Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

HoI vs EU vs Vicky


NoTwisT

Öne çıkan mesajlar

işte ben de cücenin demek istedigi demiştim
yani mesela hoi de teknoloji o kadar detaylı degil kültür yok savas-endüstri agırlıklı oyun
rome zaten sadece savas uzerine
civ savas-kültür-teknolojiyi en iyi barındıran oyun
bi yerden kısmak zorundalar ki oyun oynanabilir olsun
challenging de bi yere kadar sonuçta
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi de dediğim olayların hiçbiri normalde o oyunlarda olmayan komplikasyonlar doğurmuyor ki? bilakis ck teknolojisi bütün paradox oyunları arasında en az uğraşı isteyen teknoloji sistemidir mesela. ha babam kastıran sistemlerden buna rağmen daha gerçekçi, isabetli ve sınırsız varyasyon sağlıyor.

gene eu diplomasisi fire and forget, istemiyorsan hiç dokunma.

vicky ekonomisi zaten her döneme uymayacağı gibi birebir almaya da gerek yok, modifiye edilir. o da en nihayetinde komnis sistemdi işte revolutions ile gerçek lö sefer'e benzeyen bir sistem gelebildi mesela. basitleştirirsin, eşya miktarını azaltırsın filan ama VURDU KIRDI DIKŞIN DIKŞIN VÖRL KONKEST11!! dışında da yapacak birşeyler olur.

hoi combatı demişiz onu da savaşa giren yapar, istemeyen savaşmaz yani full-time PERPEÇUIL BETIL, FONNSS OV DEMIC!! *paul barnett tonlaması ekleyin buraya* olmasına gerek yok 39-45 arası gibi. kaldı ki hava savaşıydı filan onlar da her dönemde yok zaten o zamanki çeşitlilik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
- openhaymır bey ne zamana olur bu big boy?
- valla sayın fe.de.re, aslan parçası ekibimiz var (ben) işte 45 güne tamamdır son testler.
- iyi iyi, bitince şemaları da yollayın çörçil'e.

abi iyide sen sonuçta oyuncusun yani. ha şöyle olsa olurmuydu diyosun: o teknoloji ekranında tamamlanma yüzdesi falan yazmasaydı, sadece tank top tüfek kısımları senin kontrolünde olsaydı, onun dışında diğer kafasına göre takılan bilim adamların mühendislerin bişeyler geliştirselerdi random. sen sadece gidip "napıyosun len yine akıl hastası" diye sorabiliyo olsaydın. yani sadece adamın ne üzerinde çalıştığını görebilseydin. sadece verebileceğin komut atıyorum bana yeni tank bulun daha iyi tüfekler bulun falan tarzı olsaydı ve o yüzdeyi göremeseydin (tamamlanma yüzdesini), olcakmıydı keyfin? :P
sonuçta bu işler böyle olmuyoki. atıyorum adam uçak motoru geliştiriyo devlet güdümlü, o sırada aklına füze yapmak geliyo uçaktan esinleniyo falan filan. diyoki ben böle bişi buldum çalışmak istiyorum üzerinde. atıyorum hitlerin kafasına yatarsa bütçe ayırıyo o çalışmalar için, adamda takılıyo. oyuna bunu daha nası yansıtabilirsinki yani. oyun sonuçta orda sana yüzde vermesede sen oynaya oynaya biliceksin yani 1 yıla bu tamamlanıyo 2 yıla şu çıkıyo falan diye. sana oyun komple yeni bi icat yapamazki yau sen ne bekliyosun o kadar bu paradoxtan ben anlamadım :P 1940 ta uzaylılar gelip sana stealth fighter nası yapılıyo onumu öğretsin random bi ihtimal yani nedir :P
ha yüzde meseleside sonuçta adam orda (yine örnek roket olsun) çalışmayı yürütürken bi takım testler otlar boklar yapıyo. elle tutulur bişeyler oluşmaya başlıyo. sonra prototipti ottu boktu bunu deneye deneye kullanılabilir hale getiriyo. ve bu sırada gidip sorsan ne kadar kaldı elle tutulur bişeyler çıkmasına bu araştırmadan diye, sana tahminide olsa bişeyler söyler yani. gerçek hayatta o araştırmadan bi bok çıkmaması gibi bi şans var o ayrı. onuda tarihsel bi oyuna yansıtamazsın sonuçta neyin ne olduğu biliniyo. yani gidip 2. dünya savaşı sırasında uzay araştırmasına bütçe ayırırsan o bütçe boşa gider. ama istiyosan modla falan oyuna ekleyebilirsin kendin daha fantastik gelcekse :P

yani hoi bi nevi simülasyon gibi bişey. sen o zamanki ülkelerden istediğin bi tanesini seçip kontrol ediyosun. o ülkenin kapasitesi neyse ona göre bişeyler yapıyosun. teknolojilerle ilgili sana kalan kısım hangi alanda yoğunlaşmak istediğindir taktiksel açıdan. yani teknolojilere düz bakma 39 infantry si bilmem ne diye, şey olarak düşün, atıyorum hava kuvvetlerini kafaya takan bi diktatörsün böle. kafayı bozmuşun uçakla falan. paso daha iyisini yapın daha yenisini nıhaha diye geziyosun. bunu oyuna yansıtmak istersen uçak techlerine abanırsın 39 da 42 nin techlerini falan bulursun. al sana esneklik :P
ben mesela 40ta electro submarine çıkarıyorum bi ton. 45 techi ama. ama ben psikopatım belki deniz altı diyorum başka bişi demiyorum. yani bence gayet perfect bi sistem var oyunda tech açısından.

/ek olaraktan o techleri 45 güne bitiyo falan olayıda yüzde mantığıyla kalkmış işte hoi2 de. tabiki onunda kodları var şu kadar yıl kalınca hızlanıyo falan filan diye ama oyun lan bu napsın adamlar oraya bilim adamı yapay zekasımı programlasınlar :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HoI2'nin sorunu paket halinde veriyor gelişmeleri. Infantry 43'ü keşeferken bir makinalı tüfek buldum arada, ama sonra Mechaized '42 Paratroopers 42' için falan baştan bir daha keşfediyorum, olmamalı öyle.

HoI 1'in sorunu da aslında gerçekten "tech" kasıyorsun. Fabrikaları durdurup tech kasmak gibi salak bi sistem olamaz, ABD bu sistemle 43e kadar tech kasıp nerdeyse herşeyi bitiriyor. Üstüne zaten ne kasacağın hep belli ki. 75lik tank gun'ı mı, geeeç onu 120lik daha fazla hard attack veriyor bütün tanklarına 120lik kasıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet hoi'nin o sorunu vardı ama hoi2 de vur deyince öldür oldu basitleştirme konusunda.

eagle nasıl olsun işte ck gibi olsun diye yazmışım, sen ortamı sağlarsın ve hatta devlet güdümlüyse ilaveten bir azaltmaya uğrar o süre. ck'de de öyle zaten, sen "bu araştırılsın" diyorsun ve onun üzerine odaklanılması nedeniyle kısalıyor süre. ne kadar sürecek? ne zaman bitecek? sen mi keşfedeceksin yoksa komşundan (ille toprak komşusu değil işte mesela constantinopolis'ten venedik'e sıçrıyor filan) mı öğreneceksin bu araştırmalar sayesinde? event'e bağlı, mtte (main time to event) deniyor sanırım, ki bu süreyi 0.9 veya 1.1 ile filan çarpan sürüyle değişken var yukarıda saydıklarımdan. sen 0.9 veren şeyleri sağlamaya çalışıyorsun ülkenin lideri olarak ancak. kompleks sistem ama hem gerçekçi hem de oyuncuyu yormuyor ve 'tech kasayım' diye düşündürmüyor. hem gameplay hem de gerçekçilik açısından aynı esnada bu kadar iyi olabilen bir sistem görmedim.

hoi2'de de devlet güdümünde olmayan teknolojiler gani ama hepsi devlet güdümünde sanki. petrokimyadan tut araç tamirine, atom teorilerine kadar. halbuki bir sürü teknoloji de özel kişiler tarafından bulunduktan sonra devlet farkediyor ve himayesine alıyordu. ki hoi zaman süreci bayağı büyük istisnalarla dolu, eu, vicky filan tam saçmalık. ama oyun diyor geçiyoruz nihayetinde, paradox'un saçma olanları bile normdan daha iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...
hmmm
bilmiyorum tam hangi şarkılar çalıyordu ama
wagner-mozart fln çek biraz,onların besteleri vardı diye hatırlıyorum
aslında,o tüz müzik istiyorsun macaristan devlet orkestrasının toplama albümlerini edin,dnr larda var.
yok tam olarak aynı şarkıları istiyorum dersen paradox forumlarıdna sor kesin bilen vardır.



konuşulan tech olayına gelince,bencede CK daki tech olayı çok iyiydi,vede sam in saydığı mega oyun olayı olsa,vay be derdim,bayada mutlu olurdum
o gün gelene kadar vicky kasmaya devam tabi.


tech treeleri baya değiştiren modlar var hoi2 için,favorim mod 34
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=277121

(teorik ve pratik techler diye 2ye ayrılmış diyebilirim tech tree,teorikleri research ettikçe research speed artıyor,genelde endüstri techi olan pratikleri ilerlettikçede düşüyor.,belli bir yıl sınırlandırması olmasada çoğu teorik tech eninde sonunda bi pratik tech'e bağlı,improved tacticaldan sonrasını yapabilmek için mesela,aircraft assembly line isimli partik tech lazım,onun içinde war ecenomy dalındaki pratik techlerde ilerlemek lazım)

fln fln diye gidiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 2 ay sonra ...
Bir modumsu şeyle geçiriyordum tahminimce, Hoıwikide vardır bir bak. Tüm ülkeler oldukları şekilde geçiyorlar yanlız AI baya saçmalıyor diye okumuştum. ve event falan yok bildiğim kadarıyla. Life rating düşük yerlere geçmen için o 5 teknolojiden birini kasman gerek. ileriki seviyelerinde koloni için gerekn life rating sınırını düşürüyorlar. hangisi idi hatırlamıyorum, uzun zaman oldu oynamayalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

culture, industry ve army ye abandım ama daha öyle bişi çıkmadı pek üçündede 14-15 falanım.

isveçle çok zevkli ya oyun ruslardan finland bölgelerini aldım denmarkla kankayız zaten hedefim scandavia unification :D

almanlar ne illet adamlarmış avusturyay aldım tarafıma prusyaya rusya avusturya ben denmark fransa aynı anda daldık adamlar herkesle pek bişi kaybetmeden barış imzaladı bi fransa kaldı küçük alman devletleride annex olmaktan south ve north fed. diye birleşerek kurtuldular :D prusya bela ya #1 bide. ama osmanlı çok iyi gidiyor bu oyunda 10uncu flan kuzey afrikada çoğu yeri geri aldı rusyaya hiç toprak kaybetmedi falan enteresan :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...