Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Flight Simulator X


senko

Öne çıkan mesajlar

Evet ivao ya bağlandım. Gate 200 bilmem kaçdı girdim oyuna online ATC yokdu bende kurallar gereği UNİCOM atc sine bağlandım. Flight plan felan yaratma işine bakıyorum şimdilik, training serveri de var oraya girdim zaten.

Teamspeak kullanmayacağım, atc ile konuşmalar text ilede oluyor çünkü.

@Shadowfax ivao için, fs2002, 2004 ve fsx de kullanılıyor. Şimdi şirket kurma olayı varsa burası iyi. Çok fazla bir gerçekcilik yok ben örnek bir uçuşa bakdım. Diyaloglar biraz uğraştırır o kadar. Hata yapsakda uyarırlar nihayetinde kötü niyetli değiliz :). Bir şekilde başlamak lazım.

İvao o online sistemin adı sadece. Grafik olarak makinandaki FS yi kullanıyor sadece. SOnuçda Aynı servera bağlanıp uçarsak, aynı alanda senin uçağını ben fs 2004 grafiği ile göreceğim sende beni fsx grafiği ile göreceksin, zaten yardımcı programları kurarken 600 küsür uçağın görüntüsünü
çekiyorsun.

Edit:

The eye diye bir program var, kuruyorsunuz ama kullanmak için ivao ya kayıtlı olam gerek ve id ve şifrenisinz olması lazım.

Program aynen google earth gibi, dünya haritası çıkıyor böyle yuvalark. O anda kaç kişi online, kaç kişi uçuyor atc ler online ise, online oldukları yerdeki havasahaları vs. Her türli bilgiyi gösteriyor. Yine online birine tıklayınca haritada, adı, uçağı, kaç saat uçtuğu şu an nereye uçtuğu,hızı vs gibi bilgileri çıkıyor. Muhteşem bir program.

Ve ATC oyunda yok gibi Türkiyede online atc yok koskoca avrupada online olan 3-5 atc var şu an. Herhalde akşama doğru gelirler. Yani girip uçabiliriz tecrübe kazanmak için bu saatler iyi ama tabi atc online değilse havasahasına unicomun atc sine bağlanmak gerek. Orda prosedür nasıl işliyor bilmiyorum. Guide bakmak lazım. Toplam 300 kişi online şu an.

Çok zor değil kesinlikle kurup kurcalayın ve o türkçe kılavuzu dikkatlice okuyun, zaten adan gerizekalıya anlatır gibi anlatmış, resimli felan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk uçuşumu yaptım ist-antalya.

Şimdi atc vardı. Fliht plan hazırladım verdim. IFR clearance istedim bakdım cevap yok, bende şansımı denedim pist başı yaptım. O anda cevap geldi take off clearance yok deyu, offline olup gatede dönün dedi bende tamam dedim.

Bu arada offline oldu atc kalmadı. Bakdım millet LTBA inişde o bölgeye mesaj atıyor, şurdayım yükseklik felan gibi. Bende onları taklitten şu gate, push back to 36 r gibi felan. Pist başına gelince ready for take off gibisinden. Havalandım, normal gps aktif edip rotaya geçdim. Bu arada the eyedan bakıyorum karşıdan biri geliyor ve yandan, ordan yüksekliklerini kontrol edip kendimi ayarlıyorum. Zaten 4000 feet üstümden geçiyorlar zaten.

Akabinde antalya inişde etrafda kimse olmayınca inişe geçdim. Ama mutlaka fligh plan hazırlayıp sunmanız lazım ki atc olmayan hava sahasında diğerlei sizin rotanızı felan görsün. Kısaca öyle abartılan bir durum yok, girip deneyin. En azından havalanında gatede motorlar stop halde bekleyin konuşmaları takip edin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.ivaotr.org/v5/pilot/index.php?page=docs önce burdan flight plan manuel turkisi indir. Ordaki giriş kısmındaki bölümde indirilmesi gereken programlar var. Onları kur ama dikkatlice oku.

Sonra ivae deyu programı kur diğer adı the eye. http://www.ivao.aero/softdev/ burda ki sayfadan download et tabi fsx diye bir seçenek varsa onuda kur.

Sonra gerisi klasik. Atatürk havalanını seç, ama gatede başla, bir anda active runewayda başlarsan ve onda uçak iniyorsa kötü olur. Flight plan yarat diyelim ltba-ltai olsun, ifr ve high altitude sonra load et gatede başla, motorları sustur. Sonra alt tuşu ile ivoyu seç bağlan de oraya bilgiler girilecek o guide var. Sonra bağlanıyorsun oyuna, flight planı ivao sstemine giriyorsun. Online atc varsa irtibata geç (guide var hepsi ama oyuna girmeden deneme yanılma yapmadan olmuyor gir oyuna kurcala) mesele ben şöyle dedim. İkinci ist-antalya uçuşumda atc geri gelmişdi. Kdoum THY587, "thy 587, gate 216, LTAİ ifr clearence dedim. Karşıdan geç cevap geldi runway 36 ready gibi birşey dedi (aslında çok daha uzun bir süreç, motor çalıştırma için ayrı, push back için ayrı, taxi için ayrı diyaloglar dönüyor ama adamlar rahat), bende piste çıkdım, bir tane 737 vardı önümde, adam kalkış izni istiyor kule cevap vermedi, ortaya kalkıyorum dedi kalkdı :). Banada kule sonra kalk dedi çıkdım piste vs. Yani kısaca tam olarak kurallara uyulmuyor. Sonra havalandım pist doğrultusuna 6 bine civarı rotaya döneyim dedim, kuledeki adam çıldırdı bir anda :), herhalde dedim 10 bin feet sonrası dönmemi istiyor, pist doğrultusuna döndüm 10 bin olunca inbound kutay FL100 climbing fl260 dedim. Kısaca ortama yazılanlardan az bucuk çözüyorsun.

Kule ses etmeyince döndüm rotaya 26.000 e çıkdım zaten o atc nin bölgesi ege ve marmara civarıydı onun bölgeden çıkınca senin 128.000 unicom a deöndürüyor. UNİcomda atc olmadığı için playerler şurdayım burdayım diyor. Ama the eyedan takip edersen sorun kalmıyor. Sonra antalyaya inişde ortama yazdım aproaching LTAİ 36c fl030 20 nm diye. Bir kişi pisteydi beklemede kaldı bunu okyunca bende indim.

Guide çok dikkatlice oku. Yani abartıldığı gibi değil gayet rahat ortam. Oynadıkçada ATC ler ile konuşdukcada olay çözülüyor. 1000 de online gördüm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gelin girin oyuna. ATC olmayan boş meydanlardan kalkın, boş meydanlara inin. Bağlanmayı ve flight plan yapmayı kaptıysanız hemen başlayın uçuşlara.

Şuan yunanistan, marmara, bütün ege akdeniz, suriye, israil ve lübnan havasahaları ATC ler kontrolünde. O bölge civarında 20 kadar uçak var. Herhalde event vardı veya atc ler için sınav var.

Gaz vereyim szie az, ranking sistemide var :). http://www.ivao.aero/members/person/ratings.asp
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

nileppezdel said:

toggie said:

pati airlines super olmus. bu arada ivao dediginiz nedir ya? cok geride kaldım ben ağke. bi de abi fspassenger'da mukemmel sekilde piste inmeme ragmen hep arkadaki sag lastik patlıyor, anlamadım ne iskenceymis arkadas.


Mükemmel inememişsindir :D Ben mükemmel inince 150 puan falan mükemmel indin bonusu alıyorum sdfdsf


yahu sıfır sorunla iniyorum iste. ne yapmak gerek lastikleri kaybetememek icin anlamadım.


kac vertical speed ile iniyosun? yere inisinin sertligini/yumusakligini vertical speed ile takip edebilirsin. 400-500 vs ile inersen patlar lastikler. 300'de falan cok sert inis diyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vertical speed'e nerden bakabilirim bilmiyorum onu. 150 knott'ta touch yapıyorum genelde.

bu arada IVAO'nun sitesinde soyle bisiy gordum register ederken, nedir ki acaba faydası?

said:
NOTE: If you're a group and want register all at the same time, you
have 2 options, send an email with all requested info of all of you
to the Members Director, [email protected], or register one by one. Each
one has to wait till the prior has confirmed the registration or the
system will not let do the next registration.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ShadowFax said:

toggie said:

vertical speed'e nerden bakabilirim bilmiyorum onu. 150 knott'ta touch yapıyorum genelde.

bu arada IVAO'nun sitesinde soyle bisiy gordum register ederken, nedir ki acaba faydası?


abi biri şu iş için önderlik etsin. grup halinde register olayını sağlayalım. çok güzel olur.


valla ben diyorum iste grup olarak girelim olaya. herkes bildigi konuda uzun ve ayrıntılı tutoriallar hazırlasın. web sitesini de yapıcam dedim. tutorialları oraya koyarız, herkes okur hayvan gibi de buyuruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

flight plan yaratma ve bu plana uygun ucma konusunda detaylı bir tuto yazsın bari bir hayırsever. kokpit tutosu yapmıstım ben cillop gibi, biraz da siz yapın sdfs.


Şimdi Tutoya gerek yok tuto var zaten daha önceki sayfada verdiğim linki indirin adam orada süper açıklmaış, resimli felan daha iyi açıklanamaz. Önce mesela ltba(istanbul atatürk) da akşamları sürekli, atc var bu güzel. Kalkış prosedürünü öğrenmek için orası uygun. İnişi LTAI (antalya) yapacağız orası ATC kontrolü dışında. inişi sonra Antalyadan kalkıp İStanbula yapılır iniş öğrenmesi için.

Flight plan yaratma şöyle yapıyorum ben. FS de kendi flight planını yaratıyorum ordaki rotayı yazıyorum kağıda mesela ltba - ltai için mesela ara mevkiler atıyorum yaa-kutay-mahmut ise yazıyorum kağıda sonra load diyorum giriyorum oyuna tabi gatedeyim ve motorlar suskun. SOnra ivao yu açıyorum, online oluyorum. İVAO sisteme girilecek rotayı yazıyorum ara mevkileri yaa,kuta, mahmut gibi. Dİğer bilgileride girince send diyorum. O ivap ekranımdaki kırmızı yanan FP griye dönüyor okdir.

Bunun artısı ne ? Gps i açınca rota önümde oluyor. Takın AP ye uçun. İVAO nun the eye programındanda rota yaratmak mümkün ama oyuna girip ivao sistemine onu girince. GPS de görünmüyor o rota. Ya o the eyedan alınan rota bir şekilde fsde fligh plan yaratılırken manuel girilecek (ki oyunda gps i kullanabilelim) ama mesela the eye rotasında ist-antalya arası YAA UA16 KUMRU var. YAA atayabiliyorum waypoint olarak ama UA16 ve KUMRUYU bulamıyorum. DOlayısı ile FS nin flight planı ile güzergah yaratıp load edip oyuna girip, orda yazılan ara ayakları İVAP flight planına girmek daha mantıklı.

Birde toggie ils ile iniyorsan vertical speed -1800 dür sabit. O da iniş için gayet normal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vertical speed'in dugmesi var. yanlis hatirlamiyosam 737'de konsolun sag taraflarinda ses dugmesi gibi bir sey. ayrica soyle bir sey var, vertical speed'in ayari olsa bile 300-400 feet kala ucagin kontrolunu devral. otomatik pilotta devam etme, koydugum resimdeki 6 2 1 - 1 2 6 yazan kisim vertical speed. orayi takip ederek yumusak bir inis yap. inecegin pist uzunsa ve cok hizli degilsen pistin thresholduna inmeye kasma, biraz ustunde ucsanda olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Disappear said:

boeing 737'de mesela dijital altitude gostergesinde bi ok yukari veya assa gider. yaninda vertical speed yazar.



en sagdaki kisim vertical speed. o su anda 0'da oldugu icin rakam yazmiyo. 0'dan cikinca rakam yazar orda.


şu resimde ufuk çizgisinin altında yazan 965 rakamı neyi belirtiyor. İnişe geçtiğim zamanlarda falan ils etkinken genelde 2500 e kadar çıkıyor hatta 2. pilotun sesi geliyor tuvtauzıntfayvfhandırıt diye böyle, nedir o?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu sefer LTBA daki atc ile bayağı bir diyalog yaşadık :). İFR clearence verdi squak kodunu verdi ona aktif ettim. Taxi için hazır ol dedi. Motor açma push back izni aldım. F H G taxi way dedi 36 r için. Daha önce İstanbul meydan chartına bakdığımdan F H yollarını buldum, ama G yerine S ye girdim oda 6 numaralı pistdi :).

Uyardı 36 r ye dön dedi geri döndüm, squak kodunu aktif ettim piste çıkınca.

@Black Lupin

Bu arada havalanmadan önce atc "runway 36 r clear, 300 10kts" dedi, havalandım 2000 feet e gelince "yalovadan kutay dedi", benim rotada yalova yokdu direk kutay vardı. Ama atc yönlendirebilir elbet.

Ben açıkcası 300 10 kts bilgilerine takıldım ne demek istedi ? Birde 2000 feetde yalovadan kutay talimatı geldi ben o arada 8000 feete çıkdım tunway yönünde 355 de tırmanıyorum. Bana nereye gidiyorsun 6 dakika önce yalovadan kutay talimatı gönderdim dedi.

Şimdi iki sorum var.

1)O yalovadan kutay dediği anda 2000 feetdeydim hemen o anda mı dönmem gerekiyordu ? yalovaya.

2)Birde o 300 10 kts ne demek istedi.

Pist başına kadar eksiksiz geldim sonrası olmadı :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...