Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yıllarca savaştı sonunda muhtaç kaldı


Nessarien

Öne çıkan mesajlar

Kapıkulu eksik ve yanlış yorumluyorsun... Bi bilene danış gerçekten bu kadar inanıyosan :)
Net ayet veremicem şimdi uzun zaman oldu da benim hatırladığım kadarıyla şüphesiz bi şekilde Allah inancın varsa, eninde sonunda affedilip cennete gidiyorsun...
Ha ama kul hakkıyla ilgili ayrıca ayetler mevcut, kısaca zaman mevhumu bizim gibi olmadığı için Allah'ın bizim eninde sonundamız iş o noktaya geldiğinde çok da işine gelmeyebilir...
Mesela 500 milyar yıl cehennemde yattıktan sonra cennete geçiyosundur belki ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Wispy said:

barnacle said:

ee niye devam yok peki? şimdi de söylesin bişeyler peygamberler, o zmaan vardı o zamanın halkı torpilli mi? bizde niye yok?


Gerçekten anlamadım burayı, ne demek istedin ?


o zamanlar yol gösterecek peygamber varmış diyorum. ki 4 kitap var ve yanlış bilmiyorsam binlerce peygamber var tarih boyunca. günümüzde niye yok?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barnacle said:

Wispy said:

barnacle said:

ee niye devam yok peki? şimdi de söylesin bişeyler peygamberler, o zmaan vardı o zamanın halkı torpilli mi? bizde niye yok?


Gerçekten anlamadım burayı, ne demek istedin ?


o zamanlar yol gösterecek peygamber varmış diyorum. ki 4 kitap var ve yanlış bilmiyorsam binlerce peygamber var tarih boyunca. günümüzde niye yok?


muhammed son peygamber bilader alalaaaaa
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KapIKulu said:

Yanılıyorsun; inanıyorsun diye sana ayrım yok. Ne ala. Ayetler açık. Bir süre yanıp çıkacağız lafı yahudilerin görüldüğü gibi. İnanıyorsan ama kötülükle çepe çevre sarılıysan direk dibine :D


İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:

Sapık fırkalar, (Onlar, iman edip salih amel işlediler) mealindeki (Rad) suresinin 29.âyet-i kerimesini delil gösterip, (Amel imanın parçasıdır) dediler. Halbuki bu ve benzeri âyetler, amelin, imanın içinde değil, dışında olduğunu gösterir. Eğer aksi olsaydı, (ve amilussalihat) sözü lüzumsuz tekrar edilmiş olurdu. Mutezile fırkasının [ve vehhabilerin], günah işleyenlerin ebedi Cehennemde kalacağını söylemesi yanlıştır. Çünkü hadis-i şerifte, (İkrar ettiği şeyi, inkâr etmeyen, kâfir olmaz) buyuruldu. Günah işleyen, tasdik ettiği imanın esaslarını inkâr etmiş olmaz. Ahirette yalnız imansızlara şefaat edilmez. Bu da, şefaat edilen günahkârların kâfir olmadığını gösterir. Hadis-i şerifte, (Büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim) buyuruldu.Ebüdderda hazretleri,(Ya Resulallah, zina ve hırsızlık eden de, şefaate kavuşacak mıdır?) diye sual etti. Cevabında, (Evet zina ve hırsızlık edene de şefaat edeceğim) buyurdu. İman ile ölen herkes, er geç Cennete girer. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Şirk üzere ölmeyen her mümine şefaat edeceğim.) [Bezzar, Hakim, Beyheki]

(Zina etmiş, hırsızlık yapmış, içki içmiş mümin de Cennete girer.) [Buhari]

(Kalbinde zerre kadar imanı olan Cehennemde kalmaz.) [Buhari]

(Büyük günah işleyen her mümine şefaat edeceğim.) [Nesai, Tirmizi]

(İmanla ölen günahkârlara şefaat edeceğim.) [Buhari, Müslim]

Günahkâr mümin, cezasını çektikten sonra, Cennete girer. (Zina edenden, içki içenden iman çıkar) hadis-i şerifi, günahkârların kâmil mümin olmadığını bildirmektedir. (İman, kalb ile tasdik, dil ile ikrar ve azalarla ameldir) sözünün manası şudur: İnsanda iman, vücuttaki baş gibidir. El kol gibi uzuvlar da ameller gibidir. Elsiz, kolsuz insan olursa da, başsız insan olmaz. Normal bir insan tarif edilirken, bütün azaları ile tarif edilir. Yani bazı azaları eksik olsa bile insan yine insandır. Bunun gibi, kâmil mümin tarif edilirken, amel de dahil edilmiştir. Eli ayağı kesik kimseye (yaşayan ölü) dendiği gibi, büyük günah işleyene de, kâmil mümin değil manasına "mümin değildir" buyurulmuştur. (İhya)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barnacle said:

Wispy said:

barnacle said:

ee niye devam yok peki? şimdi de söylesin bişeyler peygamberler, o zmaan vardı o zamanın halkı torpilli mi? bizde niye yok?


Gerçekten anlamadım burayı, ne demek istedin ?


o zamanlar yol gösterecek peygamber varmış diyorum. ki 4 kitap var ve yanlış bilmiyorsam binlerce peygamber var tarih boyunca. günümüzde niye yok?


abi ne bilelim, bize niye soruyosun ki bunu? İnanıyorsan yukardakine sorucan, inanmıyosan zaten sormanın anlamı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir insan birisine sinirlense, ofkesini belli eder, belki saldirir, bilemedin ceker vurur. Ama iskence yapmak bir psikopatlikliktir.
Dunyanin en sadist, en manyak insani bile 2-3 hafta iskence eder, hadi 2 ay iskence etsin. Bir yere gelir kurbanini yok eder.
Bunu yapmasi icin de birtakim saglam gerekceleri olmalidir.Belki karisini, cocugunu gozleri onunde tecavuz edip vahsice parcaladilar.
Adam ailesini, herseyini kaybetmis. Ruh sagligi allak bullak.
O da hayatini bu vahsileri bulup etlerini lime lime etmeye adamis olabilir.

Peki Allah nasil zarar gormus olabilir de, kurbanlarini milyarlarca yil tepesinden kızgın su dokerek, etlerini yakarak, midelerine erimis maden doldurarak, irin zakkum yedirip icirerek, ve daha nice manyakca turden iskenceler yapar? Hem de milyarlaca insanin ciyak ciyak ciglik atmasi, yalvarip yakarmasi karsisinda 'benim azabim nasilmis, tadin bakalim!' deyipte parmak sallayan bir tanri imaji.

Kendisine inanmadilar, tapinmadilar diye bu insanlardan nasil bir zarar gormus olabilir Allah, ki boyle psikopat olabiliyor?

Alıntı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hamsilipilav said:

Loxias said:

patideki en kafa adamlar dinsiz imamsız zaten. daha iyi lan party falan yaparız


hmm cennetten cehennem lan'ına giriş olur mu acaba? olmasın bence



abi onlar zina bile yapmamış kişilerden olacağı için bir kaç milyar yıl hurilerle oyalanırlar. lan a sıra gelmez
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahmedinejad said:

yahu zamanında cüzzamın çaresi mi bulunmuş da hadisi eleştiriyorsunuz şimdi. o zaman cüzzamın çaresi yokmuş, bu kadar tehlikeli ve bulaşıcı bir hastalıktan korunmasını istemiş işte insanların peygamber. işte o yüzden türkan saylan'ı sevmiyor bu islamcılar demek ne kadar komik bir yaklaşım ya yemin ediyorum bu kadarı artık kötü niyeti de geçiyor. cüzzamın çaresi vardı o zamanlar, peygamber ona rağmen kaçın cüzzamlılardan dedi zaten. öyle bir gıcıklığı vardı cüzzamlılara.

türkan saylan mevzusu tamamen çydd davası ile alakalı. yok cüzzam yok hadis.

ooof of neyse.

+2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EricCantona said:

İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:

(Zina etmiş, hırsızlık yapmış, içki içmiş mümin de Cennete girer.) [Buhari]

Günahkâr mümin, cezasını çektikten sonra, Cennete girer. (Zina edenden, içki içenden iman çıkar) hadis-i şerifi, günahkârların kâmil mümin olmadığını bildirmektedir.


:D

Ayrıca bu nasıl adalettir ki sonsuz yaşam vaad ediliyor ama ne kadar günahkar olursan ol belli bir süre yanıp çıkacaksın. 5 trilyon senede olsa sonsuz yaşamın yanında sıfır. Kendinizi kandırmayın. Beni sürekli kötülük yapmaktan alı koyan nedir ki eninde sonunda çıkacaksam. Yok öyle birşey yemişler sizi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KapIKulu said:

Yanılıyorsun; inanıyorsun diye sana ayrım yok. Ne ala. Ayetler açık. Bir süre yanıp çıkacağız lafı yahudilerin görüldüğü gibi. İnanıyorsan ama kötülükle çepe çevre sarılıysan direk dibine :D


öf yürü git ya hem allaha falan inanıyorsun bir de üstüne neye inandığını bile bilmiyorsun. dini dedenin falan anlattığı kadar biliyorsun herhalde.

islam inancına göre, allah'ı şirk koşmadığın, peygamberin onun kulu ve elçisi olduğunu reddetmediğin sürece cehennemde sonsuz kalınmıyor. ne kadar kötülük yaptıysan, ona göre bir süreyle yanıp çıkıyorsun.

yanmak da neyse artık. ruhen yakıyorlar herhalde. içim yandı dersin ya hani öyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


EricCantona said:

KapIKulu said:

Yanılıyorsun; inanıyorsun diye sana ayrım yok. Ne ala. Ayetler açık. Bir süre yanıp çıkacağız lafı yahudilerin görüldüğü gibi. İnanıyorsan ama kötülükle çepe çevre sarılıysan direk dibine :D


İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:

Sapık fırkalar, (Onlar, iman edip salih amel işlediler) mealindeki (Rad) suresinin 29.âyet-i kerimesini delil gösterip, (Amel imanın parçasıdır) dediler. Halbuki bu ve benzeri âyetler, amelin, imanın içinde değil, dışında olduğunu gösterir. Eğer aksi olsaydı, (ve amilussalihat) sözü lüzumsuz tekrar edilmiş olurdu. Mutezile fırkasının [ve vehhabilerin], günah işleyenlerin ebedi Cehennemde kalacağını söylemesi yanlıştır. Çünkü hadis-i şerifte, (İkrar ettiği şeyi, inkâr etmeyen, kâfir olmaz) buyuruldu. Günah işleyen, tasdik ettiği imanın esaslarını inkâr etmiş olmaz. Ahirette yalnız imansızlara şefaat edilmez. Bu da, şefaat edilen günahkârların kâfir olmadığını gösterir. Hadis-i şerifte, (Büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim) buyuruldu.Ebüdderda hazretleri,(Ya Resulallah, zina ve hırsızlık eden de, şefaate kavuşacak mıdır?) diye sual etti. Cevabında, (Evet zina ve hırsızlık edene de şefaat edeceğim) buyurdu. İman ile ölen herkes, er geç Cennete girer. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Şirk üzere ölmeyen her mümine şefaat edeceğim.) [Bezzar, Hakim, Beyheki]

(Zina etmiş, hırsızlık yapmış, içki içmiş mümin de Cennete girer.) [Buhari]

(Kalbinde zerre kadar imanı olan Cehennemde kalmaz.) [Buhari]

(Büyük günah işleyen her mümine şefaat edeceğim.) [Nesai, Tirmizi]

(İmanla ölen günahkârlara şefaat edeceğim.) [Buhari, Müslim]

Günahkâr mümin, cezasını çektikten sonra, Cennete girer. (Zina edenden, içki içenden iman çıkar) hadis-i şerifi, günahkârların kâmil mümin olmadığını bildirmektedir. (İman, kalb ile tasdik, dil ile ikrar ve azalarla ameldir) sözünün manası şudur: İnsanda iman, vücuttaki baş gibidir. El kol gibi uzuvlar da ameller gibidir. Elsiz, kolsuz insan olursa da, başsız insan olmaz. Normal bir insan tarif edilirken, bütün azaları ile tarif edilir. Yani bazı azaları eksik olsa bile insan yine insandır. Bunun gibi, kâmil mümin tarif edilirken, amel de dahil edilmiştir. Eli ayağı kesik kimseye (yaşayan ölü) dendiği gibi, büyük günah işleyene de, kâmil mümin değil manasına "mümin değildir" buyurulmuştur. (İhya)




e eet zaten konsept böyle ki;
her insanda ondan biraz bi parça bulunduğu söylenir ( aslında herşeyde ). Bu doğrultuda, bi anne çocuguna sonsuz ceza verebilir mi? ( verdiği durumlar var tabi oraya da gelicem ). Buna sebep, ne bok yersen ye, kul hakkı alıpta karşıdakinin seni affetmeme durumu hariç cennete gidiceksin konsepti var.
Tabi inanman gerekiyor ( muhtemelen, cehennem - cennet ilişkisi sanılandan baya daha farklı. Cehennemin hep, o'nun bizi reddedişi olarak düşünmüşümdür, çünkü şu hayatım boyunca çektiğim en büyük acı birini sonsuza kadar kaybetmektir, bi tarafımın ateşten yanması değil. )Kısaca, kul hakkı almadıgın sürece "ok" sun. Ee o zaman neden günah diye bişi var diye soracak olursan, Zararlı-yasak olan şeyleri yapmadıkça daha güzel oluyor hayat. Yani benim için böyle, ha yapıorm gene o zararlı şeyleri ama sonuçta onları yapmayınca baya daha ii hissediorm.

ciddiye alıp cevapladım evet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mascio said:

KapIKulu said:

Yanılıyorsun; inanıyorsun diye sana ayrım yok. Ne ala. Ayetler açık. Bir süre yanıp çıkacağız lafı yahudilerin görüldüğü gibi. İnanıyorsan ama kötülükle çepe çevre sarılıysan direk dibine :D


öf yürü git ya hem allaha falan inanıyorsun bir de üstüne neye inandığını bile bilmiyorsun. dini dedenin falan anlattığı kadar biliyorsun herhalde.

islam inancına göre, allah'ı şirk koşmadığın, peygamberin onun kulu ve elçisi olduğunu reddetmediğin sürece cehennemde sonsuz kalınmıyor. ne kadar kötülük yaptıysan, ona göre bir süreyle yanıp çıkıyorsun.

yanmak da neyse artık. ruhen yakıyorlar herhalde. içim yandı dersin ya hani öyle.


oo sünni alevi kavgası?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...