Diablo 3 - Genel Topic
Evde 2 gündür bu video hakkında konuşuyoruz.
http://www.youtube.com/watch?v=CW3VZs3gx2A
Ya Bashiok'un anlattığı da burda:
It's intentional. We don't want a game where the most effective way to play is to dodge in and out of enemy attacks. It's not that difficult to do, and it's just not a very fun way to play. "Most effective" and "not fun" just can't be in the same sentence when describing part of the game. We want combat to be based on use of abilities, putting thought into builds, building up offensive and defensive stats, etc. Skill is absolutely a part of all of the systems you'll use, and kiting can be too, but it'd be ridiculous if you could avoid all of the systems that make the game the game because you can time dodges of enemy attacks and negate every other factor.
Also think about just running past enemies to rush through an area and never being hit. Anyone looking to rush would love it! Which is why it's not a good idea from a design perspective. It's not something we'll be changing.
Bashiok'un yazdığı sonn derece mantıklı. Ama 5 santim öteden adamın vurabiliyor olması da bir o kadar komik görünüyor. Yani D2'de monsterlar vururken harbiden vuruyor gibiydi. Şimdi ise (izlediğim kadarıyla) vurur gibi yapıyor olmaları yeterli. Bu da Kınayt Onlayn'ı getirdi direk aklıma.
Soru: Bu durum oynanışı ne kadar etkiliyor?
Ya zamanım var hazır sizin için uzuuun uzun anlatayım. Şincik;
WoW'da bildiğiniz üzere combat anında rakibinize büyü atmanız vurmanız vsvsvs. için rakibinize "Bakıyor olmanız" yeterli. Bunun 2 nedeni var.
1) Oyuncuların çok fazla aksiyon olması nedeniyle düşük fpslerde de oynayabilmesini sağlamak
2) Oyundaki miss-block-dodge-kite- vsvsvsvs mantığının tamamen statlarla halledilmesini sağlamak.
Ancak Diablo serisi böyle bir seri değildi. Şöyle örnek vereyim.
D2'de skeleton archerların oklarını hatırlarsınız. O oklardan kaçmak için iyi bir mause kullanımı gerekliydi. Amazonsanız slow missiles'i de unutmamak gerek.
Ya da ne bileyim herhangi bir melee ünite (fallen olsun) size vurmadan hemen önce geri adım atarsanız (kite) dmg yemiyordunuz.
Şimdi ise oyun D2deki gibi mause movement yerine, WoW tarzında statlarla gelecek hasardan korunacağız. Hoşuma gittiğini kesssinlikle söyleyemem ancak Bashiok'un verdiği yanıtta mantıklı. Ah bir betam olsa... hayat bayram olsa...
(İzmir'de betası olan birileri varsa evimin kapıları hala sonuna kadar açıktır.)
Dumbed down falan deniyordu -belki zamanında haklıydı da söyleyenler- ama oyun gerçekten inanılmaz skill (oyuncu skill'i değil, oyun skill'i) based olacak gibi duruyor. Çok iyi.
Atak şansı mob'un animasyonu yaptığı sırada hesaplanıyor, bu bağlamda atak kağıt üstünde "gerçekleşmiş" oluyor. Bu durumdan sonra mouse ile dodge'lamak bir çeşit abusing bana göre.
Abuse'den ziyade yetenek bu bence. Eski sistem bile olsa özellikle pvp'de yine aman aman farketmeyecektir bence bu ama oyunculara kontrolün onlarda olduğunu hissettirmesi açısından ve benzer gear donanıma sahip 2 oyuncudan hangisinin kazanacağını belirlemesi açısından öneme sahip olabilirdi.
Alakasız bir örnek olabilir ama misal moba oyunları ve deny denilen şey bu duruma benzerlik taşıyor.
Genel olarak elinde überomgwtf! blade'i olan adam short sword'la ileri geri yaparak öldürülemeyeceği için çok büyük bir farkındalık olmaz sanıyorum ama belli noktalarda yukarıda dediğim nüans farkları ortaya çıkacaktır.
PvE de ise mesala bossların yada bazı mobların 1 saniye veya biraz daha fazla sürebilen bazı skilleri var bunlardan kaçabiliyorsunuz ama tam zamanında uzaklaşırsanız, dibinde bile olsanız o an. Ayrıca gene mesala ben barbarianla oynarken 2h sword ile melee skeletonlara rend atıp anında uzaklaştığımda damge almıyordum rend de yüksek hasarlı bir dot olduğundan sanki melee vs melee kitelıyabiliyordum yani, öyle abartılcak bir durum yok.
Abuse edilmesin cıcığı çıkarılmasın diye tercih edilmiş bir durum ve kesinlikle rahatsız etmiyor. Betada oynıyan birisi olarak ve diablo2 yi belki 2000 saat /played ile oynamış biri olarak.
Ve tekrar söylüyorum genede kaçıladabiliyor çoğu saldırıdan da. Ayrıca range karakterler kitelarken gene bir problem yok okadar da dibine girmeyin 100 tane cc utility skili var. Ve birazda vurulalım zaten oyunda clickerlar abuse etmesin oyunu -.-
Atak şansı mob'un animasyonu yaptığı sırada hesaplanıyor, bu bağlamda atak kağıt üstünde "gerçekleşmiş" oluyor. Bu durumdan sonra mouse ile dodge'lamak bir çeşit abusing bana göre.
Abuse'den ziyade yetenek bu bence. Eski sistem bile olsa özellikle pvp'de yine aman aman farketmeyecektir bence bu ama oyunculara kontrolün onlarda olduğunu hissettirmesi açısından ve benzer gear donanıma sahip 2 oyuncudan hangisinin kazanacağını belirlemesi açısından öneme sahip olabilirdi.
Alakasız bir örnek olabilir ama misal moba oyunları ve deny denilen şey bu duruma benzerlik taşıyor.
Genel olarak elinde überomgwtf! blade'i olan adam short sword'la ileri geri yaparak öldürülemeyeceği için çok büyük bir farkındalık olmaz sanıyorum ama belli noktalarda yukarıda dediğim nüans farkları ortaya çıkacaktır.
Abi kusura bakma da last hit deny gibi binbir şeyle uğraşırken yaptığın ekstra bir micro management gibi skill'in yanı sıra zaten mouse button1 mash üzerine kurulmuş bir oyunda mob elini kaldırdığında iki milimetre yana mash yapmak skill olmuyor ki.
Abi kusura bakma da last hit deny gibi binbir şeyle uğraşırken yaptığın ekstra bir micro management gibi skill'in yanı sıra zaten mouse button1 mash üzerine kurulmuş bir oyunda mob elini kaldırdığında iki milimetre yana mash yapmak skill olmuyor ki.
Dota'yı toplasan 5-10 defa oynamışımdır muhtemelen, bir o kadar da lol oynadım işte görmek için sadece, fikrim çok genel kısacası. Eğer benzerlik taşımıyorsa farklı bir örnek vereyim.
Öncelikle şunu belirtmekte fayda var; şu olay var diye kimse 2 barbarla karşı karşıya durup kıpırdamadan birbirine vurmayacak, dolayısıyla movement avantajını ortadan kaldırmıyor.
Melee vs melee duel senaryosu düşünürsek eğer, basit sağ, sol, ileri ve geri movementlar+skill kullanımı ile oynayan oyuncu ile aynı işleri yapan ve saldırmak için ileri giderken kontrayı farkedip, söylediğin iki milimetre geriye tıklayabilen adam aynı olacak. Buna rağmen tekrar ediyorum; bu olay oynanışta çok büyük farklar yaratmayacak zaten ama inkar etmenin bir manası yok bence.
Diğer yandan eğer bu tip bir oyun stili mümkün olsaydı eğer, harcanacak efor iki milimetre ifadesinden çok farklı olurdu.
Dip not olarak şunu da söyleyeyim, sparkcaster'da yazmış zaten: video'da boş swing'ler var hakikaten ve 100ms'le olması çok muhtemel. Bunları boşa yazmış olma ihtimalimiz var sanki :p
Öne çıkan mesajlar