Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Üniversitede bilgisayar oyunu yapmayı öğrenmek...


calimero

Öne çıkan mesajlar

Çok şişirilmiş şeyler bunlar. Bahsedilen üniversitelerin verdiği derslerle standart (software enginering ağırlıklı) computer science derslerini karşılaştırın. Arada çok ufak farklar var. Buna rağmen 'oyun yapımı' diye kendini tanıtan ünilerin nerdeyse hepsi paralı.

Olay kişinin kendisinde bitiyor. Üniversite okumak şart değil. Yine de matematik yada computer science gibi bir alan okuyup diploma alırsanız, hem disipline alışmış olursunuz hem de o süre içinde kendinizi geliştirme fırsatınız olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu tip yerler aslında oldukça güzel.
oturup unreal haritası yapıyorlardı mesela dönem ödevi için.

oturup bilgisayar yazılım öğrenip sonra üstüne kendi kendine bilgisayar oyunlarını keşfetmeye çalışmaktansa, direk yazılımla birlikte bu işi yürütmek ve belirli konularda deneyim kazanmak oldukça iyi birşey.

türkiye'de 1-2 sene önce izmir'de açılmıştı sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

önce oyun yapımının ekip işi olduğunu nasıl dunyada "film yapımı" "araba yapımı" "uzaygemısı yapımı" gibi meslekler eğitimler yoksa oyun yapmınında olmadığını anlamak lazım.

oyun yapımı sistem mühendisinden concept artcısına, yazılımcısından finanscısına tonla ceşit insan gerektiren kolektiv bir iştir.

yanı yazılım öğreniyim 3d modelleme öğreniyim oyun yapıyım diye birşey yoktur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mirage ile cüce'nin dediklerini önemli şeyler. Genelde mirage'nin de dediği gibi bu tür bölümler biraz gaza getirmek + para kazanmak için yapılıyor. Size verdiği dersler standart dersler zaten yapay zeka 3d modelleme, oyun programcılığı gibi.
Cüce'nin dediği gibi de bir oyun için farklı disiplinlerden bir ton adam çalışıyor, grafik artcısı var, 3d modellemecisi var, hikayesini yazan var, harita yapan var, sırf motoru ile uğraşan var, kodlayan var ... uzar gider bu.

Hani oyun yapımı bölümünden mezun olunca bi crysis çıkaramıyorsun :)

onu geçtim geçen sene 4.sınıflardan bi grup bitirme projesi olarak warcraft benzeri (wc1) oyun yapmaya çalıştılar, şimdiki teknoloji için çok basit görünen o olay için bile farklı meslek dallarından bir ton adama ihtiyaçları olmuş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
önce oyun yapımının ekip işi olduğunu nasıl dunyada "film yapımı" "araba yapımı" "uzaygemısı yapımı" gibi meslekler eğitimler yoksa oyun yapmınında olmadığını anlamak lazım.

oyun yapımı sistem mühendisinden concept artcısına, yazılımcısından finanscısına tonla ceşit insan gerektiren kolektiv bir iştir.

yanı yazılım öğreniyim 3d modelleme öğreniyim oyun yapıyım diye birşey yoktur.

zaten bu yerler tek başına oyun yapasın diye açılmıyor.
"oyun yapımı ekip işidir" felan demeye gerek yok.

sadece skin yapan, sadece harita yapan kişiler var. onlardan olabiliyorsun mesela. belli bir bilgin oluyor, quake'e felan harita yaparken bunlardan yararlanıyorsun.

ha şu da var, tek başına mod yapanlar, indie oyun yapanlar felan var. illa crysis gibi bilmemkaç kişilik ekiple kasman gerekmiyor.

yaptığın oyuna göre değişir tabii, ama "oyun işi ekip işidir" diyerek kestirip atmak pek doğru değil.

senko said:
mirage ile cüce'nin dediklerini önemli şeyler. Genelde mirage'nin de dediği gibi bu tür bölümler biraz gaza getirmek + para kazanmak için yapılıyor. Size verdiği dersler standart dersler zaten yapay zeka 3d modelleme, oyun programcılığı gibi.
Cüce'nin dediği gibi de bir oyun için farklı disiplinlerden bir ton adam çalışıyor, grafik artcısı var, 3d modellemecisi var, hikayesini yazan var, harita yapan var, sırf motoru ile uğraşan var, kodlayan var ... uzar gider bu.

Hani oyun yapımı bölümünden mezun olunca bi crysis çıkaramıyorsun :)


dediğim gibi bu bölümün amacı tek başına crysis çıkarasın değil.
emin ol ki o bölümlerde çalışanlar bunu biliyor zaten.
hani bunu ısrarla vurgulamak biraz ukalaca oluyor.

crysis yapabilmek için 3d art, ses bilgisi, programlama, harita tasarlama, animasyon gibi cart curt bir ton iş ayrımı var.
elbette.
ancak bu tip bilgisayar oyunu fakülteleri de bu tekrar tekrar saydığınız iş ayrımlarını hiçe sayan yerler değiller.
sana bu konularda eğitim veriyor ama hepsini birden yapıp tek başına crysis yapasın diye değil.
onun yerine bunların amacı, crysis gibi bir oyun yapılırken, o şirkete başvurduğunda gireceğin bölümde bilgi ve yetenek sahibi olasın diye.
crysis gibi oyunlarda iş bölümü var, evet,
ama iş bölümleri ayrımında harita tasarımı kadrosuna başvurmak istediğinde işine yarayabilecek tüm bilgileri ve yetenekleri öğretiyor bu fakülte.

ha bir de bir oyun yapmak için illa koca bir ekip gerekmiyor. indie oyunlar gibi tek kişilik ekipten çıkan oyunlar mevcut. bu tip şeylerden de para kazanabilirsin,
illa büyük bir şirkette eleman olarak çalışmak istemiyorsan.

bu üniversitelerin ne avantajı var peki?
eskilerin deyimiyle "mektepli olmak" avantajını elde etmiş olucaksın.
yani yapacağın işin temelini sağlam öğrenmiş, bilgileri ve deneyimleri kazanmış oluyorsun. elbette bu sana normal bir kişiden daha fazla artı puan kazandıracaktır o işe girerken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
sadece skin yapan, sadece harita yapan kişiler var. onlardan olabiliyorsun mesela. belli bir bilgin oluyor, quake'e felan harita yaparken bunlardan yararlanıyorsun.


Skin yada harita yapmak için üniversite okuyacak adam varsa yol yakınken gidip kendini intihar etsin bence.

(bknz: kendini intihar etmek)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ehehe mirage'ye katılmamak elde değil 4yıl cs veya se sonra 2 yıl computer games okuyup skin, quake haritası yapcaksan sana da yazık olur quake'de.
Olayı biraz yanlış anlamışsın zaten, bilgisayar oyunu yapmayı öğrenmek diye bir olay yok, dediğimiz gibi bi ton alt süreci var bunun.
ieu'daki ve büyük ihtimalle dundee ünivdeki oyun programcılığına yönelik.
hatta dersleri de yaziyim şuraye ieu'nun

First Semester (IUE Course of Study)
Code Course Name IUE Credits ECTS Credits
CGT 551 Introduction to Computer Games 3 7,5
SE 541 Game Programming I 3 7,5
MATH 531 Mathematics for Computer Games I 3 7,5
SE 521 Artificial Intelligence for Computer Games I 3 7,5

Second Semester
Code Course Name IUE Credits ECTS Credits
CA 562 Computer Games Design I 3 7,5
SE 542 Game Programming II 3 7,5
MATH 532 Mathematics for Computer Games II 3 7,5
SE 522 Artificial Intelligence for Computer Games II 3 7,5

Third Semester
Code Course Name IUE Credits ECTS Credits
CA 563 Computer Games Design II 3 7,5
CGT 511 Game Development 3 7,5
CGT 571 Game Programming on Consoles 3 7,5
CGT 573 Game Programming in PC and Xbox 3 7,5
CGT 598 Research for Thesis 3 7,5

Third Semester
Code Course Name IUE Credits ECTS Credits
CGT 599 Master Thesis 9 22,5
The UAD Programme of Study
Masters Degree Course Structure
PgDip Computer Games Technology Delivery Mode FT
Semester Module Code Title Status EX CW CR ECTS
1 CS1122A Programming Games Core X 15 7,5
1 CS1130A Artificial Intelligence for Games Core X 15 7,5
1 CS1160A The Games Marketplace Core X 15 7,5
1 CS1181A Mathematics for Games Core X 15 7,5
2 CS1120A Console Game Development Core X 15 7,5
2 CS1123A Games Programming for the PC and XBox Core X 15 7,5
2 CS1170A Game Design and Development Core X 30 15
2 SA1100A Masters Project Proposal Core X 15 7,5

Masters (MSc) Delivery Mode FT
Semester Module Code Title Status EX CW CR ECTS
3 SA1101A Masters Dissertation Core X 45 22,5

tablodan aldığım için formatı kaydı malesef. Ama olay oyun programcılığı üzerine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnızca üniversitede verilen derslerle programcı olunmaz, oyun programcısı hiç olunmaz. Kanımca en karmaşık yazılımlar oyunlardır zaten.
Oyun yapımı konusunda her şey insanın kendinde biter. Ufak tefek oyunlar yapıp bunları etrafına yaydıkça, seninle aynı kafada insanlarla karşılaşır, tanışırsın. Yine ufak projelerle kendinizi geliştirir, kendi özgün tarzınızı hafiften yaratmaya başlarsınız. İşler iyi gidiyosa, ufak bi "şirket" kurar, daha profesyonelce çalışma yoluna gidersiniz. Çizimleri yapmak için güzel sanatlar bölümünde okuyan arkadaşlar bulur, hikayeyi yazması için edebiyat okuyan arkadaşlar bulursunuz. Okul bittikten sonra eğer ilişkiler kesilmezse yolunuz açıktır zaten muhtemelen.

Hep dediğim bi şey var, bireysel bi oyun yapımcısı olarak yola koyulup hayvan gibi büyümek için, yazılım dünyası denen şeye bi 10-15 sene geç kaldık. Halen bu şekilde gelişen kişiler çıkacaksa da milyonda bir ihtimal falandır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hiç bir şeye geç kalmış değilsin aslında. Şu an 'ben programcıyım' diye gezinen kişilerin yazdığı koda bakıyorsun, çoğu beş para etmiyor. Yine çoğunluk yazılım geliştirmekten bi haber. Tek yapabildikleri, bildikleri bir dilde binbir şaklabanlık yaparak istediklerini yazabilmek. En basitinden büyük çapta bir yazılım geliştirmeye kalkınca yada bir ekip ile çalışmaya kalkınca çat diye kırılıyor ortadan.

Ders programı da çok ilginçmiş. Dediğim gibi standart computer science derslerini almışlar, hepsinin başına 'game' yada sonuna 'for computer games' koymuşlar. Al sana oyun programcılığı dersi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun yapımcılığının bir çok alanı var: AI, skin, grafik, kod, mekanik.
biri olmazsa diğeri olmaz. o zaman hiç kimsenin intahar etmesine gerek yok. Avrupada, oyun yapımcılığı üzerine olan uniler genelde yüksek okul tadında, onu belirtiyim.

onun dışında computer science with robotics diye bölümler var AI için.

Mirage said:
Bone said:
sadece skin yapan, sadece harita yapan kişiler var. onlardan olabiliyorsun mesela. belli bir bilgin oluyor, quake'e felan harita yaparken bunlardan yararlanıyorsun.


Skin yada harita yapmak için üniversite okuyacak adam varsa yol yakınken gidip kendini intihar etsin bence.

(bknz: kendini intihar etmek)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi oyun yapımı diyince aslında bu işin en dışında kalan kısmı yazılım kısmı. Garip bir cümle oldu ama demek istediğim şu,

Oyunun koncept'ını yapmak başka bişiyin konceptını yamaya benzemez, sesini muziğini grafiğini modellemesini searyosunu storyboardu' vs vs vs sinide öle

bütün yapılıcak işlerin arasında en genel konulardan birisi yazılım aslında.

ille bilgisayar oyunu yapmayı öğreniceksen yazılım dışındaki alanlardan biine yönel, yok ben oyun kodlıycam diyorsan adam gibi babalar gibi cs oku üstüne master'ını yap bişeye benzesin.

Bonechursher said:
bu üniversitelerin ne avantajı var peki?
eskilerin deyimiyle "mektepli olmak" avantajını elde etmiş olucaksın.
yani yapacağın işin temelini sağlam öğrenmiş, bilgileri ve deneyimleri kazanmış oluyorsun. elbette bu sana normal bir kişiden daha fazla artı puan kazandıracaktır o işe girerken.


şimdi eğerki ciriculam yukardaki ise, o derseri aldıktan sonra daha mezun olmadan bir coğu zaten cöp bilgi olucaktır, böyle bir gercek var, o eğitim yerine CS okusan aldığın eğitimin ömrü cok daha uzun olur, "programing for pc and xbox" diye 4. sınıf dersi olmaz.
Yine yukardeki eğitimi aldıktan sonra yapabiliceğin sadece coderlık olucaktır ki, herhangi bir CS öğrencisi biraz tecrubeyle hele bide master'ını bu konu üstüne yapmışlar senden daha iyi iş cıkarması icten bile olmaz, cunki senın dar alanda kalmış eğitimine karşın onun kendini geliştirip yönlerdire bilecek daha cok alanı var.
unide deneyim kazanmak diye birşey yok zaten deneyim kazanılıcaksa bu güzel staj kapıp kapamadığına bakar, e stajdada zaten köpek gibi koşturup etrafta aradada ufak tek tük code yazdırıcakları için bilgisayar oyunu yapımı mı okumuşsun CSmi okumuşsun bilgisayar mühendisliğimi okumuşsun iplemezler pek.

yani öle işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Computer science yada benzeri bir eğitimin faydalı olacağı alanlar var tabii: Mesela proje yönetimi, oyun mimarisi geliştirme, yapay zeka, networking, client/server mimarisi, güvenlik vb. Onun dışında üniversitede öğreneceğiniz matematik temeli özellikle grafik programlama ve optimizasyon konusunda programlamaya da katkı sağlayacaktır.

Ama sadece kod yazacak, skin/harita vb yaratacak, senaryo/oyun konusu/oyun kuralları vb yazacak adamın bir üniversite okumasına kesinlikle gerek yok.

Zaten üç dört senelik ciddi bir eğitim alan adam da gidip bir oyun için harita yaratacağı bir işe girmez. Giriyorsa ya adam okuldan bir şey öğrenmemiştir yada yanlış alanda okumuştur derim. Yazık yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence gunumuzde oyun yapiminin hicbir asamasi icin ozel akademik egitim mantikli degil.. zaten online materyaller ile yazilimcidan oyun yazilimina, tasarimcidan oyun tasarimcisina, vb. kaymak mumkun.

tabi hedef kurs olabilir, seminer olabilir ama akademik egitim farkli birsey. yani sana ders anlatmaya gelecek adamin oyun icin ozel research paper dizisi yazmis, o sekilde profesor olmus olmasi gerekir, o ayarda profesor de cok nadir oldugundan, akademisyenden degil de isin pratisyeninden, sektorun kire camura bulasmis adamindan bu isin egitimini almak daha mantikli olacaktir.

ama ozellikle ufak capli birsey (kalite acisindan degil, zaman acisindan) dusunuluyorsa alayli bir sekilde tecrube edinmek ve seminerlerle pekistirmek en guzeli olacaktir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aynı şey hukuktada, var mezun olduğunda unide öğrendiğin çoğu yasa geçersiz olacak, fakat bu süreçti kendi bilgini ve yeteneklerini update etmek senin sorumluluğun, lise değil ki bu aldığını öğrenesin sadece.

fizban said:
Games Programming for the PC and XBox Core

böyle bir core ders var. ben bu programa girsem bu sene, 2012 yılında xbox kalacak mı, xbox ile pc nin programlama tipi aynı olacak mı, directx kalacak mı..

bunlar sorulmamış hiç..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sağlam akademik eğitim veren üniversitelerdeki derslere bakarsan, nerdeyse hiçbirinin sadece bir kaç yıl kullanılıp atılacak bilgiler olmadığını görürsün. Aksine temel öğretilir.

Üniversitenin amacı, sana öğrenmeyi öğretmektir; gelecekte karşına çıkacak teknolojiyi en kısa zamanda öğrenebilmek için gereken temeli vermektir.

Çok basite indirgenmiş bir kaç örnek vereyim. Üniversitede yazılım derslerinde C++ yada Java öğrenmezsin. Bunları öğrenmek isteyen ya oturur kendi çalışır yada dil kursuna gider. OOP/Functional/Imperative programlama nedir? Yararı nedir? Neden/nerde kullanır? Bunları öğrenirsin. Bir programlama dili nasıl geliştirilir? Compiler nasıl çalışır? Nasıl yazılır, güvenliği, ispatı nasıl sağlanır? Bunları ve daha nice teorik bilgi öğrenirsin.

Yada mesela donanım derslerinde intel'in quad core işlemcisi nasıl çalışır onu öğrenmezsin (ki zaten bir kaç derste öğrenmene imkan yok). Onun yerine basit bir işlemci nasıl çalışır, von neumann architecture nedir, pipelining nedir, caching, virtual memory nedir gibi temeller öğrenirsin.

Bütün üniversiteler böyle değil tabii. Bahsedilen oyun geliştirme bölümleri hele hiç değil. Kurs gibi bir şey daha çok. Buralarda okumak isteyenlere karşı değilim tabii. Ama bu tür eğitim programları uzun ömürlü değil. Ona vereceğiniz parayı ve vakti (iki üç sene çooook uzun bir süre) kullanarak kendinizi geliştirirseniz de çok iyi işler yapabilirsiniz oyun dünyasında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bi konuda seni "iyi" yapan şey, önceden aldığın eğitimden çok, tecrübeyle alakalı. O yüzden büyük örneğin büyük oyun firmalarının işe alma şartları arasında "ciddi bi projede en az 2-3 sene çalışmış olma" şartı yer alır mesela.
Kısacası, bu tarz bölümler (oyun programcılığı, bilgisayar mühendisliği, vs) direk yazılımcı adam deil de, "yazılımcılığa yoğunlaşacak" adam yetiştirmiş olur, diyebiliriz heralde. Bilgisayar mühendisi olup da köfte satarsan kimse seni "olm o adam bölümünü okumuş ya kesin yazılım yapabiliyodur" deyip işe almaz.

Neyse ya yine uzattım lafı. Eğitim "şart" değil ama çok önemli bi basamak olabilir. Bi işi tam olarak öğrenceksen temelini de bilmen lazım sonuçta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aquila said:
bilgi cop olmaz, o ogrendiklerin altyapidir, yarin oburgun gecerliligini belki yitirir ama yeni cikan da onun ustune kurulur.


lbet böledir, bu yuzden unide insana cok uc cok özelleştirilmiş bilgi verilmez altyapı oluşturucak bilgi verilir, hanı uniden cıkınca bi bok bilmeme halinin sebebi birazda budur, ama en mantıklı yöntemde budur bence.


programing for xbox pek öle altyapı değil yanı, daha altyapikal dersler bulunur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...