Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

nikonun lastigi


nutella yerim

Öne çıkan mesajlar

Abi Turk insaninda bilgisizlikten dogan dag gibi ozguven var. Gayet dogal. Dusunmedigi taraf, lastigin yarattigi resistance'i dusurmek icin arabalarin on kismi zaten kavisli yapiliyor. Elips olmasinin tek yarari olur, yola temas eden yuzeyin artmasi. Karli yolda zaten arabanin lastigini indirip, temas yuzeyini artirarak kayma engellenir. Ancak bu normalden daha fazla yakit tuketilmesine yol acar. Bu nedenle kayma durumu ortadan kalkinca, havalar isininca yani, tekrar sisirilip bu temas yuzeyi minimuma cekilir. Simdi elips olursa bu yuzey daima fazla kalir ve yakit tuketimi artar. Ayrica lastik daha cabuk isinacagindan yazin kayma ihtimalini artirir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Duran aracin lastigi eliptik olursa daha aerodinamik olur okey, lastik donerken ne olacak onu dusunmek lazim, =P

birde inik lastik yola daha cok degil daha az temas eder, karli zeminde bu yontem sadece arac kipirdayamayacak kadar karala gomulu ise zaten temas had safkada oldugu icin kayip olmayacagindan dolayi kullanilir. ki o sekilde yola devam edilirse lastik profilini kaybedecegi icin lastigi kucaklariz.

fazla sismis/ ideal/ inik lastik

http://www.topchek.com/img/pic008.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

riglous said:
Abi Turk insaninda bilgisizlikten dogan dag gibi ozguven var. Gayet dogal. Dusunmedigi taraf, lastigin yarattigi resistance'i dusurmek icin arabalarin on kismi zaten kavisli yapiliyor. Elips olmasinin tek yarari olur, yola temas eden yuzeyin artmasi. Karli yolda zaten arabanin lastigini indirip, temas yuzeyini artirarak kayma engellenir. Ancak bu normalden daha fazla yakit tuketilmesine yol acar. Bu nedenle kayma durumu ortadan kalkinca, havalar isininca yani, tekrar sisirilip bu temas yuzeyi minimuma cekilir. Simdi elips olursa bu yuzey daima fazla kalir ve yakit tuketimi artar. Ayrica lastik daha cabuk isinacagindan yazin kayma ihtimalini artirir.



o dedigin boş bogazlılık ve fevri hareket etme özgürlügü bence,yoksa ben türk insanının özgüveni olduguna pek inanmıyorum,deplasmana istanbula giden anadolu takımınının daha formda ve karsı takımı yenebilecek gucte bir performans sergileyebilmesine karşın atak oynamayıp kendi yarısahasına kapanması yahut amfide hocanın tahtaya cok kolay bi soru yazıp kim cözer dediginde kimsenin tahtaya yurumemesi ya da kimin kız arkadası var dediginde kimsenin el kaldırmaması gibi bi özgüven benim bahsettigim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neden olmaz söyleyeyim tekerin en büyük faydaların biri üzerinde durduğu cismin ağırlık merkezinin yere olan uzaklığını sabit tutmaktır. elips lastik yasarladığın zaman o tekerleğin hareketi ile birlikte arabanın ağırlık merkezi yukarı aşağı gidip gelecektir ve aslında bu arabaya verilen enerjinin bir kısmının yol almak dışında o yukarı aşağı hareketlere gitmesidir. kısacası o tekerleğin dönmesi çok zor ve gereksiz enerji kaybına sebep olur.

aerodinamik yerine hidrodinamik diyen jüriyi de nerden bulmuşlar acaba podyumdan mı (tabi dünyanın şekillenmesine değil arabayla ilgili olan icada diyorsa sdf)

aabaya herhangi bir aerodinamik katkıda bulunmasına da ihtimal vermek istemiyorum ama aerodinamik bildiğimi iddia edemeyeceğim dolayısıyla o konuda bir şey söylemiyorum amma velakin aerodinamik bir getirisi olsa bile ordan kazanacağı enerjiden çok daha fazlasını yukarda bahsettiğim hareketlere harcaması oldukça olası dolayısıyla önce tasarımını geliştirmesi gerekiyor ağırlık merkezini oynatmayacak şekilde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...