Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Rüzgar sorunsalı, ney yapmak lazım?


Suark

Öne çıkan mesajlar

Otoyolda gidiyorsun 130 üstü bir hızda.
Bir otobüsün( ki o da kesin 125le gidiyor) yanından geçtiğinde
veya bir kamyonun
Araba onun yarattığı rüzgardan etkilenip sallanıyor.
Biraz dıştan alınca bu etki azalıyor ama her zaman bu olmuyor.

Şimdi diyelim ki 180 le gidiyorum, otobüs görünce orta şeritte yavaşlıyorum korkudan.
Var mı buna bir çözüm? ne yapmak lazım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Para'nın da dediği gibi, yeterince ağır olmayan her araç sallanır o konumda. Otobüsün yanından geçerken sallayan şey onun rüzgarı değil çünkü, o taraftaki kesilen rüzgar. Boş tarafınızdan deli gibi rüzgar geliyor, otobüsün olduğu taraftan gelmiyor, yana çekiyor tabii o zaman da. Birazcık hız kesip, biraz da o çekmeye hazırlıklı girersen sorun olmaması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tüh =)
bide otobanda esince rüzgar tilt oluyorum.
Ulan bakıyorum clio 150liyle gidio hıc savrulmuo
benım cıvıc massallah duz gıdemıo heh

Bısı kesfettım - ya da denk geldi -
içeriye hava almayınca havalandırmadan daha stabıl gıdıo sankı

Bide, spoiler işe yarar mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viyadükte 2 otobüs arasından geçerken arabanın arka camlarını açmayı sakın denemeyin!

Hatta yüksek hızda arka camları açmayın, viyadüklerde hiç açmayın.

Öylesine söyleyeyim dedim de konuyu görünce aklıma geldi, bahsedilen sorundan çok daha vahim sonuçlar meydana gelir herhalde (:
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Spoiler takarsın ama bu sefer de aracın yüksek hızlara çıkınca arka aksta bastırma kuvveti oluşur. Bunu dengeleyen bir ön aks kuvvetine sahip olmazsan eğer aracın ön tekerlerinin yere tutunmaları zayıflar. Bu da aracının yolda gezmesine neden olabilir. Hatta ters bir rüzgar ile havalanan Mercedes'in LeMans aracı aklıma geldi :)

Büyük kesitli bir araç yolda ilerliyor. Havayı yararak yol alıyor. Önündeki hava kütlesi aracın sağına ve soluna geçiyor. havanın hacmi sabit, kesit dar olunca havanın hızı artıyor. Artan hava hızı ise ortamın basıncını düşürüyor. Sizin aracın yarattığı basınç düşüşü ile büyük aracın yarattığı basınç arasındaki fark ise sizin aracınızı sarsıyor. Aynı sarsılma diğer araçta da olur ama kütle/etkileşim oranından dolayı siz daha fazla hissediyorsunuz.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...