Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Flight Simulator X


senko

Öne çıkan mesajlar

ShadowFax said:




fail olduk. hızı ayarlayamadık sanırım. 200 knot'a indik 1800 feet gibi.

700 feette 140 knottaydık. Autothrottle'ı kapadık. Flaplar 25 derecedeydi. Spoiler kapalıydı.

hep atc olmamasından kaynaklanıyo. Bir kerede pas geçtik pisti.

ILS yakalamadı. Halbuki çok güzel yaklaşmıştık. 2900 feet'te direk localizer hattından gittik. niye almadı anlamadık.


daha inmeden spoiler acmıssınız abi ss'te gorunene gore.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ShadowFax said:

PMDG'nin 737'sini biz uçuramaz mıyız?

Bu bir hayal midir? öğrenmek çok mu zor disappear?

@Black_Lupin

pilot musun? Biz baya sarıdık. Yol göster ^^



pmdg hayal degil, sadece biraz sabir isteyen bir is. her ucustan once 45 dakika config cekmeniz gerekiyo ucaga. zaten FMC'yi ogrenene kadar baya bi yaslandiginizi hissediyosunuz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi fs 2004 de. Cesna ile training yapıyorum. Yanımdaki eleman işte hız şu kadar oldu flapı şu derece indir diyor, ama az da olsa hata yapsam iptal oluyor görev. Neyse bir tane uçuş yarattım kendim, başladım uçmaya felan inişde ise flapları 10 derece yapdım hızda 80 knots felan (realim ayarları fullda) yinede gayet güzel indim. Hasar masarda yok.

Nedir bunun olayı ? Hoca bana taktımı yoksa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de missionları yapıyorum fsx'te. Jet görevlerinde hep ayn şey. Adam motoru 50 n1'de tut ki hızımız 210knotta kalsın burnu da biraz aşağı ver alçalalım diyo. Ben bunu yaptığım zaman uçak kesinlikle yavaş gitmiyor hep hızlanıyo o yüzden motorları idle'a yakın derecede kapatmam gerekiyo daha havalanına gelmeden flapları açıyorum falan anca yavaşlıyo. Adamın dediklerini harfiyen yerine getiriyorum ama olmuyor işte sonra kendim deneyerek iniyorum, ne bu kötü co-pilotla uçmayı mı öğretiyolar? :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nileppezdel said:

co-pilotlar gg

Böyle bir şey yapamazlar di mi? Asla uçağa binemem heralde, ya da bu oyunun masterı flana olmam gerekir binebilmem için. Tamam çok lazım değildir belki de yani esas pilot kalp krizi falan geçirse bişey olsa noolcak?


haberturk haberciligi iste, yapilabilir veya dusunuyoruz denilen seyi kesinmis gibi baslik atiyo. ayrica ben cift pilot sisteminin kolay kolay kalkicagini dusunmuyorum. 747 gibi ucaklarda zaten kokpitte pilot, co-pilot ve flight engineer olarak takiliyolar. zor bir sey tek pilot ucusu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok da zor değil aslında. şu anda kullanılan hava kontrol yöntemleri tee 60 lardan kalma. haberde de var zaten. yeni trafik kontrol teknolojileri yaygınlaştıkça yapılacak birşey.

ben acc i de edindim bu arada. şimdilik 2. pilot olarak gelebilirim. şehir dışında bi eleman var 3-4 güne gelir, joystick de edinmiş olacam. ondan sonra her türlü gelebilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Heading: Heading olayi ucaginizin hangi yone gidecegini belirler. Simdi herkesin karistirdigi su, headingin iki ayari vardir. Birincisi GPS, oburu NAV. Default olarak butun ucaklar NAV'dadir. Ucaginizin NAV alicisina bir frekans girersiniz ve o frekansi yakalarsa ucak (videodaki o bi bi bip otme sesi odur) ucaginiz o frekansa dogru yol alir. Bunu genelde VOR to VOR ucanlar tercih eder. GPS modu ise, ucusa baslamadan once yaptigimiz flight plani takip eder. GPS ekranini actiginizda pembe cizgiler ucus rotanizdir. NAV/GPS dugmesini GPS'e cevirip, HDG tusuna basarsaniz, ucak o pembe cizgiler uzerinde seyreder."

Şimdi ben flight planı yapıyorum. GPS moduna getiriyorum NAV/GPS den sonra hem HEADİNDE tıklayıp hemde AUTOPİLOTUMU aynaı anda aktif hale getirmem gerek ki uçak kendi kendine rotaya otursun ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

önce OBS i ayarlaman lazım. kalkıştan önce piste çıktığında uçağın kafası hangi yönü gösteriyorsa OBS'i o dereceye getireceksin. böylece otomatik pilot için bir sabit elde etmiş olacaksın.

ve dediğin doğru. otomatik pilotta yükseklik, yön, yatay hız, dikey hız ayarları var. master switchi açtığın zaman bunların hepsi açılmaz ama kapattığın zaman açık olanların hepsi kapanır. tek tek hangilerini kullanacaksan açman gerekiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok sağolun bayağı yardım oldu burası. Disaapper ın yazdıkları ilaç gibi geldi.

Fakat şöyle bir aptallık oluyor bende. Boing seçdim bir tane. High altutude İFR flight plan yaratıyorum. Hızı, altitude değerlerini giriyorum vs. Kalkışdan sonra AP açıp ardından heading e tıkladığımda rotaya girmiyor uçak, nav butonu ayrıca ona basınca rotaya giriyor. NAV/GPS seçimindeki nav dan bahsetmiyorum ordan gps i seçiyorum ama ardından heading basınca birşey olmuyor, Nav diye bir buton var ona basınca rotaya giriyor uçak. HErhalde fs 2004 olduğundan olsa gerek diyeceğim ama sonuçda aynı halt.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

çok da zor değil aslında. şu anda kullanılan hava kontrol yöntemleri tee 60 lardan kalma. haberde de var zaten. yeni trafik kontrol teknolojileri yaygınlaştıkça yapılacak birşey.

ben acc i de edindim bu arada. şimdilik 2. pilot olarak gelebilirim. şehir dışında bi eleman var 3-4 güne gelir, joystick de edinmiş olacam. ondan sonra her türlü gelebilirim.


hava trafikten daha cok insan hatasi olayi var abi. iki ucakta da TCAS olmasina ragmen carpisan ucaklar falan var yakin tarihte. iyi bir otomasyona teslim edecegime kendimi, iyi bir kabin ekibine teslim etmeyi tercih ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...