BabacumMostors Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Masquerade said: arkadan sinsice yaklaşıp beline dolan kızın. hadi deli oğlan.. nıorınımm hadi beline dolan.. nırınım hadi öp bakalım, kızı dudağındannnn önce bir şişe şarap al (köpek öldüren olamsın) hatta pahalı bir şey al ki reddedemesin götür sahile içir önce beline sarıl, sonra öp sonuç? uzun süreli ilişki.. ena zından kız böyle 6 ay fln sürekli nasıl birleştiğinizi anlataiblir yani :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Red Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 aşık oldugun kıza açılmak için 1 sene beklediyse muhtemelen kabul edilmiceksin.bi 2 senede buna üzülürsün Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
elesso Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 ginaly wotu okumadımda nolur bi yerden copy paste yaptığını söyle. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kartan Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 ginaly said: Sana Türkiye'deki ilk margarin. Luna zamanında "Siz hala annenizin margarinini mi kullanıyorsunuz" diye götünü yırttı ama bugün hala margarini tarif etmek için Sana yağ diyoruz.Oha.Kırk yıl düşünsem böyle şeyler aklıma gelmez,nerden aklında kalıyor bunlar utku :) işletmeci adamın hali başka Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fede Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 introduction to marketing lan bu. kitaptan olduğu gibi almışsın. ama helal. emek vermiş yazmışsın. lakin şöyle bir durum var ginaly said: Mercedes araç satarken müşterinin peşinden mi koşuyor? Hayır. Müşteri kendisi gelip Mercedes'i buluyor, arabasını alıyor. Aynı hesap. herkes bi mercedes değildir. bazılarımız da bimdir, sangyangdır, sqonnydir. buna göre de bi değerlendirme yapman gerekirdi ben hoca olsam ezberden yazdın diye en fazla cc verir gg derdim sana Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 fede said: introduction to marketing lan bu. kitaptan olduğu gibi almışsın. ama helal. emek vermiş yazmışsın. lakin şöyle bir durum var ginaly said: Mercedes araç satarken müşterinin peşinden mi koşuyor? Hayır. Müşteri kendisi gelip Mercedes'i buluyor, arabasını alıyor. Aynı hesap. herkes bi mercedes değildir. bazılarımız da bimdir, sangyangdır, sqonnydir. buna göre de bi değerlendirme yapman gerekirdi ben hoca olsam ezberden yazdın diye en fazla cc verir gg derdim sana chery i bile giden gidip bayiden aliyo eve gelip satan arabaci yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fede Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 herkes araba değil işte onu diyorum. ayrıca her şirketin satış poltiksaı farklıdır. arabıcılar öyle satar züccaciyeciler halil pazarlama kullanır niye? o mahallade bilinirliği daha çok olsun daha çok satış yapsın diye yani prestije (doğru insana) değil, satışa (skora) oynar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Flameoffear Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Hoca baya geç kalmışsın be. Söyleme bence yeni ufuklara yelken aç. sdf Edit. lol kızları şirket yerine koydunuz haceli iki dk da. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nomak Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Umarım arabadan kastınız ''motor'' değildir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lexius Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Lexius tan dev hizmet. Artık sizde sevdiğinizin adını ve kendi adınızı girerek bu işin olup olmayacağını görebileceksiniz.. AŞK METRE!! bir lexius yazılımı.. örnek ss.. Günde sadece 1 kupona sizde bu güzide programı edinebilirsiniz. Dipnot : Program isim uyumuna göre çalışmamaktadır.. Ordaki sadece bir tesadüftür istenirse yeni ss koyarım ^^ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 fede said: introduction to marketing lan bu. kitaptan olduğu gibi almışsın. aşkolsun lan kitapta böyle karı kız muhabbeti döner mi? ayrıyetten manyak mıyım durduk yere oturup bunları yazayım, bi taraftan paticiğe bakıyodum, bi taraftan ders çalışıyodum. dedim konu tekrarı yapayım. faydası bana zaten, yarın öbürgün sınavda felan topik aklıma gelir, hatırlarım. yoksa banane herif 1 senedir açılmamışmış da, yok bunların bi ilişkisi olurmuymuş da falan. yerim karıyı kızı, sana bişey olmasın hacı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fede Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 eheheh evallah da onu anladım da böyle politikacı gibi kıvırtma eleştirilerime cevap ver. aklına iyice girsin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 fede said: ginaly said: Mercedes araç satarken müşterinin peşinden mi koşuyor? Hayır. Müşteri kendisi gelip Mercedes'i buluyor, arabasını alıyor. Aynı hesap. herkes bi mercedes değildir. bazılarımız da bimdir, sangyangdır, sqonnydir. buna göre de bi değerlendirme yapman gerekirdi ben hoca olsam ezberden yazdın diye en fazla cc verir gg derdim sana buradaki örneğimizde brand equity tek çıkar yol hacım, olay ürün/hizmet olmadığı için, brand equity düşük olsun ama yine de para kazanalım diyemiyoruz, zira para yok ortada. bir erkek kendini bim, sqny, tata gibi konumlandırabilir ancak bunun karşılığında yüksek kar elde etme gibi bir seçeneği gö ardı ettiğimizden anlamsız olacaktır. yoksa dediğin gibi ürün/hizmet piyasalarında dediğin geçerlidir her zaman. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fede Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 ya şimdi bi yorum daha yapıcam da iyice çirkinleşecez yapmiyim o yüzden Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Bırah şindi dayı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Emaleth Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 asterot haklı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ZaugnaKhaldun Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 ginaly said: fede said: ginaly said: Mercedes araç satarken müşterinin peşinden mi koşuyor? Hayır. Müşteri kendisi gelip Mercedes'i buluyor, arabasını alıyor. Aynı hesap. herkes bi mercedes değildir. bazılarımız da bimdir, sangyangdır, sqonnydir. buna göre de bi değerlendirme yapman gerekirdi ben hoca olsam ezberden yazdın diye en fazla cc verir gg derdim sana buradaki örneğimizde brand equity tek çıkar yol hacım, olay ürün/hizmet olmadığı için, brand equity düşük olsun ama yine de para kazanalım diyemiyoruz, zira para yok ortada. bir erkek kendini bim, sqny, tata gibi konumlandırabilir ancak bunun karşılığında yüksek kar elde etme gibi bir seçeneği gö ardı ettiğimizden anlamsız olacaktır. yoksa dediğin gibi ürün/hizmet piyasalarında dediğin geçerlidir her zaman. sürümden kazanıyordur belki kendini bim olarak konumlandıran erkek asfsad Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 jigololuk konumuzun dışında lan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
obsesifik Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 bu grafiklerin hepsini saklıosun de mi yazık olmasın belki bi gün kitap bile çıkarabilirsin ya :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Saeros Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2009 ginaly said: NightSorrow said: artık 1 yılın sonunda NE? NightSorrow said: sonuç ne olursa olsun artık pek önemli değil benim için, yeter ki bilsin. KİM?Hormon kapıdan girdi mi, dimağ bacadan uçar. ~Mevlana Celaleddin Rumi Endokrin sistemin yardımıyla kanın çüke arazözden boşalan su gibi pompalandığı şu güzel yaşlarda insanın aklı bir karış havada olabilir, normaldir. Ama önemli olan, bu yaşlarımızdaki hatalarımızı anlayıp, geleceğe güvenle bakabilmektir. Sevgili dostumuz demiş ki 1 senedir bekliyorum. Peki kız seni 1 senedir bekliyor mu? Beklemiyor. Bu durumda senin 1 sene kız için bir şey ifade etmez. Ha desen ki söyledim ve 1 senedir sürüncemedeyiz, o zaman işin rengi farklı olurdu. Lakin konumuz o değil. Sonuç önemli değil benim için, ne olursa olsun demişsin. Madem olayı buna bağlayacaktın 1 sene boyunca niye söylemedin? Madem 1 sene boyunca direndin, o zaman neden vazgeçiyorsun? Sen bu kızı sevmiyorsun demektir bu. Seviyor olsan en azından bir elde etme çaban olur. Sendeki takıntı sadece. Şu durumda sen endokrin sisteminin yönlendirdiği elektriksel yanılsamalardasın. Özetle saçmalıyorsun yani. Sen o kızı sevmiyorsun, sen toplumdan öğrendiğin "bir kızı sevmek, oha karıya yazmak, vay hayatımda birisi olmalı çünkü ben erkeğim" hissiyatını yaşıyorsun. Bilinçli hareketlerden uzak bu davranışların da böyle abuk sonuçlar doğurabiliyor. Sevgili erkek kardeşlerim, Gerek kendi deneyimlerim, gerekse çevremden topladığım dataya göre söylüyorum ki kız milletinin üstüne bu kadar düşmeyiniz. Bırakın kızlar sizi bulsun. Hayatta "konumlanma" çok önemlidir. Kendinizi bir marka gibi düşünün. Sizin çevrenizde belirli bir algı oluşturmanız lazım, akıllarda bir şekilde yer etmeniz lazım. Kendinize ait bir duruşunuz olması lazım. Karı kız olaylarında bu denli başarısız olma sebebiniz kızı kendinize çekmek yerine, kendiniz kıza koşuyorsunuz. Mercedes araç satarken müşterinin peşinden mi koşuyor? Hayır. Müşteri kendisi gelip Mercedes'i buluyor, arabasını alıyor. Aynı hesap. Peki bu konumlandırma işini nasıl yapacağız dediğinizi duyar gibi oluyorum. Şöyle yapacağız: Pozisyonlandırmanın temeli 2 ana özelliktir. Segmentasyon ve Farklılaşma.SegmentasyonHedef Kızlar Bir erkek her kıza hitap edemez. Bu yüzden her gördüğünüz güzel karıya yazmayın. Kıvanç Tatlıtuğ bile olsanız, eğer ki o kızın maddi-manevi beklentilerini karşılayamayacak düzeydeyseniz hiç şansınız yok. Hedef kitlenizi, kızlara neler sunabileceğinizi göz önünde bulundurarak belirleyin. Mesela "18-25 yaş arası, duygusallıktan hoşlanan, güvene önem veren memur kızları". Ya da "15-22 yaş arası, metal müziğe gönül vermiş, elektro gitardan hoşlanan pert kızlar" gibi.Hedef Ortamlar Bulunduğunuz mecra çok önemli. Dost yoğurt Rolex mağazasında satılır mı? Satılmaz. Neden? Çünkü dost yoğurdun hedef kitlesi Rolex mağazasına gitmez de ondan. Aynı mantıkla, hedefimizdeki kızların olmadığı yerlede bulunursak kendimizi pozisyonlandırmada hata etmiş oluruz. Duygusallıktan hoşlanan kızlara hitap edecem diyip kerhanede basılırsanız haliyle kızın kafasında bi soru işareti oluşur. Mesela hedef kitleniz "15-22 yaş arası, metal müziğe gönül vermiş, elektro gitardan hoşlanan pert kızlar" olsun. Bu durumda sabahtan akşama kadar metal barlarda sürtün, oradan çevre yapın, bilinirliğiniz artsın (Brand awareness diyoruz biz buna.) Ne kadar doğru ortam, o kadar hedefe odak.FarklılaşmaCan Alıcı Özellik Şu ana kadar segmentimizi belirledik, artık biz sadece hedefimizdeki kızlara hitap edeceğiz. Peki ama doğru ortamda doğru kızların arasındayken nasıl farkedileceğiz? İşte bu noktada konumlandırma modelimizin ikinci kısmı Farklılaşma ve Can Alıcı Özellik devreye giriyor. Orta-Yüksek gelir grubuna ait potansiyel otomobil alıcısı olduğunuzu düşünün. Önünüzde ne gibi markalar var? Mercedes, BMW, Volvo, Audi falan. Her birinin akıllarda birer can alıcı özelliği vardır. Mercedes-Prestij, BMW-Performans, Volvo-Güvenlik gibi. Bu can alıcı özellik, bu markaların zihinlerde birbirinden ayrılmasını sağlar. Biz de öyle yapalım ve kendimizdeki en güçlü özelliği hedef kitlemize empoze edelim. Yine aynı örnekten devam edecek olursak, "15-22 yaş arası, metal müziğe gönül vermiş, elektro gitardan hoşlanan pert kızlar"ın kafasında öyle bir imaj oluşturun ki bass gitar denildiği zaman akla siz gelin. Ya da bakımlı denildiğinde, yahut cool denildiğinde, özgür denildiğinde falan. Böyle bir can alıcı özelliğiniz olsun. Bu özelliği bir kere kaptığınız zaman işiniz çok kolaylaşır. Burada önemli olan, sahip olduğunuz özelliğin, hedef kitlenizin ihtiyaçları ile uyumluluğu.Rekabet Modelimizin son ayağı rekabet. Bu nispeten daha kolay bir aşama. Önceki 3 aşamayı harfiyen yerine getirdikten sonra Rekabet sizin için bir sorundan öte bir avantaj olacaktır. Artık "15-22 yaş arası, metal müziğe gönül vermiş, elektro gitardan hoşlanan pert kızlar"ın takıldığı barlarda biliniyorsunuz, bass gitar denildiği zaman en süper isim olarak bu kızların kafasında yer ettiniz. Artık bu kitlenin içinden bass gitara meraklı olan kızlar sizin demektir. Ola ki sizden daha iyi bassçı bir eleman geldi, ortamınıza katıldı diyelim. Hiç önemli değil, sadece Can alıcı özelliğine vurgu yaparak, agresif olmayan bir reklam kampanyası yürütüyorsunuz ve gerisini kızlara bırakıyorsunuz. Kızların kafasında siz hala ilk süper bassçısınız. Sana Türkiye'deki ilk margarin. Luna zamanında "Siz hala annenizin margarinini mi kullanıyorsunuz" diye götünü yırttı ama bugün hala margarini tarif etmek için Sana yağ diyoruz. Fakat rekabet konusunda dikkat edilmesi gereken nokta şu: Hedef kitlenizdeki kızların, beğenileri, tatları, istekleri, ihtiyaçları zaman içinde değişecektir. Bu durumla karşılaştığınızda eğer gerekli önlemleri almazsanız, emek emek oluşturduğunuz bu pozisyonunuzu aniden kaybedersiniz. Aman diyim. In the lights of the things mentioned above, the obvious conclusion to be drawn is that hepiniz birer markasınız ve markanızı güçlü tutmak için ne gerekiyorsa yapmalısınız. "Yolda kız gördüm yazayım", "arkadaşın bi tanıdığı var onun facebookunu alayım", "aman msnden muhabbet kurarsam belki bişeyler olur" şeklinde amaçsız, serseri kurşun gibi plansız programsız abuk subuk hareketlerde bulunmayın. Bunlar sizi en fazla geçici çözümler sağlar, günü kurtarırsınız. Önünüzde evlenene kadar en az 10-15 yıl var gençler. Planlı programlı hareket ederek bu sürede doğru kızı bulup, o kızın hayatındaki en doğru insan olun. Hadi bakim. WHAT THE F Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar