Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3D ye başlangıç hakkında yardım


aente

Öne çıkan mesajlar

Şimdi başlıkta belirttiğim gibi 3D tasarıma ufaktan girmek istiyorum, sorular aşağıda;

-Normalde fotoğrafçıyım, artı çekimlerden sonra rötuşlarıyla falan uğraşıyorum, içinde olduğum reklam sektöründe avrupada özellikle cgi denen olay konusunda nasıl yardırdıklarını biliyorsunuzdur. Kendi işimle kombine edeceğim doğru program, doğru başlangıç noktası nedir?

-3D programlarını hiç bilmediğime göre sıfırdan önce evde tutorial vs izleyerek bir başlangıç yapıp, gerekirse sonradan kursa gitsem daha mantıklı bir sıralama mı olur? Yoksa kendi kendine seni bozar kafayı kırarsın mı diyorsunuz.

-Mekan modelleme için illa mimari teknik bilgi gerekiyor mu mesela? (o tarz işler yaparak iyi para kazanmak mümkünse o yönde de eğilebilirim)

-Olayın basicini öğrenmek için gereken tutorial (özellikle mümkünse videolu öğretim) kaynakları var mı free ya da satın alabileceğim?

-Beni kanırtmaması için gerekli min. pc özellikleri ne olmalı çalışırken? (mevcut pc amd 2.6 dual core - 4gb ram 667mhz - hd4850(overclocklu) - windows 7)

-Kendi kendime bir şeyler yapmayı başarmam ne kadar sürer? ustalaşmak kaç yıl alır vs.

Şimdiden teşekkürler, varsa ekstradan aklınıza gelen bir şeyler yazarsanız sevinirim, rep veririm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öncelikle 3d animasyon uzmanı değilim ama ben de fotoğrafçıyım, biraz da 3dsmax bilgim var, ordan şey edeyim dedim, ama harbi harbi animasyon yapıp reklam firmalarına felan satan kişiler varsa daha doğru bilgileri söyler elbet.

- 3d/animasyon işlerinde fotoğrafçılıktan ziyade resim çizme becerisinin gerekli olduğuna inanıyorum. fotoğrafçılıkta olan bir şeyi belli bir açıdan çekebilmekle uğraşıyorsun, resimde ise olmayan bir şeyi sıfırdan yaratmayla. buna bakarsak 3d modelleme işinde de resim yeteneği daha pratik sonuçlar sağlıyor. ayrıca yaratacağın 3d animasyona "kendi" tarzını katabilmek için hali hazırda bir resim/çizim tarzı olması gerekiyor.

- 3ds max kullanmayı öğrenmesi çok kolay bir program. çok detaylara girmeden adım adım gittiğin zaman hiç sıyırmadan programı öğrenebiliyorsun. ben bile öğretirim yani programı kullanmayı. blender var mesela, o da güzel programdır. open source olduğu için kaynak ve bilgi bulması çok daha kolay. ama modelleme yapma işi çok uzuyabiliyor ve konsantrasyon isteyebiliyor. bu yüzden en iyisi takım çalışması gibi gözüküyor. örneğin oyunlar için skin/model hazırlamayla uğraşıcaksan tek başına halledebilirsin o tip projeleri de, tek başına "kısa film"ler felan yapmaya kalkarsan öyle bir iş çok kasar.

- mekan modelleme için mimari bilgi gerekmiyor. legolarla oynuyormuş gibi bir ev modeli çıkartabiliyorsun. ama şu var, bir firma diycek ki sana "sen 3ds max'te bir ev yap, biz o evin aynısını inşaa edicez", e o zaman elbette mimari bilgi gerekecek. kolonları nereye koyacaksın, bina nasıl yapılmalı, hangi yasalara uygun olmalı gibi şeyleri bilmen gerekiyor, ki o da olmaz. ha bir de tam zıttı projeler oluyor. mimari şirket gelir sana der ki "bizim animasyoncumuz sen ol, bak evin planı şu şekilde, buna göre bir model yarat", o kolay, zaten teknik bilgi elinde olacak.

- olayı öğrenmek için bir sürü farklı döküman ve kaynak var. 3ds max için de var, blender için de var, lightwave vs için de var. video istiyorsan lynda.com'un dvd'leri var, onların video tutorialları oluyor, o dvd'leri sastın alabilirsin (lynda.com üzerinden)

- aslında her bilgisayarla animasyon yapabilirsin. esas renderleme süresi yorabiliyor. diyelim ki standart bir bilgisayarda komplike bir 30 saniyelik video veya basit bit 2 dakikalık video hazırlıycaksın. kısa sürede renderleyip bitirir o işlemleri. ama alt düzey değil de orta düzey işlemler yapacaksan o zaman işlemler kolay olsun, renderleme kısa sürsün felan diye nvidia tesla gibi özel mimari amaçlı ekran kartı sistemleri kullanıyorlar. daha gelişmiş üst düzey işlemlerde ise, renderlenecek animasyonu parça parça hazırlıyorlar, her bir parçayı farklı serverlarda renderleyip sonradan birleştiriyorlar. yapacağın iş ne, onu bilmiyorum, ama başlangıç için elindeki bilgisayarın yeterli olacağı düşüncesindeyim.

- kendi kendine bir şeyler yapmak çok kolay, programı çok kısa sürede öğrenmek mümkün. ama işte öğrendikten sonra neler yapılcak, esas mesele o. fotoğraf çekmek gibi düşün. fotoğraf makinesinin teknik özelliklerini, nasıl fotoğraf çekilceğini, hangi açıdan bakılması gerektiğini felan çabucak öğrenebiliyorsun, ama uzmanlaşmak ve kendi tarzını yansıtabilmek için zaman gerekiyor. farklı kaynaklardan değişik bilgiler edinmek, yenilikleri takip etmek, farklı metodları birleştirmek gerekebiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teşekkürler bone, başlangıç olarak 3ds max'e yönelebilirim, yaygın olması, rahat tuto kaynağı bulabilmem ve söylediğin gibi çok zor değilse şayet artıları olacaktır.

fotoğraf ile 3d'yi birleştirip reklam alanında iyi bir şeyler yapmak mümkün tabi, misal yurtdışındaki reklamları takip eden (özellikle archive dergisi süper bir kaynak, douglas fisher, carl lyttle ne bileyim taylor james falan geliyor direk aklıma) edenler bilir foto ile süper cgi kombinlerini.

peki çok uçmadan şu an varolan piyasa üzerinden konuşursak 3D'de neyi iyi yapmaya kasmam bana gelecek açısından daha karlı ve aranan bir mesleğin kapısını açar diyelim ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eren kapı gibi sektörün içindeyiz sorma bize gel buraya takıl :)

Ayrıca bu ne:

"sen 3ds max'te bir ev yap, biz o evin aynısını inşaa edicez". Bu işi yapan insana Mimar deniyor Bone zaten :) Üç De Modelci değil yani bunu yapan.

Ortada sürüyle paket program var amacına göre değişen. Ama yalnızca post processingle uğraşmayacaksan, ki uğraşsan da lazım, 3ds Max şart. Bu işin özüdür.

Onun dışında post processing konuları için, After Effects, Photoshop, Premier de ayrı şart.

Mimari modelleme konusunda yine Max önde, ama sketchup pluginleriyle birlikte ciddi bir araç. Gerçi o mimari tasarım aşamasında daha çok işe yarıyor.

Kabaca Max öğren. Torrentten araştırırsan yapmak istediğin şeye göre bin tane tutorial bulursun

Bilgisayar olarak yazdığın sistem modellemeyi öğrenmek için fazlasıyla yeterli. Bone'un da dediği gibi, bi noktadan sonra iblgisayarın performansı esas render sırasında önem kazanıyor. Modelleme sırasında değil. (Aşırı yüksel poligonlu modellerle uğraşılmadığı sürece)

Öğrenme işinin ne kadar süreceği senin ne kadar uğraştığınla tamamen alakalı. Her gün oturup bişeyler üretmeye çalışırsan hızlıca öğrenirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hem bone hem gimli güzel yazmış, üşenmedim okudum valla sdf.

ben sana işin diğer boyutundan bahsedeyim, bu işi kapsam para yapar mıyım diye sordun ya hani, çuvalla kaldırırsın hem de.

ben bitirme projesi olarak oyun kodluyorum ve sağolsun tez hocam motor konusunda sıkıntı çıkarmadı, sebebi de büyük ihtimalle iyi modellenmiş şeyler görmek istiyor olması. oyun dediğin en basit haliyle zaten binlerce satır kod/script bir de üzerine modelleme binerse bunun kimse tek başına altından kalkamaz.

nereye varmaya çalışıyorum; benim gibi amatör oyun programcıları için hazır modellenmiş paketleri satan siteler var. mesela adam modellemiş 8 tane insan figürü (gerçi bunlar üzerine motor giydirebildiğin figürler, birazdan değincem ona da) bu 8 figürü içeren paketi satıyor 400$. aynı sitede başka bir adam var arabistanda bir sokağı modellemiş 1000$.

demin parantez içinde bahsettiğim olay da şu; bazı motorlar direk olarak 3dsmax çıktısına mesela fizik giydirebiliyor. yani senin oyun motorunda bir iskelet var atıyorum sen onu insan modeline sokuşturduğun vakit o modeli insan gibi hareket ettirebiliyorsun ki bunlar hakikaten de sağlam paralara gidiyor.

yani işin özü ben modellemeden anlamıyorum ama çoğu bireysel, onun yanında da pek çoğu amatör olan oyun yapımcıları ciddi anlamda ihtiyaç duyuyor bunlara. yani iyi öğrenirsen para yaparsın kanımca :).

örnek olması açısından şu sitelerden fiyatlara da bakabilirsin.
http://www.psionic3d.co.uk/?page_id=25
http://www.3drt.com/

ilki bir adamın bedava çalışmaları, düşük kalite çoğu ama bu işlerde biraz da tanınmak var. misal blizzardın artwork designerı samwise :D.

ikincisi de bahsettiğim şekliyle paranın konuştuğu bir site :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hm bu verdiğin sitelerdeki işte oyun modelleri yaratmalar vs, bunlar cidden benim tam üretmek isteyebileceğim şeyler, rpg, sci-fi olaylarını seven biri olarak o tarz mekan, parça vs tasarımı yaparak çok eğlenebilirim, yaratıcılığıma güveniyorum ama gidip elle çizecek resim kabiliyetim yeterli değil, 3D olarak yapabilirim diye umuyorum.

bilgiler için teşekkürler. iş yerimdeki arkadaşın birinden baya büyük bir max tutorial arşivi buldum bu arada incelemem için verecek bana, beni tekrar gazlarsan belki beraber bir şeyler yapabiliriz dedi.

umarım wow'dan başımı kaldırıp adam gibi girebilirim şu işe hehe, bir de sabah 9 akşam 7 çalışıp eve geldikten sonra ciddi bir işe kafa patlatmanın insanı zorlayan yanı en kötüsü, sosyal hayattan komple izole olmak istemiyorum ama bir sekrifayz durumu yapacaz mecburen anlaşılan ^^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...