Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Flight Simulator X


senko

Öne çıkan mesajlar

prosedür şöyle işler sevgili law

işi amatörlükten çıkarttık madem çok daha ciddiyiz ozaman readback yaparken neler söylenmez onuda belirteyim.

sana kleransını verir derki give me report to ready for holding point 36r sende readback yaparsın daha sonra sana 36r ye giriş klerasını verir. aynı şekilde girer ve istanbul tower ready for departure 36r çağrı ismini söylersin şurada bir önemli nokta var; sakın ama sakın ready for take-off demeyin bu çok ciddi bir hatadır öyle söylenmez, sırf bu yüzden yüzlerce insan gerçekten öldüler. o size ancak "confirm 'çağrı adın' clear the take-off 36r" derse siz tekrar readback yaparken take-off terimini kullanabilirsiniz bu birincisi.

ikincisine gelirsek sorduğun sorudaki terimler normalde şöyledir
pist içindesin kalkış aldın duyuyorsun

papa alpha tango india clear the take-off 36r wind 300 10KTs climb and maintain 2000 ft then direct to route yalova and report to yalova der mesela. sen yine readback yaparsın.

bu 300 ile 10KTs dediği şey bulunduğun konuma göre 300 dereceden 10kt rüzgar esiyor demek sen normalde kalkmadan önce FMS kullanıyorsan bu bilgileri ATIS den dinler yada metardan bilgi alır ona göre rüzgar yön ve sapmasını hava sıcaklığını verirsin ki uçak 2 motorlu N1 süratın motora zarar vermeden % kaçlık dilime geliyor FADEC bunları kalibre eder ve ona göre bir motor değeri tırmanma gradienti ve V1 VR V2 sürati söyler.

yukarıda yazanları zamanla yaparsın şimdilik anlamsız gelebilir dert değil hep göreceğin duyacağın şeyler olacak.

unumatmayınız pist kalkış yönleri rüzgarın uçağa head wind olarak gelecek şekilde yapılmasını zorunlu kılar tail wind kalkış süratinizi arttırır positive climb oranınızı düşürür.

head wind ile sizi en kısa ve en az uygun süratte teker kesmenizi sağlayacaktır o yüzden tower'ın size verdiği kafa ile ATIS'den dinlediğiniz yönleri iyi dinleyin kafasına göre bir kalkış kleransı veriyorsa uyarın. adam gibi vermesini söyleyin. ve rüzgar bilgisini readback yapmayın sadece yönler, pist numarası taxi yolları, transponder kodu, frekanslar ve irtifalar readback yapılır. apır sapır şeyler için readback yapmadın derse sadece gerekli olanları yapıyorum dersiniz.


sonuç olarak şayet tower sana zart diye direk 300 10 KTS dediyse bu ciddi bir hatadır bu şekilde söylenmez söyleyenleri uyarın ne demek o diye. ne anlatacaksa tek tek belirtmek zorunda anlamadığınız zaman anlamış gibi davranmayın direk anlaşılmadı efendim diyip tekrar tekrar gerekirse tekrar tekrar tekrar diye isteyin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha birde bu arada şey dikkatimi çekti etrafımda trafik varmı yokmu ile ilgili internetten yada programdan bilgi almana gerek yok kullandığınız tayyarelerin tamamında TCAS/TCAS II/TCAS III sistemi yani Traffic Collision Alert sistemi vardır radio stack de görürsünüz ufacık cicik adar bir tuştur onu TA/ONLY yaptığınızda önünüzdeki EFIS panelinde trafficleri horizontal ve vertical olarak görürsünüz kasmayın yani programla falan bu teknoloji varken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Disappear said:

vertical speed'in dugmesi var. yanlis hatirlamiyosam 737'de konsolun sag taraflarinda ses dugmesi gibi bir sey. ayrica soyle bir sey var, vertical speed'in ayari olsa bile 300-400 feet kala ucagin kontrolunu devral. otomatik pilotta devam etme, koydugum resimdeki 6 2 1 - 1 2 6 yazan kisim vertical speed. orayi takip ederek yumusak bir inis yap. inecegin pist uzunsa ve cok hizli degilsen pistin thresholduna inmeye kasma, biraz ustunde ucsanda olur.


he ya o vertical speed miydi, daha hızlı tırmanmak icin arttırıyodum ben onu. ama genelde -1800 olarak kalıyor. ama ap'yi gec kapattıgım icin patlıyor sanırım lastik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orjinal fsxlerde ils ile otomatik iniş mümkün olmuyor genelde zaten. ya çok hızlı geliyor ya da piste bir türlü teker koyamıyor. ils pisti karşılayınca ben çıkarıyorum otomatik pilottan, elle iniyorum.

ideal iniş hızını hesaplıyor pilotlar gerçek hayatta; ama bizim hem o kadar bilgimiz yok uçarken hem de zaten o bilgiler verilmiyor ağılıktır vs. 140 knot piste teker koyarken ideal bi hız. ayrıca -1000 dikey iniş hızından fazla olduğunda yatay hızı ayarlamak zor oluyor. -1000 dikey hıza göre kendine bir açı belirlemek rahatlatıyor inişi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Black Lupin.

Peki o 2000 feetde gelen yalovadan kutay dediği anda mı dönmem gerekiyordu, yalova istikametine ?

Ben şimdi kule ile olan konuşmalarda, kurallara uyuyorum yani guide da okuduğum şekilde. Ama kendi aralarında böyle msn türkçesi şeklinde bir kısayol kullanıyorlar. 300 10 kts gibi.

Edit: Tamam o çağrıdan sonra dönmek gerekiyormuş :). Birde rüzgarı kalkışda karşıdan almak mantıklı, buda tamam. Zaten pist 355 e bakıyor yani kalkışda baş istikametim 355, rüzgarda 300 den geliyorsa demek uygunmuş 36 r.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anlamadıgım sey madem flight plan ciziyoruz, ucagı otomatige baglayınca o rotada kendi kendine gitmesi lazım. neden hala ATC'den oraya don buraya don diyorlar? o zaman flight plan'de cizdigimiz rotayı degistirmemiz gerekmiyor mu kuleyi dinlersek?

ha bi de unutmadan taxiing konusunda tavsiyelere, ipuclarına ihtiyacım var. autothrottle 10knotts ayarlayıp ucagı saga sola yonlendirmek midir sadece taxiing? mesela default olarak ucagı pistte baslattıgımız gibi bir taxiing yapamadım ben hic. gate'ten piste gidip de pistin tam ortasına gelemedim yani. kalkıs icin hızlandıgımda ucak az bisi saga ya da sola dogru gidiyor. klavyenin tusuna bir kez basıyorum (joystick yok tabi) ama o da cok geliyor. nasıl ortalıyosunuz pisti kalkıs yapmadan once?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten bana yalovadan kutay dediği zaman, flight planun uptadet edildiğine dair bir mesaj geldi, herhalde kendi değiştirdi atc. Ama tabi gps deli fligt plana bu geçmedi ben de halen next waypoimt kutay. Ben ne yaptım, gps den zoom out aldım, yalovaua doğru bir headng değeri girdim.

ATC yede, thy 587 fl090 heading yaloba with you dedim. Bunun üzerine daha kesin bir heading değeri verdi. Bende readback yaptım.

Kör topal ilerliyorum :), ama her seferinde daha iyi oluyor :).

Pist ortalamayı ben joystick ile yapıyorum çok güzel dönüşler oluyor, taxi dede sarı çizgiyi tam ortalayabiliyorum ama joystick sayesinde.

Şimdi gatedeyken taxi istediğin zaman, "ground, thy 587 ready for taxi"

O an hangi gatedeysen, çıkacağın piste göre sana yolları söyler mesela 216 gatedeyken, 36 r için F1 H G1 en kısa yoldur. O eğitim dökümanlarıında "6-chart okuma" olan bölümü açıp bakarsan ikinci chartda (zoom al) gate 216 yı bulup bakarsan zaten yolları vs göreceksin. Kısaca hangi pistden kalkacak ve ineceksen oranın meydan chartlarını nidirip biraz bakman lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

ATC yede, thy 587 fl090 heading yaloba with you.


genelde bu tabir yeni bağlandığın bir frekanstan çağrı yaptığın zaman denir.

mesela esenboga approach good day turkish xxx with you

hani şöyle diyebilirsin ATC name FL090 heading 125 to yalova thy xxx telsizde sıralama şudur. kimi arıyorsun ne istiyorsun kimsin readback yaparken söylenenler kimsin

ha birde yapıyorlarmı bilmiyorum ama kalabalık durumlarda traffic kontrolorunun insiyatifi doğrultusunda çağrı adınızı kısaltma yetkisine sahiptir mesela thy yerine direk airlines 587 der. yada t587 der tabi bunu yaparlarmı bilmiyorum çokmu uçtum :)-D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black Lupin.

Sorun şu ki atcler kötü. Tamam bende kötüyüm ama adam 100 saat online süresi var, 3 yıldız almış, ama ya text ile konuşduğumdan (gerçi oyun kuralları dahilinde) böyle garip garip cevaplar yazıyor. sq c dedi mesela pist başında ilk uçuşda anlamadım. Meğerse squak code charlie yani aktif et demek istemiş böyle dese anlayacağım.

Mesela başda delevery ile bağlatıya geçilir, sonra ground, taxi ye devam ederken ve bekleme noktasında, pist çıkışda kule, havalandıkdan sonra approach, akabinde center. Tabi her biri şuraya bağlan diyede belirtmesi lazım. Bunlarda ATC nin görevi.

Ama sadece tek bir atc var. Ben adama delevery iyi günler bla bla bla diyorum. IFR clearenca aldıkdan ve readback yaptıkdan sonra bana grounda bağlan demesi gerek motor çalıştırma ve push back için. Ama demiyorda bende sonraki mesajımda ground deyu başlamam lazım motor çalıştırma ve push back için.

Kısaca biraz lakayıt ortam, gerçi ibiş senin gibiler tam öğrenmeden oyuna girdikleri için böyle oldu da diyebilirler. Ama ben en azından doğru başlıyorum atc cevap verirken uymuyor kurallara. Neyse bakalım ben tam kavrar kavramaz, diğer atc bölgelerine kayacağım, avrupa, amerika gibi bakalım orda durum nasıl.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 program kuruluyor, 5 dakika. Toplma boyutları 15mb.

Siz kurun sadece online olun, ben size 5 dakikada oyun içinde bütün açıklamaları yapacağım.

Ayrıca routefinderdan rota bulup onu, fs de gps de tam olarak nasıl oluşturulacağınıda çözdüm.

Ben hafifden baymaya başladım, sistemi kurup, kurcalayıp, öğrenme ve sonunda tam kontrolü sağlayıp oyunu kavrayınca benim için heyecan kalmıyor.

Şimdilik gerekli uçuş saatini doldurup, sanal havayollarına girmeye çalışıyorum,3-5 günde öyle idare eder. Sonra uninstal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

25 saati devirdim, Online uçuşda. Şimdi "flight student 3" e yükselmek için sınava girmem lazım. 100 soru varmış ve süre kısıtlaması var. Sınavı olup send deyip gönderiyorsunuz. Bakalım ne yapacağım.

Londra-İst yaptım. 3 saat sürdü ama keşke yapmasaydım sıkılıyor insan. 30 dakikada bir girip kontrol ettim. Londradaki ATC daha bir sağlam çıkdı. Uçuş sırasında diğer havasahalarına girip rapor verdikden sonra ordaki atc sizi 122.800 e yönlendiriyor. TCAS adlı alet ilede kontrol ediyorsunuz işte etrafınızı.

Az öncede istanbulda hem LTBB center, hemde LTBA tower onlinedı. İstanbul towerdaki atc çok iyi iş çıkardı tüm prosedürlere uydu. Kalkışdan sonra ltbb centere yönlendirdi.

Kalkış ve uçuş prosedürleri tamam şimdi iniş prosedürünü çalışmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...