Sylian Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Arkadaşlar bir şeyi çok merak ettim lüften biri bunu açıklasın; Türk medyası sürekli ambulansların kazadan 40 dakika sonra geldiğini söylüyor, ama bu bana çok saçma geliyor çünkü avrupanın en büyük havalimanlarından biri kesinlikle bu tür kazalar için ciddi önlemler almıştır diye düşünüyorum. Hatta bbc'de kazayı görüntülerken 4 tane helikopter + 15 tane ambulans uçağın yanındaydı(Türkiye'de böyle bir sahne düşünemiyorum). Bu bana son derece profesyonel geldi büyük ihtimalle kaza alanına olabilecek en kısa zamanda gelmişlerdir diye düşünüyorum yine de emin değilim. Neyse uzun lafın kısası bana birisi kazaya yardımın çok geç geldiğini belirten Türk medyası hariç yabancı bir kaynak gösterebilir mi?
Quadrophenia Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Abartma o olay bence. Adamlar itfaiyeyi bekledi, itfaiye gelince beraber gittiler uçağın yanına. Haberlerde bi Türk çıkmış, 30-40 dk sonra geldiler diyordu, Showhaber altta 45dk gecikti yazıyordu felan.
-007- Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Sylian said: Arkadaşlar bir şeyi çok merak ettim lüften biri bunu açıklasın; Türk medyası sürekli ambulansların kazadan 40 dakika sonra geldiğini söylüyor, ama bu bana çok saçma geliyor çünkü avrupanın en büyük havalimanlarından biri kesinlikle bu tür kazalar için ciddi önlemler almıştır diye düşünüyorum. Hatta bbc'de kazayı görüntülerken 4 tane helikopter + 15 tane ambulans uçağın yanındaydı(Türkiye'de böyle bir sahne düşünemiyorum). Bu bana son derece profesyonel geldi büyük ihtimalle kaza alanına olabilecek en kısa zamanda gelmişlerdir diye düşünüyorum yine de emin değilim. Neyse uzun lafın kısası bana birisi kazaya yardımın çok geç geldiğini belirten Türk medyası hariç yabancı bir kaynak gösterebilir mi? kazazedeler anlattı 1. ağızdan. ayrıca olaya ilk koşan da bi gurbetçi olmuş.
-007- Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Giovanni said: imam mı yani pilot ? bi noktaya da açıklık getirelim haberlerde çıktı bilmiyorum başlıkta geçti mi. Pilot dünyanın en iyi F-4 pilotlarından biri seçilmiş. Süper bi pilot yani. Ve AKP kadroları genelde pilotlar olmuyor, imam hatip kökenli badem bıyıklı müdürler bürokratlar falan oluyor. Kimse pilotu suçlamıyor bu olayda. Sadece Hollanda pilotu suçlamak için "pilot kötü olabilir" lafı atmış bilmeden. Ama son iddialar arasında Hollanda havalimanındaki kulenin kasten uçağın düşmesine sebep olduğu iddia ediliyor. Önceki uçakla bizimkinin arasındaki mesafesini ayarlamasına yardımcı olmamış, mecbur olduğu halde. O yüzden bizim uçak vortexe kapılmış. İddiası ve açıklaması var. Ayrıca 2. iddia: dün star haber'de o uçağın 2 kez üst üste bakımının yapılmadığı gibi bir muhabbet döndü. İddia mı ispatlı mı bilmiyorum. Haberi tamamen izleyen varsa anlatsın. dasaaa said: diğer yandan kadrolaşmanın getirdiği hata; bilinçsiz yönetimin hemen çıkıp yaptığı açıklamadaydı. saçmaydı, gereksiz bi hamleydi ve markaya sağlam zarar ettirdi. bilmeden konuşmasalardı keşke. ya da bu işi daha iişn ehli olan kişilere bıraksalardı.. Ayrıca dendiği gibi AKP kadrosunun şu ana kadar bile ispatlı hataları var. Daha olay açıklanınca neler görücez kim bilir. (tahmin) Burda AKP olması önemli değil. Parti muhabbeti denmek istemiyor AKP derken. Cahil kadro varsa ve iş yapamıyorsa kazaya sebebiyet veriyorsa istifa etmeli. (Eğer böyleyse)
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Bizler internetten bile ambulansların 40 dakka değil 5-6 dakikada geldiğini nerdeyse gorduk. MEdya maymunu olmayın, inanmayın medyanın her dedgine.
-007- Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Elimde internet sitesi ve kazazedelerin canlı yayın açıklaması varsa 2.sini tercih ederim. Sonuçta ikisi de medya. bu arada uçakta ekonomide mert içgören varmış. yaralanmış, ön koltuğunda business'taki babası ölmüş.
Laurelin Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 kazazedelerin lafina kaldiysak yandik motordan dumanalr ciktigini soyliyen var adamin teki ucak kic atti dustu filan diyordu baska biri pilotun "vallahi inemiycem bu piste" diye yakardigini duydugunu iddea ediyordu digeri ise kabine yabanci birinin girdigini ucagin sonra dustugunu soyledi kaza aninda salgilanan adrenalinden overdose olmus bunlarda su "yolun kenarindan gecerken boooole paat diye cakildi ucak atladim kostum direk pilot bana el salliyordu" diyen gurbetci amca ayri bir fikra malzemesi eger yabanci sitelerden okursaniz turk basinin bu olaydaki tutumunu dunya merak icinde izliyor ve tartisiyor en cokda "ucagi kasten dusurdu gavurlar" tezine guluyorum ucagi kasten dusuren biri varsa tarafsiz incelemede cikicak hem adamin hayati kayicak hem is arkadaslarinin hemde bunu ise alan kurum birsuru tazminat odiycek birde hani en adi cinayet davalarinda bile kilit bir soru vardir neden? amac ne? bu dunyada zevk icin veya anlik hevesle amacsiz insan oldurenlere deli deniyor hani ki hava trafikte calisip kasten turk ucagi neden dusurmek istesin biri bu kadarmi turk dusmanligi var hani icinde kendi vatandasininda oldugu turk ucagini dusuruyor dutchie ler adsfasdf
-007- Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2009 Her tarafta iddialar var işte. Adrenalin konusunda her kazazedenin heyecanla ve bilmeden/görmeden farklı kaza şekli anlatması konusunda sana %100 katılıyorum ama kaza sonrası olay anlatımında kazazedeye zamanlama ve ortam tarifinde %100 güveniyorum. Ayrıca kişisel yorumum: birilerinin ihmali var bence, durum onu gösteriyor diye düşünüyorum. Bu kule görevlisi olur THY olur başkası olur. Ama pilot değildir bence. (kişisel tahmin) Teknik arızaysa bile bunun sebebi yüksek ihtimalle birilerinin görevini eksik/yanlış yapması olabilir. (düşük itimalle olmayabilir de)
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 28, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 28, 2009 said: Basın Bülteni - 4 Uçağın teknik bakımları prosedürlere uygun yapılmıştır. 25 Şubat 2009 tarihinde TK 1951 seferini yapan İstanbul-Amsterdam uçağıyla ilgili bazı yayın kuruluşlarında yeralan haberlere ilişkin aşağıdaki açıklamanın yapılması zorunluluğu doğmuştur. Kaza geçiren uçağımız 2002 yılı modeli olup, en son C bakımı 22 Ekim 2008 tarihinde, A bakımı ise 19 Şubat 2009 tarihinde yapılmıştır. A bakımı sonrası son uçuşuna kadar 52 saat uçuş gerçekleştirmiştir. Uçağın tüm bakımları belirlenen programa göre yapılmıştır. Haberlerde belirtilen 23 Şubat tarihindeki Madrid seferi öncesi yaşanan olay ise, taksi esnasında uçağın pilotu “Master Caution Light (Ana ikaz lambası)” arızası bildirince uçak seferden alınmış ve aynı gün arızanın kaynağı olan parça değiştirilerek uçak sefere verilmiştir. Bu değişimden sonra uçak 8 iniş-kalkış yapmış ve herhangi bir olumsuzluk yaşanmamıştır. Haberlerde yeralan flaplarla ilgili konu ise, 28 Ekim 2008 tarihinde sol Krueger Flap’ın topraklama cihazı (Bonding Jumper) değiştirilmesidir. Yapılan işlemden sonra uçak seferlerine sorunsuz devam etmiştir. Uçuş emniyeti konusunda tavizsiz çalışmalarını yürüten Türk Hava Yolları tüm uçaklarında uçak imalatçısı, ulusal ve uluslararası otoritelerin direktifleri doğrultusunda uyguladığı bakım süreçlerini bu uçağımızda da uygulamıştır. Zaman zaman oluşabilecek bu türden teknik arızalardan yola çıkılarak yapılan haberlerde kamuoyunun yanlış algılamasına neden olabilecek yorumlardan kaçınılması tek beklentimizdir. Yaşanan olaydan dolayı büyük üzüntü yaşayan Türk Hava Yolları ailesi olarak kazada yaşamını yitiren yolcularımıza tekrar Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı, yaralılarımıza acil şifalar diliyoruz. Not: Basın mensupları Basın İletişim hattı (+90 212) 465 21 57 numaralarından bilgi alabilirler. Türk Hava Yolları Basın Müşavirliği
mani Mesaj tarihi: Şubat 28, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 28, 2009 abi bu arıza varmış, uçak sabıkalıymış olaylarını basın anormal abartıyor. İnanılmaz elektronik sistemler var bu uçaklarda. ufak bi ışık arızası bile bu uçakların seferden alınmasına ve bakıma sokulmasına yetiyor. Ayrıca bunlar olacak şeyler. Dünya üzerinde arıza çıkarmayan uçak yok. Her uçakta oluyor bunlar. Tabi bi sorun var ortada. Ya uçaktan kaynaklı, ya hava durumundan kaynaklı, ya pilotlardan kaynaklı yada kuleden kaynaklı. Ama bizim basın birilerini asmak, yok etmek için elinden geleni yapıyor ve dezenformasyonun bokunu çıkardılar artık. Baydı bu gazetelerin iddia haberciliği. İddia ortaya atıp milleti çamura bulamak çok kolay ama iş açığa çıktığında ufacık bi yerde özür diliyorlar ama kimse görmüyor. Çamuru yiyen yediğiyle kalıyor.
Darksun Mesaj tarihi: Şubat 28, 2009 Mesaj tarihi: Şubat 28, 2009 Ne acaip geliyor, bu ülkede kaç milyon insan var bir uçak düşüyor yaralananlardan biri ilkokul-lise arkadaşım ölenlerden biride babası =/
Spiegel Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 Darksun said: Ne acaip geliyor, bu ülkede kaç milyon insan var bir uçak düşüyor yaralananlardan biri ilkokul-lise arkadaşım ölenlerden biride babası =/ mert icgoren mi bu arkadasin, cunku onun babasi vefat etmis ucak kazasinda, kendi de yaralanmis
-007- Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 -007- said: bu arada uçakta ekonomide mert içgören varmış. yaralanmış, ön koltuğunda business'taki babası ölmüş.
Werewolf Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=HK_m4Jenwz0
Disappear Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 kaldirilmamis simdi izledim cok fena hakkatten, yani o reklamin o haberde cikmasi
Spiegel Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 o reklamin cikmasi talihsizlik olmus sahiden ama reklami son dakkada secmiyorlar oyle onceden siraya konmustur reklamlar yayindan once, o denk gelmistir thy haberi sirasinda bence, ozellikle yapildigini sanmiyorum
Sylian Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 Mesaj tarihi: Mart 1, 2009 Haber başlığında airplane felan geçiyorsa o reklam zaten otomatik olarak seçiliyor.
Absolut Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 İlk karakutu açıklamalarına göre: İrtifa göstergesi arızalıymış ve pilotlar yere çarpmak üzere olduklarını havadan dolayı son anda farkedip kurtarmaya çalışmışlar ama kurtaramamışlar. Aynı arızanın bu uçakda daha evvelde tekrarladığı gözlenmiş karakutu kayıtlarına göre. HaberTurk link
Theghosthand Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Eh sorumlular hesap verecek mi peki? Tabi ki hayır. İşi bilen adam yerine bizdendir diye Thy başına saçma sapan kişiler atarsan suçlu o adam olmaz.Adam anladığı kadar yardımcı olmaya çalışmış ama devenin protection buffi bitmiş yapacak bişi yok. Suç devede...
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 hollandalilar dusurdu o ucagi bizde hata yoktu olucak hatali biz ciksak bile bakimi yapilmadigi belli olan ve rusvetle ucurulan yetersiz ucak "icindeki bilimadamlarini oldurmek icin" dusuruldu kabul edildi bu ulkede aha yaziyorum buraya katil hollanda diye cirit aticaklar
Buyse Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Mesaj tarihi: Mart 4, 2009 Theghosthand said: Eh sorumlular hesap verecek mi peki? Tabi ki hayır. İşi bilen adam yerine bizdendir diye Thy başına saçma sapan kişiler atarsan suçlu o adam olmaz.Adam anladığı kadar yardımcı olmaya çalışmış ama devenin protection buffi bitmiş yapacak bişi yok. Suç devede... valla ntv de duyduguma göre pilotlar bu hatanın farkındaymış kara kutu konuşmalarına göre. sorumlular öldüler yani bu hesaba göre. sanıyorum klasik bişey olmaz idare eder bi gösterge için koca uçağı geri mi götürecem mantığı. belki de o kadar deneyimli olduğu için kendine gereğinden fazla güvenme. bilmiyoruz artık.
Öne çıkan mesajlar