Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dwarf Fortress - Tutorialımsı, Soru Cevapımsı, Tanıtımımsı


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
massosoit said:
"u" ya basarsan haritadaki butun birimlerin listesini görürsun.ordan boşta olan yada çok kullanmadığın cucelerden birin üzerine gel."c" ye bas,sectın cüce nin menüsü açılır bu şekilde.

Cücenin menüsünde "p" yap,sonra "l" yap.orda skillerin sirali halinin bulursun.gri olanlar o cücenin yapmicaği işler.beyaz olanlar yaptıkları.enter la değiştirebilirsin burdan.burda "furnuce operating" i seç.beyaz hale getir.bu cuce artık kömür yapmak için atanmış oluyır senin tarafından


eğer odundan komur yapıcaksın woodburningde acık olmalı.


bu arada hemen deniyorum şu 3d olayını
Mesaj tarihi:
Oyun baya yavaşladı.
Yani oyun değilde aslında ben.

Alt tarafı 21 adam var ama herşeyi ayarlamaktan fln koca gün sadece 3 mevsim geçti. Karolar, sandalyeler, siparişler, herkesin işlerinin ayarlanması vs vs...

Belki çok fazla ayrıntılarla uğraşıyorum.

Birde şu taşlar sorunu. Her yeri Floor kaplattım ama hala stockpile ların üstü taş dolu olduğundan fepolama yeri sıkıntısı yaşıyorum.

Şu askeriye işinde kipman işinide anlamadım zaten. Adama Chain giy diyorum ama bakıyorum bir mevsim sonrasında hala adam üzerinde cloth devriyede güzelim Chain Mail depoda yatarken.

Bu oyun ömrümü yiyecek belli oldu =)

Birde sera yapan, ejderha evcilleştiren manyaklar varmış. Ben daha yeni zar zor Wardog çıkardım... =D
Mesaj tarihi:
said:
Birde şu taşlar sorunu. Her yeri Floor kaplattım ama hala stockpile ların üstü taş dolu olduğundan fepolama yeri sıkıntısı yaşıyorum

ben taş olayı için 1x1 garbage olayını kullanıyorum valla. stockpile kısımlarındaki taşları dump yapıyorum garbage a yığıyolar

ejderha evcilleştirenmi varmış? ben daha ejderha bile göremedim evcilleştirmeyi geç :P belli bi noktadan sonra çok yavaşlıyo oyun bende nüfus 60 falan olunca, yeni fortress açıyorum :P
Mesaj tarihi:
ben onu kullanmıyorum, epxloti gibi gleiyo bana.

ben onun yerine 3x very agile legandary crafdwarf ve 2x very agile legandary mason kullnıyorum. taşlari yiyolar yiyolar
Mesaj tarihi:
ya iyide bi noktaya sadece tek bi stone koyulabilmesi bence mantıklı değilki
ne kadar büyük yani bu taş parçası sonuçta
adam alıyo onun bi tanesinden anca bi taç asa falan yapıyo
hatta alıyo bi tane stone dan küpe yapıyo lan
bunu düzeltsinler bende 1x1 garbage kullanmiim :P
Mesaj tarihi:
abi sen 1x1'e bütün dağı sokuyosun, 1 taştan 1 asa cıkmasınamı takılıyosun.

hayır bide kulp takmış yaptığına.


taşın heryeri iyi değil guzel kısmındna yaıyo asayı gerisi heba oluyo.
Mesaj tarihi:
Valla taş sorununa bulduğum en iyi çözüm daha ilk kazmayı vurduğun andan itibaren 3 sıra wall çekmek dışarıya. Hem ilerde savunma içinde baya iyi oluyor. Hoş bana göre Dwarf savunması denen olay dağın içinde olmalı ama dışarıda savunma daha kolay. Birde şöyle Magma Pipe, deepless bottom, Chasm, sualtı nehri olan Evil bir harita bulabilsem. Survival denemesi yapacağım.

Bu arada cam duvarlarla su altı şehri yapan bir deli varmış, kendisini takdir ettim. Ama bende akvaryum yapıp içine balık koymayı başardım (anca), gelecek adımım balık çiftliği kurmak olacak.

Oyun öğrendikçe daha zevkli bir hale gliyor ama her sene 18-20 adam geliyor baş edemiyorum o kadar hızlı çoğalmayla.50 adamdan sonra ip kopuyor.
Mesaj tarihi:
Jadelith said:
tek sıra duvar neyine yetmiyo yaw :P


Tek sıra çekersen Fortification yapamıyorsun. Dıştaki ilk sıra duvarın üzeri fortifaction oluyor, onun ardındaki bir yada iki duvarın (çok okçun varsa sığması için 2, az varsa 1 yeter) üzerinede de okçuların oluyor işte. Fortifaction'ı surların üzerindeki siperlikler gibi düşün, goblin okçularına karşı kayıplarını baya azaltıyor. O yüzden en az 2 sıra şart.
Mesaj tarihi:
duvar yapçaana floor yap üst katı, altına barracks koyarsın, hatta shooting range de koyarsın.

yani zemin katında uyuma yeri ve çalışma yeri, üst katta da fortificationlar olsun. barracksa giriş yeraltından olsun, ana fortress e yeraltından bağlan. etrafını duvarla kapla. üst kata geçiş yap. üst katı fortificationla.

hatta zemin kat barracks 2. kat archery range 3. kat fortification yapıyorum ben.

hatta ammo, food ve drink storageleri de koy küçük. böylece marxmenlerin ordan hiç çıkmaz, goblin gelince direk fortificationlara çıkarlar, ben öyle yapıyorum.

ayrıca yaralanırlarsa direk kaçabilirler aşağı ve uyurlar ölmeden.
Mesaj tarihi:
topici yeni gördüm. bende her ne kadar oynayıp çok suxmış bu desemde topici açan kişinin yazıyı görünce bide bu kadar kasn insanı görünce bi daha kasmakta fayda var dedim bi daha kuruyorum.
Mesaj tarihi:
Nosfe said:
grafikleri gayet güzel.


Şu lafına oyunu deli gibi oynayan bizler hariç. herkez bir tarafı ile gülmüştür heralde :D. Lan harbiden ne biçim oyunmuş şu iğrenç grafikli may green bile gözümüze nasıl süper görünüyor.
Mesaj tarihi:
Jadelith said:
duvar yapçaana floor yap üst katı, altına barracks koyarsın, hatta shooting range de koyarsın.
yani zemin katında uyuma yeri ve çalışma yeri, üst katta da fortificationlar olsun. barracksa giriş yeraltından olsun, ana fortress e yeraltından bağlan. etrafını duvarla kapla. üst kata geçiş yap. üst katı fortificationla.

hatta zemin kat barracks 2. kat archery range 3. kat fortification yapıyorum ben.


Şimdi şu kısmı anlamadım;
Bir sıra duvar ile kapalı br kutu çekip bir üst z düzlemde (Bir kt yukarıda) üzerini tamamen kapatacak şekilde floor mu döşüyorsun? Her Floor'un altında bir destek olmasa oluyor mu, altları boş birbirlerine yapışık durabiliyorlar mı? Yani 3 katı nasıl çıktın?

Yada I duvar, X floor, M aşağı/yukarı merdiven ve O da fortifacition dersek;

İlk iki kat; (Archery ve Barracks)

IIIIIIIII
IXXXMI
IXXXXI
IIIIIIIII

Alttan girişli kapalı kutu (kule) gibide;

Üçüncü kat;

OOOOOO
OXXXXMO
OXXXXXO
OOOOOO

Şeklinde mi?

Soruyorum çünkü söylediğin durum savunma için çok kullanışlı... Uygulamak lazım =)
Mesaj tarihi:
gibi. tam olarak öyle değil ama.

ilk olarak support sorunu yok daha. implement edilmedi ama edilecek. ki support diye bir şey var, eğer güzel gözükmesini istiyorsan ondan kurabilirsin :)

ikinci, ben kalenin tamamının üstüne floor çekmiyorum. sadece yanlarda kalıyor.. of böyle anlatmak zor olacak. dur çizmeye çalışayım.

Q = duvar
W = boşluk
R = Barracks/Archery Range
T = Dağ
Y = Merdiven

zemin kat

WWWWWWWWWQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQTTTTTTTTTTTTT
WWWWWWWWWQRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRYTTTTTTTTTTTTT
WWWWWWWWWQRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTT
WWWWWWWWWQRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTT
WWWWWWWWWQRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTT
QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQTTTTTTTTTTTTT

Burası Giriş

QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQTTTTTTTTTTTTT
WWWWWWWWWQRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRYTTTTTTTTTTTTT
WWWWWWWWWQRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTT
WWWWWWWWWQRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTT
WWWWWWWWWQRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTT
WWWWWWWWWQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQTTTTTTTTTTTTT

2. katta R ler Archery range oluyo.

3. katta iç kısımdaki Q lar fortification oluyo.

ben tam olarak bunu yapmıyorum ama buna benzer birşey yapıyorum. tam olarak yaptığımı buraya çizmek imkansız. ama kısaca ortayı geniş tutup bir labirent yapıyorum, ve heryerini trap ile dolduruyorum.

ayrıca köprüyle kapanabilen bir 3x3 lük bir yol koyuyorum, trade cart lar için.
×
×
  • Yeni Oluştur...