Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Laptop'a ram takmak istiyoruz (servis takmalı diyorlar)


Brigand

Öne çıkan mesajlar

Arkadaşımın laptopuna 1gb ddr2 667mhz bir ram bulduk, Kingston ve hepsiburada'da 30 ytl'ye satılıyor. Laptopun kendinde 512 ram var, 1 yıllık yani 1 yıl daha garantisi var ve 1 ram slotu da boş.

Laptop bizim okulun laptopu, okul veriyor. Görüştüm ve servisin takması gerektiğini söylediler yoksa garanti düşer dediler.

Parasını sordum, $20 + kdv'miş. Şimdi 30 ytllik ram için 40 ytl servis parası vermek çok saçma.

Acaba ben rami takıversem anlaşılır mı? Sizce sorun çıkar mı? Laptopu açtığımız ve ram taktığımızı anlama yolları nelerdir ki benim hiç aklıma gelmedi? Takayım mı takmayayım mı, sizce? :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Kitapçığında genellikle ram bölümünün hangisi olduğu yazıyor. Eh son kullanıcıya bu bilginin verilmesi, illa ki servise gideceksin zorunluluğunu ortadan kaldırır.

Ram kapağının açılmasını kontrol eden bir sisteme rastlamadım daha. Kaldı ki bir çok markada bu kapağa etiket yapıştırmıyorlar. Bu etiketlerin oldukça fazla tartışması yapılmıştı zamanında. Montajından kaynaklanan bir sorun çıkmadığı sürece garantiyi vermek zorunda.

Sen karşılarına çaylak çaylak gidersen, 'ram taktırıcam abi' dersen seni çerez sanırlar. Ama ne istediğinden emin bir şekilde kendine güvenerek gidersen ve haklarını da düzgün savunursan sorun çıkmaz. 40$'a çocuk laptop'una Norton kurdurdu yahu. Ki Norton'u da bunlar satmışlardı, sadece install için 40$!!!

Ben Dell laptop'umu komple dağıtmıştım, HDD'i değiştirdim yaktığım için. Toshiba desen yine dağıttım(dağıtmak=ekranın kapaklarına kadar, cpu, vga, ne varsa demonte edilmesi ve gövdeden sökülmesi) ve havalandırmasını temizlemiştim. Acer'ımı şimdi de dağıttım ve garantisi bittiği için kendim kurcalıyorum. Garanti süresince de servisler gık diyemediler.

Bu kadar tırsak olmaya lüzum yok. Eğer sorun çıkar ve sana 'senin yüzünden oldu' derlerse taktik şudur; 'elektrik ve elektronik mühendisleri odasına gidip arıza ile ilgili rapor tutturucam, size raporu noter ile gönderirim'. Ama onlardan da neden bakmadıklarına dair bir servis raporunu mutlaka al ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tak kendin tak. bize de 6715b verdiler. götürdüm 2gb RAM elimde HP teknik servise. 10$ servis ücreti aldılar yaptıkları şey de arka kapağı açıp içine RAMi slotuna takmak oldu. ekstradan birşey yapmadılar yani.

burdan bi senko var sanıodum bizden:) ben de ekonomideyim

bölüm? sene?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence uğraşma. Ucuza RAM buldun diye olaya "parçadan pahalı servis" diye de bakma yani, 40 lira için elinde patlamasın sonra, bir klavye değiştirmeye bile 100$ falan istiyorlar. Ya ikna et ya da mecbur öde parasını.

Garantiyi bozmak için bahane arıyor servisler genelde. Benim 3 garanti etiketimden biri (laptopun en kenarına koymuşlar gidip mal gibi) biyere çarpıp delinmiş diye almayacaklardı nerdeyse, şikayetim laptopun alakasız bi yerindeydi ve vida boyası sağlamdı hem de.

"Salla baba yæ tak gitsin" diyen insanların sorumluluk, vebal vs. duyguları var mı çok merak ettim ayrıca.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Sorumluluk, bilgi ve beceri var. Klavyemi de parça olarak alıp takan bir kişiyim. Bu konularla değiştirme düşüncesini nasıl bağdaştırdın anlamadım. Kaldı ki neden ve niye değiştirebileceğini açıklayan arkadaşlar oldu. İsteyen değiştirir, isteyen değiştirmez. Koyun gibi güdülmeye de gerek yok.

Aracım garantide diye ben yağını filitresini değiştiremez miyim yani?!? Bu nasıl mantıktır ki.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorumlulukla becerinin ne alakası var, beceremez gibi bir laf etmedim ki ben? Takabilirsin klavyeni ama bu da aynı şekilde alakasız kaçmış, ben klavyenin takılması işleminden değil, bedava değişmesi işleminden bahsediyorum. Garanti kapsamı yani.

Tesadüf bu ya, 3 gün sonra laptopun alakasız birşeyi bozuldu, dvd-rom/klavye gibi. Belki de alakalı birşeyi bozuldu, anakart yanması gibi. İsteyecekleri para 150 ile 600 arasında olabilir pekala, yağmurdan kaçarken doluya tutulmak haline gelir o zaman da olay.

Kimsenin de çıkıp "ya biz bişey olmaz demiştik, dörtte birini ben karşılayayım" diye çıkacağını sanmıyorum o zaman :p Onu demek istedim sorumluluk, vebal diye.

İlla araba örneğiyle açıklamamı istiyorsan da şöyle olabilir; garantideki arabaya özel serviste turbo+Nos taktırıp, sonra sorun çıktığında yetkili servise gidersen, muhtemelen onlar da sana garantiden çıktığını söylerler. RAM takmak ile yağ değiştirmek biraz farklı klasmanlarda kalıyor yani, klavyeyi temizlemek falan diyebiliriz belki eşdeğerine.

typolar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Şimdi kastını anladım.

Teknik servislerin çirkeflik ve terbiyesizlikle ördükleri bir ağ bu. Ben ram taktım sonrasında da DVD bozuldu örneğinde o dediğini yapmaya çalışacaklardır, doğru. Arasında ilişki olsun veya olmasın çamura yatacaklarını ben de düşünüyorum.

Ben dist, merkez(esas firma) ve bayi arasında yazışma sürdürmüş ve olayımı çözmüştüm. Bu biraz da olayı kabullenme ve hakları bilip savunabilme ile alakalı. Kaç kişi uğraşırdı bilmiyorum ama uğraşmıştım.

Şimdiki Acer'ımda sorun yaşadım. Servis salak yerine koymaya çalıştı ve şimdi papaz durumdayım ve Acer ile Türkiye dist arasında yazışıyorum. Benim cihaz 3 yıllık olduğundan garantisi de bitti. Mevzusu uzun ama hatam olmadığı sürece hakkın aranması gerektiğine inanıyorum.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

"Salla baba yæ tak gitsin" diyen insanların sorumluluk, vebal vs. duyguları var mı çok merak ettim ayrıca.


sorumluluk vebal vb duygularımız fazlasıyla var allahtan.

ama durum şu ki benim okulum (aynı zamanda bu topiği açan brigand'ın okulu oluyor) öğrencisini bir şekilde ekstradan yolmak için yol arıyor. 4 senesi bittiğinde büyük ihtimalle o dandik laptopa 250$ ekstradan para verip satın alması gerekecek (zira okulun bilgisayar servisi laptopta en ufak çizik gördüğünde bile geri almıyor).

durum böyle olunca ve önümüzde minimum 3 senesi daha bulunduğunu varsayarsak; aldığı laptopa bu süre içerisinde garantisine birşey olmadığı sürece istediği kartı takar çıkarır. (nitekim bize verilen Compaq 6715b makinelerin garanti süresi 1 sene)

Okulda 3 senedir HP'nin aynı modelinin bir gelişmiş versiyonlarını veriyorlar. Benden önceki senelere 6713 (sanırım) bize 6715b bu senekilere de bir sonraki neyse artık o modeli vermişler.

benim bölümümde 6715b makineye ram taktıran çok insan var. biri de benim. ben alsancaktaki HP servisine özel olarak gidip taktırdığımdan ve önümde yapıldığından herşey 6715b modelinin ram kapağının altında garanti kağıdı vs. olmadığını biliyorum. ve benden sonra takan çoğu arkadaş kendisi taktı veya bilgisayardan anlayan birine taktırdı. kimsede de kalkıp teknik servise kalacak bir durum olmadı (zaten laptopun içinde windows kuruluysa teknik desteği vermediğinden okulun servisi çoğu kişi normal bir bilgisayarcı vasıtasıyla hallediyor bütün problemini).

garanti de zaten 1 sene olduğundan çok da dert değil açıkçası bana göre tabi.

muhtemelen brigand da kendisi takacaktır, kendisi takamazsa bilgisayardan anlayan birilerini buldurup gayet taktırabilir.


yani kısaca bu işin ne sorumlulukla ne veballe bir alakası var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...