Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Flight Simulator X


senko

Öne çıkan mesajlar

hayır abi turkiye'de inanılmaz pilot acıgı var. yabancılar ucuruyor ucaklarımızı. benim 3 arkadasımın babası pilot thy'de. ucu ile de cok sık gorusuyorum. her sordugumda torpil lazım oluyo thy icin dediler. ulastırma bakanlıgında falan tanıdıgın varsa hemen girersin dediler. o yuzden umutsuzca doldurdum formu. hem de ielts falan da vermemis halimle yani. buna ragmen donup on gorusmeye cagırdılar. gidemedim ama giden arkadasımın anlattıgına gore 2 ay icinde ielts/toefl verip geliyosun ve almanya'ya testleri olmaya gidiyosun.

tabi bi de benim diger avantajım elektornik muh.'den mezun olmus olmam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sen yine de basvurular acıldıgında doldur formu. cagırırlarsa on gorusmeye gider konusursun. denemedim demezsin en azından. ben daha once gitmedim gorusmeye o yuzden kesin olarak veremiyorum bilgileri ama bildiklerim bu yonde.

goz sorunu olanların pilot olmamasını normal karsılamak gerek tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence saçma bir uygulama göz sorunu olanların pilot olamaması. Mesela otomobil kullanırken göz daha çok kullanılır, işte fren mesafesi, aman yayalardı, daracık sokakda manevra yaparken felan. Gözünüz illa ki yolda olam zorunda. Ama uçakda pilotun gözü genelde panelde olur.

Kaldı ki gözlük denen bir alet var. Onu takınca sağlıklı bir göze kavuşuyor insan.

Ama herhalde bir bildikleri vardır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Size İVAO da TYHVA altında yaptığım ilk uçuşun dökümünü vereyim. Bu uçuşda ayrıca Fsairlines adlı bir client çekiyoruz ve ordan yakıt vs. gibi ayarlamalaırda yapıyoruz o client arkada planda uçuşunuzu kayıt ediyor, sonra puan veriyor. İşte taxi sırasında hız sınırına uyuldumu, landign light vs açıldımı, 10bin feet altı hız sınırına uyuldumu vs gibi. SOnra bu istatistikler profilinze ekleniyor. Şirketin başı göğe eriyor felan.

İlk uçuşumdan perfect çekdim.

Uçuş No. Sanal Havayolu Maks. hızlandırma
TR012 THYVA : Turkish Virtual Airlines 1

A/C Tipi Kayıt KİŞİ
B734 JEY 146

Kalkış Planlanan varış Varış Mesafe Süre İniş V/S
LTBA 18:21 LTAC LTAC 19:21 197nm 01:00 (1h) -455 fpm

İlk yakıt Alnan Yakıt Yakıt (Çıkış) Yakıt (Kalkış) Yakıt (İniş) Yakıt (Varış) Yakıt Tüketimi
2329 kg 3001 kg 5330 kg 4901 kg 2361 kg 2292 kg 3038 kg

Derece Eleştiri
100% a perfect flight

Yorum
Write your comment here...

Finans
Bilet Gelirleri: PAX (146) x Ticket Price (62v$) 9.052v$
Yakıt maliyeti Yakıt Fiyatı (1.55v$) x 1.234 x Alnan Yakıt (3001kg ) -5.740v$
Mürettebat ve ikram giderleri: -730v$
Kargo geliri 1.13v$/100nm x Mesafe (197nm) x Kargo (1350kg ) 3.004v$
İkramiye 1.117v$
Pilot Maaşı Havayolu Geliri x Pilot maaş yüzdesi -1.340v$

Artık bir şekilde gaza gelirsinizde başlarsınız deyu.

Brüt Kar: 5.363v$
x Çarpan (1) 5.363v
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Üstelik mayışda var. Para kazanıp kendi uçağınızı alıyorsunuz. Ben ssk+yol da istedim. Ama dudak bükdüler önce 10 eğitim uçuşunu tamamla akabinde pilot ol bakarız dediler.

Önce 10 eğitim uçuşunuz var. Bu uçuşlar şirketin kayıtlarına geçmiyor, yani uçağı düşürseniz vs. bir kayıba upramıyor şirket. 10 uçuş sonrası pilot oluyorsunuz ondan sonra herşey reel time işlemeye başlıyor. Uçakların belli bir dayanıklılık durumlar var, %95 altına indiği zaman yani bakıma girmemişse uçak ve uçakla uçtuğunuz vakit random acil durumlar meydana geliyor anladığım kaarıyla mesela bir üyenin LTBA alçalmada sol motoru iflas etmiş ama yinede indirmiş.

Diyelim LTBA da yarattınız pilotu, ordan diğer alanlara uçuş varsa o uçuşlardan birini rezerve ediyorsunuz, rezerve ettikden sonra 24 saat içinde uçmanız lazım. Uçmaz iseniz bilet paraları sizin gelirinizden düşüyor.

Şu an 60 kişi var şirkette. Ve anladığım kadarıyla ivaodaki ilk 3 e giren şirketlerden biri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Değişiyor valla. Şimdi Ap açıkken ILS inişde dikkat ettim 700 FPM ile alçalıyor, FS2004 de böyle oluyor. 700 feet kala ap yi kapadığımda o FPM ile teker koymak istemiyorum bende burnu az yukarı çekiyorum, o zamanda fpm düşüyor ama hızda düşüyor, 140 ktsi koruyacak şekilde gaz veriyorum. lTBJ inişde ILS nedense alamadı uçak bende komple manuel indim. Kendi inişimde burnu kaldırdım az AP den çıkınca hız 140KTS, burnu kaldırınca 700 fpm den, 300 e kadar geldi, ama bu seferde hız düşmeye başladı, az da gaz vererek 140ı korudum akabinde 150 FPM ile teker koydum. 940 fpm ile denedim yine indi ama ön teker kırıldı burun yerde.

Benim FSX kurma şansım yok, 3-5fps ile oynuyorum herşey lowda. İvao kurarsın orda uçarız, akşamları 900 kişi fix online oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...