Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İlerlemeyi sağlayan 10 PC oyunu


moriQ

Öne çıkan mesajlar

Rewendor said:

"Strateji yapma imkanı sağlayan ilk RTS" olduğu için SC bunların arasında. Daha öncesi gibi "200 tane süper ünite ürettim herkesi dövdüm" yok, her ünitenin stratejik değeri var. Bunu yapan tek bir rts bile yok öncesinde.


Objektif değil çok fazla sübjektif olmuş bu yorum. Ne demek tam olarak "strateji yapma imkanı"?

Hadi çok geriye gitmeyelim. Aynı zamanlarda çıkan oyunlara bakalım.

RA1'de "gerekli" ve "gereksiz" uniteler olarak hersey ikiye mi ayrılıyor? Age of Empires? İlk C&C serisi oyunları? Daha öncesinde aynı firmanın yaptığı Warcraft serisi var bi defa. Bütün bunlardan tek farkı SC'nin, daha güzel ve dengeli olması o kadar.

Bu çığır açmak falan değil ki, yeni bir fikir hiç değil adamlar dengeyi oturtmayı becermişler o kadar. Sanki westwood RA1'i yaparken dengeye oturtmaya çalışmak akıllarına gelmedi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yorumu yanlılığını geçtim de gelir birisi "company of heroes dengeyi oturttu, ondan öncekiler zerg spam idi" der aynı mantıkla. hiçbir elle tutulur yanı yok doğrusu, subjektif olduğu kadar çığır açmak filan da değil. wizardry yerine oblivion koymaktan zerre farkı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o yazılanlardan daha fazlasını ve çok daha kritik olanları warcraft getirdi rts ye. eee o zaman warcraft dune2 den çok daha fazla hakediyor o yeri

aşırı saçmalamışsınız. Hani hepimiz dune2 oynadık. 50 tane devastatora sırayla tiklayip move tekrar tikla ile 150 komut verdik sadece hareket ettirme için ama bokunu çıkarmayın. dune2 yi o listeye sokan mantık warcraftı 3 kere sokar. starcrafın orda olmasının sebebini hepimiz gayet iyi biliyoruz, yerini de sonuna kadar hakediyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dune 2 yerine c&c veya warcraft konabilirdi wolfenstein 3d yerine doom konduğu gibi, ama starcraft? hayır. açtığı yeni yol yok ki o yoldan ilerleyecek oyun olsun. yeni bir yolun başlangıcı ya da mihenk taşı değil, son durağı.

sektörün en büyük şirketinin listede tek bir oyunu bile olmazsa ayıp olur diye koymuşlar belli ki, ağzına bir kaşık bal çalmışlar heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:

Objektif değil çok fazla sübjektif olmuş bu yorum. Ne demek tam olarak "strateji yapma imkanı"?

Hadi çok geriye gitmeyelim. Aynı zamanlarda çıkan oyunlara bakalım.

RA1'de "gerekli" ve "gereksiz" uniteler olarak hersey ikiye mi ayrılıyor? Age of Empires? İlk C&C serisi oyunları? Daha öncesinde aynı firmanın yaptığı Warcraft serisi var bi defa. Bütün bunlardan tek farkı SC'nin, daha güzel ve dengeli olması o kadar.

Bu çığır açmak falan değil ki, yeni bir fikir hiç değil adamlar dengeyi oturtmayı becermişler o kadar. Sanki westwood RA1'i yaparken dengeye oturtmaya çalışmak akıllarına gelmedi.


Aynen öyle. Red Alert 1 tam bir fiyasko taktik olarak bakarsan.

"mamut tank bas 40 tane olunca saldır"dan ötesi yok Red Alert1'de, düşük birimler zerre önemsiz, hiçbir taktik özellik yok damage-menzil-hız farkı dışında. 1-2 stratejik şey koymayı denemişler (iron curtain, cronosphere) ama zerre önemli değildi hiçbiri, multiplayer oynadıysanız demek istediğimi anlardınız. En ufak bir strateji içermiyordu RA1. C&C zaten ondan da önce çıkmıştı, aynısıydı.

Görüntü, hikaye, oynanabilirlik açısından çok güzel olmalarına rağmen stratejinin s'si yoktu ikisinde de, pardon, S vardı tür adı olarak RTS'de geçiyodu da, kendisi yoktu.

AoE 1 zaten SC'den sonra çıktı diye hatırlıyorum ama emin olamadım. Ama o da denge ve strateji açısından vasat bir oyundu biraz. AoK'da toparladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada daha yeni gaza geldim RA serilerini baştan oynayacam diye, oturdum oynuyorum arada. RA1 oynayın tekrar demek istediğimi anlayacaksınız, stratejinin s'si yok. "en güçlü üniteyi bas, çok olunca saldır"dan ötesi hakkaten yok.

Ha, ucundan kıyısından tek binaya 20 tane engineer yollayıp hayatta kalan 4 tanesi girince binayı satmak falan var isterseniz zorlama taktik olarak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RTS için sc nin yerine başka oyun konamaz O LİSTE için. Bahsettiğimiz diğer isimler teknik veya kozmetik şeyler eklemiş/yaratmış olabilirler ama şu anda dünyada rts olarak kabul edilen, turnuvaları düzenlenen türü o noktaya getiren isim starcrafttır

1. Strateji
2. Irklar ve üniteler arasında denge
3. Oynanışı TAMAMİYLE farklı ırklar
4. Hızlı ve akıcı oynanış
5. Micromanagement
6. APM

ki bunların yanında irili ufaklı daha birçok şey var. Dune2 olsun warcaft olsun cnc olsun şu anda kabul edilen rts ile uzaktan yakından alakalı oyunlar değillerdi. Türe kattıkları şeyler sadece şu yukarda yazdıklarımla kıyaslanamaz bile
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wizardry'nin de bugünkü rpg'lerle, civ'in de bugünkü tbs'lerle zerre alakası yok aynı mantıkla.

evet yazdıklarınla kıyaslanamaz çünkü bütün o dediklerinin hepsinin temelini dune 2 attı. şu yazdıkların "core 2 duo eniac'tan daha büyük bir buluş, eniac bilgisayar bile sayılmaz bugünkü standartlara göre" kıvamında olmuş doğrusu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

civ'de de seçemiyoruz, yani? bugünkü tbs'lerde seçebiliyoruz diye onu görmezden gelip bugünkü tbs'lerden mi seçmek lazım? yukarıda venator'un koyduğu listeyi görmezden gelip apm'den filan bahsetmek olmuyor doğrusu hiç.

rts'de s harfinin anlamı starcraft'ın s'si akıllara düşmemişken de aynıydı, yorum ile değiştirilebilecek bir gerçek değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yoo gayet var ?

Karakter geliştirme, farklı statlar, xp, lvl atlama vs wizardry ile geldi işte

civ tbs değil de 4x için gayet genredefining ?
onların hepsini dune2 atmadı

strateji diye birşey yoktu. sadece devastator bas dal vardı

denge diye birşey yoktu. Dengeden anladığın 3 ünite dışında herkesin aynı üniteyi basmasıysa tamam

oynanışı farklı değildi ırkların. hepsinde elindeki en pahalı üniteyi basıp dalıyordun

hızlı ve akıcı bir oynanış yoktu. sağ click bile yoktu. her üniteye sırayla tıklayıp tek tek komut vermek gerekiyordu

micromanagement yoktu. sirf devastate ile micro kasmaya çalışsan bile range e girene kadar focustan patlardı

apm değilde aph olabilirdi oyunu yavaşlığından dolayı

edit: lol dune2 ilk rts bile değilki
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

civ'de de seçemiyoruz, yani? bugünkü tbs'lerde seçebiliyoruz diye onu görmezden gelip bugünkü tbs'lerden mi seçmek lazım? yukarıda venator'un koyduğu listeyi görmezden gelip apm'den filan bahsetmek olmuyor doğrusu hiç.

rts'de s harfinin anlamı starcraft'ın s'si akıllara düşmemişken de aynıydı, yorum ile değiştirilebilecek bir gerçek değil.


Civilization o listede gayet yer edinmesi gereken bir oyundur, eksiği yoktu fazlası vardı zaten?

Bana Strateji yapabildiğin, adam gibi ünite dengesi olan stratejik derinliği olan bir RTS söyle o zaman Sam, SC öncesinde çıkmış olan tabii
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:

yoo gayet var ?

Karakter geliştirme, farklı statlar, xp, lvl atlama vs wizardry ile geldi işte

rts için de aynı değişmez olayları getiren dune 2 işte, venator'un yazdığından alalım:
said:
Some key elements that first appeared in this game, but would later appear in many other RTS games, are:

* Mouse operated units and buildings
* A world map from which the next mission is chosen
* Resource-gathering to fund unit construction
* Simple base and unit construction
* Building construction dependencies (technology tree)
* Mobile units that can be deployed as Buildings
* Different sides/factions (the Houses), each with unique unit-types and super weapons
* Destruction of the enemy as a goal


said:
civ tbs değil de 4x için gayet genredefining ?
onların hepsini dune2 atmadı

strateji diye birşey yoktu. sadece devastator bas dal vardı

denge diye birşey yoktu. Dengeden anladığın 3 ünite dışında herkesin aynı üniteyi basmasıysa tamam

oynanışı farklı değildi ırkların. hepsinde elindeki en pahalı üniteyi basıp dalıyordun

hızlı ve akıcı bir oynanış yoktu. sağ click bile yoktu. her üniteye sırayla tıklayıp tek tek komut vermek gerekiyordu

micromanagement yoktu. sirf devastate ile micro kasmaya çalışsan bile range e girene kadar focustan patlardı

apm değilde aph olabilirdi oyunu yavaşlığından dolayı

edit: lol dune2 ilk rts bile değilki

ilk denmiyor zaten, çığır açan deniyor. o yüzden doom var, wolfenstein 3d yok. sc gelmeden yıllar önce açılacak çığır açılmıştı.

civ'de de fare ile gitmiyordu birim, num pad ile gidiyordu. teknolojiler dengesizdi, akıcı oynanış yoktu vs vs vs, uzattıkça uzatılır bu liste.

rewendor, eksiği/fazlası değil mesele burada, siz konseptini anlamadınız sanırım videonun. sizin dediklerinizin aynısını diyecek fanatik q3'cüler de var, "hayır doom'da yukarıya bile nişan alınmıyordu, aim yoktu, turnuvası yapılmıyordu, bugünkü fps'lerle alakası yoktu, onun yerine q3 girmeli" diyecek. aynı mantıkla ultima online da giremez listeye zaten, bugünkü pve raid-fest mmo'larla alakası yok, doğru düzgün aktif ability kullanılmıyor, talent olayları yok vs diye.

rica ederim biraz düşünün diğer bahsi geçilen oyunlarla bugünkü oyunların arasındaki farkları şunları yazmadan evvel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi ben bugünkü oyunlardan farkı olarak yazmadım ki çoklu seçimi, ben çoklu seçimi stratejik olarak ne kadar yetersiz kaldığını vurgulamak için yazdım.

SC öncesinde "strateji yapılacak" RTS yoktu piyasada. Bir tane bile yoktu.

Bu bakımdan RTS komple strateji türünü değiştirmiş/geliştirmiş, yepyeni bir yön vermiş bir oyun olarak oradaki yerini sonuna kadar hakediyor diyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam quake'den önce de 'shoot yapılacak shooter' yoktu. doom'u atmak lazım listeden o mantığa göre. roleplay yapılacak rpg wizardry olmadığı gibi civ'de de stratejinin s'si yoktu. neye göre? bugüne göre. ama bugüne göre değerlendirmiyoruz 20 yıllık oyunları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bugüne değil genel geçer olarak söyledim. Yukarı aim almak doomda vardı bu arada hatırladığım kadarıyla, sadece mouse değil klavye kullanıyorduk. page up/down tuşları olması lazım. Doom'un tek eksiği mouse entegre edilmemiş olmasıydı, o da zaten daha ufak bir detay, genel fps prensibini oluşturmuştu tek başına Doom, ama Dune bunu başaramadı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:

Rewendor said:

"Strateji yapma imkanı sağlayan ilk RTS" olduğu için SC bunların arasında. Daha öncesi gibi "200 tane süper ünite ürettim herkesi dövdüm" yok, her ünitenin stratejik değeri var. Bunu yapan tek bir rts bile yok öncesinde.


Objektif değil çok fazla sübjektif olmuş bu yorum. Ne demek tam olarak "strateji yapma imkanı"?

Hadi çok geriye gitmeyelim. Aynı zamanlarda çıkan oyunlara bakalım.

RA1'de "gerekli" ve "gereksiz" uniteler olarak hersey ikiye mi ayrılıyor? Age of Empires? İlk C&C serisi oyunları? Daha öncesinde aynı firmanın yaptığı Warcraft serisi var bi defa. Bütün bunlardan tek farkı SC'nin, daha güzel ve dengeli olması o kadar.

Bu çığır açmak falan değil ki, yeni bir fikir hiç değil adamlar dengeyi oturtmayı becermişler o kadar. Sanki westwood RA1'i yaparken dengeye oturtmaya çalışmak akıllarına gelmedi.


valla ra1 dede aoe1 dede c&clerdede "işe yarar uniteler işe yaramaz uniteler" diye ayrılıyo.
c&c serisi bundan ra2 ile kurtuldu generalsla tekrar girdi zaten.

Sc oncesi competative bir rts dunyası yoktu, rts oyunları o kadar efor gerektirmiyordu, taktik gerektirmiyordu, planlama gerektirmiyordu, multi tasking gerektirmiyordu. Cok daha basit, kaynak koru taş kağıt makas bas saldırdı, butun oyunlarda aynı anda taş+kagıt+makas ve sadece taş+kağıt+makas'ı doven bir unite vardı, oyunlar genelde bu iki unite etrafında donerdi.


SC, istedimiz kadar total anhilation diye myth diye bağırırız, ama, sc oncesi multiplayer oalrak oynanmaya, yıllarca turnuvasının yapılmaya değer rts yoktu, SCden sonrada 3 bilemedin 5 tane cıktı.

Ayrıca SC ile dune2 yi dune 2000'i falanda karşılaştırmıyoruz, 96-2002 arasındaki rtsleri karşılaştırıyoruz, aynı iddaa ile cıkmış rtsleri karşılaştırıyoruz (cunku bir cok rts guzel campaign şekil grafikler bir iki feature la piyasaya cıkar, belli bir sayı satıp unutulmaktan başka bir işlevleri yoktur)


Cığır acmaksa, cığır acmak değildi dune2'nin yaptığı, cok ama coooooook daha potansiyeli olan bir fikri masaya koydu, cığır acmak istiyorsanız warcraft diyin bari dune2 yerine. Cunku rts dediğimiz şeyi oynanbilir hale getirdi en azından. SC ise o zamana kadar gorulmemiş bi rahatlıkta gameplay sunuyordu, dahada onemlisi oyuncunun bu rahatlığı kullanmasını oyuna cok daha fazla şey vermesini istiyordu.

Sam istediğin kadar clickfest diyebilrisin ama, clickfest olmadığını, her komutun gercekten taktiksel değeri olduğunda oyuncuya kazanc sağladığını biliyoruz.

Quake dede mouse yoktuki, yanlışmı hatırlıyorum ben. sonradan geldi falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cüce çok sağol ya, anlatmak istediğimi tam çok güzel anlatmışsın.

AoE olsun C&C olsun RA1 olsun hiçbirinde strateji yoktu işte, işe yarar&yaramaz üniteler ayrılıyodu, hatta RA ve C&C1'de "en yüksek seviye tankı spamle, dal" tek taktikti vs.

Anlatmak istediğim SC farkını çok çok güzel anlatmışsın sağol :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O listede sc nin olması kadar normal bir sey yok.Hala turnuvarları düzenlenen,turnuvalarda 3 ırkın da cok rahat kendine yer edindigi bir oyun sc.işte o popülerligi,rts yi tam olarak multiplayer olarak oynatabilmesi buna ek olarak binbir çeşit taktik olanagı sunması sc yi digerlerinden ayırıyor.Age of empires 2 wcg maclarını hatırlatırım size.Herkes Hun rush ın kralı.Tier atlama imkansızdı maclarda...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

popülerlik =/= çığır açma.

cüce zaten dedim 2-3 kere warcraft ya da c&c'yi kabul ederim ederim diye. dediklerinizin hiçbiri sc'nin tek başına girmesini haklı göstermiyor listeye. doom koymayıp sadece half-life koysalardı gene eleştirirdim.

bu arada doom'da ortaya ateş edince yukarıdaki adamı vuruyordun, yukarı aşağı bakmak da yoktu. sırf klavye ile oynandı fps'ler yıllarca sadece yatay eksende nişan almak yettiği için. quake'de yukarı aşağı filan bakılıyordu, videoya bakın gösteriyor zaten. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dune2 genre starter direk

oglen izlemistim ahtirlamiyorum videodaki oyunlari ama burda genre baslatan oyunlardan degil turu ilerleten oyunlardan bahsediyorlar

bugun cogu kisi FPS atasi doom der wolfenstein der ama wolfensteindan once cikan catacomb3d yi bilmez

catacomb ise ultima underworld den esinlenmistir, texture mapping i oyunlarda ilk uyguliyan oyun underworld dur ve 1990 daki beta gosterimini izliyen carmack ile romero "daha iyisi yapabiliriz" diyip kollari sivamislardir

underworld gelistirme zamani uzun surdugunden piyasaya cikana kadar carmack once catacomb u sonra wolfenstein i cikardi ki warren spector atlamasa underworld heralde bitmezdi, ayrica oyunun origine maliyeti 400.000$ i bulduki 90 larin basindaki PC dunyasi icin bu inanilmaz bir rakamdi

ilk gercek anlamda 3D RPG, texture mapping kullanan ilk oyun, ilk FPSlerden ve en onemlisi ID oyunlarinin aksine adam gibi hikayesi olan ilk FPS

bethesdanin bir numarali ilham kaynagi, bioshock misal direk torunu ki yapimcida soyluyor en buyuk esin kaynagimiz underworld oldu diye

half life desek oda oyle ki valve de soyluyor bunu ama underworld den sonra adam gibi hikayesi atmosferi oynanabilirligi olan FPS gelmediginden turun degisim ruzagarini half life getirdi


dune2 starcraft olayida oyle birsey

ayrica starcrafti kendinden onceki stratejilerden ayiran en onemli nokta bina sekilleri uniteleri ve teknolojiyi azicik degistirip bakin bu yeni irkimiz dememesiydi ki warcraft ta bu kliseye giriyordu

birbirinden oynanis olarak tamamen farkli irklari ve uniteleri kullanan ilk oyun starcraft ve turu gercek anlamda radikal bir sekilde degistirdi, zamaninda blizzarda cok bok attilar warcraft i dune 2 ve warhammerdan arakladilar diye oysa bugun command and conquest starcraft tan AoE den araklama yapiyor ki tiberian sun starcraft ciktiginda bitmeye yakinken westwood starcraft tan sonra eski unite irk mantigin satmiycagini anlayip bir sene boyunca silbastan yeniden unite tasarimina gittiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neyse ki blizzard'cı arkadaşlar hala ultima online'a vefakarlar da "neden uo'yu koymuşlar, dövüşlü chat idi halbuki wow öyle mi, her sınıf değişik, öyle tamer idi mage idi hepsi aynıydı uo'da, hem wow'da şirketin para basmasıyla turnuva da düzenleniyor" filan demiyor. :)

oyun yarıştırmıyoruz sonuçta burada, nedense argümanlar "sc mi döver dune 2 mi döver" şeklinde kuruluyor.

dune 2 bir yol açtı mı? açtı. starcraft dahil bütün rts türü o yolun yolcusu oldu mu? oldu. starcraft yol açtı mı? hayır. myth mesela yol açmıştır, o yoldan total war serisi oluşmuştur. ama tutup da "shogun: total war açtı o yolu" denmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neden Dune 2 ile Starcraft arasında bir seçim yapmak zorunda hissediyorsunuz ki? İkisi de gayet ilerlemeyi sağlayan oyunlardır.

Sam'in Starcraft'dan hala hıncını alamamış mesajları eski topikleri hatırlattı. dark'ın Bang Bang örneği falan lol. Muhtemelen ilk bnet deneyiminde ling rush yiyip oyunu orada yargılamış kişilerin veya benim gibi vaktinde yaş itibariyle Red Alert'ın casual friendly cazibesine kapılmış bireylerin mesajları olsa gerek bunlar. Veya Sam modelisiniz, sıfır objektivite lol. Sam Myth konulu kompozisyonunu bekliyorum bir sonraki mesajında...

SC gameplay'i define etti, öbür oyunların sunamadığı strateji deneyimi yaşattı, bu vesileyle genre define etti. Üzerine videoda söylediği gibi bnet ve editor ile yol aldırdı.

Dune 2'yi es geçmesi dışında gayet süper bir liste. Bu tarz listelerin genel olarak ne kadar başarısız oldukları düşünülürse son 1-2 senede gördüklerim arasında en fazla içime sinen olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Venator said:
RA1'de "gerekli" ve "gereksiz" uniteler olarak hersey ikiye mi ayrılıyor? Age of Empires? İlk C&C serisi oyunları? Daha öncesinde aynı firmanın yaptığı Warcraft serisi var bi defa. Bütün bunlardan tek farkı SC'nin, daha güzel ve dengeli olması o kadar.
Mammooth spam? Age of da aynı şekilde ülke seç, elite unit diz... İkisinin de hastasıyım ama Age of hadi neyse de Generals'a kadar hiçbir C&C oyunu kıyaslanabilecek nitelikte değil. Gameplay'e hiç girmeyelim, 5 bölüm aşağıda SC turnuvası videoları var, tavsiye ederim. Şiir gibi oyun yahu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
dune 2 bir yol açtı mı? açtı. starcraft dahil bütün rts türü o yolun yolcusu oldu mu? oldu. starcraft yol açtı mı? hayır. myth mesela yol açmıştır, o yoldan total war serisi oluşmuştur. ama tutup da "shogun: total war açtı o yolu" denmez.
Dune 2'den sonra birçok efsanevi RTS geldi. SC'den sonra yine Blizzard oyunu olmayan kaç tane geldi? hmm. SC yol açmadı evet, SC yol kapattı. O kadar iyiydi. O kadar kesin bir tanım ortaya koydu. SC'den sonra gelen, ondan esinlenen ne varsa SC clone diyip kestirip atıldı. Aradan seneler geçti, Relic el attı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

videoyu izledin mi arkadaşım? yapılan seçimin saçmalığını söylüyoruz, sc bana kalsa ilk 30'a bile girmez ama bahsi geçen tek rts olması tam komedi.

sc'den sonra gelen, onun yolundan giden oyun yok ki zaten lol. açılmış bir yolun son durağı starcraft. videoda yol açanlar gösteriliyor, kendi ayağını vurduğun için tebrikler eheh

tartışmayı oyun dövüştürmece sanan bu arkadaşımızı da izmir marşıyla uğurluyoruz. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...