tunca Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 İngilizce dersi araştırması olarak böle bi konu seçtim. Bildiğiniz gibi wow'un diğer mmolara karşı kar/gelir/kullanıcı sayısı bakımından ezici bir üstünlüğü var. AoC, Warhammer Online gibi projeler yüksek bütçeli olmalarına rağmen neden bu başarıyı yakalayamadılar/yakalayamıyorlar, neyi daha iyi yapabilirlerdi, gelecekte çıkacak olan mmolar neyi daha iyi yapmalılar konulu bişeyler yazıcam, fikirlerinizi almak için de böyle bi başlık açtım. Özet olarak aklıma gelen 6 problem/çözüm şöyle: 1. Oyun hazır olmadan piyasaya sürmemek.(buglar vs oyunun çok potansiyeli olmasına rağmen oyuncuyu rahatça oyundan soğutuyor.) 2.Geniş bir oyuncu yelpazesine hitap edecek şekilde tasarlanmalı. Sadece PvP ya da sadece PvE bazlı olmamalı. Casual, Hardcore, RPci, Achivementçı, level kasmayı seven vs her tür oyuncu tipi hesaba katılmalı.(Warhammer nerdeyse sadece pvp mesela veya darkfall'da casual oyuncuların belli bir yere gelmesinin çok zor oluşu{son patchde değişmiş olsa da]) 3.Yenilik yapıcam derken oyunların daha temel ve önemli kısımlarını es geçmemek. (100vs100 BG var ama böyle yükü kaldırabilecek yapı yoksa anlamı yok) 4.Oyunun sistem gereksinimini her gelir düzeyinden insanın oynayabileceği şekilde ayarlamak. Deli grafik yapıcam diye eşşeğin bi yerine su kaçırmamak.(AoC) Yapıcaksan da bilgisayarı kaldırmayanların düşük grafik-yüksek performansda oynayabilmesini sağlayan ayarlar koyman. 5.Oyuncularla olan iletişimin maximum düzeye getirilmesi, oyuncu kitlesinin isteklerinin iyi değerlendirilmesi. 6.Başka oyunlar/kişiler/vs tarafından ortaya çıkarılan fikirleri/konseptleri kopyalamaktan çekinmemek.(Warcraft dünyasının warhammer dünyasından "esinlenmesi", gameplay/interface EQ den "esinlenmesi") Ayrıca bu fikirleri genel olarak wow, aoc, warhammer düşünerek oluşturduğum için aoc ve war un satış rakamları ve oyunun yapımı için ayrılan bütçe ile ilgili bilgi baya işime yarar ama bulamadım. Şöyle bi chart buldum wowun ezici üstünlüğünü gösteren ama aoc ve warhammerın izine bile rastlanmıyor, ya bu oyunların bu bilgileri gizli ya da sandığımdan da az popüler bu ikisi. http://www.mmogchart.com/Chart1_files/Subscriptions_8846_image001.png www.mmogchart.com her tür fikir, öneri, kanyağa açığım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 o grafik yalan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tunca Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 öm kutunu boşalt küfür edicem. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 mmo genele açacaktın, birde başlık çok kötü Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tunca Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 bence gayet açıklayıcı başlık daha güzel nasıl olucak. burda daha çok gören olur sonra nasıl olsa atarlar dedim mmoya sdf. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Osso Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Diğer MMOlar vs. Wow Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 war için mesela yayıncı baskı yapıyor tamamlanmamış oyunu sürdürüyor sonuç olarak oyun fıs oluyor ve de dolayısıyla patlıyor çoğu oyunda böyleydi hype hype hype diye dolup taşanların Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Bu arada bunu kabul eden hocanın elini öpmek lazım, bana denk gelenler, ne oyun kabul ediyordu ne de fk ile ilgili konular. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Masquerade Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Blizzard "daha fazla" duygusunu oyuncuya aşılamada tanrılaştığı için oyuncuyu bağlıyor kendine. İster casual olsun ister hardcore. Sürekli sizi oyunda tutmasını biliyor adamlar. Achi oluyor bu, arena pvp oluyor veya en basiti heroic farmlatıyor haftalarca. Her kesimden oyuncuya hitap ediyor. Class dengelerini kasıtlı olarak her major patchde ters düz ediyorlar. 5 yılını doldurmuş oyunda hala class dengesini oturtamamaları da bunu gösteriyor. Yoksa belli bir şablona koyarsın classları sonrasında ufak ufak ince ayarlar ile bir denge yakalarsın. Ama Blizzard her major patchde bir ya da daha fazla class için köklü değişikliklere gidiyor. Böylece oyuncu sanki oyuna yeni sınıf eklenmişcesine oynuyor 5-6 ay boyunca. Warrior 2 yıldır aynı warrior olsa insan bıkar tabi. :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 yapımcının geçmişi de önemli. örneğin blizzard starcraft, diablo gibi oyunlarının başarısı nedeniyle kitlelerin güvenini kazanmış şekilde girdi mmo piyasasına vs. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tunca Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 -- moved topic -- Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ZaCk Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 29, 2009 ya bu kadar insan cevap vermişsiniz bi alttaki topicte bişi sordum hiç cevap yoq hayır bilmiosanız tamam da bilipte cevap vermiosanız kısmetiniz kapansın emi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genwa Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Masquerade said: Blizzard "daha fazla" duygusunu oyuncuya aşılamada tanrılaştığı için oyuncuyu bağlıyor kendine. Bu. Ayrıca ota boka grafiğe falan puan kıran oyun dergilerinin, sitelerin vs. verdikleri abartı puanlar oyunun ilk çıktığı dönemde iyi yarar sağladı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Choericoe Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Oyun hazır olmadan sürülmek derken,wow ilk çıktığında çok mu hazırdı?Diğer oyunlarda yaşadığım başlangıç sorunlarını ondada yaşamıştım. Wowun yapımcıları gayet dengesiz adamlar. -Özellikle son zamanlarda,artık alıntı yapıp imzaya koyamayacağım kadar laflarından cayıyorlar.Biri "bunu asla" yapmıcaz diyor,2 ay sonra yapıyorlar. -Bir patch çıkar,armor pr.yi buffladık,herkes bütün gearı arpli yapmak zorunda diceksin,sadece 1 major patch sonra nerflenir, tekrar arpsiz gear yaparsın.1 patch önce aklın neredeydi,bu kadar mı gelecek öngörüsüz,sallamasyon yenilik yapıyorsun? -Class dengeleri bunca zamandır nasıl oturtulamaz bir doktora konusu zaten. -Adamlar paragöz.İsim değiştiricem para,skin değiştiricem para.Serverda horde/ally dengesi bozuldu,orgrimmarda adam göremiyorum server değiştirmek istiyorum,hoop yine para. Peki neden wow oynanıyor?Ben şuan wow oynamayı kestim ama yerine başka bir oyun bulamadım,konsolda takılıyorum.Çıkan oyunlar başarısız,güzel fikirleri var adamların ama uygulayamamışlar,üstelik bunca zaman geçti,tekrar dönüp baktım halen uygulanamıyor,halen birsürü eksiklik göze batıyor. Bu şuan neden multide cod4,5 oynanıyor gibi bir soru;evet codun birsürü saçma şeyleri var,ama yerine gelen fpsler onun kadarını dahi veremiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 o üstteki chart aoc ve warhammer çıkmadan önce zaten, mmochart'taki eleman update etmeyi bırakmıştı siteyi bu oyunlardan önce, ki zaten 500k oyuncudan başlıyor :p mmoların anca 3-5 tanesinin 500k nın üstünde oyuncusu var ve ehe warhammer 300k falandı galiba. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 mmorpg denen oyun turu arkadas ortamlarini barindirmasi, devamli gelismesi, yarattiginiz karakterin sizinle beraber zamaninizdan yemesi ve devamli gelismesi ile bir nevi bagimlilik yaratan sanal yazilimlar olarak algilanmalidir. bunu orneklemem gerekirse ; turkiyede cok onceleri birinci (uo) samsun (eq) maltepe (daoc) gibi sigaralar vardi. bunlarin kullanicilari kendi aralarinda arkadas ortamlarinda dagilir ve tuketilirlerdi. yani birisi birinci icmisse ve siz ilk birinci ile baslamissaniz genelde pek baska sigaraya gecmezdiniz. ardindan ortama marlboro geldi daha guzel bir paket daha guzel bir tad ama sigara gene sigara idi. tum turkiye bir anda malbuscu marborocu oldu. herkes birbirine tavsiye etti ve bu sekilde bir anda pazarin lideri oldu cikti. ardindan gelen ayni seviyedeki sigaralar onun kadar basarili olamadi cunku bir sekilde malbus hep one cikiyordu cunku sigara olayinin varacagi en ust noktalardan birine diger rakiplerinden cok once sahip olmus ve onceden piyasaya surulmustu. insanlar diger sigaralari deneseler bile yillarin verdigi aliskanlik maalesef gecmiyordu. iste bu ornek benim icin wow un basarisinin bir numarali aciklayicilarindan birisi. bir diger husus ise suru pisikolojisi. insanlar nerde daha cok kisi var ise onu daha rahat kabullenip sahipleniyorlar. bir yeni oyuncu baktigi zaman 10 milyon oyuncuya sahip bir oyunun kotu olamayacagini (ki degil zaten) dusunuyor ve deniyorlar, arti 10 milyon oyuncunun en az kendi gibi 30 milyon arkadasi var es kaza o cocuklardan birisi oyun arasa ilk tavsiye wow oluyor. tum bu unsurlari ortaya koydugumuzda wowun basarisinin ardindaki etkenlerden bence en onemlisi ortaya cikmis oluyor. oyunun oynanabilirligi arkasindaki firmanin (mercedes - bmw vb) gecmis oyunlarinin kaliteside goz onune alindiginda wow sorgusuz her bireyin merak ettigi ve oynamak istedigi bir oyun olarak ortaya cikiyor. bu paket degismedigi surece fantasy tipindeki oyunlar icinde wow cok uzun sure bu sekilde gidecektir diye dusunuyorum. cunku sigara ayni kibrit ayni sigarayi nasil icilecegi ayni. insanlar ayni seyleri alabilecekleri bir baska markayi pek merak etmiyorlar. cok farkli bir baska sey ortaya ciktiginda durum degisir ama bunuda blizz in yeni mmosu becerecektir herhalde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Kanuni said: mmorpg denen oyun turu arkadas ortamlarini barindirmasi... Budur işte. oynadığınız oyun ne olursa olsun, isterse 1 milyar satsın, bin tane yenilik getirsin, takılacağınız, mutlu olacağınız ortam olmadan, sıkılırsınız. En kötü oyundan, arkadaşlarınızla oynarken zevk alıyorsanız da, onu bırakmazsınız. wow un şansıda bu heralde. Ya insanlar ortamlarını, arkadaşlıklarını çabuk kurdu ve geliştirdi ya da zaten içinde olduğu grupla beraber başladılar ve onu genişlettiler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mighty_THoR Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Eskiden mmo oynamak elit bir kesimin işiydi insanlar muhabbetler başkaydı,server ahalisi birbirini tanırdı düzgün bir insan değilseniz barınamıyordunuz.Niinja loot chat spam ı filan geçin ding&run denen bir hadise var,eski güzel günlerde bir günde 10 lvl değil 10 günde 1 lvl alınırken şayet lvl alır ve gruptan çıkarsanız bu şiddetle kınanır bu olay yayılır sounda grup bulamaz hale gelebilirdiniz. Oyunlar çok zordu,mob çekmek bir sanattı ,2 mob çekmek kesin wipe anlamına geliyordu item için uğraşman gerekiyordu questler günlerce sürüyordu karakterler zor gelişiyordu,ui ler kullanışsızdı vs vs wow ile birlikte herşey 60IQ ve 5 yaşındaki bir çocuğun becerisi seviyesine indi bütün olay bundan ibaret Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 ondan molten core beceremeyip dagilmistik :( 60 iq bile degiliz demekki :( sonra ally olarak becerdik ama. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mighty_THoR Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 benve 300 fire resist i olan herkes becerdi :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Mighty'nin bahsettigi o donem WoW'un su anki donemi diye dusunuyorum, sayet US launchinda oyun gayet zordu.. Molten Core yapabilen sayili guild vardi dunya capinda (anlattigi gibi instance yapmak zordu, gear cekmek cok zordu, dogru duzgun tank bulunmasi cok zordu, belli elite bir community vardi).... Oyun her gecen gun kolaylastirildi, ve exp'larla bu hale getirildi.. Su anki hali icin dedigi seye katiliyorum.. Tabii soyle bir soru ortaya cikiyor.. Oyunlar gercekten hardcore mu olmali yoksa butun oyunlarin yaptigi gibi casual hale mi getirilmeli? Finansal olarak dusunursek hardcore bir oyun yapmak bir sirketi her turlu orseliyor.. Haliyle indie olmadiktan sonra buyuk bir sirketten hardcore bir oyun beklemiyorum ben sahsi olarak. Darkfall, Mortal Online gibi oyunlar denedi ve hala deniyor ama onlarda tutunamiyor.. MMO communitysinin bence 90% i tamamen carebear oldu.. Haliyle boyle oyunlari tutulmasi artik imkansiz gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 O dönemin zorluğu 40 kişiyi derli toplu tutmak, oyun ve meslek mekaniklerini bilmeyen adamlarla oynamak, doğru düzgün kaynak olmadan millete oyunu öğretmekti Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 mighty eq1 döneminden bahsediyor sanırım. Wow un başları zor olsada, ding&run daha öncesine aittir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
abvblizzard Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Mighty_THoR said: Eskiden mmo oynamak elit bir kesimin işiydi insanlar muhabbetler başkaydı,server ahalisi birbirini tanırdı düzgün bir insan değilseniz barınamıyordunuz.Niinja loot chat spam ı filan geçin ding&run denen bir hadise var,eski güzel günlerde bir günde 10 lvl değil 10 günde 1 lvl alınırken şayet lvl alır ve gruptan çıkarsanız bu şiddetle kınanır bu olay yayılır sounda grup bulamaz hale gelebilirdiniz. Oyunlar çok zordu,mob çekmek bir sanattı ,2 mob çekmek kesin wipe anlamına geliyordu item için uğraşman gerekiyordu questler günlerce sürüyordu karakterler zor gelişiyordu,ui ler kullanışsızdı vs vs wow ile birlikte herşey 60IQ ve 5 yaşındaki bir çocuğun becerisi seviyesine indi bütün olay bundan ibaret budur. wow pvp sini zor sanan adamlar felan dolaşıyor etrafta çok acı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2009 oyunlar casual olmak zorundalar cunku eglendiren ve guzel vakit geciren yapimlar ozunde. ilk yapilanlarin tadi baska ama bence su anki durum dogru olan. oyunun zor olmasi ile daha oynanabilir ve anlasilir olmasi arasindaki farki ayirt etmek gerekir. bir oyunu anlasilmaz ve karmasik yaparakta ayni sistem uzerinde hardcore hale getirebilirsiniz. bunu gidipde gecmis oyunlar soyleydi boyleydi diyerek yenileri kotulemek olarak gormek bence yanlis. bizlerde gelistik eskiden ne nedir bilmiyorduk ama artik tum dinamikleri her bir halti daha oyunun turu aciklandigi anda anlayip sonucu gorebiliyoruz. oyuna girdigimizde hersey bildigimiz gibi cunku bu oyun turunun su anda baska bir sekilde kotarilmasi mumkun gorulmuyor. tas-kagit-makas / tank-healer-dps budur tum detayda gizli olan, sadece bunu nasil gerceklestirdigin onemli. wow'un su anki hali kolaylastimi yoksa herkes isin kurdumu oldu orasi tartisilir. alganonmudur nedir halaa o bossu kesen turk guildi yok diye biliyorum, hadi hardcore isteyenler buyrun kesin. gecmisle ayni sey timerli kastiran bir boss ama cok az kesim kesebiliyor. istese blizz o sekilde birakir ve kesilmeden kalir. blizzi korumuyorum ama mmo oyuncularinin geldigi noktanin gozden kacirilmamasi gerekiyor. eskiden 100k oyuncu oynarken bu oyunlari ve yeni oldugu icinde kimse bir nane bilmezken her sey askeri disiplinde olmak zorunda idi ama simdi milyonlar oynuyor ve en az 3-5 mmo ile tecrube kazanmis durumdalar. wow un ilk hali ile bence son halinde degisim yok bence son durumda oynayan oyuncular ve dunya wow u ve dinamiklerini ezberledi, sonuc kolay sanilan bir wow. bu her turlu oyun icin gecerli ya da her turlu yapildikca gelisen olay icin. baslarda kosarken gotunuz atar dil damaktan sarkar, ardindan aylar sonra 10 km tazi gibi kosarsiniz amma kolaymis dersiniz. beraber basketbol oynarsiniz koc bir oyunlar cizer ilk denemelerde sicarsiniz alistikca en kolay oyun olur cikar o cizilen sey. araba kullanmaya baslarsiniz dibiniz duser 3 sene sonra hassiktir bumuymus lan araba kullanmak cok kolaymis dersiniz. araba mi daha kolay kullanilir uretilir oldu simdi ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar