Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Flight Simulator X


senko

Öne çıkan mesajlar

Law said:

Bu pmdg kurulumundan sonra rota vs nerden ayarlıyoruz. Creat flight diyip oyuna girince flight plannerden olmuyor. Select flightden cold&dark seçip sonra uçağı hazırlayıp akabinde pist bilgileri vesairemi giriyoruz ?.


pmdg de normalde yaptığın flight plan işlemez senin açıp fms ten tek tek bilgileri girerek kendine waypoint,SID,mass balance / performance bilgilerini girmen gerek yoksa uçak sadece uçar başka bi işe yaramaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Black lupin.

Evet PMDG 737 700 ile başladım. FMC yi çözdüm diyebilirim hemen hemen.

Önce uçağı pistte kalkışa hazır bir şekilde oyuna gşiriyorum alt basıp flight plan yaratıyorum, benzin hesaplarını yapıyorum, ağırlık felan.

Sonra FMC ye gerekli bilgileri giriyorum. http://turksim.org/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=22:boeing-737-ng-fmc&catid=12:tip-eitimleri&Itemid=61

Şurdan bir link buldum gayet açıklayıcı. Bir kaç deneme yaptım. Tam olmadı. Benim amacım şimdilik uçağı FMC ile gidilecek yere kadar AP da götürmek. İniş kısmında İLS yapmıyorum manuel olarak indiriyorum. Daha sonra İLS ile
aproach olayınıda deneyeceğim.

Edit: Waypoint yapmadan doğrudan x-y arası uçamazmıyım FMC ile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

FMC olayı biraz derindir direct to direct içinde bir intercetion noktasını tanımlaman lazım yollar vardır o yolları ana arterleri kullanman lazım yani işte buk vardır mesela ankara 03R-L den kalkarsan çubuk üzerinde bir vor noktasıdır mesela orası senin için bir başlangıç olur bla bla çok ayrıntısı var hemen hemen çözmek mümkün olmaz bilirsin ama herzaman bilmediğin şeyler vardır. fix vardır holding vardır ILS a full establish olmak vardır vardır da vardır ayrıntılı değil ama sizin işinizi görecek kadar bir metin hazırlarız dert değil.


@ 2992 dedikleri çok fazla karıştırmadan söylemek gerekirse her pistin bir QNH değeri vardır bu değer o anda bulunduğunuz pistin en yüksek noktasındaki irtifa değeridir ve bu değer yerel basınca bağlı olarak sürekli değişir. belli bir FL (5000FT) üstünde kullanılan bir tabirdir Transition layer dan sonra her uçak sabit bir hektopascal değerine sahip olmalıdır ki hepsine aynı anda komuta edilebilesin. yoksa kalktığın yere göre sen 10000 ft deniz seviyesindekine göre 15000ft ulaşıyoken başka bir uçak 9000 ft te ulaşırsa kafa kafaya girme ihtimaliniz kaçınılmaz olur. bla bla bla ayrıntı çok bitmez bir ömür demek çok basite indirgersek olay bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani işte ne biliyim. sen demiştin süper bişi diye :)

şöyle bi video var.

http://www.youtube.com/watch?v=K6zVc88wkew


Soru: Gold Bilgisayarda bir usb'li versiyonu var. birde Usb ibaresi olmayan versiyonu var.

usb yazan, 61 dolar
usb yazmayan 64 dolar.

Sadece Gold bilgisayar'da böyle bişi var. Vatanda bu ayrım yok. Konuyla ilgili bilgisi olan var mı?

karsılastırma
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi süre daha uçuşum yok bu zamanları birlikte değerlendirebilsek çok keyif alabiliriz aslında ama işte herkesin vakti herkese uymuyor. ben şansıma bu aralar evdeyim 2004 olsun fs x olsun bir şekilde uçuş yapmak hatta 15-16 saatlik kıtalar arası uçuşlar bile yapılabilir ama işte vakti zamanı iyi ayarlamak lazım.

hatta sırf inadına ivao yada vatsime falan girip kendimize bir Airline company açıp takıladabiliriz uzun soluklu olur vakti olan uçar istediği zaman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya bir şey soracağım. Şimdi real-time weather yapıyorum ama bazen bir türbülans başlıyor böyle 15 dakka türbülansta gidiyor uçak. Nasıl kurtulurum bu türbülansta? Hani bazı ekstrem hava koşulları dışında hiç bu kadar uzun türbülansa da denk gelmedim yolculuk yaparken gerçek hayatta. Yani heralde bir yolu vardır kurtulmanın. Rotamı değiştirip kaçsam kule kızacak =D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bulut alt tavanı ve bulut üst tavanının yakın yerlerinde bulut içlerinde türbülans olur kaçamazsın hava değişkenliği sonuçta.

ancak yüksek irtifa uçuşu yapman muhtemel türbülanstan kaçınabilmeni sağlar bulutlardan uzak dur büyük kütleli bulutlar daha fazla depresyon yaratacaktır. eğer uçtuğun uçakta kabin basınçlandırması varsa örn:737-400-600-700 vs.. gibi ozaman uçacağın irtifa yüksek olacağından bi ihtimal temiz hava türbülansına maruz kalabilirsin ki oda oyunda yok zaten :D çok boş laf ettim yine yüksek irtifalardan uç

ha birde türbülans çok etki ediyorsa hızını düşür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

:D bugün olmaz o ama yarın uygunsan yapabiliriz hatta bir kaç bir şey öğretirsen çok müteşekkir olurum.

Ya ben uçak alçaltmada sorun yaşıyorum o yüzden yüksek irtifada uçmak istemiyorum. Alçalırken hep çok hızlanıyorum yada motorları fazla kısıyorum bu sefer düzleştirmeye gelince problem oluyor. Uçak küçük olunca alçaktan rahat rahat uçarım diye düşünmüştüm =D Çıkamıyo da garibim zaten rahat rahat, tırmanacak olsam 8 dakika falan sürer heralde 10000ft'e çıkmam ve bulutların ortasına dalmaya korkuyorum bununla. Gerçi geçen gün winter wonderland yapıp karlar içinde indirdim ama olsun :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black_Lupin said:

hatta sırf inadına ivao yada vatsime falan girip kendimize bir Airline company açıp takıladabiliriz uzun soluklu olur vakti olan uçar istediği zaman.


Ben varım vakit ayırabilirim. Ama şöyle bir sorun olabilir. Bütün uçuşu manuel yaparım :). Ama bu tarz bir uçuş ile herhalde oyunda pek barınamam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...