Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victoria 2


Werewolf

Öne çıkan mesajlar

tarihi event diyorsan onların yaptığı olayların büyük kısmını decision'a çevirdiler ve "illa şu tarihte şu ülkeler arasında şu savaş çıkacak" olayını kaldırdı artık paradox kendi oyunlarında hoi'deki danzig decision hariç, (o da bütün oyun onun üzerine kurulu olduğundan heh) kırım savaşı gibi şeyler yok.

bu ise oyuncu için güzel ama yapay zeka sıkıntı çekiyor. mesela bir meiji restoration sabit tarihli event'e bağlı olmadığından, decision olduğundan ötürü ben 1864 yerine 1850'de gerçekleştirebildim ama yapay zeka 1883'e geldiğimde hala uncivilized idi ve uğraşmıyordu bile. yapay zekaya kaldı mı almanya, italya ve modern japonya olamıyor maalesef. yamalarla düzeltirler inşallah. çünkü oyun şahane, böyle gözlerim acıyana kadar oynuyorum kaç gündür ki bunu en son hangi oyunda yaşadım bilmem. gene paradox oyunudur herhalde. :p

ama daha çok intervention yapacakmış yeni yamada ülkeler ve great power ittifakları daha sık olacakmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bırakınız geçsinler sisteminde saçmalıyo liboşlar yau. Nasyonalistleri seçimde devirip geldiler hükümete, gelir gelmez 5 tane fabrikayı yıktılar. Sonra 3 tane fabrika açtılar. Açıldığının ertesi günü zarar ediyo diye direk yıktılar falan. Adamlar işsiz kaldı isyan çıkıyo paso. Gerzekler ya.

Bide victoriada oldum olası anlamadığım şey, mesela fabrika kurarken demir lazım oluyo, 3 yıl geçiyo yine alamıyolar o demiri başlamıyo inşaat. Sonra birden alıyo başlıyo falan. Bu neye göre? Arz talep şeysine bakıyorum demirin mesela 1000 supply varsa 1200 demand var, öyle olunca bana satmıyolarmıdır nedir anlamadım. O diil ülkemden demir çıkıyo(belçika), önceliği inşaata verip üretime sonra devam etme seçeneği falanda koymamışlar hiç çözemedim. Hatta world markete en çok demir satanlardan olan Avusturya ile relationı arttırdım 170 e falan belki önce bana satıyolardır öyle olunca diye, etkisi oldumu anlayamadım ama. Sanırım dünya sıralamana göre alıyosun world marketten ürünü. Explosivede de aynı şey oluyo mesela.

Savaş olayında da yine deniz aşırı topraklara kolonilere falan çok fazla puan vermişler galiba, Hollanda'nın tüm anakaradaki topraklarını alıyorum war score 23 mü ne oluyo en fazla. İnsan bari bi %50 falan yapar o toprakları. Bide asker üretimi neye göre oluyor onuda tam anlayamadım. Ama sanırım askere giden parayı arttırınca daha çok popülasyon asker oluyor böylece asker üretebiliyoruz daha fazla. Ama kaç adamdan bi division çıkıyo, bunu nerden görebilirim, asker popülasyonu ne kadar oranda artıyo falan hiç bulamadım bunları.

Bunun dışında bide strateji paylaşalım yau, ben mesela önce endüstri techlerine abanıyorum direk. Bide oyuna başlar başlamaz clergylerin parasını %100 e çıkarmak en mantıklısı galiba. Ben ilk başta bunu yapmadım yıllarca 7 de falan kaldı tech point. Sonra bi deniim nolcak dedim baya bi hızla 26 lara kadar yükseldi şimdi. Ayrıca precious metal, oil falan gibi şeyler ülkede varsa oyunun başında görebliyomuyuz yoksa tech buldukçamı açılıyo bunlar varsa?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben Portekiz'le başladım şu an 1900'lerdeyim ve secondary powerdan Great Power oldu ülke 6. sırada.Maalesef liberal-anarcho liberaller uzun bir süredir seçimleri alıyor.Fabrikalara hiç müdahale edemiyorum.Ama şansıma hepsi karda.Oyunun başında fabrika kurcağım yerlere national focus craftsman seçmiştim fabrikalara etkisi çok iyi oldu.

Teknolojilerden tax efficency ve diğer commerce teknolojilerini geliştirdim oyunun başında çok kaynak yoktu ekonomiyi toparladı onlar.Meyve ve sebze satan bir ülkeydim sadece. :)

Educationı yüksek tuttum hep literacy arttı şu an senede bir veya 2 senede bir teknoloji geliştirebiliyorum.

Military harcamalarını hep yukarda tuttum.Politik kararlarda ne olursa olsun hep pro military destekledim.Askerleri anavatandan daha çok kolonilerde basabiliyorum.Nüfusumda arttı tabii bu arada.

Demiryollarını her yere döşedim.Teknolojisini arttırdım.
National focus oyun başında 1'di şimdi 3 oldu.Naval base ve teknolojinin etkisi oldu sanırım bunda.National focus sayesinde Afrikanın büyük bir kısmını kolonize ettim.Şimdi kaynaklarım tavan yaptı.
Oil'e gelince daha önce başka bir şey üreten bazı bölgeler kendi kendilerine oil ve rubber'a çevirdiler kaynaklarını ama bu 1900'lerde oldu.

Oyun boyunca vergilere hiç yüklenmedim.Tariff -%1-2-3'lerde tuttum.
Great power olunca sphere aldım birkaç ülkeyi.Bu sadece ally olmamı kolaylaştırdı.Başka bir etkisini göremedim.

Şimdilik bu kadar.Yazı biraz uzun oldu ama oyunda çok detay var artık olacak o kadar.:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunu vanilla oynamayın şu anda. Ekonomi ve POP sistemi ciddi sorunlu, craftsmenlerinizi tatmin edemiyorsunuz; kapitalistler çok hızlı endüstri kurmaya çalışıp talep bulamayınca ciddi batırıyorlar ve sonra isyanlar çıkıyor.

Bir de durdurulamayan burokrat meselesi var ki, o evlere senlik zaten...

Paradox forumlarındaki PopMod 2.0'ı kurup, 1870lere kadar çok temiz bir prusya/almanya oyunu çıkardım. Biraz yavaş gelişiyor endüstriyelleşme olayı, ama İngiltere çok hızlı endüstriyelleşti (750 falan şu anda score'u, ben ikinci olarak 150'lerdeyim) ve Amerika da beni yakalamak üzere. İşin güzel kısmı, bürokrat enflasyonu gibi bir sorunla ya da bütün ülkeyi işgal eden rebeller gibi sorunlarla karşılaşmadım.

Laissez Faire gidiyorum şu anda ve vergileri de düşürünce kapitaslitlerim çıldırdı, devamlı fabrika açıp kapatıyorlar ama arada tutturdukları oluyor. Felaket karlı bir tekstil, mobilya ve çelik endüstrisi kurdum şu anda ve işçiler akın akın fabrikalara gidiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben sıfır vergide tutmama rağmen kapitalistlerin saçmalamadığı durumu görmedim. fabrika açma kapama maliyeti neyse de yıllar sürüyor işe yarar bir tane kurup genişletmeleri. sübvanse etmeme rağmen yıkıyorlar. "bırakınız yapsınlar, bırakınız geçsinler" değil de "bırakınız yapsınlar, bırakınız yıksınlar" olmuş burada.

eagleeye, ülkende üretilen herşey world markete satılıyor, sonra world marketten alınıyor. ayrıca birisinin sphere'indeysen önce ona gidiyor bütün mallar, ihtiyacı olanı alıyor. dünyanın en büyük demir üreticisi olabilirsin ama demirsiz kalabilirsin buna rağmen. prestij önemli, great power olmak çok önemli.

kolonilere önem vermek değil de bütün topraklar aynı değerde neredeyse, eskisi gibi 3-5 şehri alınca ayaklarına kapanmıyorlar. savaşların verdiği skor da %25'de sınırlı azami.

precious metal, oil filan sonradan açılıyor.

national focus olayı için culture technology serisi var, aynı seri plurality'e de devasa katkı sağladığından oyunun en önemli tech dallarından.

bir de önemli bir husus:

trade ekranındaki supply ve demand'e kanmayın. gerçekte yapılan alışverişle alakasız rakamlar. gerçek ticareti görmek için production ekranındaki orta tab'e tıklayın. orada ülkenizde üretilen herşeyin actual demand ve actual supply'ı var. bu sayede luxury clothes ve luxury furniture gibi ultra değerli olup da inanılmaz zarar eden malların neden o halde olduğunu anlayabiliyorsunuz. en yüksek karı steel ve fabric veriyordu ben ikisini de aptalca miktarlarda üretmeye başlayana dek mesela.

eğer actual supply actual demand'den fazlaysa, (ki neredeyse her mal için öyle daima, öyle olmazsa zaten işte "alamadım bulamadım" durumu oluyor) üretimin bir kısmı satılamıyor ve heba oluyor. önemli olan aralarındaki fark. fark arttıkça karlılık keskin şekilde düşüyor. üretimi dünyadaki trendlere göre yönlendirmek gerekiyor ki kapitalistler dünyadan bihaber maalesef. konserveye dot com bubble gibi yatırım yapıp batıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

main national nüfusun ne kadar çoksa o kadar national focus açabiliyosun gibi geldi bana.
bide asimile etme olayı var galiba. ben hollanda dan 2 bölgeyi aldım, yavaş yavaş core olmaya başladı oralardaki şehirler. belçika dilinde eğitim veren okul falan kurdum oraya event geldi. asimilasyon arttı falan dedi ama bi yerden bakamıyoruz ona galiba.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi bana biraz anlatin allaskina ya, cok farkli bu EU'dan, ilkini de oynamadim, budget falan onlari tamam biliyorum da production, trade, population (bu tabda ne yapilir hicbi fikrim yok) ve government konularinda bildigin yetoyum su anda

belcikayla oynuyorum kolay olsun diye fabrika yapiyorum falan onlarda da isci gelmiyor, national focus u craftsmen koydum ama bildigin isci yok ulkede turkiye'den adam mi getirticem napicam?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LethE said:

ben bayıp bıraktım ama aklıma geldi şimdi okur yazarlığı düşürürsek işçi sayısı artıyor olabilirmi?

ı-ıh, national focus lazım. craftsmen'in parası olması lazım (düşük vergiler ya da tariff sübvansiyonu) ki demote olmasınlar. (demotion engellemek önemli) boş fabrika lazım ki "aha fabrika var" deyip promote olsunlar.

oyunu iyice kavramak isteyen herkese şidddetli tavsiye:

population tab çok önemli. gidiniz ve tek tek ayrı mesleklerdeki poplara tıklayınız. bunların % kaçının hangi mesleklere promote veya demote olduğunu ve çıkan tooltiplerle bunların kesin nedenlerini görebilirsiniz. bu şekilde hassas bütçe ayarlamaları yapmanız mümkün.

oyun şahane, paradox'un elinden çıkan en entellektüel ve düşündürücü oyun. ama 1-2 yama lazım evet, eski victoria'yı da büyük ekonomi bug'ına rağmen kana kana oynamıştım. bunu da gözlerim acıyana dek oynadım, oynarım da yıllarca gelip gidip.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

isyanlarla daha az vakit harcamak açısından bi tavsiye vereyim ben öyle yapıyorum; shift tuşuna basılı tutup orduyu tüm isyan çıkan bölgeleri gezecek şekilde rotalayın, sonra siz başka şeylere bakarken ordu isyanları bastıra bastıra gidiyo kendi. zaten hiç isyancılara yenildiğimde olmadı çok zayıflar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:


oyunu iyice kavramak isteyen herkese şidddetli tavsiye:

population tab çok önemli. gidiniz ve tek tek ayrı mesleklerdeki poplara tıklayınız. bunların % kaçının hangi mesleklere promote veya demote olduğunu ve çıkan tooltiplerle bunların kesin nedenlerini görebilirsiniz. bu şekilde hassas bütçe ayarlamaları yapmanız mümkün.

oyun şahane, paradox'un elinden çıkan en entellektüel ve düşündürücü oyun. ama 1-2 yama lazım evet, eski victoria'yı da büyük ekonomi bug'ına rağmen kana kana oynamıştım. bunu da gözlerim acıyana dek oynadım, oynarım da yıllarca gelip gidip.



buna +1

fakat oyunda acaip saçmalıklar var şu ana kadar oynadğım dönemde. isyancıların bu kadar zayıf olması, kendi üretip satan elemanların saçma tercihleri (ha gerçi onlardan güzel craftsman çıkıyor, direkt demote oluyorlar o ayrı), consciousness hedesinin kötü bir şey olması ve daha aklıma gelmeyen bir çok şey. özellikle bu son dediğim consciousness çok felaket, ya da bu "liberaller geliy, tiz vurun kellelerini" olayları falan. tamam tarihsel akış içerisinde oynuyoruz ve o dönemde başta olan adam da conservative olur ve bu tarz tepkiler verir güzel kardeşim fakat ben oyunu liberale yönelik oynamak istiyorum belki ya da farklı şekilde. bunun sonuçlarına da katlanmalıyım ona da tamam, ama belli döneme kadar tamamen AI yönetiminde devlet. hiçbir şey yapamıyorsunuz.

Oyundaki belki de en büyük eksik ise civilopedia (bkz civilization serisi) gibi bir şey olmaması. yahu seçimler ilk defa düzenlenecek, halk tartışıyor çeşitli konularda tabi ekselansaları olarak bana da soruluyor "siz ne düşünüyorsunuz" gibisinden. Misal din konusunda dört farklı görüşten birine ok vermem gerek (belli ölçüde halkı etkiliyorum görüşümle) fakat moralism dışındaki diğer seçeneklerin ne alıp ne götürdüğünü göremiyorum. Ha gider parti ekranlarından bakarım, parti tüzüğünde olanlara fakat onlarda da ya bir ya iki tane seçenek var. diğerlerini kafadan sallama yapıyoruz. acilen civilopedia lazım.


Son olarak tamam çok ayrıntılı olması gereken bir oyun vs fakat madem yapamıyorsunuz bırakın güzel kardeşlerim de demek istiyorum paradox a. ha tamam patch ler gelir yine oynanır bu oyun fakat, 1900 lerden sonra oyunun yavaşlama problemi için paradox tan gelen açıklama büyük bi fail bence. "o sorunu düzeltmek için, xyz engine ine geçmemiz gerek. bunun için de tamamen yeni bir oyun yapmalıyız." abi böyle açıklama olur mu allah aşkına?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...