Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

F.E.A.R. Project Origin


Peter

Öne çıkan mesajlar

LathspeLL said:
Ben ilk oyundan otesi baymistim oynarken. Kendini acaip tekrar eden bir oyundu. Aksiyonu iyiydi ama surekli ayni seyi yapmaktan baydi.

oh be sonunda benim gibi dusunen birini buldum. kime soylesem saldiriyolar fear soyle grafik boyle ai diye. iyi guzelde yanlis hatirlamiyorum oyun chapter chapterdi ve baya ilerlemistim ama hep ayni adamlarla savasiyodum hic degismiyodu dusman tipi. meekanlarda acayip birbirine benziyodu. direk birakmistim oymadan. insallah 2 yi guzel yapmislardir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bioshock için de hep aynı düşmanlar geliyor denildi, o sebeple notunu kıran reviewlar var. FEAR'da her köşeden farklı bir canavar çıksa, supernatural atraksiyonu x tane düşman olsa, askerler roketçi-assaultçu-sniper diye ayrılsa benim için aynı etkiyi sağlamazdı çünkü kendi içinde gerçekçi ve tutarlı olabilmesi için konu itibariyle öyle olmaması lazımdı. Gameplayi atmosferden, konudan üstün tutan bir oyuncu başka şeyler bekleyecektir.

Bu ikinci oyunun da aynı yapıda olmasını bekliyorum. Öte yandan multiplayerını herkese tavsiye ederim.

16 saat kaldı (:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hayir. Oyun dedigin Half-Life 2 gibi olur. Her chapter'da yeni bir deneyim, yeni bir atmosfer sunar. Dusmanlarin farklilasir, zorlasir, cesitlesir, yada mekanlarin farklilasir. Fear bildigin AYNI mekanlardan olusuyordu.

Jedi Knight 2 falan oynarken oyun ilerledikce eline somut seyler verir. Karakterin guclenir, force'larin guclenir falan.

Bana oynadikca birseyler vermeyen oyun dandiktir. Bugun aksam sert yorumlar yapiyorum hadi bakalim nedendir acep.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ancak oyunun konusu itibariyle, "klonlanmış pisişik askerler" üzerine saldırıyordu sürekli farklı düşman gelse konuyla çakışırdı. yinede tek tip değil düşmanlar, sınırlı evet ama tek değil en azından. özellikle görünmez olup hızlıca üstümüze sıçrayan tipler altıma sıçratmıştı beni :)

bu arada FEAR 'ın multiplayer'ı 2-3 sene önce bedava hale gelmişti şimdi link bulmaya üşeniyorum ama merak edenler google'a FEAR Combat yazarak oyuna ulaşabilirler. gayet zevkli tavsiye ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neye hayır onu anlamadım, temelde aynı şeyleri söylemişiz. FEAR aynı mekanlardan oluşuyordu çünkü aynı mekanda geçiyordu. Xenocide ne demek istediğimi anlamış. :)


Project Origin'e dönersek, 4-5 tane farklı review okudum. Hepsi aynı şeyi söyleyip farklı notlar vermişler. Özetlemek gerekirse oyun aynı tas aynı hamam, ilk oyunu sevenler sevecek ama onlar da yeni birşey yok mu diyecek. Yine de not ortalaması 80/100.

said:
- En büyük farklılığı başa yazayım, her ne kadar yine koridor mentalitesinde olsa da bu sefer açık alanlar da var. Ne ölçüde bilmiyorum, göreceğiz.

- Grafikler adına teknolojiyi itekleyen birşey yok. İlk oyun motorunun geliştirilmişi ama cutting-edge değil. Tabii bunu derken bir Crysis değil demeye çalışıyorum yoksa ekran kartı tarifesi 8600den başlıyor.

- Atmosfer adına ilk oyundaki gibi hep olumlu yorumlar var. Grafik efektinden sese, müziğe.

- Anladığım kadarıyla bu sefer konu düşman tipi ve mekan namına biraz daha fantastik ve atraksiyonlu. Ancak yine aynı klişeler ve öyle insanı merak ettiren cinsten değil, tıpkı ilk oyun.

- Yine BÖÖÖ var.

- Multiplayer'a yeni gelen şeyler eklenmiş. Multide slow-mo yokmuş. Ben hep slow-mo olmayan sunucuları seçerdim ama bu çoğu oyuncu için kötü birşey olsa gerek. Patchle değiştirirler diye tahmin ediyorum. Silah/zırh seçimi puan sistemine geçmiş.


Oynayınca bizzat birşeyler yazarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xenocide said:
ancak oyunun konusu itibariyle, "klonlanmış pisişik askerler" üzerine saldırıyordu sürekli farklı düşman gelse konuyla çakışırdı. yinede tek tip değil düşmanlar, sınırlı evet ama tek değil en azından. özellikle görünmez olup hızlıca üstümüze sıçrayan tipler altıma sıçratmıştı beni :)

bu arada FEAR 'ın multiplayer'ı 2-3 sene önce bedava hale gelmişti şimdi link bulmaya üşeniyorum ama merak edenler google'a FEAR Combat yazarak oyuna ulaşabilirler. gayet zevkli tavsiye ederim.


Hocam konuya ters ne demek? Adamlar bildigin baska modellemeyi basaramamis "ahanda konu yuzunden" demis. Yalan yani :D. 5 tane daha asker eklese "bunlarda psisik askerler" der yine konu olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat falan oynadım, iyi bir ilk izlenim bıraktı oyun bende
bikere oyun çok güzel gözüküyor, normalde bi oyunu ilk açtığımda tüm ayarları kurcalarım ama oyun açılınca test etti bilgisayarı kafasına göre ayarladı, ben de üşendim açıkcası gir çık yapmamak için, çoğu ayar mediumda sanırım, ne hikmetse 4xAA falan açtı, neyse işte herşeye rağmen hakkaten güzel grafikler
ayrıca sanırım film grain kullanmışlar ve cuk oturmuş, başarılı olmuş kullanımı

ayrıca almanın ağzını kırıcam çok stres yaptım zırt pırt çıkıyo karşıma. ani hareketlerle korkutan oyunları sevmeyenler rahatsız olabilir bu konuda, ki ben biraz oldum ama atmosfer kötü değil.

vuruş hissi ilk feardan daha iyi fakat yine bi eksiklik var, shotgun falan kullanırken tokluk hissi alamadım bu üzdü beni.

biraz daha oynadıktan sonra tekrar yazarım şimdilik bu kadar (:
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun çok ama çok iyi.

Atmosfer konusunda şunu belirteyim; özellikle evde gece tek başına, ışığı-perdeyi vs. kapatırsanız ömrünüzden bir kaç ay yiyebiliyor.

Grafiklerle seslere laf yok.

Oyundaki hemen hemen bütün eşyaları devirip siper olarak kullanabiliyorsunuz ama çatışmalar (Slow Motion sağ olsun) düşmanı hemen alabildiğimizden oldukça kısa sürüyor ve böyle siper işlerine pek lüzum kalmıyor. Aynı sebepten ai kısmında birşey söyleyemeyeceğim ama çatışmalarda etraftan dolanmaları, eşyaları siper olarak kullanmaları var. Var ama ne işe yarıyor 1-2 saniyede indikten sonra. Tabii bu daha oyunun ilk 3-4 bölümü için, ilerisini bilmem.

Fakat oyunda ilk oyunu bitirmiş olmak lazım bunu hissediyorsun. Mesela ben çok fransız kalıyorum birçok olaya yada göndermeye.

Not: Bu arada iki ek pakette neler oldu kısaca anlatabilecek var mı? Sürekli bir nükleer santral ve Aubern sanayi sitesi gibi iki yerden bahsediliyor, haritalarda oralar işaretli fln.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vikipedia sağolsun geçmiş oyun ve ek pakatler hakkında bazı bilgilere3 ulaştım ama aklıma takılan şeyler var;

Sorular


1)Kendini Vaulttan çıkarması için genç oğlunu (Fettel) zihinsel olarak manipüle ediyor ve o da Klon askerleri kontrol ediyor. Bizde Almanın diğer oğluyuz ama Klon askerler bize niye karşı? Hatta ilk ek pakette (Extraction Point) Alma bize yardım dahi ediyor klon asklerleri öldürmemiz için.

2)Fettel ilk oyunda öldüğü halde ilk ek pakette nasıl tekrar karşımıza çıkıyor? İkinci ek pakette de hayaleti var sanırım? E ikinci kez nerede öldü?

3)İlk oyun ve ek paketteki ile ikinci ek paketteki yönettiğimiz karakterler nerde bilen var mı?

4)FEAR 2 ile ilk iki ek paket (Extraction Point ve Perseus Mandate) ile aynı anda mı geçiyor (Vaulttaki patlamadan sonra)? - En azından ilk paket için cevabın evet olduğu kesinleşti. Oyun Vaulttaki patlamadan 30 dk. Önce başlıyor. Yani ilk oyundaki karakter halen Auberndeki Hastaneye ulaşmaya çalışıyor olabilir. Ama ikinci ek paketteki zaman ile uyuşuyor mu halen bilemiyorum.



Bonus;
Alma interviews...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de çok beğendim. (tu) İlk oyuna göre kötü olan yanları da yok değil ancak iyi yanları ağır basmış.

Işıkları kapattım, singleplayerın 1/4'ünü bitirdim. Şimdi de multiplayera dadandım, oyungazm olmuş durumdayım.

İlk oyunu oynamamış kişiler mutlaka bir yerden konusunu, olayları, karakterleri ve sonunu yani herşeyi okusun. Orada olanları bilmeden bu oyun çok amaçsız gelecektir.

Galiba Normal'da oynamamak lazım. Fazla kolay geldi, her yerde armor var, med pack basmıyorsun bile + slow-mo imbalar imbası.

Hatırladığım kadarıyla cevaplayayım ki çok iyi hatırlamıyorum:

cevaplar
1) Alma'nın tarafına değilsin. Askerler Fettel'ın kontrolü altında.

2) Valla bunu ben de bilmiyorum, yalnız bu 2. oyunun spoilerı olabilir ehueh belki Fettel karşımıza çıkar, göreceğiz.

3) Ek paketleri oynamadım, zaten oynamış olmanın da katkısı yok çünkü onları başka firma yaptığı için Monolith onları olmamış kabul edip hikayeyi ona göre devam ettirdi. İlk oyundaki yönettiğimiz eleman bunda bir yerde karşımıza çıkar diye düşünüyorum ama henüz oyunu bitirmedim.

4) Yukarıda yazdığım gibi, ek paketleri kaale almıyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilkini oynamamıştım, yükledim oynuyorum 3. chapterdayım, sözde extreme difficulty ama çok kolay geçiyorum her yeri. Her yerde health ve armor var. Hani düşmanlar zor tamam da slow-mo bastın mı bütün olayı bitiriyorsun. Devamlı 10 health-pack ile dolaşıyorum. İlerde biraz daha zorlasa iyi olucak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hadi ya bilmiyorum. 5 el bombası taşıyabiliyorum o da mı daha az normalde? e o zaman sadece düşmanların zorlukları artıyor yani.

ama çok saçmaymış. normalde oyunlar zorlaştırılınca hem düşmanların aim'leri artar hem de kurşun/health/armor gibi itemlar azalır. ne anlamı var ki böyle.

pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim maalesef bu bakımdan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 bomba aynı. Med pack de 3 olması lazım, 10 olduğuna emin misin?

Benim şu an oyunla ilgili en büyük sıkıntılarım:

- Lean olmaması, FEAR'ı öbür FPSlerden ayıran leandi, lean olmadan cover olmaz. Bence oyundaki en en en kötü şey bu şu an. Masa devirmek falan hikaye, onun animasyonu bitmeden 2 kez headshot yersin multide eheh.
- Radio message olmaması. Eskiden takıma nokta bile belirtirdin şimdi enemy spotted bile çekemiyorsun. Minimap gelmiş ama yeterli değil.
- Ekranın alt ve üstündeki siyah şeritler. Bunu kapatmak için nasıl bir ayar olmaz? Umarım vardır da ben bulamamışımdır. Hadi singleda hava katıyor ama multide resmen handikap.
- Monolith'in hala dedicated server versiyonunu çıkarmamış olması. Ayıp be.

Bunları hangi akla uyarak böyle yapmışlar bilmiyorum. Böyle spastikliklere rağmen oyun çok keyifli. FEAR'ın en büyük eksikliği silahların ayardan yoksun olmasıydı, onu düzeltmişler. Bunda sprint, accuracy, ekipman seçimi, silah çeşitleri kıvama gelmiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla 10 tane taşıyorum evet. şu anda da oynuyorum hatta alt tab ile geldim de yazıyorum :)

1.08 patchi yüklü ama. belki patch ile değişmiştir sen eğer çıktığı anda oynadıysan?

bu arada hep aynı ilerliyordu 1. oyun diye eleştirmişti birileri. biraz katılıyorum bu konuda. hep aynı şekilde aynı yerlerde siper alıp ctrl'e basıp headshot alıyorum. baymaya başladım yani. korku öğeleri daha çok olsa daha iyi olurmuş.

devamlı kendini tekrarlayan mirror's edge'de bile baymadım hatta çok eğlendim ama bunda devamlı aynı şekilde adam öldürmekten biraz sıkılmaya başladım gibi.

bu arada zorluk giderek artıyor. daha doğrusu giderek daha fazla gelmeye başlıyorlar. ama henüz 2 kereden fazla öldüğüm bir yer olmadı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim 1.1, son patch. Gerçi zorlukla alakalı olduğunu düşünüyorum, 1-2 yerde 3 med pack zor kurtardı.

Singleplayer ilk oyundan çoook farklı. En basit örneği korku öğeleri ilk oyunun misli sayıda. Daha fazla olsaymış Resident Evil olurmuş.

Benim 3-4 bölüm birşey kaldı galiba, zorluk gittikçe artıyor ama hala kolay denilebilir, zaten normalde oynuyorum bildiğiniz gibi eheh.

El bombaları harika olmuş. Eski oyundan eksiği remote bomb, o da hayli gereksiz birşeydi. Incendiary ve Shock süper taktik katmış. Patlama zamanı da aynı şekilde. Multiplayerda daha da iyiler.

Multiplayer'da olmayıp, singleplayer'da olan silahlar var galiba: Napalm Launcher(launcher mıydı adı?), Pulse Gun karşılaştıklarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gamespy üzerinden oynuyorsun, orjinal istemiyor olabilir. 50 dolar vermeden önce deneyerek karar vermek daha mantıklı olur.

Ben size önem sırasına göre iyi ve kötü yanlarını açıklayarak yazayım:

Eksiler:

- Dedicated server hala yok (bu BAYAĞI büyük bir sorun)
- Lean yok (sağa sola eğilme)
- Ranked playde her maçtan sonra tekrar sunucu bulmak zorundasın
- Cinematic şeritleri görebildiğin alanı limitliyor
- Dual pistol yok
- Radio message yok (enemy spotted ve türevleri)
- El bombasının Soldat'daki gibi traili var. (gerçi kaçamadığından sadece gerilim yaratıyor ehueh)

Artılar:

- Silahlar ve ekipman muhteşem. İlk oyunun en büyük sorunu silahların ayardan yoksun olmasıydı. Penetrator dışında hepsi kıvama gelmiş. ASP efektif, submachine accurate, assault da kontrol edilebilir olmuş. Sniper rifle, shotgun çeşidi, lazer gibi yeni silahlar var. El bombası 3 çeşit, frag, incendiary, shock. Fragdeki eski adama değince patlama olayı yok. Onun yerine basılı tutunca timer çıkıyor, patlamadan hemen önce atıyorsun ki kanaatimce bayağı gosu birşey olmuş.
- Silah seçimi olayı puan sistemine geçmiş, sniper rifle alan adam heavy armor alamıyor. Med packten grenadelere herşey puanla. Artık öyle zıplaya zıplaya gez x armor, y med pack topla gibi şeyler yok. Ancak tabii öldürdüğün adamın silahını alabiliyorsun
- Sprint staminaya bağlanmış
- Silahı kaldırıp ninja olamıyorsun ama hala melee var ve eskisi kadar random değil. Mesela slide artık sprintte melee yapınca oluyor
- Haritalar süper (Bir haritayı her oyun modunda oynayabilmek gibi bir güzelliği var diyorlar, henüz deneyemedim)
- Regen
- Minimap ve map var (hatta yanılmıyorsam düşman ses yaptığında da yerini gösteriyor, henüz test edemedim)
- Yeni oyun modları, mechli mod, ctf
- Ranked play ve istatistik
- Achievement


İlk oyunun multiplayerı rafine değildi, ayardan yoksundu. Bu kadar eksiğe rağmen ondan daha dengeli, çeşitli ve de en önemlisi keyifli bir multiplayerı var. Bazı eksiklikleri dedicated server olmaması, cinematic şeritleri, radio message bunlar patchle çözülebilecek şeyler. Eğer patchlerle bunları çözerlerse MÜKEMMEL olur. Zaten dedicated'ı çözmek zorundalar aksi halde oynayan kalmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...