Alcadras Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Araç kaldırmada sorun çekiyorum. Bugün yokuş yukarı kaldırmaya çalıştım. Araç S40 1.6D Kaldıramıyorum olmuyor. İstop ettikçe sinirleniyorum, sinirimden çatlayıp ağlayacam resmen. :) Yanda babam acele etme diyor, acele etmeyince bu sefer frenden ayağı çekince araba epey aşağı kayıyor. Salak mıyım diye düşünüyorum, millet hemen öğrendim hiç zorluk çekmedim vs. diyor. Çok sinirleniyorum direksiyon başında öyle böyle değil, yardım edin lütfen. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xo Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Yarım Debriyaj ftw. olmadı el freni kullanarak dene. :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
obsesifik Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 hakkatten acele etme babanın dediği doğru..hissetmek lazım (tu) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xo Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 yani hissediyosun zaten, araba yolu istiyor :p o anda frenden çekilip gaza geçiyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
obsesifik Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 gerçi ben hissedene kdr abim ve babamdan iyi laf yedim ama şimdi gayet iyi anlaşıyoruz debriyaj fren ve gaz üçlüsüyle.. pratik yapmak lazım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Pasha Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 el freniyle kalkmayi dene, aracin kasildigi anda kavrama noktasini hissedersin zaten. 10-15dk denesen alisirsin normal kalkmaya ;) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baluu Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 frenden ayağını çekmeden debrajdan çekmeye başla, kavrama noktasında araba bi titrer şöyle, titreyince çek ayağını frenden gaz ver, sonra hafifçe kaldır debrajı kalkar gider, kayma felan yapmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Alcadras Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 acele etmeyim diyorum ama yokuşta frenden ayağımı çektiğim an deli kayıyor araba. hani düz yol olsa hiç kasmadan bekleyip de yaparsın ama.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
CoolRider Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Debriyajı biraz yersin ama ben kardeşime şu taktikle öğrettim o olayı: Önce düz bir mekanda gaza dokunmadan sadece ayağını debriyajdan çekerek arabayı hareket ettir biraz ilerle tam istop edicekken tekrardan bas debriyaja, bunu kavarama noktasını tek hamlede bulucak kadar çalış. Sonrasında yokuşa geldiğinde bu noktada ayağını frenden çekip gaza bas olay budur. :) Dediğim gibi arabayı yıpratıyorsun biraz ama ilk/öğrenme arabalarının kullanım amacıda bu zaten. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Soyledigin sey ayak debriyajda tam basiliyken freni tamamen cektikten sonra kavrama ayarlamaya calismakla olur ancak, oyle ip cambazi tarzinda hareketlere gerek yok. Oyle muazzam bi zamanlama meselesi degil zaten yukardaki arkadaslarda soylemisler. frene basarken debriyaji yariya kadar kaldir araba soyle bi titresin frenden yavas yavas cek bak bakalim araba sadece debriyajla duruyor mu? Zaten 1.6d yuksek torklu araba sen istemesende yokus yukari dahi cikacaktir. Geri kacirmaktan korkuyorsanda sag elin el freninde dursun ne olur ne olmaz. Mumkunse calisirkende yanina kimseyi alma, kimse duramaz boyle durumlarda, yorum yapar oneri verir bizim yaptigimiz gibi, insan sinir olur =P kolay gelsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Scheriff Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 CoolRider said: Debriyajı biraz yersin ama ben kardeşime şu taktikle öğrettim o olayı: Önce düz bir mekanda gaza dokunmadan sadece ayağını debriyajdan çekerek arabayı hareket ettir biraz ilerle tam istop edicekken tekrardan bas debriyaja, bunu kavarama noktasını tek hamlede bulucak kadar çalış. Sonrasında yokuşa geldiğinde bu noktada ayağını frenden çekip gaza bas olay budur. :) Dediğim gibi arabayı yıpratıyorsun biraz ama ilk/öğrenme arabalarının kullanım amacıda bu zaten. :) taktik doğrudur test edilmiş onaylanmıştır düz yolda bile frende tutarak ayağını öle kaldırmaya çalışırsan ayakların da alışır için mekanik kısmına sorası gelir kendiliğinden he sen bu işi kavrayana kadar marş motoru ve debriyaj balatası güzel anlar yaşamicak takma kafana Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Yalnız bu anlattığınızda bi problem var dizel araba stop etmez debriyaja basıp 2 ye atarsın 3 e atarsın gaza dokunmadan gider o :) Valla bence çok kolay ama acele edeyim derken ayağını hızlı çekiyorsun demekki. Mesela ben ağırdan alsamda araba öyle çok çok geriye kaymıyor ama arabayı kaydırmayayım diye kasarsan daha çok kayar :D 1.6 dizel arabayı stop ettirmek hakikaten başarıdır bunu söyleyeyim. Gidip rampada deneme tabiki düz yolda ayağını debriyajdan hafifçe çek hiç gaza basmadan bas çek bas çek böyle dene işte öğrenirsin alışırsın ben hiç yabancılık çekmedim mesela. Fakat dikkat etmen gereken şu var ki arabada klima açıksa azıcık zor kalkabilir. Bu yüzden biraz terlemeyi göze al bence alışana kadar. Birde yarım debriyaj yapmaya alışma sakın yeni debriyajlar eski arabalardaki kadar dayanıklı değil artık asbest kullanılmadığından çok kolaylıkla sıyırabilirsin debriyajı. Yarım debriyaj yaptığında da yokuşta falan düşün 1300kg yük bindireceksin balata üzerine. Bu yüzden sen frenden çekip gaza basacak gibi öğren. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Pasha Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 kardesime araba kullanmayi ogretiyim dedim, yaklasik 30dk dur kalktan sonra bi baktim balata kaciriyo. el frenini cekip duz yolda kalkar gibi yapip arabanin kasilmasini sagla sonra debriyaja tekrar tam bas, hatta mumkunse yanindakileri arabadan at. gelen yorumlar canini sikabilir :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
CoolRider Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Vodan said: Yalnız bu anlattığınızda bi problem var dizel araba stop etmez debriyaja basıp 2 ye atarsın 3 e atarsın gaza dokunmadan gider o :) O kadar tork ayrı güzel tabiki genel mantık böle ama alışana kadar çalışıcaksın. :) Birde peder, abi, kardeş faktoru stres yapar ehliyetin varsa git tek başına çalış rahat edersin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Alcadras Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Ehliyet yok. 5 temmuzda sınav var, geçersek direksiyona giricez. Hakkaten tek olsam iyi olacak ya, peder yanda "hayatının en büyük hatasını yaptın şimdi bak", "sol ayağını frene koyma, sadece debriyajda olacak o ayak" tipinden yorumlar sdfs. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
CoolRider Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Ohooh klasik o panikse birde Baba tadından yenmez o sürüşler. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 E oha ama sol ayakla fren yaparsan ben in lan arabadan derim :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Brook Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Stres olmicaksın, biraz stres olunca yapamıosun. :) Sakin ol zaten debriyajı hafif kaldırınca araba kendiliğinden geriye gitmeyi bırakır. çok klasik ama acele etme yavaş yavaş.. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baluu Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 olay titremede abi işte, direksiyon titrer kavramada, buna dikkat edersen 1 milim kaymaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2008 Otomatik vites kökten çözüm. Bide direksyon sınavında yokuş falan zorlamazlar pek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 hala niye normal vites araba kullanilir bu dunyada anlamam otomatik vites varken normal vites sacmalik hele simdi dsg varken Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DiadanLocke Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 Genelde sinavda yokus yukari bisey yaptirmiyorlar diye biliyorum. 2 tur atiup geliyosun. Sonra da otomatik vites FTW!! kasma kendini bover. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
AutolycuS Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 Valla ben de sol ayağa takıldım :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 Selam, -Düz yol bul deneme yapmaya müsait. Aracı çalıştır, vitesi 1. kademeye tak. -Debriyaj pedalına ayağının ucuyla sonuna kadar bas, topuğu yere daya. -Topuk sabit kalacak şekilde ayağını yavaşça kaldırmaya başla. -Motor devrini gözlemle. Bir noktada düşmeye başlayacaktır. -O noktada dur. -Ayağını topuk sabit kalacak şekilde pedala az miktar bas. -Sonra tekrar o kritik noktaya kadar kaldır. Bu işlem ile kavrama noktasını ayağına ezberleteceksin. Sonrası ise zamanlama ile önemli. Senin ayağını frenden ne derece hızlı çekip gaza basacağına bakar. Zamanlama konusunu da geçtikten sonra artık her yeni araçta ilk önce kavrama noktasını bulur ve aynı zamanlama ile kullanmaya başlarsın. El freni ile kalkışlardan hiç hazzetmem. Beşiktaş oduncular yokuşunu bile iç taraftan el frensiz dur-kalk yaparak geçerdim eskiden :) Debriyaj balatasının değişme vakti geldi sanırım, kaçırıyor artık : Not: fazla gaz verirsen patinaj yaptırırsın ki istenmeyen bir durumdur. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2008 Öncelikle düz yolda birçok kez dene ve debriyaj gaza iyice alış. Sonra az eğimli yerlerde belki 50 kere dene. Daha sonra normal yokuşta el freni kullanarak gene 50 kere dene. Bu denemelerde araya 10 dakka süre koyki debriyaj kokusu içini bunaltmasın :) Daha sonra yarım fren ile kaldırmayı dene arabayı. Yani sol ayak debriyajda iken sağ ayak frene basarken toğuğunla hafif gaz verip sol ayağını debriyajdan yavaşça kaldır, ne zaman ki aracın sesi veya devir yukselmeye başlıyor o zaman ayağını frenden çekip biraz daha gaz ver ve gene debriyajı yavaşça bırakmaya devam et. En kolayı aslında yokuşta duruken ayagını debriyajdan hafifce kaldır (sag ayak full frende). Devir saati oynamaya baslayıp arabanın sesi değiştiginde yani biraz daha kaldırsan stop etmeye başlıcakken frendeki ayagını hafifce saga kaydırıp gazabas (ama abanma cunku penikleyip stop ettirirsin) ve debriyajdan biraz daha çek ayagını ve durumu sabitle yani arac geri kaymasın. Sonra zaten hafifce gaz verirken debriyajıda hafifce bırak. Önemli olan bunları yaparken hiçbirini hızlıca yapmaman yoksa illaki biri stop ettirir arabayı. Ve en önemlisi bunları trafikten uzak bir alanda tehlike arz etmeden çevrene yap. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar