Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Flight Simulator X


senko

Öne çıkan mesajlar

of abi sunu gordum de dehset zevkli ya. youtube'da var videosu acın izleyin.

http://www.newegg.com/product/product.aspx?Item=N82E16826102507

bu arada ils landing konusunda anlamadıgım seyler var yahu. simdi joystick falan filan olmadıgından klavye kısayolları uzerinden konusucam.

ucagı kaldırıyoruz. take off icin gerekli olan flan ayarı 20 derece imis, onu hallediyorum. kalkısı yaptıktan sonra ucagı duz konuma getirip flapları eski konumuna geri donduruyorum. ya da kalkar kalkmaz mı yapmam lazım?

autopilot'a alıyoruz aleti kalkıstan hemen sonra. altitude ve speed icin hold buttonları var ama onları tam cozemedim. bi de autopilota gecmeme ragmen ucak kendi donmuyor saga sola falan. kendim donduruyorum.

alcalma islemine kendi kendine nasıl geciyor? kule ile baglantı kuruyorum bana 2. piste inis yap diyor. map'ten airpotu bulup bakıyorum pist numaraları var ama 2. pist diye bisey yok. atıyorum bi pistin frekansı 110.500 onu ayarlıyorum radiodan aktif yapıyorum. sonra gps-nav switch ediyorum.

sonra bisi olmuyo iste ucmaya devam :)

disappear verdigin videoyu izledim ama cozunurluk cok kotu, adamın kullandıgı mikrofon yuzunden dediklerinin de yarısını anlamadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-Flapların açış derecesi uçaktan uçağa fark ediyor.

-AutoPilotu açtıktan sonra HDG'yi, ALT'yi, SPD'yi de aktif hale getirmelisin. mesela HDG'yi açmazsan uçak dönmez rotaya.

ILS konusunda bende hiç bişi anlamadım. bi video izliyorum bi yere frekans giriyor sonra ötmeye başlıyor alet.

bi video izliyorum GPS'ten yapıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi HDG'yi ayarlarım da kaca ayarlayacagımı bilmiyorum ki. London - Bournemouth yapıyorum mesela kısa oldugu icin hemen ogrenirim diye trainin rotasını bu sekilde belirledim :)

kalktıktan sonra ALT'ı 6000ft'e sabitliyorum. sonra gps'ten airport kodunu girip navigator'da pembe direct line'ı cıkartıyorum. onu takip ediyor ucak yalnız bu direct line yani pistin yonune gore degil.

daha sonra yaklastıkca kule ile irtibata gecip inis izni istiyorum, pist 2 uygun diyor attitude 9221 mi ne oyle bisey diyor. ona uygun inisi nasıl gerceklestirecem? ucak kendi kendine irtifa kaybediyor mu yoksa throttle tamamen bizim kumanda etmemiz gereken birsey mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

becerdim sonunda cok temiz bi inis yaptım ama durduramadım aleti :D videodaki gibi brake ve flaplar otomatik uygulanmadı. ALT 100-200m civarındayken autopilot'ı devre dısı bırakıp kendi kontrol ediyor. brake uygulamak icin noktaya basılı mı tutmak lazım yoksa throttle'ı reverse yapmak icin f2'ye mi basılı tutmak lazım, kafam orda karıstı biraz. bi de flapları ice dogru dondurebiliyorum f7 ile ama yukarı dogru kalkmıyorlar, iniste yukarı kalkması lazım o nasıl oluyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cevap yazmaya calisayim,

Autopilot konusuna gelelim. Ucaginiz gideceginiz yere autopilot ile gitmesini istiyorsaniz oncelikle flight plan olusturmaniz gerek. Eger boeing 737 gibi bir ucagi bir yerden bir yere goturecekseniz, high altitude IFR (intrument flight rules) plani olusturuyorsunuz. Bunu ucustan hemen onceki ana ekranda flight planner kismindan yapin.

Daha sonra kalkis kismina gelelim. Flapler gercekte ucagin agirligina gore degisir. Ancak default fsx'te flapsiz bile rahat rahat kaldirabilirsiniz 747'yi bile. Flap'in esas onemi iniste ortaya cikiyor, daha sonra deginecem.

Verdiniz gazi, kalktiniz. Ucus plani yaptiysaniz zaten kule sizi yonlendirecek. Ilk olarak havacilikta 10,000 feetin altinda 250 knottan hizli gidemezsiniz. O yuzden ucaginizin hizini ona gore ayarlayin. Bilmiyorsaniz assagi bakin.

Autothrottle: Speed knob'u ile oynayarak 10,000 feet assagisinda 240 knota falan ayarlayin hizinizi. Daha sonra autothrottle'i acin. Kalktiktan sonra flaplariniz aciksa, flaplari kapar kapamaz speed dugmesine basin. Ucak gazi kendi ayarlayip ucaginizin 240 knotta sabit seyretmesini saglicak.

Heading: Heading olayi ucaginizin hangi yone gidecegini belirler. Simdi herkesin karistirdigi su, headingin iki ayari vardir. Birincisi GPS, oburu NAV. Default olarak butun ucaklar NAV'dadir. Ucaginizin NAV alicisina bir frekans girersiniz ve o frekansi yakalarsa ucak (videodaki o bi bi bip otme sesi odur) ucaginiz o frekansa dogru yol alir. Bunu genelde VOR to VOR ucanlar tercih eder. GPS modu ise, ucusa baslamadan once yaptigimiz flight plani takip eder. GPS ekranini actiginizda pembe cizgiler ucus rotanizdir. NAV/GPS dugmesini GPS'e cevirip, HDG tusuna basarsaniz, ucak o pembe cizgiler uzerinde seyreder.

Altitude: En basiti. Kuleden irtifa onayi geldikce, hedef irtifayi ayarlayin. Autopilot'in yuksekligi kontrol etmesi icin ALT dugmesi yaniyo olmali.

Autopilot: Bu dugme autopilot'i aktif/deaktif eder. Not: Auto Throttle Autopilot'a bagli degildir. Autopilot kapaliyken bile ucaginiz gazi kendi kontrol eder.

Approach: ILS icin gerekli tus. Glide slope'a girdiginizde, acarsaniz ucak otomatik olarak once HDG'i kapatir, sonra ALT'i kapatir ve belirli bir oranla piste yaklasir. Bunu yapmak icin yukardaki postu okuyun orda GPS kismi ayarlari disinda herseyi anlattim.

Inise gecerken: Inise gecerken 10.000 feet assagisinda hizinizi 200 knota dusurun. Flaplari 15'e kadar acin. Git gide alcalirken, bol manevra yapacaginizdan 170 knota kadar yavaslayip, flaplarinizi 25'e kadar acabilirsiniz. Glide slope'u intercept ettiginizde flaplari sonuna kadar acip hizinizi 150 knota kadar dusurun.

Inis ani: Piste degdiginiz an Spoiler/Speed Brake'leri acip, reverse thrust'i tamamen aktif edin. (Gaz kollarinin ustundeki ufak kollar, gaz kollarini 0'a cekip dahada geriye cektiginizde reverse thrusta girer ucak.) Foot brake yapmayida bir yandan unutmayin. 60 knota yaklasirken reverse thrusti kapatin. Ucak tamamen durunca ise speed brake ve spoilerlari 0'a alip, 10 knot ile taxi yapin.

Aceleyle yazdim, takildiginiz bi kisim olursa yardimci olurum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Simdi ben GPS ile yapmıyorum landingi zira hic gerek yok cunku GPS'in tuslarına uyuz oluyorum. Onun yerine runway frequency ve heading degerlerini map'ten alıyorum.

Disappear guzel acıklamıs ben de kendi adımlarımı sırasıyla yazayım.

* B737-800 kullanıyorum.
* Take-off öncesinde flaplar 20 derece acık, f7'ye 3 kez basarak bu seviyeye getiriyorum.
* Londra ve çevresinde çok fazla havalimanı oldugundan bu bolgeyi tercih ediyorum. Fazla uzun bir rota olmasın ki hemen inişe geçebileyim. Zaten havalandıktan sonra ineceğiniz havalimanına yaklaşana kadar geçen süre içerisinde pek işimiz olmuyor, sıkıcı dolayısıyla :) Heathrow'dan kalkıp Bournmouth'a inerek ilk başarılı uçuşumu yaptım.
* Herneyse kalkışı gerçekleştirdik, uçak havalanır havalanmaz landing gear up, autopilot switch on, altitude swith on duruma getirdik. Navigation hold'u da on yapıyoruz. Flapları 0 konumuna geri getiriyoruz.
* Sıra geliyor heading switch'i on yapmaya. Ama on yapmadan once set edin. Yani haritadan bakın ineceginiz havalimanındaki pistin yonu hangi sekilde. Atıyorum dümdüz kuzeye ucuyorsunuz ve ineceginiz pist kuzeydogu'nuzda yeralıyor ve yonu ekvatora paralel olarak dusunun. Bu durumda kuzeye dogru devam ediyorum aynı hizaya gelene kadar. Sonra heading switch ile oynayarak paralel hizaya denk getiriyorum ucagı piste.
* Haritayı acıyorum, inis yapacagım havalimanını zoomluyorum. Pist gorunuyor orda. Tek pist varsa her iki ucunda da birer sayı vardır. Bir ucu 26, diger ucu 8 mesela Bournmouth'ta. Hem 26 icin hem 8 icin frekansları ogreniyorum, uzerlerine tıklayarak. Frekansın hemen altında da heading degeri yazıyor. İkisini de not ediyorum.
* Sıra geliyor kule ile irtibata gecmeye. Havalimanını listeden bulup kule ile konusuyorum ve landing izni alıyorum. Bana hangi pist hangi yonden uygunsa cevap veriyor. Mesela 26'dan inis yap diyor. Onaylıyorum tekrar.
* Radio freq. ayarladıgımız ekranı acıyorum. Nav1 standby'a 26 numaralı pistin freq. giriyorum ortadaki switche basıp active yapıyorum. Sonra aynı yerin en altında N1 yazan dugmeye de basıyorum.
* Tum bunları yaptıgımız sırada Approach butonumuz hala kapalı, unutmayın. Mors kodu sesli olarak ulastıgında vertical diamond intercept etmeye baslıyor PDF ekranında. PDF ekranı gostergelerin en solda olanı. diamond dedigim de sag tarafta duzey olarak hareket eden ici bos nokta gibi bisey. Bunu gorebilmek icin Direct Switch'in de acık olması lazım tabi. Bunu da unutmayın. Sag taraftaki dusey hareket eden pemde diamond'ımız gorundugunde APP tusuna basıyoruz. ATT ve HDG kendiliginden off olacak ve ucak kendi kendine alcalmaya baslayacak.
* Piste yaklasırken flap uyarısı geliyor sesli olarak ama ben ilk seferde hic flapları acmadan indim ve becerdim. Flapları acarak yapmaya calıstıgımda ise ucak tam yere degmek uzereyken kalıyor bi turlu degmiyor pist bitiyor :D Biraz daha ugrasmam lazım tam cozemedim, Normalde 45 derece flaplar, yani tam olarak acık olmalı inerken. Herneyse arka tekerler dokunusu yaptıgı gibi spoilerları kaldırıyorum, speed break yani. Throttle'ın sol tarafındaki kol. Sag tarafında da flaplar var. Kısayolunu bulmam lazım ama manuel cok kasıyo. f2'ya basılı tutup ucagı durduruyorum.

Autothrottle'dan da biraz bahsedelim. Bu Disappear'ın da dedigi gibi autopilot'tan tamamen bagımsız. Aslında autopilot'un yaptıgının speed versiyonu gibi bisey.

10.000ft altında max hız 250knots. kalkıs sırasında ucagı ayarlanan att'a cıkarana kadar 300knots ile gidiyorum. kalkıs tamamlandıgında 250'ye sabitliyorum. İnise sırasında da yavas yavas 250'den dusuruyorum. 230, 210, 180 gibi. 150 civarı ile de dokunusu yapıyorum.

Idle olayını tam anlamadım. f1 tusu ile idle konuma getiriyoruz herelde? approuch kullanırken idle'a gerek var mı bilmiyorum. Bir de nokta ile yaptıgımız brake canımı sıkıyor taxi sırasında. Mesela 5 knots ayarladım hızı hold yapıyorum cok yavasca gidiyorum sonra noktaya basıyorum durmuyor alet. Once duruyor sonra yine gitmeye baslıyor falan. Alısmak lazım herelde, cozucem onu da :)

Ha bu arada inise cok az bisi kala autopilotı devre dısı falan bırakıyoruz. Videoda gosteriyor iste onu da, aynen oyle kapatıp f2'ye basılı tutuyoruz inisten sonra ucak dursun diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

touchdown'dan önce otomatik fren yapmak istiyorsanız 738 de ana PFD de autobrake diye bir panel vardır RTO da durur yada OFF pozisyonunda onu kademeli bir şekilde 1-2-3 yaparsanız inmeden önce uçak treshhold'a teker koyduğu anda speedbreak'lar engage thrust disangage olur pageup ve pagedown tuşlarıyla reverse engine çalıştırırsınız. nokta ile çalışan brake'in bastığınızdan bir süre sonra pasifize olmasının tek sebebi klavyedeki aynı anda bir kaç tuşa basamamaktan kaynaklanmakta. bu durumu yok etmek için yukarıda dediğim şekilde autobrake yaparak uçağı stabil bir şekilde indirebilirsiniz.


ILS frekansını telsizden NAV1 yada NAV2 radyo paneline bağlayın useable yapın ekranınızın sol tarafında gördüğünüz suni ufuk (EFIS) hattının kenarında piste 20 derece sağ sol ve 10NM mesafe kalıncaya kadar gidin. aşağıda gerçek resimde gösterdim.



o ekranda bulunan kırmızı oklarla işaretlediklerimin isimleri Localizer (alttaki)-horizon / Glideslobe (soldaki)-vertical olarak uçağın yaklaşma hattını gösterir pist başlarında bulunan (mutlaka dikkatinizi çekmiştir) bazen beyaz bazen kırmızı yanan 4 adet ışığın adı PAPI-Precision Approach Path Indicator'dır bu ışıklar yaklaşma patterni üzerinde hattın üstünde yada altında kaldığınızı anlatmaya yarar tam olarak hatta oturduğunuzda bu ışıklar 8 adet 2 kırmızı 2 beyaz şekilde sağlı sollu yanar.bunları neden anlattım ona gelelim.

yaklaşma patterni üstünde olan uçağınız inilen pistin ve uçağın desteklediği kategori dahilinde CATI-CATII-CATIII A B şeklinde hassas iniş yapabilme kabiliyetlerinden birine haizsse inişi 0ft e kadar kendide yapabilir. düzgün şekilde bağladığınız uçağınızı tam olarak iniş yaptırmak istiyorsanız aslında öncelikli soru şu uçağınız type'ı nedir şayet standartlara haizseniz 734 gibi GPSle indirmek için resim ekliyorum.



bu resimle bilgileri alacağınız yeri gösteriyorum



artık pattern üstündeyiz uçağımız ilerliyor.
.



bu resimde anlattım çok kolay şekilde uygulayabilirsiniz.

aslında sizin takıldığınız yer uçağın yaklaşma yapmadan devam etmesi bunun sebebide uçağa yaklaş dememiş olmanız approach dediğiniz an uçak elindeki bilgileri kullanarak eğer yeterli mesafe içerisindeyseniz alçalarak uçağı düzgün bir şekilde indirebilmek. ha mesela ben yaparken uçak saçmaladı bi aşağı bi yukarı yaptı sebebi pist bilgileriyle uçağın bilgisayarındaki bilgilerin senkron olmamasıdır. korkmayınız hız yeterliyse çakılmaz sizi pist üstüne kadar bir şekilde götürür.


daha ayrıntılı teknik isteyen bir uçak olursa onuda anlatabilirim iyi uçuşlar olsun saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi bildiğin ucuyoruz. Ama inemedik. Baya heyecanlı oluyo. Landing Gearı kapa flap aç 100 feet falan :P


ses sorunu var toggie'de.

Benim sesim gidiyo, onun ki gelmiyo.


vent server arıyoruz. third party kullancaz voice chat'i.

vent server'ı olan? eski wow guildininkine girip, insan gibi izin istedim. izin vermediler asdad
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende şu oyundan kopmalar niye ona bakayım. Kesin başkasınında başına gelmiştir.

Bu arada Senko'da kuruyo oyunu. Vent server ayarlarım dedi.

Nil var, Mrlevie var, Black Lupin var.

6 kişi doluşur gideriz ahasdas

Edit:

Oyundan kopmalar içinde connection time out'u attırcakmışız. Keep alive diye bişi var Network ayarında onla oynıyacakmışız.

Firewall falan varsa kapatcakmışız. Herkesin başına geliyomuş
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi zaten touchdowni kendin yapicaksin. threshold (pistin baslamasindan hemen onceki beton alan) ustunde ucarken, APR tusunu ve autothrottle i iptal edip indirir indirmez reverse thrust koyman sart.

bu arada realismi arttirin len, o ne oyle pistten cikip cimde duran ucak lol. oldu olcak geri geri gelip yanassaydiniz kapilara sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...