ginaly Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Selam, Aslında google'da araştırabilirdim ama burası daha güvenilir geldi, sorum şu: Şimdi biz bi araba kiraladık, cumartesi günü alacaz. Megane ya da Bravo olacak. Araç dizel. Ben daha önce dizel kullanmadım hiç. Sürüş ya da teknik olarak dikkat edilmesi gereken önemli noktaları varmıdır? yoksa benzin yerine mazot almaktan başka hiç bir farkı yokmudur? ve de ipuçları falan fişman?? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Greeny Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Valla, öyle aman aman bir fark yok. Aracına göre çekişinde sorun olabiliyor. Bizde doblo var, 1.2 benzinlisi de vardı şimdi 1.3 dizeli var, çekişi düşük. Ha nerde anlıyorsun bunu, dik rampalarda fln biraz abanmak lazım vs Öyle çok çok fark yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 turbolu motorlarda turbonun ömrü için kontağı kapatmadan sıcak havanın çıkması için biraz bekleyin falan derler genelde de kiraysa ne kadar umrunda olur bilmem. Sürüş için küçük motorların yokuşlarda kalkması zor oluyo gerçekten. Şanzımana ve yüklemene falan da bağlı olarak el freni kullanman gerekebilir yer yer. Başıma geldi bi defa; dolu ve küçük motorlu bi dizelle yokuşta kalkarken inatla el freni kullanmadım. Sonuç: debriyaj tutmadan geri geri yuvarlanıyodu araba (: Clio'ydu sanırım. edit: ha bunları dizelden soğu diye demedim. Uç örnek geldi aklıma, bi taraftan da laf olsun forum dolsun diye yazıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Skyfire Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Dizel kısa vadede daha ucuza gelir yakıt tüketiminden ancak dizel enjektörleri genelde motorun içine gömük oldugundan kaldırmak gerekiyor motoru bu sana bakımlarda pahallıya mal olucak.vede dizel daha iyi çeker yokuşta.dizelin özelligi o zaten daha düşük devirde maks tork Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Skyfire Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Benzinli al salla dizeli derim zaten motorlar artık çok verimli Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 normalinde 1.4 polo kullandığım için çekiş sıkıntılarına alışığım zaten. peki fazla mazot yakmayalım diye minik ipuçları var mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Skyfire said: Dizel kısa vadede daha ucuza gelir yakıt tüketiminden ancak dizel enjektörleri genelde motorun içine gömük oldugundan kaldırmak gerekiyor motoru bu sana bakımlarda pahallıya mal olucak.vede dizel daha iyi çeker yokuşta.dizelin özelligi o zaten daha düşük devirde maks tork araç 10 günlüğüne kiralık, bakımında değilim yani işin eheh Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 atalet içerisinde kullan aracı gaz, fren ve direksiyonu mümkün olduğunca nazik kullan (: sıradan yakıt tasarruf çabaları. Dizelden tasarruf için farklı bir yol yoktur herhalde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 klasik tasarruf metodları yani (: camları da açmam, farları da yakmam, boşa da atarım. bu efsaneler doğru mu bilmiyorum gerçi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 devirli kullanman gerekir, yoksa çekişten kaybedersin. rampada falan sık vites değiştirme zorunluluğu dışında da bişi kaybettirmez gerçi. kısaca bas gaza gitsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Skyfire Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 bide lastik basınçları normal olsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Dizelin cekisinde problem var anafikirli mesajlari saskinlikla okudum acikcasi. Aksine dizel motorlarin tek olayi torkdur, muadili hacimdeki benzinli motora gore kimi motorlarda neredeyse yari yariya tork fazlasi olur. tek problem motorun devirlenmesi yavas, ve belki turbo nun aktif calistigi devirlere alisik degilseniz ani debriyaj/gaz ayarlamalari yeteri kadar devirlenmeden(cogu dizel icin 1700rpm) motorun bogulmasina yol acar. (yokus icin konusuyorum) Muhtemelen bu yorumlari benzinli motor karakteristigine gore yaptiniz, yoksa bir dizel motora hacmi ne olursa olsun cekisi zayif demek icin hayli ugrasmak lzm. =] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 rampa demişken; aklıma geldi duyduğum genel bir şikayet olarak. Genellikle dizel motorların yaz sıcaklarında rampalarda nispeten daha da zorlanmaları. Yakıt tasarrufu için anahtar sözcük "atalet".(evet çok seviyorum bu lafı) Ama kullandığın yollar ve trafiğin durumu belirliyor yine büyük ölçüde. Her neyse, güle güle kullanın. @kharon: benim dediğim pratikte öyle yansıyor senin de yaptığın açıklamalardan dolayı, teşekkürler. Yoksa fiziksel olarak kalkışının kuvvetli olması gereği sabit. Ancak genelde gördüğüm dizeller küçük motorlu, dandik turbolu falan olduğu için benim de gözümde öyle yer etmişler :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Skyfire Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 abi yazın zaten her arabanın yakıt yakması artıyor.soğuması daha zor motorun bundan dolayıda pistonlar boyuna uzayarak tam kaplaması gereken çapı kaplayamıyor(edit : yani çap biraz daralıyor) soğuyunca tam tersine çap artıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Benim dediğim de dizellerin daha fazla farkettiğini duyduğumdu da o karşılaştırmayı kendim yapamayacağım, hiç dizel kullanmadım sayılır. (edit: dediğini de intikal etmedi kafam tam olarak, kısmetse uyanınca yine bakarım) Ayrıca gerekçe olarak hiç bu yönden düşünmemiştim. Aklımdaki tek sebep sıcak havayla karışan yakıtın patlarken daha düşük enerji açığa çıkartmasıydı. Nitekim kışın arabayı çalıştırınca çıkan ses bile daha hoş oluyor :) Yakıt konusunda bir de cayır cayır klimayı açmak var tabi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2009 çekiş değil de gidiş diyim o zaman ben hejhe benzinliye göre daha devirli kullanmak lazım yani gidişten kaybetmemek için :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mart 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2009 Selam, Aracı, motor ısınana kadar sıkıştırma. Motor rejim sıcaklığa ulaşınca normal kullanıma geçebilirsin. Motorun tork ürettiği devri öğren, ona göre kullan. Yüksek devirlere çıkmadığı için sık vites değiştirmen söz konusu olabilir. Eğer devirli bir kullanımdan sonra eve dönüyorsan, son kilometreleri yumuşak ve düşük devirli kullanım ile al. Bu motorun ve turbonun normale dönmesi için gereklidir. Hatta aracı park ettikten sonra hemen stop etme. Turbo devamlı olarak yağlanır. Siz aracı park edip kontağı kapadığınızda yağlama pompası kapanır ama turbo kanatçıkları hemen durmaz (malum rulmanlar, yataklar falan filan). Bu aşamada yağlama kesilip turbo dönmeye devam edince -ki zaten egzoz gazları yüzünden ısınmış- aşınma baş gösterir. Bunu önlemek için rolantide azıcık beklemek gerekir. Bu sürede turbo devrede olmadığı için dönme gerçekleşmez, stop edilene kadar yağlama devam eder, turbo kritik sıcaklığın altına düşer ve aşınma olmaz. Aracın kolay patinaj yapacaktır. Kalkışlarda buna dikkat et. Skyfire said: abi yazın zaten her arabanın yakıt yakması artıyor.soğuması daha zor motorun bundan dolayıda pistonlar boyuna uzayarak tam kaplaması gereken çapı kaplayamıyor(edit : yani çap biraz daralıyor) soğuyunca tam tersine çap artıyor Kışın araçlar az yakar çünkü -bir arkadaşın da dediği gibi- motora alınan hava soğuktur. Soğuk havanın hacmi küçülür. Sıcak havanın yanma verimi daha düşüktür. O sebeple ki intercooler denen cihaz mevcuttur. Hele ki emilen hava bir de turbodan geçince iyice ısınır. Bu da motorda verim düşüklüğüne neden olur. Motorun sıcaklığı yaz/kış sabittir. Soğutma sistemi buna yarar :) Benim araçta bu 90°C. Yazın belki daha fazla çalışır ama o sıcaklıkta sabitler. Bu mantığa göre o zaman Volvo alıp Arabistanda kullanırsak motor sarması gerekir o sıcaklıkta :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Mart 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2009 Arabanın turbo bandı muhtemelen 1750 veya 2000'den başlayıp 4000'e kadardır. Yeni araba 1750 dd'nin altındayken turbo devrede olmadığından çekiş zayıf olacaktır. Örneğin 2. vitesteyken öyle bir noktada 3. vitese takmalısın ki, devir düştüğünde yine 1750 dd'yi yakalayıp çekiş kaybı yaşamayasın. Bu da 2500 - 3000 dd arası vites değiştirmek anlamına gelir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Mart 19, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2009 ginaly said: ..yakmam, boşa da atarım... yokuşlarda fln boşa atmazsan araba daha az yakar(hatta hiç yakmaz). boşa atmak yakıt tasarrufu sağlamaz yani. viteste olursa araba yavaşlar ama gaza basmazsan yanma odasına benzin gönderilmediğinden benzin harcamaz. boştayken az da olsa pistonların çalışmasını sürdürmek için benzin gönderir. not: yanılıyosam biri düzeltirse sevinirim :D. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Max Damage Mesaj tarihi: Mart 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2009 İnişi aşağı kontakta kapatabilirsin kesin çözüm.Hiç yakmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2009 Muhtemelen bu sekilde bi kac seferden sonra turboyu kucaklariz, araba istesende hiiiiiic yakmaz. =] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Mart 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2009 Yeni arabalarda kontagi kapatınca fren hidroliği drieksiyon hidroloiği falan kesiliyor ki. Geberir gidersin ilk ağaçta turboyu dert edemeden. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar