Jump to content
Mortiis

Darkfall'a başlamak isteyen bir oyuncunun merak ettikleri...

Öne çıkan mesajlar

§ 27 Tem 2009, 09:04
Belli kitalar var. Nasil UO'da belli bir cizgiyi cektikten sonra cok buyuk farklar gorunuyordu, bundada ayni sekilde. Newbie Guid basliginda -sticky tepede- yazdim ben bunlari. Mesela, archery'e odaklanip, skill'i 75 yaptiktan sonra "Sharpshooter" ogreniyorsunuz ve oyun direk inanilmaz kolaylasiyor pve bakimindan. Ayni sekil'de melee'i 75 yaptiginizda mastery geliyor, damagelar ucuyor. Mage'de elemental ogreniyorsunuz o zaman damagelar ucuyor vs.

Oyunda cok grind var yalniz haberiniz olsun. Skiller kolay kolay artmiyor. Bunlari 75'e getirmek vakit ve para gerektiriyor. "Asiri" zor degil, ama zor.

Ps. Hirs yapmazsaniz, oyunu skill kasmak icin degil, sadece oynamak icin oynarsaniz, ben cok zevk alicaginiza inaniyorum. Ama pvp'de soyle kesiyim boyle kesiyim, sunu 75 yapiyim bumnu 50 yapiyim diye kendinizi kaptirirsaniz bir bakmissiniz chinese farmer modunda "box" yapiyorsunuz macro yapiyorsunuz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 09:09
oyun güzel gerçekten oynamayı bildikten sonra ama karşınıza gelebilecek zorluklar ve sıkıntılardan bahsediorum son postlarımda dikkat ederseniz ki başladıınızda bu ne lan demeyin hazılrıklı olun.

Dedim gibi başlangıç npc şehirleri çok dolu olmıcaktır. Orda goblin campları var, ilk bi başta questleri yapın bi kaç npc size basic questler vericek goblin kes 2 maden topla hani oyunu gösteren tutorial gibi, hem bu size gathering ekipmanları vericek kılıç zırh vericek biraz hem de 300-500 gold kazanıcaksınız. Bu para ile bi kaç skill öğrenebilirsiniz. Bu dediim olay da 1 saat falan sürüo. Onu hallletikten sonra. Tamamen size kalmış olay. Öncellikle kendinize bi melee silah seçin, dual handed axe mi polearm mı kılıç mı , yoksa shield ve kılıç mı vs tarzı ona göre belli bi silahla gidin pve yaparken ki bi skill artsın. Yani sürekli karıtışrıo hepsi azar azar artmasın. Archery çok işinize yarıcak özellikle PVE de , ok alın elinize uzaktan oklayın fazla meleeye girmeye gelmio moblar 2-3 kişiyseniz hele sen oklarken arkadaşın meleeye girerse onu oklayabilosun. Veya zor bi mobsa biriniz kalkanla girsin meleeye ona daliosaun kaldırsın kalknı parrylesin dierleri oklasın arkasından vs.


Belli bi grup arkadaşla takılıosanız 2-3 kişi aynı anda girip böle güzel vakit geçeririsniz işte mob kes para topla skill artsın. vs arada bi adam gelir keser belki sizi veya sizk ovalarsınız. Etrafta chestler var her yerden çıkabilio onlara dikkat edin kollayın etrafınız. Ama biyerden sonra işin gerçek kısmını görmek ve gerçekten güçlenmek istiosanız bi clana başvurun toplu. Onların şehire yerleşin, Harita çok büyük. Böle olunca insanlar çok mobilize olmuo. Yani UO Da harita küçüktü bi de üstüne recall sistemi vardı. İnsanlar hem kendi şehiridne takılıp çat die brite ışınlanıp ordan dungeonlara bakardı adam var mı vs die. Burda öle bişey yok. REcall runeları var ama tek kullanımlık ve çok pahalı . Çok zor durumlarda kullanılıo bunlar. İnsanlar öle çatır çatır dolanamio. Böle olunca siz clan şehriine yerleşince o bölgede kaliosunuz bi süre. Yakındaki düzgün mob spawnlrını öğrenin oralara gidin. Zaten hemen kim düşman o yörede hangi clanla savaştasınız öğrenirsiniz . Clan Alliance chat de de sürekli. Kuzeyden şu clan gelio 10 kişi veya, işte 2 kişi beni kesti yardım edin vs gibi pvp çağırıları olabilir. Bunlara zırhınız ve işte okunuz staffınız varsa katılamya çalışın. Parrty inviteları oluo, invite isteyin girin atınız olması şart bi de ki clan ortamında at bişey deil . Onlarla beraber oynayın hareket edin gidin pvp yapın vente girin ki böle olunca daha oyuna bağlı oluosun adamlar da seni tanio.

Bunun dışnda clan şehirlerinde genellikle, Blood Wall dediimiz bi olay var. Oyunda AFK olan insanlar şehirin bi bölgesinde duvara bırakır karakterleri, 5-10kişi yanyanya çıplak durmuş afk tiplerdir bunlar. İnsanlar bu adamlara, Ok büyü atar melee dalar skill kasar ama öldürmemye dikkat ederek haliyl.e AFK adamlar hem defans hem heal vs ne makrosu bıraktıysa onu kasar siz de kendinize dummy bulmuş olrusunuz her saniye.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 09:10
Mesela yıllar içinde Türkiye'de açılan özel UO server larından örnek vermek gerekirse, en büyük keyfi hep çok zor skill artan yerlerde almışımdır. Kimi yerler vardı 2 günde 7x oluyordun ne bi özelliği kalıyordu 7x olmanın, ne bundan gurur duyuyordun, ne de oyuncular arası bir fark yaratıyordu. Ayrıca hedeflerine de hemen ulaşıyordun.

Skill ve para artışındaki zorluk derecesi bu oyuna tat katar bence. Sonuçta 1 saatlik kasışımın sonucunu yusuf yusuf bankaya götürmek, sonra skillerimdeki artışı kontrol etmek bile bir keyif unsuru. Kısacası sıkıldım bende "level atladıkça bir sonraki bölgeye geçersin, level ın düşükse geçtiğin an beyinsiz yaratıklar seni 300 metre kovalayıp keser" mantığından. Adım başı 8 milyon yaratık olan, hiçbir gezilmeye müsait mağarası veya özel bölgeleri olmayan oyunlardan. Darkfall kulağıma çok çok cazip geliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 10:53
Bazi arkadaslar oyunu grafiklerine bakmadan alip pisman olmustu, youtube'da HQ birkac video izleminizi tavsiye ederim. Benim "gelisme" basliginda birinin man-o-war gemi linkini koymustum, sanirim onun HQ versiyonu mevcuttu.

Massive pvp'e dayali bir oyun oldugu icin grafikler oyle ahim sahim degil. Ozellikle buyu effekleri gayet basic seviyede.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 10:58
oyunu özetlemek gerekirse Mount & Blade'in massive pvp'lisini oynamak isteyen koşarak gelsin

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 11:15
Grafikler o kadar kotu degil, ve ortamlar daha guzel :)

Gameplay konusunda konusamiycam oynamadim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 11:23
hah evet tabiki ben sadece gameplay açısından yorumladım

auıca geçenlerda grafikler igrenç karakterler uzaylı gibi diyenler falan vardı. dün oyuna girdim, baktım ve bu insanların oyunları nereleriyle gördüklerini merak ettim

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 11:25
Buyuk ihtimal PS_1 falan yapti grafikleri, nintendo grafikleriyle oynadi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 11:27
PS_1 anca siegelerde yada 40+ insan aoe kullanıcağı yerlerde açılır diğer türlü leş :D serverın ilk zamanları optimizasyon kötü olduğundan fps çöküyordu ben doom mode a geçiriyodum ayarlardan filtering i point yapıp :D

Edit : Vegetation ı felan kökleyinde bi görün grafikleri bence çok hoş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 11:30
Bende BDW zamaninda Tiq siege'inde, daha bu massive pvp optimizasyonlari yapilmadan once bile PS_1'e gecmemistim. Gayet ekranda en az 150-200 kisi vardi. Arti yukardan yagan fireball'lar, mana missile'lar. Normalde 120 fps oynuyorum, orda 15'e dustu. Ama ne lagdi, ne frame atti. Bazi speller, ve oklar serverside grafik olarak lagmisti, ama oda insanlar biraz dagilinca duzelmisti.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 11:41
beyler patchler oyuncuların istekleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak mı yapılıyor..?

bu oyun gerçekten mükemmel bir altyapıya sahip ve inanılmaz oynamalar yapılabilir üzerinde ( özgürlük adına ) ama mesela en basitinden vahşi hayat neden yok mesela..

bunu bi yetkliye sorup cevap alamıyor muyuz..

bunu sorarken şu aklıma geliyo yani oyunda sadece pvp temelli değişiklik/yenilikler mi dikkate alınıyor..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 12:02
Sadece pvp değil ama playerlar ağırlıklı pvp üzerine değişiklik istediğinden patchlerin içerği ona yakın. Vahşi hayat yok, olmasında diyip noktalıyoruz :)(All kill no skill yeterli sanırım...)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 12:03
Commnunity dinleniyor. Forumda suggestion bolumu var. Burdaki post'lar benim anladigim kadariyla okunuyor ve degerleniriliyor. Ama genellikle daha "onemli" seylere odaklaniliyor. Onemliden kastim, pvp-bazli bir oyun oldugu icin yapilan buyuk degisikliklerde pvp'i gelistir veya daha iyilestirme hedef aliniyor. Bizde basindan beri soyluyoruz hep bu oyunda cok buyuk potansiyel var diye, adamlar cok guzel bir dunya ve cok guzel bir gameplay yaratmislar. Belli ayarlamalar ve rakam degisiklikleriyle oyun cok daha guzel bir hale getirilebilir.

Ama cok kotu bir noktada mevcut bunu soylemezsem haksizlik etmis olurum, ne kadar patchlerde bu suggestionlar arasinda bulunan seyleri gorsek bile, iletisim her zaman tek tarafli. Ben sahsen DEV team'i "invisible hand" olarak goruyorum. Okuyorlar, duzeltip, ekliyorlar ama asla iki dialoga girmiyorlar. Forumda Tasos disinda kimsenin postu yok DEV team'den. Tasos'un butun mesajlar "patch geliyor", "patch geldi", "patch notelari" seklinde.

Bu durum cogu zamanlar insanlarin hevesini kirabiliyor. Oyuna dediginiz tur seylerin eklenceginden eminim. Ama bunlar bence kisa surede olucak seyler degil ne yazik ki. Oyunun "gercek release" i bana gore expansion'in release'i ile yapildi. Bu da 20 gun once. Temel ne kadar guzel olsa da, pvp ve pvp mechanics namina yapilmasi gereken cok ayar var. Bunlarin bitmesi ve oyuna "extra" guzellikler katilmasi zaman alicaktir.

Eninde sonunda bunlarin geliceginden eminim, cunku bu oyunu yapan insanlar yillarca UO oynamis, kendi yaptiklari urune UO'u raw model olarak secmislerdir. Ve UO'nun en buyuk ozelliklerinden biri cok aktif ve RP'e firsat taniyan bir dunyaya sahip olmasidir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 12:18
bingildak said:


Eninde sonunda bunlarin geliceginden eminim, cunku bu oyunu yapan insanlar yillarca UO oynamis, kendi yaptiklari urune UO'u raw model olarak secmislerdir. Ve UO'nun en buyuk ozelliklerinden biri cok aktif ve RP'e firsat taniyan bir dunyaya sahip olmasidir.



hocam ellerine sağlık işte benim şu aşamada oyunda bu imkanlar ne durumda bunu çok merak ediyorum..

çünkü oyunun ruhunda uo var ve uo'nun temelinde hepimizin bildiği gibi pvp'den çok daha fazlası vardır..

araya bi soru sıkıştırayım oyunun gelişme hızını nasıl buluyorsunuz..?yani 1 ay önce şurdaydı şimdi burada diyebilir misiniz..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 12:32
Biz Mortis basladiginda ata binip, ustumuze iyi kotu setler gecirip, saatlerce etrafta dolasip, bilmedigimiz yerlere girip, gormedigimiz moblarla kapisip, haberimizin bile olmadigimiz questleri alip onlarla ugrasmistik. Sizin tam olarak ne aradiginizi bilmiyorum ama UO kadar aktif bir dunyaya sahip mi derseniz, degil. Sunu da unutmamak gerek. UO kendi oyun olarak mukemmel bir oyun degildi. Oyunu mukemmel yapanlar oynayan kisilerdi. Hayal gucu ve yaraticilik. Cok iyi hatirliyorum, biz grup olarak UO oynarken, ben ata biner, hic UOMAP falan kullanmadim sagda solda kosar cok guzel "ruin" ler bulurdum. Oralari marklar, bizim tayfaya verirdim. Orda skiller kasar, muhabbet eder, "takilirdik". Bu tur yerlerin aynilari DFO'da var. Ucsuz bir dunya, her yerde bir seyler var. Yikintilar, eski medeniyetlere ait binalar, bunlarin cogunda mob yok.

Ama Mortis'te bahsetmisti, oyunda "runestone" ve "runebook" kavrami yok. Bir yerden bir yere gidis suresi cok uzun olabiliyor. "Runestone" var ama bildigimiz sistemle calismiyor, markliyorsunuz, 1 kere kullanabiliyorsunuz ve yok oluyor. Moblardan rare olarak dusuyor ve piyasada 500g, yani catir catir kullanabiliceginiz bir materyal degil. Ama son patch'le oyuna "gate" geldi. Nexus adi altinda ama bu da runestone'da oldugu gibi rare, ve oyle hadi ulan suraya gidelim ac bir gate modunda degil. Daha cok massive pvp'de kullanilmaz uzere, birlikleri tasimak amacli konulmus seyler.

Emote olarak, ortam olarak, sehirler olarak oyun size ortami saglikcatir. Bu ortamda eglenip, hayal gucu ve yaraticilik kullanarak iyi vakit gecirmek sizin elinizde.

Patchler genellikle tatminkar. 2 haftada bir sisman bir patch aliyoruz. DEV team araliksiz calisiyor. Son EXP ile oyunun cogu mekanigi degisik, content bazinda "housing" geldi. Buyuk ihtimal yakinda "player-owned vendors" oyuna konulucak. Yani oyunun reklaminda yapilan "kendi evinizi alin, vendor tutun, mallarinizi satin" olayi gercek olucak. Tabii insanin aklina soyle bir soru geliyor, eger evlerin kapilari kiriliyorsa, bu sistem nasil calisicak.

Genel olarak cok genc bir oyun, potansiyel cok. Her zaman dedigimiz gibi, ya cok iyi, bizi yillarca goturme kapasitesine sahip bir oyun olucak, yada fail olucak. Su son yapilan EXP ile fail olmiycagini gosterir gibi oldu. Simdi beklenen sey "skill cap" sistemi. Ortam muallak, DEV team yine konusmuyor. EXP zamanindada boyle olmustu. DEV'ler hic konusmadi, milletin cok az beklentisi vardi, adamlar cat diye housing sistemi koydu, herkes apisik kaldi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 12:41

Vahşi hayat yok, olmasında diyip noktalıyoruz :)(All kill no skill yeterli sanırım...)


Hmm vahşi hayat kesinlikle olmalı, illa hayvanların tame edilmesi gerekmiyor, pet sistemi de olmasın. Bizim vahşi hayattan kastımız kuşların uçması, ormanda tavşanların, vahşi keçilerin ve benzeri hayvanların dolaşması. Mesela bir geyiği sessizce yaklaşıp okla öldürüp etini "loot" layıp pişirmek ve yemek, derisini işleyip pelerin yapmak gibi gibi...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 12:55
O tur bir sistemin yakin bir surude konulucagini hic zannetmiyorum. Fishing'den otesi yok ne yazik ki su an :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 12:57
Bende gelmiyeceğini garantiliyebilrim. Oyunun AI mantığına aykırı sessizce yaklaşmak felan :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 13:03

Bende gelmiyeceğini garantiliyebilrim. Oyunun AI mantığına aykırı sessizce yaklaşmak felan :D


Bahsettiğim şey sessizce yaklaşmak değil, o sadece role play ile tamamlanabilecek bir keyif unsuru, demek istediğim etrafta neutral npc lerin olması işte tarafsız ve saldırgan olmayan sadece ormanlarda gezinen bildiğin ekosistem. Bu oyunda bulunan bomboş araziler açığını kapatabilecek tek mantıklı çözüm.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 13:14
evet mantıklı bu dediğin olayda harita çok büyük geldi bana,yalnız emeksiz kasılmayacak tek oyun darkfall abi,skilleri v.s clana girdiğinde çatır çatır blood wallerde kasıyorsun ama,iş crafting e geldiğinde,ne bileyim,gold kasmaya geldiğinde,alnının terini dökmen gerekiyor,ve level sistemi yok abi,yok işte bu oyunu yıllarca götürecek tek sistemdir belki de ,mortal ciddi rakip olmazsa tabii,ben seviyorum ve oynamayada devam ediyorum ;)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 13:20
Oyunda gelismenin tek yolu clan sehirlerindeki wall of pain'ler degil. EXP'den sonra bence wall of pain'de kasmak kadar sacma bir sey olamaz. EXP'den beri 1 kere wall of pain'e gitmedim, ve bunun meyvesini disarda pve'de archery kasarak onceki hiza nazaran en az 4 kat hizla 70'e yakin sharpshooter yaparak aldim. Kastigim para, ve binlerce reg, onlarca neithal key cabasi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Tem 2009, 13:43
evet bu arada pve ile skiller daha hızlı artio pvp ye nazaran

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 29 Tem 2009, 13:32
archery kasmak mesele değil de,okların malzemesini toplamak mesele :) bide ok yaparken wood toplamak neyse de iron istemesinin mantığını anlıyamıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 29 Tem 2009, 13:43
Tüy bile toplansa ne güzel olurdu ok için..(bkz. uo) ama tüyünü toplayabileceğimiz bir canlı yok :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...