Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 obliviandaki morrowinddeki fallout 3deki npclerin birbiriyle konusması o raidant ainin sahaneliği falan, yıllar önce outcastte vardı bu arada. rpg de bile değildi o oyun. köylüler pirins toplayıp muhabbet ediyolardı, aksam evlerine sabah islerini gidiyolardı vs vs Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 İlk defa koyuluyor bile olsa Sam olay hala 100 tane cümle yazmayı(ki 100 bile değil herhalde 10-20 tane yazmışlar) 50 tane diyalog yazmaya tercih etmekten ibaret bu kadar basit. Yani script açısından değişecek nerdeyse hiç bir şey yok bu durumda. Bu da zaten ben tartışmaya girdiğimden beri anlattığım şey. Adamlar scriptini yazıp, grafiğini yapıp oh bitti diyip pazarlıyorlar. fallout2de adam bu scripti yazmış olsa (npclerin diyaloğa girmesi) muhtemelen orda oturup da zevkle dinleyebileceğin kadar zengin diyaloglar koyardı içine. Ben burda yapımcıların mentalite farkına dikkat çekmeye çalışıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Cuce said: obliviandaki morrowinddeki fallout 3deki npclerin birbiriyle konusması o raidant ainin sahaneliği falan, yıllar önce outcastte vardı bu arada. rpg de bile değildi o oyun. köylüler pirins toplayıp muhabbet ediyolardı, aksam evlerine sabah islerini gidiyolardı vs vs hah al işte. ben de adamları savunuyordum değişik bir şey denemişler olur öyle hatalar diye. onu da denememişler bir de ilk biz yapıyoruz gibi pazarlamışlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Cuce said: obliviandaki morrowinddeki fallout 3deki npclerin birbiriyle konusması o raidant ainin sahaneliği falan, yıllar önce outcastte vardı bu arada. rpg de bile değildi o oyun. köylüler pirins toplayıp muhabbet ediyolardı, aksam evlerine sabah islerini gidiyolardı vs vs mesele BALDURSTAN BERİ EN GIRAL REPEGElerde var mı yok mu. yoksa alakasız türlerden teknik olay arayıp bulursak 1993 x-com'unun karakter statları combatı 2009 yılının "yılın rpg'si"ne çakıyor. daha da oturur sayfalarca örnek yazarım notebook göbeğimi haşlarken sırtüstü yatıyor olmasam. :p ardeth, adamlar yazıyor, seslendiriyor onu. yukarılarda bahsi geçti zaten seslendirme meselesinin. ben de isterdim ki dragon age'de karakterimiz mass effect'teki gibi konuşsun. ama bu isteğimi belirtince millet haşladı beni seslendirmeye bütçe yeter miymiş diye. sokak npc'si de değil bu, ana karakter. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 ... neki simdi bu dediğin? daha önce yapılmıs uygulanmıs bir sistem. ama o rpg değilki! demeye gerek yok yanı. yenı bisi değil iste. cidden sam rpglerden cok farklı beklentilerin var cidden gelip karakterin yaptılarına yön vermekten vazgecip adını kendin koymayı tiğini değistirmeyi secebiliyosun. ilginc yanı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Fallout (1997) Fallout2 (1998) Outcast (1999) Oblivion(2007) fallout3(2008) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Sam said: ardeth, adamlar yazıyor, seslendiriyor onu. yukarılarda bahsi geçti zaten seslendirme meselesinin. ben de isterdim ki dragon age'de karakterimiz mass effect'teki gibi konuşsun. ama bu isteğimi belirtince millet haşladı beni seslendirmeye bütçe yeter miymiş diye. sokak npc'si de değil bu, ana karakter. yav bütün kadınlarının (ve erkeklerin) sesinin aynı olduğu bir oyunu bütün diyalogların saçma sapan olduğu bir oyuna tercih ederim açıkçası. o 100 tane cümleyi seslendirmek yerine 2000 tane cümleyi seslendiremeyecek kadar (teknik sorunlara geçtiğimiz için cümle bazında yazıyorum artık :p) parasal ve teknik bir sorun çıkarıyorsa ortaya o zaman diyecek bir şeyim yok tabi. ama açıkçası ben olsam yapımcı yerinde o durumda diyalog koymak yerine fısıldaşarak konuşma tarzı bir şeyler koymayı bile tercih edebilirim. PCler NPClere çok yaklaştığında da NPCler susar ki zaten aslında gerçek hayatta olacak şey de budur o yüzden çok garip durmaz, en azından evimde hayalet var diyen adama bugün hava çok güzel diyen kadından daha garip durmaz. Kafa yormuyorlar işte oyunu nasıl daha gerçekçi yaparım diye. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 e madem öyle demeye gerek yok diyorsun cüce.. tip değiştirme, ağız yüz yapma olayı artık shooterlarda bile var. nasıl rpg'de olmaz?! ardeth 2009'a da dıragon eyc koy, hani str veya int spamleyip herkesi dövdüğün oyunu. sonra onu da çöpe atalım 20 yıllık oyunlardan dandik combatı olduğu için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 cünkü hayatı bir fonksiyon değil sam. ama karaterinin yaptılarıan yön vermek cok ama cok hayati bir özellik rpgler icin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 dragon age dragon age işte onun da hitap ettiği bir kitle var çıkıyor ve insanlar oynuyor. sonuçta benim sevdiğim tarzda oyun sevmeyen yüz binlerce insan var elbet benim sevdiğim tarzda oyun çıkacaksa onların sevdiği tarzda da (yani benim sevmediğim zira dragon agei çok az oynadım sonra sildim) oyun çıkacak. ama insan işte sevdiği bir serinin yenisi çıkacak heycanı ile bekleyip sonra karşısında saçma bişey bulunca üzülüyor. ha bir sorun da uzun zamandır benim sevdiğim tarzda bir oyun çıkmadı o ayrı mesele (rpg). Ki konunun benim değişmemle veya nostalji ile alakası olduğunu sanmıyorum. Açıp tekrar planescape oynatacak kadar sıktı beni yeni oyunlar (planescapei bir kaç kez bitirdim zira ve ben hikayesini öğrendiğim oyunu bir daha oynamaktan pek zevk almam) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Sam said: e madem öyle demeye gerek yok diyorsun cüce.. tip değiştirme, ağız yüz yapma olayı artık shooterlarda bile var. nasıl rpg'de olmaz?! buarada biz bu özelliğie sahip olmayan hangi güzel rpgden bahsediyoruz? çoğu güzel rpg zaten eski rpgler ve onların zamanında öyle yüz gözle oynama gibi şeyler pek hatırlamıyorum ben. ha bu senelerde çıkan bir oyunda bence de olsun hayati değil evet cüce haklı ama yine de böyle detaylar birike birike oyunu daha gerçekçi yapıyor. oblivionda da mesela böyle tutarsızlıklar birike birike oyunu saçma yapıyor sonuçta. Hayati değil ama işte bunların sayısı arttıkça hayati olabiliyor o yüzden hiç bir detayı atlamamak lazım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 nil yok mu nil, gelsin de bu başlıkta 732632732 kere tartıştığım olaylardan azat olabileyim. yerine göre o cüce, oyunun konusu SEÇİLMİŞİN DANİSKASI ADVENÇURIR ve saz arkadaşları ise evet onu pek sallamayabiliyorum. neyse ki son yıllarda customization biraz daha iyi genelde ki tercih yapmak zorunda kalmıyorum artık. e ardeth iyi zaten, ben bethesda şeklini de, bioware şeklini ayrı şekilde seviyorum ve kıyaslamam iyi oldukları alanlarda birbiriyle. paso anlamsızca nma modunda saydıranın mücadelesi de anlamsız, o nedenle o yazıyı alıntıladım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 ha bide elestirilse ne olucak onu diyim artik duzen degsiti, butun eski oyuncualr organize olup hayir kardesim oynamiycaz almiycaz bu oyunu desen bile firma sallamicak, diger taraftan daha cok apra kazaniyor cunki (MW2 yi pritesto ediyoruz almicaz diyip imza toplayip, 1 hafta sonra %70 i MW oyniyan zibidileri yazmiyorum bile) yok yani e3 u gordunuz, inanilmaz bir casuallasma inanilmaz bir showelware meraki ile hazir franchise a konma tutkusu var, adamalr arti kseneryo bile ayzmiyor remake ayagina eskilerin ustune oturuyor hollywood da bile, hype ve reklamin boku cikti cunki, insanlar kolay kolay yeni bir IP yaratma riskine girmiyor, mass effecti bu yuzden alkislamistim zamaninda her ne kadar yanlis nedenlerden olsada ozgun bir IP koyabildi, dragon age ise cakma ortacag avrupasi olmaktan oteye gitmedi, adamlarin dunyasinin adi bile THE Dragon Age Setting, oyun klasik ortac dramlari ile bioware formulunu birlestiriyro filan nintendoya ozeniyorlar, rehash ustuen rehash konusunda ama nintendo en azindan duzenli yeni IP ler uretebiliyor miyamoto efendiye ilham geldigi surece, anlamadiklari sey su nintendo formulu her rehash de oynanabilirlik abaniyor grafikten once, bunu beceremiyorlar ha bunun yaninda tamamen umitsiz olmamak lazim, guzel seylerde oluyor yani mount and blade in bu kadar tutmasi, sony nin 4000 satmaz diye dagitimini reddettigi demon's souls un hic reklam bile vermeden, dragon age ile ayni donem senenin en iyi RPGsi secilmesi ve oyunun adini bile duymiyan cogu insanin "lan bu oyunda neymis bole, senenin oyunu secilmis" durumuna dusmesi, kotik in satmaz diye kovaladigi brutal legend in basarisi bunlar guzel seyler, demekki daha hala buyuk holdinglerin piyasadan ve oyunculardan ogrenebilicegi cok fazla sey var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 neden umutsuz oluyımki yahu. sc2 cıkıyo iste. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 sc2 1/3 demek istedin. :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 demon's souls'a baktım multiplayeri efsaneymiş hehe işte böyle orjinal fikirlerle gelsin insanlar arkadaşım grafiğe abanıp (tamam grafik yapmak da zor ona bir şey demiyorum) sıfır fikir çakma oyun çıkarmayın artık yeter Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Komutan Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Sam said: sc2 1/3 demek istedin. :p Eger campaign sebebiyle diyorsan, Wings of Liberty icindeki gorev sayisi orijinal Starcraft'dakinden daha az degil. Ilk oyunda 3 irk icin birer mini campaign yapip, sonra expansion ile birer mini campaign daha eklemislerdi. Bu defa 3 tane buyuk campaigni sira ile cikaracaklar. Elbette bazi oyuncular ilk aldiklari oyunda uc irk icin de campaign olmamasindan memnun olmayabilirler, ama uzunluk-fiat performansi acisindan ilk Starcraft'dan, veya daha genel olarak diger rtslerden geride degil. Kendi adima, tamamen ilk Starcraft'i tekrar eden multiplayer modundan ziyade, en azindan birkac degisik mekanik iceren campaign daha ilgi cekici geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LethE Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 daha ortada bişi yok böyle kesin kesin söylüyosun ama? her şunu yapcaz etçez diyen doğruyu deseydi.. en son betasına baktım oyun pek dengeli değildi vede "AHH!! you scared me!" diyen marineler baya soğutmuştu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 ben sc2 betası kadar basarılı bir beta gormedim. wc3 betası korkunctu mesela. yenı c&clerin betalarına değinmiyorum bile. kac yıllık hesapta multiplayer'a onem veren cohtan dowlardan cok daha dengeli sc2'nin betası. betada daha buga rastlamadım ben, nice oyunların multiside zırp pırt cöküyo. o kadar sc2 oyununda 1 kez cöktü. 1 kez. Sam senin 5-6 saatlik gameplayi olan mass effectleri savunduğunuda gördük. önce bakalım sc2'nin ilk bölümü ne sunucak. sonra ağlarız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 5 saatte mass effect? speed run mı o? :p aman neyse, fazla derail oldu. hadi size iyi geceler. ;) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 mass effect 1 eğer her gezegene inip mineral toplamazsan 6 saat. mass effect 2 eğer her gezegeni problayıp storyi etkilemiyen her upgradei kasmassan 5 saat. yenı oynadım daha. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LethE Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 sam 2 cephede savaşıyor çok zorlamayın :(, gerçi di bıraktı sanırsam. cüce benim kastettiğim tamam beta iyi güzelde bug yokta nası beta bu daha çok eskiden oyunların demosu olurdu , şimdi aynı işi yapan open betası varmış gibi ama "daha az gösteriyo". esas soru, sen betada zevk aldınmı? ben pek alamadım açıkcası placementlar bitti "gold league" dedi, girdim "nooblar" aynı "nooblar". sıkılmadan once attığım 20 oyundan 1 tanesi zevkliydi o kadar diyim (2v2 de iki taraftada bi mal vardı, dengeli oldu) (gerçi baktımda üstteki az kişisel görüş olmuş) yeni koydukları uniteler vs oyuna pekşey katmıyor yada bence istendiği gibi olmucak çok patch görcez herşey oturana kadar. (bence) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 abi beta bu, demo değil zaten. sana content gostermek icin yok, oyunu denemek icin var. ha zevk aldımmi? coooook zevk aldım. bu kadar oturmus bir rts betası görmedim ben. hatta wc3 le sc'nin tonla patch sonraki halleri dısında bu kadar oturmus rtsde görmedim. demo cıktığında muhtemelen multiplayer olmaz zaten onda singleplayer olur. demonun yerıne gecen bir beta değil zaten bu. open betada değildi, closed betaydı. open betada olucamıs oyun cıkmadan 1-2 hafta önce. yenı üniteler iyi kötü vs vs o bambaska bi tartısma konusu zaten girmye gerek yok falloutun konusunda onlara Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HellHound Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Cuce said: mass effect 1 eğer her gezegene inip mineral toplamazsan 6 saat. mass effect 2 eğer her gezegeni problayıp storyi etkilemiyen her upgradei kasmassan 5 saat. yenı oynadım daha. sirf meraktan soruyorum, nasil oldu o me2? 7 recruit 11 loyalty questi var hepsi yarim saat desen kafadan 9 saat ediyor collectorlar haric :P ha dersen ki loyalty kasmadim, oyunun ana amacinin yarisini oynamamis oluyorsun o zaman gerci ama neyse, "Bioware duzgun hikaye yazsaydi o zaman" dersin anlarim :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 19, 2010 bide RPG tartisiyoruz, tamam sam kanunu var her sekil SC ye cekiyor konuda bu topicde alakasiz bide hani "uzuuun super campaign yapioz o yuzden boluyoruz" yalanina inanlarin oldugunu gormek tuhaf :p kotik dedi bize senelik "exploit" edicegimiz oyunlar lazim diye, yukarda quateladim "eskiden 50 dolara oyunu satiyordun bitiyordu, simdi 50 dolarlik seyi 500 e satiyoruz" lafi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar