Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Flight Simulator X


senko

Öne çıkan mesajlar

toggie said:

http://www.youtube.com/watch?v=hUI7SJYdQrs&feature=player_embedded


hakketten sert indirdi biraz ucagi, ucagin icinde olsam
basmistim ben kufuru bu pilota.

bigunde sole bi animi anlatiyim
elemanin teki amsterdama inecek, bayada hizli iniyomusuz gibi geldi bana, nese aradan gecti 1-2 dakka, lan diyorum inmedikmi
hala fln disari bi baktim ucak durmaya yakin yavaslamis artik,
oeh dedim hayatimda bu kadar yumusak inis yapan adam gormedim,
ucaktaki hollandalilar bile sasirdilar wowww fln yapiyolar,
alkislicaklardi valla biraz daha gaza gelseler ama icindeki turk genleri pek baskin degilmis :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi dün başladım sonunda oynamaya da bir sorum olacak. Bu tutorial'lardan transition to jets bölümünü yapıyodum. Abi adam diyo ki işte mesela yüksekliğini koru, ama fazla hızlıyım yavaşlamam lazım. Default olarak 80de tut throttle'ı diyodu. Ben baya dşürmek zorunda kaldım. Sonra işte alçalcaz yavaşlamak lazım bi yandna motoru 50'ye getir dedi bende zaten idle'a yakındı motor.. Zar zor yavaşladım da indim. Ha şu var ki önceden çok yükselmiştim, 4000ft aşağı inmek için aceleyle indim orada fazla hızlandım. Uçağı da indirdim güzelce ama perfect yapmak istiyorum, kendi dengesiz taktiklerimle değil :( Ne yapmalıyım? Adamın dediklerini tam doğru anda uygularsam olur mu ki? Çünkü uçak burnu havaya bakmazsa hep hızlanıyo o kadar motor gücünde, ama havaya bakınca da yükseliyo işte :D

Ha bi de oyunu 1024x768'den yüksek çözünürlüklerde oynayamıyorum göreve girince sadece siyah ekran gözüküyor =(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

autopilot kullanmıyorsanız pisti kacırmanız gayet normal. ama autopilot ile zaten kendi kendine piste ulasıyor ucak. sadece piste degmeye yakın autopilot ve autothrottle'ı kapatıp kontrolu alıyorusunuz. ondan sonrası f2'ye basılı tutup reverse throttle yapmak ve speed brake acmak. tekerler yere degdikten sonra yapıyosunuz tabi bunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Bana birisi şu heading olayını anlatsın. Doğrultuyu yaklaştırmayı çok iyi becerdim az önce. Fakat heading bilgilerini nereden şaapıyoduk unuttum havaalanının. Bide alçalma mesafesini tutturamıyorum tam, bugün yine pistin sonuna inebildim sadgfh


pistin heading bilgilerini map'ten ya da gps'ten alabilirsin. map kullanmak daha kolay, gps'te tusları bilmen gerekiyor biraz karısık. map'i acıp inecegin havaalanına zoom yap. iyice yaklastıgında mavi cizgi goreceksin iki ucunda iki farklı sayı olan. mesela bir ucunda 5 yazıyor ve o taraftan inmek istiyorsun, mavi cizgiye tıkla, 5 numaralı pist icin bilgiler gelecek karsına frekans ve heading degerleri. frekansı radio'dan girip swaplıyorsun sonra alt taraftan N1'i aktif ediyorsun, bunu yaptıgın zaman heading hold switch otomatikman sonuyor. bu dakikadan sonra headingi ucak otomatik olarak kendi kontrol edecek. pdf ekranındaki dusey yonde ilerleyen (ekranın sag tarafında) diamond'ı gordugun zaman approach butonunu aktif ediyorsun. glide slope ortakadi cizgiyi intercept ettiginde altitude hold switch butonu da sonecek ve ucak alcalmaya baslayacak. bu dakikadan sonra yapacagınız tek sey flapleri acmak, landing gear'ı acmak ve hızı orantılı bir sekilde dusurmek. piste degmek uzereyken hızınız 150knots civarında olsun. yumusak bir inis bu sekilde yapabilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O anda onları nasıl yapıyorsunuz hızlı hızlı ya? Ben yere değer değmez . tuşuna basıp fren yapıyorum reverse falan anlamıyorum gerçi daha büyük uçak indirmedim, saadece kolay görevlerdeki uçakları indirdim rahatça durdum 1 uçuş hariç onda da pistin sonlarında anca inmiştim, pist girişiağaçlıktı hawaii görevinde, denizden dolaşmak istemedim direk indim ondan öyle oldu.

Bi de tabi ben missionları oynadığımdan auto pilot yapmam anlamsız olur ki yaptırmıyodur da heralde.

Ha bak soracaktım unuttum, copilot eklentisi var mıdır hiç? Yani flightplan'e göre konuşsa bizimle şimdi şu yüksekliğe çık falan diye. noob işi ama noobum napiim :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

SeaGle said:

Bana birisi şu heading olayını anlatsın. Doğrultuyu yaklaştırmayı çok iyi becerdim az önce. Fakat heading bilgilerini nereden şaapıyoduk unuttum havaalanının. Bide alçalma mesafesini tutturamıyorum tam, bugün yine pistin sonuna inebildim sadgfh


pistin heading bilgilerini map'ten ya da gps'ten alabilirsin. map kullanmak daha kolay, gps'te tusları bilmen gerekiyor biraz karısık. map'i acıp inecegin havaalanına zoom yap. iyice yaklastıgında mavi cizgi goreceksin iki ucunda iki farklı sayı olan. mesela bir ucunda 5 yazıyor ve o taraftan inmek istiyorsun, mavi cizgiye tıkla, 5 numaralı pist icin bilgiler gelecek karsına frekans ve heading degerleri. frekansı radio'dan girip swaplıyorsun sonra alt taraftan N1'i aktif ediyorsun, bunu yaptıgın zaman heading hold switch otomatikman sonuyor. bu dakikadan sonra headingi ucak otomatik olarak kendi kontrol edecek. pdf ekranındaki dusey yonde ilerleyen (ekranın sag tarafında) diamond'ı gordugun zaman approach butonunu aktif ediyorsun. glide slope ortakadi cizgiyi intercept ettiginde altitude hold switch butonu da sonecek ve ucak alcalmaya baslayacak. bu dakikadan sonra yapacagınız tek sey flapleri acmak, landing gear'ı acmak ve hızı orantılı bir sekilde dusurmek. piste degmek uzereyken hızınız 150knots civarında olsun. yumusak bir inis bu sekilde yapabilirsiniz.


n1 ayarlamak sart degil haberiniz olsun, atc nin yonlendirdigi sekilde giderseniz ucak zaten headingi intercept ediyo kendisi, sonra da glide slope geliyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Disappear said:

toggie said:

SeaGle said:

Bana birisi şu heading olayını anlatsın. Doğrultuyu yaklaştırmayı çok iyi becerdim az önce. Fakat heading bilgilerini nereden şaapıyoduk unuttum havaalanının. Bide alçalma mesafesini tutturamıyorum tam, bugün yine pistin sonuna inebildim sadgfh


pistin heading bilgilerini map'ten ya da gps'ten alabilirsin. map kullanmak daha kolay, gps'te tusları bilmen gerekiyor biraz karısık. map'i acıp inecegin havaalanına zoom yap. iyice yaklastıgında mavi cizgi goreceksin iki ucunda iki farklı sayı olan. mesela bir ucunda 5 yazıyor ve o taraftan inmek istiyorsun, mavi cizgiye tıkla, 5 numaralı pist icin bilgiler gelecek karsına frekans ve heading degerleri. frekansı radio'dan girip swaplıyorsun sonra alt taraftan N1'i aktif ediyorsun, bunu yaptıgın zaman heading hold switch otomatikman sonuyor. bu dakikadan sonra headingi ucak otomatik olarak kendi kontrol edecek. pdf ekranındaki dusey yonde ilerleyen (ekranın sag tarafında) diamond'ı gordugun zaman approach butonunu aktif ediyorsun. glide slope ortakadi cizgiyi intercept ettiginde altitude hold switch butonu da sonecek ve ucak alcalmaya baslayacak. bu dakikadan sonra yapacagınız tek sey flapleri acmak, landing gear'ı acmak ve hızı orantılı bir sekilde dusurmek. piste degmek uzereyken hızınız 150knots civarında olsun. yumusak bir inis bu sekilde yapabilirsiniz.


n1 ayarlamak sart degil haberiniz olsun, atc nin yonlendirdigi sekilde giderseniz ucak zaten headingi intercept ediyo kendisi, sonra da glide slope geliyo.


abi IFR ile dedigin gibi ATC yonlendiriyor ama ben beceremedim onu. ben VFR seciyorum flight planner'da, ne ise yaradıgını bunların pek bilmesem de gayet rahat indiriyorum ucagı :) senin bi kac sayfa once GPS'ten rota takip etme konusunu anlattıgın seyi yapmayı denedim, ATC'den surekli su hıza dus, buraya don gibi komutlar veriyor. yani ben bırakamıyorum ucagı cizilen yolda gitsin diye. basmadı kafam, pek de ugrasmadım.

@seagle, hemen yapmana gerek yok. ben once pistin dogrultusuna getiriyorum ucagı manuel olarak. manuel dedigim de heading hold switch acık oluyor, ben sadece dugmeyi dondurup gidece yonu belirliyorum, donus isini kendi yapıyor. ucak ile pisti aynı hizaya getirdikten sonra eger yaklasmıssam havaalanına ATC'den ulasıyorum kuleye inis izni istiyorum. 5 numaralı piste inin falan diyor vs. sonra 5 numaralı pistin map'ten frekans degerini buluyorum. sonra bu degeri radio'da N1 standby kısmına giriyorum. sonra yanındaki dugmeye basıp swaplıyorum aktife geciyor numara. sonra da en alttaki N1 tusuna basıyorum. bunu yapınca heading hold switch sonuyor. ucak kendi kendine donmeye baslıyor pisti hizalayana kadar. sonra vertical glide slope geliyor, bu geldiginde mors kodunu duymaya baslıyoruz. bunu duyunca approach butonunu aktif ediyoruz. glide slope ortadaki cizgiyi intercept edince alt hold switch off oluyor ve ucak alcalmaya baslıyor. buradan sonra dedigim gibi yavas yavas hızı dusurmek, flapleri acmak ve landing gearı acmak dısında yapmanız gerek birsey yok. flapleri piste cok uzakken acmayın ama burnunun yonu sasabiliyor, hızınız iyice dustugunde ve piste yaklastıgınızda full acın.

tekerler piste degmeden hemen once autothrottle'ı off yapıp f1'e basın, throttle idle konuma gelsin. hemen arkasından app ve autopilot master switchleri de kapatın. ucak piste deger degmez throttle'ın sol kısmındaki kol ile speed brake 100% acın ve f2'ye basılı tutun.

bunları hızlı bi sekilde yapmak lazım tabi, kısayollarını bilmiyorum ben de o yuzden inmeden hemen once bazen pause yapıyorum oyunu. pause durumdayken kapatıyorum her seyi sonra devam ediyorum :)

ama pause'a gerek yok, eger hızınızı dusurduyseniz zaten sanki autopilot hic kapanmamıs gibi rahatca iner ucak. su speed brake'in kısayoluna bakamadım usengeclikten. onu bulursam inerken ucagı dısardan izleme zevkine varıcam :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nileppezdel said:

Nasıl joystickler kullanıyorsunuz bu arada? Gamepadle oynuyorum ben analog stick'i kullanıyorum ama throttle ayarı falan olan adam gibi bi joystick alayım diyorum, logitech'ingüzel modelleri var. Ne dersiniz?


abi su yolcu tasıma olayı olan eklenti ile eglenceyi zirveye cıkarmak gibi bir fantezin varsa git sundan al. ya da su virtual air zımbırtılarını yapmaya yetebilirsen :)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demin allah allah diyorum bi yanlislik var, simdi baktim bir yanlislik var evet. n1 ne alaka toggie. n1 motorun gucuyle alakali bir ayar. heading falan ne alaka abi sdf. nav1 demek istemis olmayasin?

bu arada VFR = Visual Flight Rules, yani kule takmaz. IFR = Instrumental Flight Rules. IFR'da clearance aldiktan sonra bi departure da yonlendirir. Eger dikkatli dinlersen bi yerden sonra resume own navigation der. Cok cok cok cok nadir durumlarda senin cizdigin rota ile kulenin dedigi tutusmaz. Yani kac senedir oynuyorum 2 3 kere falan basima geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...