Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Telekom'a dava açıyorum!


pekaziz

Öne çıkan mesajlar

İnternetin yavaşlığıyla alakalı bir konu vardı ama orada kaynasın istemedim, nedenlerini açıklayacağım aşağıda.

Efendim internetimde 1-1.5 ay kadar önce yüksek pinglerle karşılaşmaya başladım. Dikkat çekici olan sabah saat 8, öğlen 12-13 arası sorunsuz olan pingler, bu saat itibariyle yavaş yavaş artıyor (girdiğim sitelerden bariz anlık olarak görüyorum bunu) ve en basit siteyi açması bile kimi zaman 5-10 saniyeyi buluyor.

Her neyse, 2 hafta gerizekalı telekom yetkilileriyle kanka oldum, aptal dns numaraları, splitter sorunu vs. derken çözüm bulamadılar tabi ama eve ekip yollayalım dediler. Aynı gün akşam ekip geldi, klasik speedtesti yaptı, orada sorun yok tabi, ping diyorum dinleyen nerde. Portlarınıza bakalım dediler gittiler, ertesi günden itibaren sorunun düzeldiğini gördüm ve mutlu mesut yaşamaya devam ettim...

...Ta ki 3 gün öncesine kadar. Sabah 10 gibi bağlantımın koptuğunu farkettim, yarım saat 1 saat derken hala gelmedi, neyse telefon ettim operatör hattımın bulunduğu santralde bakım olduğunu ve "25" saat içinde giderileceğini söyledi. Arada 25 saat 50 saat geçmesine rağmen pingle bok gibi hala. Aradım tekrar telekomu, yine bir halt bulamadılar tabi, ama artık sinirlenmeye başlamıştım. Mağdur olduğumu, böyle giderse dava açacağımı filan söyledim (ki amacım korkutmak sadece). Neyse yine ekip yollayacaklarını söylediler bugün öğlen.

Akşam 7 gibi geldi ekip, kendi bilgisayarlarını takip speedtest yaptılar, normal çıktı sonuç, sorun yok beyefendi dediler. Gerizekalı downloadda sorun var diyen olmadı, googlea 10sn'de giriyor kör müsün diyemedim. Virüs vardır dedi, dedim evde 2 bilgisayar var, hepsinde mi virüs var, hem virüs sabah uyuyor akşam mı harekete geçiyor. Hatta yoğunluk vardır haftasonu malum dedi, demim 6 senedir internet kullanıyorum ben haftasonu ilk defa mı giriyorum.

Her neyse herif en sonunda sizi ikna edemeyeceğim beyefendi üzgünüm dedi gitti.

Sonuç olarak yüksek ping hattımın boktanlığını gösteriyor. Aşağıda modemin sinyal kalitesini de gösteriyorum.

noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 18 db

noise margin downstream: 29 db
output power upstream: 0 db
attenuation downstream: 36 db

Herife output power upstream'in 0 olduğunu, bunun hattımda bir sorun olduğunun kanıtı olduğunu söyledim de muhtemelen bunları ilk defa duyuyor bende.

Şimdi sorum şu. Bu durumda benim başvuracağım daha üst merci neresi olabilir? Normalde bağlı bulunduğum telekom servisine bağlıydı her şey ama adamlar da çözemeden sorunu gittiler.

Mahkemeye versem bir şey olur mu?

Wall of text için kusura kalmayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Telekom sozlesmesinde bahsedilen hizmet icin "garanti edilmemek sartiyla" diye bahsedilir. O sebeple yapabilecegin hic birsey yok.

Dahasi sorunun kaynagi kesin degil. Yani senin oturup 3-4 ayri modemle aparmana/eve gelen telefon kutusunun basina oturup testler yapman gerekli. Dahasi bunlar wireless test olmamali.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evde 3 adet bilgisayarla denemeler yaptım, her birinde farklı speedtest sonuçları, farklı ping değerleri çıkıyor çünkü hat stabil değil.

Bugün geldiklerinde adam kendi bilgisayarında speedtest yaptı 90 çıktı sonuç, normal dedi, benimkinde denedik 70 çıktı bilgisayarda sorun dedi. Ekip gittikten sonra 2 deneme daha yaptım 100 ve 90 çıktı sonuçlar.

Sorunun benden olmadığına %100 eminim.

Neyse ilk olarak sikayetvar.com'a yazacağım. Bakalım sonra ne olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu tarz birşey bana olmuştu istanbul , üsküdarda. Görüştüğün elemanların bir çoğu hayatlarında ping kelimesini duymayan tipler.

Büyük ihtimal ile senin sorunun , telefon hattının bulunduğu kısımda adsl kullanıcı sayısının fazla artması. Bunun teknik olarak hiçbir çözümü yok. En azından bana öyle olmuştu. Sonunda direk telefkom müdürlüğünden adam gibi bir bilir kişi ile görüşmüştüm (Her halttan anlayan).

Durum böyle hattınızda o saatlerde çok yoğunluk oluyor bu yüzden pinginiz yükseliyor şeklinde cevap aldım. Peki ben bunu nasıl çözeceğim yoksa bunu yaşamaya mahkummuyum şeklinde çaresiz bir soru yönelttim.

Cevap onun için basit bizim için değil,

- Hattınızı değiştireceksiniz. Sizin o bölgeye giden daha az yoğunlukta olan bir hattan telefon no alıp , adsl'nizi oraya aktarmanız gerekiyor.

Bunu yapacak kadar gözün döndüyse , son çaren bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Horizon said:
Bu tarz birşey bana olmuştu istanbul , üsküdarda. Görüştüğün elemanların bir çoğu hayatlarında ping kelimesini duymayan tipler.

Büyük ihtimal ile senin sorunun , telefon hattının bulunduğu kısımda adsl kullanıcı sayısının fazla artması. Bunun teknik olarak hiçbir çözümü yok. En azından bana öyle olmuştu. Sonunda direk telefkom müdürlüğünden adam gibi bir bilir kişi ile görüşmüştüm (Her halttan anlayan).

Durum böyle hattınızda o saatlerde çok yoğunluk oluyor bu yüzden pinginiz yükseliyor şeklinde cevap aldım. Peki ben bunu nasıl çözeceğim yoksa bunu yaşamaya mahkummuyum şeklinde çaresiz bir soru yönelttim.

Cevap onun için basit bizim için değil,

- Hattınızı değiştireceksiniz. Sizin o bölgeye giden daha az yoğunlukta olan bir hattan telefon no alıp , adsl'nizi oraya aktarmanız gerekiyor.

Bunu yapacak kadar gözün döndüyse , son çaren bu.


Abi dediğin gibi pingler hep yüksek olsa anlarım yoğunluktan ötürü diye. Ama dün saat elemanlar eve geldiler 7 gibi bok gibiydi net, 9 gibi düzeldi ve şu ana kadar problem yok. 9'da daha mı yoğun oluyor hatlar. :P

Telefon hattı değiştir filan demişsiniz, peder paso oyun oynuyorum diye interneti kapatmak için fırsat kolluyor yahu, hat değiştirmek neyime :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yalnız benim bi sıkıntım oldu. elemanlar apartmandaki kutuyu değiştirdiler. bi de çok hat bağlanınca güçlendirici bişiler mi ne gerekiyormuş. öle bişiler de dediler (bizde öle bi sorun yok.. kablo tv'de aynı durumu yaşadık. onu da hallettiler)

bi o konuya bakmak lazım. olmadı kablotv'ye geçersin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benimde aynı olay 2 3 sene önce başıma geliyordu.Bazı günler ayda 8-9 gün filan böle geçiyordu.Online oyunlarda akşamüstü 4 den gece 12 1 e kadar 600 le 900 ping arası alıyordum dl hızımda 20 30 u geçmiyordu.Ama gece 12 1 den dier gün 3 4 e kadar bi anda normale dönüyodu.10larca ettiğim telefona rağmen gelip bakan elemanlara rağmen hep sorun sizde sorun sizde dediler.Bide 2 sokak ötedeki arkadaşımla oyun oynarken ping başladığında ikimizdede ping çıkıyordu bi anda bunları anlatmama rağmen sorun sizde diyolardı.Sonra kendi kendine düzeldi bayadır olmuyor.Tek kıskandığım şey 2 sokak ötedeki arkadaşım 15-18 ms alırken ben 30-40 ms alıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pekaziz ,

Senin anlattığın sorun benimkine saatleri dahil çok benziyor.

Genel olarak öğlen 12-13:00 gibi pingler fırlıyor yukarı , düzelmesi ise akşam 19:00 dan sonra random şekilde gerçekleşiyor. Bazı günler gece 12:00 den sonra bazen 21:00'den sonra.

Hatların yoğunluğu akşam veya gece kullanımı değil zaten , iş yerleri ile alakalı olarak öğlen kullanımı. 2 kere geldiklerini söyledin , 2 kere gelipte alt yapıda bulunan bir sorunu anlamayacak kadar öküz olamazlar , en azından benim başıma gelmedi.

İşte aynen bu tarz bir durumda bana hattını değişmen lazım şeklinde bir çözüm üretildi. Baba faktörünü düşünürsek sanki böyle idare etmek zorundasın gibime geldi :).

---------

Kablo nete gelirsek , çok daha hızlı çözüm üretme kabiliyetine sahipler. Güçlendirme ayağı filan dediğiniz de kablo nette mevcut.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...