 10 da dual clutch auto gearbox ama. Gerçi manuel gibi kullanılabiliyor.

Yani özetle tiptronic rulz.


Lisenin bağrından kopup gelen "RULZ" argümanı geldikten sonra üstüne laf söyleyemeyiz gerçi de, şöyle bir deniyim yine de; Ferrari'de de otomatik şanzıman var, ama o arabalara harcanan/ödenen para ile, ortalama fiyatlı günlük binek arabalarımız arasında dağlar kadar fark olduğundan, böyle sığ yorumlarla bu tercihi belirlememiz pek doğru olmaz bence, değil mi?

Manuelin tek olayı "vitesi istediğin zaman atmak" değil bu arada, debriyaj arabanın kontrolü üstünde büyük etkisi olan bir alettir. Onun için triptonik (böyle mi yazılıyor lan bu, bir öğrenemedim doğrusunu, egzos gibi bişey) arabaları "manuel gibi kullanılabiliyor" sanmayın.


bu yazıya öncelikle +1 demek istiyorum.


Şuanda triptonik in yerini alan dsg şanzımanlarda bile vites küçülterek motor freni yapmak olanaksız. Ancak frene basıp uygun hıza indikten sonra vites küçültülebiliyor.

dual clutch auto gear box eşit degildir triptonik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi bazı arabaların ototmatik şansımanlarının da devirleri rezalet oluyor. hani manuel olarak kullanacak olsan otomatik vitesi atana kadar sen atmış olursun, ya da tam tersi. mesela hafif yokus tırmanıyosan birinci vitesten ikinci vitese gecmiyor bazen fiesta, hayvan gibi bagırıyor araba. o yuzden hic otomatikte kullanmıyorum. hem devirleri sevmedigimden hem de az da olsa benzin tasarrufu sagladıgından tiptronik konumda kullanıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tiptronic, Manumatic sınıfına giren şanzıman tiplerinden biri. Yani tiptronik mendile selpak demek gene.

Evo'lar semi-automated diye geçiyor. O da farklı klasman. Daha üstün bir şanzıman ailesi.


Detaya girmeden "lisenin bağrından" yazayım dedim o yüzden. Kabaca manuel gibi kullanma imkanı veren otomatik şanzımanlar en güzelleri işte. Yok DSG'den tangır tungur ses geliyor, yok berikinde 6 sn'de bir vites atmazsan otomatiğe geri dönüyor falan olayı var tabi. Küçük motorlu araçlarda motor freni, debriyaj ne kadar önemli bilmiyorum ama 2.0dan itibaren debriyaj ihtiyacının ortadan kalktığı açık.

Evo örneği ralli bazlı bir araçta bu şekilde bir şanzıman sunuluyoru göstermek içindi.

Rulz yazdım diye bu kadar gaza gelip hiç birşeyden haberi yok muamelesine girmeye gerek yok, 2 sn harcayıp wikipedia'dan trip mi tiptronik mi ona bile bakmamışsınız sonuçta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...