Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dizel otomatik araç ?!


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
abi ben 100 bin diyince araba ölmüştür falan diye düşünüyodum ya bakmıyodum hiç 40 bin km lere bile.e o zaman gayet bakılabilir bi durum söz konusu 40-50 bin KM araçlara
Mesaj tarihi:
20.000-40.000 arası araçlara bakılabilir...

20.000km lik araç gayet temiz olur zaten, üstüne bi de değer kaybı olarak ana darbeyi almış olur 2. el fiyatında...

40.000 lik içi temiz bulabilirsen de neden olmasın?
Mesaj tarihi:
100k km li BMW de düşünebilirsin. Açıkçası 99-2001 arası 5.20D ler çok çok iyi arabalar, ve 150.000km lisini alsan bile sorun olmaz çok bakımları zamanında yapıldıysa vs. Ha piskolojik durum var tabi, taksi kokusu, aşınmalar fln. O ayrı, ama bazıları çok iyi bakmış oluyor. Düşün derim, BMW sonuçta 150k hiçbirşey.
Mesaj tarihi:
sen git tarihin DTC kapalı iken en fazla kıç atan (nasıl kullanacağınızı biliyorsanız nefis bir sey oluyor, ama kapatmak benim gibi noob lara gore degil) bmw sinin kıç dizaynını aynen çal, ondan sonra arabaya opsiyon olarak dahi (bari isteyen alırdı en azından) ESP koyma. üstelik buna cesaret ederken senin arabanda 50-50 agırlık dagılımı da olmasın.

işte karşınızda İ30
Mesaj tarihi:
Zaten herseyden once onden cekisli bi arac, kendi sinifinda ve fiyat araligindaki araclarinda kafadan %70 inde esp yok. 50-50 agirlik dengesi ise bmw den baska hangi/kac aracda var ki i30 da olsun.

Tasarimini calmis, onun gibi olmaya calismis.
takim elbise giyip disardan adama benzeyen vele vele konusan bi herif gibi bisey. =]
Mesaj tarihi:
Bende buyuk motor icin daha agir diferansiyel, haliyle daha agir kic diye dusunuyordum. otomatikman dengeleniyor aradaki fark gibi yani. Luzumsuz balast alınmaz heralde. yazık günah.
Mesaj tarihi:
Vodan said:
Hatta bunu sağlayabilmek için Akü arkada. Birde stepne yoktu di mi?


evet yok. flatrun. stepne boslugu da yok. 3 serisinde stepnenin olması gereken yerde esya vs bir seyler koyabileceginiz bir bosluk var en azından. 1 serisinde akü var orada.
Mesaj tarihi:
Diferansiyel arkada, şanzıman daha arkaya doğru yerleştiriliyor falan. Ayarlıyorlar bi şekilde.

Bir de motor ön aksın da arkasına doğru yerleştiriliyor ya. Yani bütün ağır parçalar ortaya yakın konumlandırılığından akslara 50 50 dağılıyor ağırlık. Kabaca böyle özetleyebiliriz heralde :D
Mesaj tarihi:
Boyle ozetleyebilsek tum markalar uygulardi tekerlere es dagilimi. =]

Saniyorum agir parcalarin disinda sac kalinligina kadar, on tarafta kullanilan parca materyalinden benzin deposuna vs hepsinde bi ayarlama vardir. Sonuc itibariyle bir aku agirligi kadar(max 25kg? 30?) ince hesap yapilmis ortada,
veya bu dengeyi belki baska turlude saglayabilirlerdi fakat yeri geldiginde 50:50 agirligin onemini vurgular nitelikte "bakin biz o kadar ince hesap yapiyoruz ki akuyu arkaya koymak gibi dahice cozumler ureterek araclarimizin her zaman es dagilimda kalmasina ozen gosteriyoruz" tarzinda soylemler yapabilmek icinde boyle yapilmis olabilir. Sonuc itibariyle oyle veya degil ise yariyor. bmw es dagilimi diyince herkes 1 serisinin akusunden ornek verir hale geldi resmen. =P

edit: smiley koydum, oteki turlu luzumsuz ciddi gibi olmus.
Mesaj tarihi:
Akünün arkaya konması eski modellerden kalma bi gelenek.

BMW 1 serisinde ağırlık dağılım ayarlamasının 20kg lık bir akü ile sağlanacağını zannetmiyorum. BMW karakteristiğini korumak için yapılmış gibi duruyor.

Çünkü bugünkü arabalar eskiye kıyasla çok daha komplike. Güvenlik donanımları, konfor donanımları büyük ağırlık yapıyor araçlara. Bugün 1 tonun altında araba yok gibi.
Mesaj tarihi:
simdi bu 50-50 yapilirken moment onemli degil mi yani

50kg nin farlarin orada olmasiyla vitese yakin olmasi fark ediyor degil mi?

yoksa direk arabayi ikiye bolup aha buradan mi diyorlar
Mesaj tarihi:
Selam,

50/50 oranı ön ve arka aksa binen yük oranları olarak ölçülüyor bildiğim kadarıyla.

Ayrıca diğer bir faktör de ağırlık merkezi yüksekliği. Ayrodinamiksel avantajın haricinde ağırlık merkezinin yere yakın olması, aracın ani yön değiştirmelerde maruz kaldığı yanal kuvvetlerin en aza indirgenmesini sağlıyor.

Yalnız aklımdaki soru şu; arkadan çekişli bir araca neden 50/50 ağırlık dağılımı yapılsın ki? 40/60 veya 35/65 daha mantıklı olur bence. Böylece virajlarda understeer'ı önlemiş olmaz mıyız?

Saygılar.
Mesaj tarihi:
understeeri onlerken oversteer icin uygun zemin hazirlanmis olur bu sefer de
understeeri esp zart zurtla saglayabiliyolar sonucta, ama on tekerleklerin de yere basmasi lazim ki yön tayin edebilsinler
yokus cikarken takla atar araba 35/65te be :)
×
×
  • Yeni Oluştur...