Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

AKP'nin 19 Mayıs rahatsızlığı


Masticore

Öne çıkan mesajlar

Apache said:
tartışamaz çünkü söyleyeceği üç tane cümleyi söyleyip bitirdi.bunada bir küfürlü cevap pls.



şurda sikik sikik bi sürü insanın oldugu forumda ben çok tartıştım.ne zaman tartışsam anında cevap veremeyen moronlar

ad homineme başladılar,kişilige saldırdılar.

fikrini söylüyorsun yobaz diyo.

senin fikrine diyecek birşey bulamıyo fethullahçı diyo.

ulen diyorsun, fikrime cevap ver argümanıma bişey de.
yok gene hakaret gene hakaret.



bu forumda adam gibi insan olmadıgını zannediyorsunuz.şuan bile özel mesaj geldi,benim gibi düşünen insanlar sizin gibi salak heriflerle muhattap bile olmuyo,kaç tane ozel mesaj aldım ben " bırak abi ugraşmaya degmez" diye.

benim farkım bazı salakları adam yerine koyma,ama şimdi skmde degil yani yaz da geliyo nasılsa,sikerler yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mr_Hand said:
sevgili anten kardeşim, saçma sapan mantıklar kurma böyle, bone ile alakası yok olayın orda kişisel saldırı vardı adama... madem banlanacaksın, kendin git tadımızı bozma diyoruz bak ne güzel...


sevgili elizabeth,burda kişisel saldırı yokmuydu bana.aç oku bakayım.
bende diyorumki madem tadımızı bozma diyon,mesaj atma bana, bende banlanayım.sana kalmş o.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:
ahahahahaha banlanmayi goze aldi bu sasfgasgfs

bunu nsey vardi bide

SOKAKTA YUZUNE SOYLIYEMIYECEGINI INTERNETTEDE SOYLIYEMESSIN !!!!!

faytonis




anneme bana apartmanımızda kötü davranıyorlar,tartaklıyorlar birşey yapamıyorum,napmalıyım güzin abla paticikler?

acıların çocugu domdom.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazik la adama

heralde asosyal sokaga hic cikmiyro filan forumdaki onyargidan yakinmis

san tavsiye olsun
disaridaki hayat bundan hic farkli degil hatta cok cok daha acimasiz

burda banlanip banlanip geri gelebiliyorsun
aynisini gercek hayatta yapman cok zor

birkere ayagin kayarsa yere kapaklanirsan kalakamaz millete paspas olursun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:
yazik la adama

heralde asosyal sokaga hic cikmiyro filan forumdaki onyargidan yakinmis

san tavsiye olsun
disaridaki hayat bundan hic farkli degil hatta cok cok daha acimasiz

burda banlanip banlanip geri gelebiliyorsun
aynisini gercek hayatta yapman cok zor

birkere ayagin kayarsa yere kapaklanirsan kalakamaz millete paspas olursun



zueheheheeh diyen adama bak ya .lan domdom,sn bu yollardan çıkarken biz dönüyorduk,bu foruma anneme bana laf ediyolar deyip aglayan ben degil sensin,ben sorunumu kendim çözerim evellah,sen paticikten medet umuyorsun.
garibansın be birider.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Newdonis üzgünüm, bilgi seviyen ve tartışma kültürün burdaki insanların düzeyine erişemiyor.. Bu üslupla daha çok kahvelerde veya kendin gibi 0(sıfır) olan insanlardan kabul görürsün..

Umarım bir sonraki nickinde daha başarılı olursun.. Durmak yok yola devam!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Slat said:
Newdonis üzgünüm, bilgi seviyen ve tartışma kültürün burdaki insanların düzeyine erişemiyor.. Bu üslupla daha çok kahvelerde veya kendin gibi 0(sıfır) olan insanlardan kabul görürsün..

Umarım bir sonraki nickinde daha başarılı olursun.. Durmak yok yola devam!



zueneehhe lan burdaki insanlarin düzeyi ne.


sik kafalı seni,burda 3-5 kişi hariç körler sagırlar birbirini agırlar,herkez aynı fikiri savunuyor etrafına bak,
sir sam malik forgiver ben razien şurda 6 kişi farklı nerdeyse görüşünü belirten onlarada demediginiz laf yok zaten gerizekali.
diger sizin moronluklarınızla ugraşmak istemeyen okuyucularda var tabi onlarda ayrı.


bu son mesajımdı,seneye görüşürüz belki.

viktor sen o domdomlugunla anca gazman olursun,kafanada che şapkası tak, çok yakışır köftehor seniiii :)

ha unutmadan,viktor sokakta gene tartaklarsa biri ailenden birini veya seni,aç bi topic buradan gelmezsem yardıma şerefsizim,acıdım yahu resmen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En azından AKP arada sırada rahatsızlanıyo bi de sürekli rahatsızlıklarını konuşturanlar var. eleman rahatsız mesela ban yemek için kasıyo. Her gelişinde dine saygının inanmayanlar için gereksiz olduğunu ve bunu anlaması gerektiğini söylüyoruz hala gelip saçmalayıp banlanıp gidiyor sonra gene geliyor. Ondan sonra paticik umrumda deil banlarsan banla ayakları. Girme madem umrunda değil, rahatlarız. 9 yaşında hatun al kucağına, oyna işte ne işin var forumda bizim gibi eziklerle uğraşmakla di mi ama..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Böyle yüzsüz olunur mu ya? Adama 20 kere ittir git dediler her seferinde fake açıp geri geldi. İlk 3-5 seferinde yok ben o değilim ayağına bile yattı da her seferinde açık verdi. Hep gel gerçek hayatta söyle bunu falan delikanlı ayakları yaptı. Ya seni burada sevmiyorlar banlıyorlar, git başka yere takıl, gerçek hayata takıl, olmadı başka foruma takıl, en olmadı kendin aç. Bu kadar ezik olunmaz ki ya? Bizde nerd üz ama bir yere kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada genel olarak Islam inancina sahip olan ancak Hz. Aise'nin evlilik yasiyla ilgili kalbindeki rahatsizligi gidermek isteyen varsa su yaziya goz atabilir.

yazi

said:
Cevap 1: Hz. Aişe Validemizin doğum tarihiyle ilgili bir takım görüşler ileri sürülmüştür. Bunun sebebi ise o dönemde çocukların doğum tarihine önem verilmez ve tespit edilmezdi. Bilahare çocuk meşhur biri olursa insanlar onun doğum tarihiyle ilgilenir ve tespite çalışırlardı. İşte Hz. Aişe validemiz (r.a) için de böyle olmuştur. O’nun peygamberliğin dördüncü yılında doğduğunu söyleyenler, Mekke döneminin sonunda da Hz. Muhammed (s.a) ile evlendiğini iddia ederek; bu evliliği dokuz yaşında yapılmış gibi göstermeye çalışmışlardır. Bunun doğru olmadığını Hz. Aişe validemizden yapılan bir rivayet ortaya koymaktadır: "Hz. Muhammed henüz Mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken "onların vadeleri kıyamettir. Kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s. 46) ayet inmişti... (Buhari 1.cilt Telifil Kur’an bahsi)" Bu sure Mekke devrinin birinci döneminde(4. yıl) inmiştir. Hz.Aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre yukarıdaki iddianın doğru olması mümkün değildir. Olayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında(veya daha büyük) olması gerekir. Kamer suresi Mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olunca Hz. Peygamberle evlendiği zaman en az ondört – onbeş yaşında olması gerekir. Bunu doğrulayan bir başka delil ise kız kardeşi Esma’nın durumudur. Kardeşi Esma Abdullah bin Zübeyir’in annesidir. Esma yüz yaşına kadar yaşamış ve Hicretin 73. yılında vefat etmiştir. Hz. Aişe validemizden on yaş daha büyüktür. Hz. Ebu Bekir (r.a) kızı Esma ve oğlu Abdullah Abdul Uzza’nın kızı Kayleden, Hz. Aişe ile Abdurrahman ise Ümm-i Rümandan doğmuşlardır. Hz. Esma yüz yaşında ve hicri 73. yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir. Bundan on yaş küçük olan kardeşi Hz. Aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı Buhari de Hz. Aişe’nin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedir. Bu dönemde inen Kur’an sure ve ayetlerini teferruatıyla hatırlayan bir çocuğun en az bu yaşlarda olması gerekir. Buna göre ise peygamberlikten dört yıl önce doğmuş olduğu kesinlik kazanmaktadır. Böyle olmasını gerektiren bir başka sebep ise Hz. Muhammed (a.s) ın eşinin vefatıyla çocuklarının bakıma ihtiyacının olmasıdır. Kızı Fatıma henüz çocuk yaşta ve bu işin üstesinden gelecek durumda değildir. Bu nedenle evini idare edip çocuklarına sahip çıkacak bir eşe ihtiyacı vardır. Dokuz yaşında bir çocuğun bunları yapması mümkün değildir. Ayrıca peygamberimizin kızı Fatıma (r.a) nın peygamberlikten bir yıl önce doğduğu ve hicretin ikinci yılında da Hz. Ali ile evlendirildiği bilinmektedir. Evlendiklerinde Hz. Ali 21 yaşından biraz büyük Fatıma’nın ise 15 yaşından biraz fazla olduğu bilinmektedir. Hz. Fatımayı Hz. Ali ile evlendirmeden önce Ebu Bekir ve Ömer(R.A) onunla evlenmek için peygamberimizden istemişler, ancak peygamberimiz onlara cevap vermemiş ve Hz. Ali ile evlendirmiştir. Buradan hareketle şunu söylemek istiyoruz: Bu bölgede ve bu zamanda kız çocukları dokuz yaşında evlenecek çağa geliyor ise niçin peygamberimiz evinde büyüttüğü Ali ile Fatımayı evlendirmek için 15-16 yaşına kadar beklemiştir? Yine dava arkadaşları onunla evlenmek istediklerine göre bu kadar süre (6-7 yıl) niçin beklemiş olsunlar? Hz. Muhammed (a.s) ile kendi kızını dokuz yaşında evlendirmiş olan Hz. Ebu Bekir niçin aynı yaşa gelince bu teklifi Hz. Muhammed (a.s) a yapmadı da yedi yıl bekledi? Bu noktadan bakıldığında da bu iddianın doğru olması mümkün görünmemektedir. Hz. Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl beraber yaşamıştır. Onun Kur’an, hadis ve fıkıh ilimlerindeki yerini bütün islam alimleri teslim etmektedir. O devrinin en büyük alimlerini tenkit etmiş, çeşitli konularda fetvalar vermiş, Kur’an’ın ve sünnetin doğru anlaşılması konusunda insanlara önderlik etmiştir. Sünneti Kur’an’la test etmenin ilk örneklerini vermiştir. Bu birikimi henüz çocuk denecek yaşta bir insanın elde etmiş olmasını kabullenmek oldukça zordur. Bu konuyu aydınlatan bir başka rivayette şöyledir: Hz. Aişe validemiz henüz peygamberimizle evlenmeden önce Cübeyir bin Mut’im ile nişanlanmıştı. Mut’im Hz. Aişeyi oğluna almakla evine müslümanlığı sokacağını düşünerek bu nikahı feshetmişti. Hz. Ebu Bekir (r.a) islamı ilk kabul edenlerden biri olduğuna göre; bu olayın vukuu, islamın alenen duyurulmasından veya şuyu bulmasından önce olması gerekir. İslam alenen açıklanıp müslümanlar Kabe yürüyüşü veya Safa tepesi toplantısından sonra topluma deşifre olduktan sonra Ebu Bekir (r.a) ın müslüman olduğu bilinince kızını almaktan vazgeçmiş olması daha doğru görünmektedir. Bu olayda yine Hz. Aişe’nin peygamberimizle evlenmeden önce evlilik çağına geldiğini ve nişanlandığını göstermektedir. Hz. Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl evli kalmışlardı. Peygamberimizin vefatı esnasında İse 27 yaşında idi. Peygamberimizden sonra da 48 yıl yaşamış ve hicri 58. yılda ve 74 yaşında vefat etmiştir. Sondan başa doğru gidersek 74 ten 48 i çıkartıp kalandan da evli olduğu yılı çıkartınca evlendiği yaşı bulmuş oluruz. 74 – 48 = 26; 26 – 9 = 17 kalır ki yaklaşık 17 veya 18 yaşında evlendiği gerçeği ortaya çıkar. Bu olayda birkaç yıllık bir yanılma payının olması aklen mümkün iken dokuz yıllık bir yanılmayı akıl asla kabul etmez. Bir insanın yaşının bu kadar önemli olmasının nedeni malum olduğu üzere bir dinin peygamberine uygun olmayan bir işin isnad edilmesidir. Müslümanlar inanırlar ki peygamberler meşruiyetin örneğidir. Onlar bir hata yaparsa Allah onların hatasını düzeltir. Böylece bir dini ilk yaşayan insanın kusursuz olmasını sağlayarak insanlara doğru bir örneklik sunar. Peygamberimizin gerek ailevi ilişkilerinde, gerekse toplumsal olaylarla ilgili düzeltilmesinin Kur’an da örneklerini de görmekteyiz. (Tahrim 1-5, Abese 1-4 ) gibi. Ancak bu konuyla ilgili hiçbir uyarı söz konusu değildir. Bu bizim için en temel meşruiyet sebebidir. Eğer böyle bir yanlış yapılmış olsa idi Allah asla ihmal etmez elçisini düzeltirdi. Allah'ın doğru bulduğunu kimse yanlış göremez ve diline dolayamaz. Müslümanlar "işittik ve itaat ettik, işittik ve iman ettik" derler ve teslim olurlar. Biz de bu minval üzere teslim olup inanıyoruz ki Allah'ın Rasulü en doğru olanı yapmıştır. Bu ve benzeri olayları diline dolayanlar hep olmuş, kıyamete kadar da olacaktır. Önemli olan inananların bunlara pirim vermemesidir. Siz bunların yanlışlığını yüz defa ispat etseniz, onlar yüz bir defa itiraz ederler. Çünkü onlar sizin inandıklarınıza sizin inandığınız gibi inanmayan insanlardır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...