Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Porsche, Panamera


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

said:
Porsche, Panamera’nın pazara sunulmasından dokuz ay önce aracın ilk resmi iç fotoğraflarını yayımladı. Porsche’nin bu benzersiz dört kişilik aracı dört kapılı Gran Turismo sınıfı otomobili olarak düşünülmüş ve tasarlanmış. Araç tipik Porsche olarak birçok yeteneği bünyesinde topluyor: Sportif sürüş dinamikleri, geniş iç alan ve bir Gran Turismo’nun üstün konforu. 911, Boxster ve Cayman spor otomobillerinin ve Cayanne SUV’un yanında yerini alacak olan Panamera, Porsche’nin dördüncü model serisi olacak.

Porsche Panamera tasarımcıları tipik bir Porsche’nin görünümünü korurken bir yandan da aracı yepyeni ve gerçekten farklı bir model olarak konumlandırmayı başarmışlar. Porsche Panamera oranları sayesinde bulunduğu pazar segmentinde öne çıkıyor: 193 santimetrelik genişliği ve 142 santimetrelik yüksekliğiyle karşılaştırılabilen diğer dört kapılı modellere göre hem daha geniş, hem de daha alçak. Otomobilin toplam 4,97 metrelik uzunluğu ve kısa, ön ve arka tekerlek tampon ucu arası, kolayca tanınan bir GT silueti kazandırıyor. Porsche Panamera’nın tarzında ve ayrıntılarında on yıllar içinde 911 üzerinde mükemmelleştirilmiş ve Boxster’e, Cayman’a ve Cayenne’e başarıyla uygulanmış tasarım felsefesini izliyor.

Porsche tasarım diliyle yeni bir segment oluşturuyor. Bir spor otomobilin görünümünden alınmış sportiflik DNA’sının, klasik salon gövdesine getirilmiş eşsiz yorumun ve değişken alan kavramının avantajlarının bir araya getirilmesi sayesinde bu yeni Porsche gerçekten kendine özgü bir görünüme bürünmüş. Örneğin, Porsche Panamera geleneksel radyatör ızgarası yerine güçlü eğimlere sahip hava giriş aralıklarıyla geliyor. Şişik çamurlukları ve uzun ve pürüzsüz motor bölmesi – ayrıca düz ön kapağın iki yanındaki belirgin biçimde eğim kazandırılmış kanatlar – Porsche müşterilerinin 45 yıldan uzun süredir takdir ettiği o tipik 911 “manzara”sını yaratıyor. Motor kapağı üzerindeki V şeklindeki iz ve arkaya doğru bir ok gibi sivrilen arka pencere de bir spor otomobiline ait özellikler. Arka tekerleklerin üzerindeki kaslı omuzlar, spor otomobil benzeri tavan hattının eğimi ve gözle görülebilen egzoz boruları da safkan Porsche DNA’sını taşıyor.











Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onceki topicte de dediğim gibi.4 kapı fazladan koymakla olmuo.olmamış.içi fena değil.ztn porsche ların iç dizaynlarını hep sevmişimdir

arabanın önüne lafım yok.klasik porsche önü.ama arka gerçekten kötü ya.911 kasası gibi değilde daha chayenne imsi bi arka yapsalarmış keşke.kare gibi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Çarpışma anında fren pedalını aramam, en son bıraktığım yerde durur zaten.

Ayrıca o konumlama/boyutlandırma ergonomik olduğu kadar, tahlike anında fren yapmayı engelleyecek şekilde değildir.

Panik anında ayağını 'ne çıkarsa bahtıma' diyerek aşağıda ne varsa 'Allah yarattı demeden' basan biri için evet haklısın, yanlış tasarım, servis tabağı kadar fren şart.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 yıl sonra ...
2016 da çıkacak panamera-2 de şöyle atraksiyon bir sistem olacak. Daha sonra cayennede de olacak bu sistem. Cayenne-3 de sanırım panameradan 2 ay sonra falan geliyordu.


http://www.youtube.com/watch?v=XW5tNuqFKkg&feature=share

Kısacası GPS den data alarak onundekı yola gore araçı ayarlıyor.
Pro test pilotları bile sisteme karşı kaybetmişler :)
Benzin tasarrufu yapılan olay. 1 Litre azaltıyor videoda söylenene göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...