Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dargath UO


Killer

Öne çıkan mesajlar

tabii ki haklısın ama ML ile pvp dengeleri bile inanılmaz değişti. bu yüzden -mesela honor örneği- ufak gibi görünen aksaklıklar bile bu dengeyi bozuyor.
yani AOS-SE zamanı şu anki ML ye göre çok çok daha stabil ve dengeli. çünkü gerçekten AOS-ML değişimi neredeyse T2A-AOS değişimi kadar ciddi boyutta oldu.
neyse sonuçta bunlar tabii ki yavaş yavaş tamamlanır, pub'lara yetişilir, yazılır çizilir. yine de gerçekten çok sinir bozucu bir döneminde runuo'nun ML serverı açmanız takdire şayan ama acelece bence, tebrikler yine de.

ps: ruo SA hakkında official bi açıklama yaptı mı ben göremedim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ryan SA olmayacağını söylemişti çok önceden ama şu an öyle değil.

Denge ve OSI deniyor, pek bir şey dememiştim bu konuda da yeri gelmişken yazıyım ben de. OSI'de mevcut dengeler SA'ya dayatılmış, onları şu an burada uygulamak pek anlamlı değil. Diğer taraftan çalışmayan sistemler de dengeyi bozuyor. Bir de OSI'de olmasına rağmen 'biz böyle uygun gördük' düşüncesi altında bazı şeylerin OSI'den değişik uygulanması da var ki buna hiç anlam veremiyorum. Yemeğin veya kokteylin malzemelerini değiştirip hala aynı ismi kullanmak gibi bir şey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xaty said:

Champ'taki sorunlar ve OSI'den farklılıklar bahsedildi.

Tailor'daki kasma sorunu da aynı şekilde. Hatta kasamama sorunu da var ayrıca ama her ne kadar kimse kasamıyor olsa da ben kendi problemim olduğunu kabul ediyorum.

Bushido'da honor'un çalışmıyor olması da söylendi.

Tamer için de Malas ve Tokuno kapalı.


Başka karakterim var mıydı hatırlamıyorum ama bu karakterlerle bu sorunları yaşadım. Tamer için kasabilecek sayılı yer var şu an ve genelde insanlar oluyor, bu yüzden uzun süredir girmiyorum. Ayrıca Tamelenebilinen yaratıklarda da eksikler var. Archer ile arada oynuyorum ama Bushido'yu boşuna kastığım hissi sinir bozuyor çünkü Honor çalışmıyor. Tailor'da bod bile almıyorum artık, 120 PS basıp kasamamak çok sinir bozucu. Mage ile Champ kasardım arada ama oradaki spawnlarla uğraşmak da yordu sanırım.

Honor'un sadece embracesi çalışmıyor. O da oldukça önemli. Bu sabah mesela dread horn keylerini toplarken sabrix kesti beni bir kaç kişiyle beraber , şimdi ben o cesedi honorsuz ömrüm boyunca alamam ki ? Zaten alamadım da.. Onun dışında bushido kastığıma hiç pişman değilim , parryingimi sağlıyor , lightning strike şansını artırıyor , momentum sağolsun championlarda lazım oluyor , confidience ve diğerleri..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@xaty

championda bir sorun mevcut değil, orada bahsedilen sorun o spawnların orada ne diye durduyuydu onu da zaten yeni belirttiler ben de sebebini söyledim.

tailorda bulunan skill gain chart kısmı zaten runuoda hiç bir zaman olmadı. o kısım şuan bitti ve test ediliyor, hemen ardından sunucuya entegre edilecek. Onun dışında skill gaininizin 100'den sonra yavaşlamasının sebebi zorlaştırılmış olması.Ayrıca belirteyim ben 1 günde bayağı gain aldım(test ederken).

tamer için malas ve tokunonun kapatılmış olması bir sorun teşkil ettiğini düşünmüyorum. Zira zaten bir Tamer genelde Ilshenar sınırlarında dolanır durur ki zaten onu da istediğiniz için açmış bulunduk, sırada tokuno olduğunu belirttim ve Malas için daha var.

Tamelenebilen yaratıklarda eksiklik varken ne demek istediniz?


@b1vRiP

Honor aos zamanı da vardı, eksikti. RunUO SE bazında her zaman eksikti ML'den daha stabil değil. Hatta RunUO 2.0'da ki SE entegrasyonu eskisine nazaran daha stabil şuan. Daha öncedne de belirtiğim gibi Türkiye yaklaşık 6 seneden beri AoS ile iç içe, ama bundna 5 sene önce ML publish olmuş çıkmış. Bence bu acelecilik değildir, sonuçta üst üste tamamlamaya çalışıyoruz.
RunUO ML desteğini vermiyor bu yüzden SA'da vermiyor.(KR de vermemişti).


@xaty 2. postun için :P

Zaten dengeleri expansiondan zira publish bazında uygulamak gerekiyor. Yani mesela şuan OSI mageler için 4/10 fc-fcr uygulasa sunucuda uygulanamaz çünkü SA etkileşimli değil.
Bu "Biz böyle uygun gördük." meselesi Dargath için mi yoksa genel olarak herkese hitaben mi? Dargath içinse kapatılan özellikler için mutlak bir açıklamamız oluyor çünkü. Mesela BoD Recycling kapalıdır çünkü ücretsiz bir sunucuda istediğin kadar account alıp 0.1 tai/bs skill ile düşük bod alıp GM tai/bs ile bodu yapıp vererek, daha iyi bod alabiliyorsun. OSI'de böyle bir şansın yok. Paran varsa alırsın tabi 50 account.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Açıklamanız oluyor, her şeyin bir açıklaması var. Buna bir şey demiyorum. Açıklamanız olmasa da beklemezdim zaten herhangi bir şekilde kendinizi savunmanızı veya konuya açıklık getirmenizi.

Tailoring'de nasıl gain aldığını bilmiyorum ama dedim onun benim sorunum olduğunu kabullendiğimi. Benim bahsettiğim skill chart ile alakalı. Yaptık olcak demişsin. Olduğunda bu konudaki şikayetimizi durdururuz ama şu an öyle bir şey yok serverda malesef.

Olmayan hayvanlardan kastım Tokuno ve Malas'ta bulunan yaratıklar. Hiryu, Giant Beetle, Reptalon vb.

Champ spawn'ına da açıklık getirmiştin, açıklamayla ilgili bir sorunum olmadığını en başta belirttim. Sadece OSI'den farklı olduğunu belirttim.

Honor konusunda bir şey dememişsin ama o da listende, onu da yapıcağını söylemiştin, bunu da biliyorum. Sadece şu an var olan bir problem.

Sonuçta iki genel sorun var; birincisi OSI'yi örnek alıyorsunuz ama bazı şeylerde oynama yapıyorsunuz ve bunlar user-friendly olmayan şeyler oluyor genellikle, ikincisi de yapacak olduklarınızı eleştirilere cevap olarak veriyorsunuz ancak beklenilen bunların serverda olması, ileride olması değil.

Toplu olarak sorunlara çözüm getirmek göze hoş gelir, uzunca bir yenileme listesi olur, insanlar daha çok mutlu olur, sevinir, dışarıdan bakanlar daha çok etkilenir. Ama bunları yaptıkça uygulamaya koysanız çok daha verimli olur. En azından haftada belirli bir zaman belirleyip o günlerde güncellemeler yapılabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@xaty

Şimdi burda oynama olanları da söylemeniz gerekir bence. Yani ne user friendly değil ne oynanmış belirtirseniz ben geniş bir açıklamasını yapayım. O zaman daha detaylı anlatmış olurum.

Toplu güncellemeden önce ben yer yer güncelleme yapıyordum. Maksat tabiki aha toplu güncelleme yapayım etkilensinler değil, yani bu şekilde bir ego tatminine zaten gerek yok ama forumumuzda da belirttiğim gibi bir güncelleme yapacakken araya kendi işlerim girdiği için onun biraz sarkması ve ardındna devamlı notların gelmesi bunu uzatmış bulundu. Bu yüzden de oyunculardan anlayış belediğimi belirtmiştim. Çünkü bazıları birbiriyle alakalı oluyordu. Senin de anlayışına sığınıyorum bu konuda. Kusurumuza bakma bu konuda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sizin forumda bir çok yerde geçiyor burasının OSI olmadığını belirtip aynı şekilde uygulanamayacağınızı söylediklerin. Onlar dışında pek yok, genelde cevap yazıyorsun.

Ufak değişikliklerin ne olduğunu belirtiyormuydunuz forumda? Bir gün bazı şeyler bir şekilde giderken diğer gün başka olabiliyor. Örneğin vendorların item alış fiyatlarını düşürdüğünüzde bunu forumda belirtmemiştiniz. Onun dışında quest ödülü olarak çıkan talisman'larda eskiden slayer özellik de olurdu, artık onlara da rastlamıyorum (belki şansımdandır).

Bir de demin yine fark ettim, Quiver'larda hatalar var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

OSI olmadığı değilde OSI gibi bazı şeyleri tam uygulayamayacağımız. Ne gibi diyelim, mesela vendor fiyatları deniyor değil mi? Ben vendor stock delayını orjinal haline getirdiğimde kimse biz nereden deri alıp kasacağız, biz nereden reg bulacağız, nasıl scroll bulup inscription kasacağız, nasıl bu şu yapıyorlar. Oysa malum normalde reglerin bir kısmı yerde spawn oluyor tek tek ( bizde yok eklemeyi düşünüyorum), onun dışında yaratık içlerindne temin edebiliyorsunuz ya da çiçekçilik ile elde ediyorsunuz. Scrollar için yapılacak bir şey yok, deri içinde yaratık kesmeniz de yeterli. Eh biz tamam skilldir kasın diye restock delayı 1 saatten 5 dakkaya düşürdüğümüzde ne oluyor? Bu sefer para macroları çalışmaya başlıyor. Burada fiyat düşürümü zorunludur. Bu usefriendly olmamak değildir. Senin macron yoktur elle kasıyor olabilirsin ama bazılarının öyle macroları oluyor ki senin 1 haftada kasacağını 1 günde kasmış oluyor. Talisman özellikleri random generate ediliyor, zaten item değişikliği olduğunda belirtirim bu özellik kaldırılmıştır gibi ama öyle bir durum olmadı. Quiver olayı da sanırım bahsettiğin şu fire vs vs durumlar ona el atacağımı belirttim. Burda tek beklediğim sabır, zira sonuçta direkt bırakıp gitmiyorum. Tabi söylemeden de edemeyeceğim düşüncelerinizde(oyuncular olarak) haklısınız. Ama bizim açımızdan da bakmanız gereken şeyler olabiliyor. O yüzden karşılıklı anyaış bekliyoruz ya :) Sana lafım yok yani bu konuda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Az kişisiniz ve kodlarla uğraşan bir tek sen varsın sanırım. Yetiştiremiyor olman çok normal bu yüzden. Ama bunun oyunculara verdiği sıkıntıları daha aza indirebileceğinizi düşünüyorum. Belki bir başka kişi daha kodlama ile uğraşır, güven falan diyeceksiniz de en güvenilmez kişiye bile serverda yetki verilmeyip kodları da ardından incelenerek kullanılabilinir. Bunun dışında düzenlemelerin tarihini önceden belirtebilir hatta önceden dediğim gibi standart zamanlarda düzenli yenilemeler yapabilirsiniz. Böyle olunca en azından bir çok kişiyle serverdaki sorunlar hakkında konuşurken duyduğum 'Odhinn'in notlarında kesin vardır' vb. gibi notlarınla ilgili geyik ve insanların bıkkınlığı azalır.

Quiver olayı, dmg. modifier'ın olmaması Fire'da (diğerlerini bilmiyorum).

Bu arada merakımdan soruyorum; OSI'deki reg spawnı serverın eklediği spawnlar mı, yoksa bitkilerden oyuncuların tohum ekerek oluşturduğu spawnlar mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim hatırladığım yerlerde 1'er adet oluşu, tc1'de de gördüğüm buydu. Bunlar world spawn, oyuncularınki ayrı.(hatta runuoda olan hali dünyada yerlerde kilitli dekor gözüken regler.)

dmg modifier olayını pm olarak zaten atmıştın ona cevap yazmış olmam gerekiyor. Hatta düzeltip düzeltemeyeceğimi de sormuştun.

Evet sunucu kodlarıyla ben ilgileniyorum. Tabi ki dışarıdan biri gelip sen düzelttin mi bilmiyorum ama ben kendim düzenledim derse ben de bakıp incelerim ama onun harici çağıracak biri yok, benim ilgilenme sebebim de budur. Düzenleme tarihini düzenlemeler tam bitmeden dışarı veremem, bunun sebebi daha önceki tecrübelerime dayanarak "neden bu zamanda düzelcek dediniz de düzelmedi?" sorularına tabi olmamaktan dolayıdır. Oyuncuların "kedin Odhinn'in notlarında vardır" şeklinde bir geyik yapmasına gerçekten lüzum yok, sonuçta makara yapılacak bir husus değil. Ne oyuncu ne de yetkili robot değil sonuçta. Dediğim gibi karşılıklı anlayış gerekiyor bu konuda :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaman verip o zamana yetiştirememek hoş bir şey değil, hatta zaman vermekten daha kötü tabi ki. Ama bu konuda korkak olmaya da gerek yok, geç bir vakit verirsiniz ama yetiştirebileceğinizden emin olursunuz. Büyük güncellemeler yapmaya çalışırsanız bunda belki kaymalar olur zaman olarak ama ufak ufak yaparsanız olma ihtimali daha düşük olur. Olsa bile daha çok güncelleme olacağından arada gecikmeli olan düzenlemeler görmezden gelinebilinir.

Daha önceden elde ettiklerimizde değişiklik olup olmayacağını sormuştum (Quiver), ama buna cevap vermemiştin. Ondan önce attığım mesaja cevap vermiştin sadece. Burada tekrar aynı şeyi yazmamın sebebi daha önceki mesajlarda karakterlerimle karşılaştığım sorunlardı sadece.

Bir şey daha aklıma geldi; 162 dmg vurduğum oluyordu Swoop'a tek seferde ama bir kaç gündür 80 falan anca vuruyorum. Bu konuda herhangi bir değişiklik oldu mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi bunu korkaklık olarak nitelendirmeyin. Sonuçta benim yaptığım şeyler de benim zamanımdan, sosyal yaşantımdan, işlemlerimden zaman çalabiliyor. Ama elbette bazı şeylerin öncelik sırası oluyor,
bu zaten olmak zorunda. Zaten forumda da dikkat edersiniz ki insanların da kendilerini aşırı derecede oyuna vermelerine karşıyım. Benim beklediğim sabır, benden direkt tarih beklenilmesindense
"tamam söylediğine göre yapar ya da yapmaya çalışır" olmalı. Ufak tefek konusunda da önceden de söylediğim gibi bu seferlik bu şekilde oldu, belki ilerde bir gün yine aynı şeye rastlayacaksınız.
Sonuçta hayatımızda her şey istediğimiz gibi gitmeyebiliyor, aksaklıklar ya da aşırı yoğunluklar olabiliyor. Elde ettiklerinizde tabi ki değişiklik olacak, boşuna kasmadınız onları. Ben onu şuan
olacak mı olarak algıladım, onun da zaten cevabı düzenlemelerde yazacağım idi. Hayır sunucuda son düzenlemedne bu yana herhangi bir değişiklik yapılmadı. Swoop zaten değişecek, hala yapay zekasında
eksiklikler var bana göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sürekli oyuna bağlı kalmasın tabi insanlar, ap ayrı bir konu orası. Ben sadece sizin tutumunuzu eleştiriyorum. Robot vb. olmadığınızı da biliyorum. Tarih vermek diyince bu hafta sonu veya haftaya şu gün vb. gibi bir şey de beklemiyorum. Mesela şimdiden 20 Ocak'ta Tokuno açılcak, 1 Şubat'ta şunlara düzenleme gelecek gibi şeyler diyebilirsiniz. Bunlar 1-2 tane değil de çok olduğunda, kendi aralarındaki zamanlar da çok boşluk olmadığında hem sizin için fazlasıyla vakit olacak, hem de o gün geldiğinde arka arkaya insanlar ne zaman ne olacağını biliyor olacak. Kısa vadeli düşününce o tarihe çok var tabi ama o şekilde devam edildiğinde ve o tablonun içerisindeki güne geldiğimizde her kısa zaman diliminde bir şeyler gelişiyor olacak. Server açmış ve yönetiyorsunuz, bu sizin bazı sorumlulukları başından kabul ettiğinizi gösteriyor. Açtım ama boş zamanlarımızda uğraşıyoruz, özel olarak ona vakit ayırmıyoruz gibi şeyler düşünüyorsanız o zaman ap ayrı tabi, konuşmaya hiç gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence bir kere aksaklığa gittiği için çıkan tutuma bu kadar olumsuz yaklaşmamalısınız.
Tokuno için kafamdaki şeyi (kesin olmasa da) belirttim. Tam zamanında yetişemeyecek şeyler için bir tarih belirtemem ben de sana bunu söylemeye çalışıyorum. Söylediğimizde de ne olacağını sen de gayet iyi biliyorsun. Bu yüzden sabırlı olmanızı rica ettim, bu noktadan sonra zaten bunu tartışmaya gerek yok. Sonuçta bir kaç defadır dediğim gibi birbirimizi anlamak zorundayız.

"Sonuçta benim yaptığım şeyler de benim zamanımdan, sosyal yaşantımdan, işlemlerimden zaman çalabiliyor. Ama elbette bazı şeylerin öncelik sırası oluyor,
bu zaten olmak zorunda."

bu ise son cümlenin cevabı. Böyle bir şey düşünmediğimi belirtip, aslında zamanımdan fazlasıyla çaldığını söylemişim. Neyse bu konu hakkında sanırım yeterince açık bir şekilde tartıştık anladığınızı umuyorum. Zira daha fazla bir şey yazmak, aynı şeyleri tekrarlamamızdan öteye geçmeyecek gibi duruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok yahu bir şey beklemeyin demiyorum, elbette bekleyin bu doğal hakknız zaten. Ama aynı zamanda hep beraber anlaşmaya varalım manasında dedim :) Yani siz hataları, beklentileri yine söylersiniz ben de size cevabını veririm(olumlu ya da olumsuz). Sonuçta despotluk taslayacak halimiz yok ya, sizle de ilgileneceğiz, sunucuyla da ilgileneceğiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...