Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nascar


Helcaraxe

Öne çıkan mesajlar

"Muscle car" olayının şanındandır o motor tipi. Silindir başına iki subaptır. Düşük devirlerde bile tor tor öter o motorlar. Zaten 2 subapta kalma amaçları oymuş. 2 subap olması ayrıca daha düşük devirde maksimum torku almanızı sağladığı için özellikle otoyol kullanımında faydalı. Mesela ilk Viper'da en son vitesin oranı acaip düşüktü. 1600 devirde yaklaşık 95 km hıza denk gelen bir vites oranı vardı.

Corvette, Viper, Camaro, Challenger V8 leri, bunlar hep bloktan egzantrik motorlardır. Bir eski Corvette ZR1 de Mercury Marine motoru varmış üstten çift egzantrikli, hatta o yüzden fiyatı o zamanlar çok yüksekmiş.

Benim bildiğim ABD den çıkma çift egzantrikli V8 motor fazla yok. Biri ZR1 de kullanılan LT5 (5.7 V8), Cadillac NorthStar 4.6 V8 (Şu 1995 model Seville'lerde vardır) Diğeri de Ford'un bir önceki kasa mustang'lerde kullanmaya başladığı 4.6 lık 4 subap V8 (2 subaplı versiyonları da var) Ford daha sonra 5.4 lük GT motorunu ve 5.0 litrelik Cammer denen motoru da üstten çift egzantrik üretmiş.

Edit: Bir de GM'un kamyonlarda kullandığı 6.0 lık bir üstten çift egzantrik motoru varmış galiba. Sayı artabilir ama Avrupa ve Japonya'ya kıyasla V8 ler ağırlıklı bloktan egzantrikli.

Bloktan egzantriklilerden daha ucuza daha fazla güç alındığı için ve üretim zinciri ona odaklı olduğu için ABD çok sık kullanıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...