Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Şu olay nası kelimeye dökülür ki?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
abi bence ownage olayi
yani bi cs de mesela adama TAKAROOV diye ak-47 ile headi koyup rovasata actirinca acaip bi haz aliyodum ben adamlari telef etmekten geliyor bole 10 headshot streak cekmedin verdigi bi yucelik duygusu bi buralari ben yarattim duygusu egon oyle bi oksaniyorki zihinsel bi tokluk bir ograzm yasiyorsun
Mesaj tarihi:
Source ile yapilmis Sin episode 1'de o hissi cok iyi veriyordu. CoD4'te de var. Ama mesela HL2 ve episode'larda yok. HL2'nin makinalisindan nefret ediyorum mesela. Combine'larda falan vurdugunun belirtisini goremiyorsun.
Mesaj tarihi:
evet arcane'in yazdıkları gibi sayılı faktörler var o hissin oluşmasını sağlayan. oyunun başarısını ölçmedeki izafi bir kıstas denebilir o bakımdan. bir çorbaya her malzemeyi koyup sonuçta ortaya çıkan "aha olmuş" dedirten tad gibi.
Mesaj tarihi:
Bazı oyunlarda o kurşunun saplandığı hissini alıyosun böyle bence sesle alakalı. Mesela mount&blade de ok adama girdigi zaman karpuz gibi yarıyodu ohş diye. Cod4 tede mesela adamı vurdugun zaman yakındaysan öezllikle o kurşunun adama girişinin sesini duyabiliyosun.Half Lifetada var o.
Mesaj tarihi:
arcane said:
O olayı sağlayan birden fazla faktör var:

- Ses efektleri: silahtan ve sesten
- Görüntü efektleri: kan, kıvılcım, toz,
- Silah tepmesi
- Hit box, nerden vurduğunun etkisi
- Fizik tepkileri

vb. daha da gider bu liste

Bioshock o hissiyatı çok iyi veren bir oyun değil ama Half-Life hiiiiç değil yani. Day of Defeat ve FEAR (ilk oyun) örnek verilebilir.

Ben olsam hissiyat diye tanımlardım. Gerçekçilik farklı birşey. Bu daha çok kişinin deneyimiyle alakalı.



+1
×
×
  • Yeni Oluştur...