Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dizel otomatik araç ?!


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Mantiken cekis aracta neredeyse oranin agir olmasi lzm aktarmanin problemsiz iletilmesi icin yanlismiyim?
o acidan 40/60, 35/65 gibi degerler gundelik kullandigimiz araclarda gayet normal degerler olsa gerek, bmw arkadan itisle arkaya daha fazla agirlik koyabildigi veya onu hafifletebildigi icin basarili olsa gerek. motoru onde olupda arkaya lim->50 e yaklastirmak kolay olmasa gerek.
Ayni mantik dolayisiyla orta ve arkadan motorlu araclarda arkadas itis daha basarili fakat direksiyon agirligi az olacagi icin oversteer a daha yatkin makineler oluyor.

Birde understeer ile arka spoyler ve aerodinamik etkilerin alakasini anlamadim. understeer ile oversteer i ben mi karistirdim sen mi karistirdin marv?
understeer , direksiyon alti yani aracin tekerlekleri iceri bakarken burundan disari kayma eylemi olsa gerek, oversteer ise bildigimiz/hoslandigimiz tail happy muhabbeti iste. ben mi karistiriyorum yoksa durumlari.
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Yalnız aklımdaki soru şu; arkadan çekişli bir araca neden 50/50 ağırlık dağılımı yapılsın ki? 40/60 veya 35/65 daha mantıklı olur bence. Böylece virajlarda understeer'ı önlemiş olmaz mıyız?
Saygılar.


Bi onceki mesajimdaki mantiktan yola cikarak, 35 i arka, 65 i on kabul ederek bu dagilimda, onu agir tutarsak cornering esnasinda agir olan on tarafin daha cok merkezkaca maruz kalacagi dolaysiyla daha fazla understeer alacagini dusunmek daha dogru olmaz mi?
Mesaj tarihi:
Bir forumda birisinin imzasında görmüştüm de şimdi googledan ararken Top Gear'dan alıntı olduğunu öğrendim:

"Understeer is when you approach a corner, the car doesnt turn and you hit the tree head on.

Oversteer is when you approach the same corner, the car swaps ends and you hit the tree backwards."


@kharon: ağırlık dağılımı x/y şeklinde yazıldığında x ön tarafı, y arka tarafı ifade ediyor. edit2: ben de seni biraz yanlış anlamışım sanırım. ama dediğim doğru en azından (:
Mesaj tarihi:
soyle de bi kaynak buldum. http://books.google.com.tr/books?id=cr4IyD5l1NQC&pg=PA16&lpg=PA16&dq=weight+distribution+%2Bautomobile+%2B50:50&source=bl&ots=95KssOhVdR&sig=eDQ7BHApIP0fo244E1tZFpTnwCE&hl=tr&ei=uoC3SbrYOozFjAfcr_CpCQ&sa=X&oi=book_result&resnum=1&ct=result#PPA15,M1

40/60 diyince 40 on taraf, 60 arka oluyormus.
arabanin saga baktigini sanmam solak olmamdan oturu sanirim.
Onun disinda once yazdigim seyde 35/65 lrei falan 65/35 okursak problem cozuluyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...