Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft II


huun

Öne çıkan mesajlar

huun said:

yukarda tunca'nın saydığı eklenen özellikler zaten sc1'i sc1 yapan özelliklerdi. şimdi bir çok konu fazlasıyla kolay ve ben hala iddia ediyorum ilk oyundaki gibi bir micro/macro gerekliliği yok scII'de. hatta geçenlerde gg.net mi tl'de mi hatırlamıyorum ret de söylediklerime benzer şekilde bir röportaj vermiş.

jaedong flash falan apm'lerini sonuna kadar kullanmaz belki de(belki) ama senin benim gibi averaj oyuncular için her şeyi düzgün yapmak imkansız, fazlasıyla apm gerektiriyo emin ol xP
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Örneğin protoss üzerinden konuşacak olursak maksimum hızda ünite üretmek istiyorsan gatewayleri warpgate'e upgrade etmen gerekiyor. Çünkü ünite yapılma süresini azaltıyo yanlış bilmiyorsam. Warpgate'de her ünite yapımı tamamladığında warpgate i seçip ünitenin çıkmasını istediğin yere tıklaman gerekiyor. Bunu zamanını geçirmeyip yavaşlatmadan mid/late hgamede 5+ warpgate varken yapmak çok apm isteyen bişey. Aynı şekilde Zerg'de ideal 1 hatchery'e 1 queen ile larva inject olayını hatasız her 25 enerjide 2+ hatchery varken yapmak çok zor bişey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet mantıklı. zaten vardı aklımda genel konularla ilgili başlıklar açmak; ama betanın bitmesini bekliyordum açıkçası. çünkü çok fazla değişiklik olacak balansta ve şu anda görebildiğim kadarıyla fazla bir derinlik kazanmış değil strateji kısmı.

gene de başlangıcı yapalım, yavaş yavaş şekillendiririz. bir de eksikliğini hissettiğiniz konularda kendiniz başlık açmaya çekinmeyin. ne kadar katılım olursa, o kadar zengin bir bilgi kaynağı yaratabiliriz.

başlangıcı yapalım derken... aç bir scII genel strateji başlığı j'eon ^^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

tek tek tüm farklılıkları sayamam ama sc1 i de sc2yi de adam gibi competitive olarak oynamış olsaydın böyle bir soru sormazdın emin ol. En basidinden Macro ve Microda bir çok hammallık çıkarılmış bunun yerine apm'nin daha taktiksel işler için kullanılması sağlanmış. örnek olarak melee ünitelerin otomatikman rakibi çevrelemesi, bir control groupda 12 ünite tutabilme sınırının kaldırılmış olması, işçilere mineral/gaz a rally point verilebilmesi, binaları control groupda toplayabilme, tank gibi instant damage veren ünitelerin otomatikman overkill yapmaması gibi şeyler verebilirim. Bunlar dışında senin bi kaç yeni ünite dediğin oyundaki tüm stratejileri dengeyi bozmadan değiştiren sonuç olarak da tüm oynanışı değiştiren yeni tarz ünite microları, farklı düşünmeyi, farklı şeyler yapmayı gerektiren bişey.


iyi de güzelim slayer boxer grr nada falan gibi adamlar amelelikleriyle mi gosu oldukar? senin dediklerinden oyun pek bi noob friendly olmuş. pimpest play göremiceksek yemişim sc'sini
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet oyundan mikro ciddi çekilde hammallık kısımlarından kaldırılmış bu doğru. Ancak öyle yerlere serpiştirilmiş ki bu mikro, bir gosu'ya karşı oynarken (ki ilk 10 maçımda karşıma böyle bir pisikopat geldi saolsun oyunu uninstall ediyordum nerdeyse) adamın 10 dakikalık bir maçta senin 2 katın fazla madeni aynı üs sayısı ile topladığını görünce baya göt oluyorsun "mikrom yokmuş lan benim" diyorsun.

Daha ilk rushtan bile sağ çıkamayacağımı anlayınca eleman "nasılsa ezerim lan ben bunu" diye bütün saçma salak taktiklerini üstümde denedi. İlk 2-3 dakika "iyi kapışıyorum haaaa" modunda olduğumu zannederken benimkinin 2 katı ordunun haritanın ortasında bekleştiğini, elemanın bana 10-12 lik çeşit çeşit gruplarla saldırıp mikro kastığını anlayınca anlıyorsun anyayı konyayı.

Oyunda çok ama çok mikro gerektiren yer var ama bunların çok azı hammallık. Büyük kısmı direk ekonominizi ve birim üretiminizi maxsimize eden ve alışması çok abartı zor şeyler. İlk oyundaki gibi 2 tuşla 10 tane factorye birim yığmaktan çok daha zor alışılabilecek şeyler. Gerçekten sizden 1 fazla apm'si olan kişiye çok fazla oyun kaybedersiniz, makas o kadar açık apm'ler arasında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pronoit said:

tunca said:

tek tek tüm farklılıkları sayamam ama sc1 i de sc2yi de adam gibi competitive olarak oynamış olsaydın böyle bir soru sormazdın emin ol. En basidinden Macro ve Microda bir çok hammallık çıkarılmış bunun yerine apm'nin daha taktiksel işler için kullanılması sağlanmış. örnek olarak melee ünitelerin otomatikman rakibi çevrelemesi, bir control groupda 12 ünite tutabilme sınırının kaldırılmış olması, işçilere mineral/gaz a rally point verilebilmesi, binaları control groupda toplayabilme, tank gibi instant damage veren ünitelerin otomatikman overkill yapmaması gibi şeyler verebilirim. Bunlar dışında senin bi kaç yeni ünite dediğin oyundaki tüm stratejileri dengeyi bozmadan değiştiren sonuç olarak da tüm oynanışı değiştiren yeni tarz ünite microları, farklı düşünmeyi, farklı şeyler yapmayı gerektiren bişey.


iyi de güzelim slayer boxer grr nada falan gibi adamlar amelelikleriyle mi gosu oldukar? senin dediklerinden oyun pek bi noob friendly olmuş. pimpest play göremiceksek yemişim sc'sini


iste durum boyle değil, yenı macro mekanikleriyle daha anlamlı taktiksel secimler yapmanda gerekiyo. larvamı basıcan creepmı acıcan, yoksa kacırdığın ulralarımı heallıycan? chrono boostlıycaksan neyi boostlıycan? mulemı cıkacaksın sweepemı saklıycaksın.

Pimpest playlerin iscileri minerale göndermekle ilgisi yoktuki zaten hiçbi zaman.

merak etmeyin yanı, isci buttonuna sağ tusla tıklıyoruz mineral saturate olana kadar isci basıyo gibi bi olay yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pimpest olaylarda minerale adam gondermek ne zaman olmus ki
o normal sayiliyodu
herke syapiyodu yane
asil olay mesela kayaya bina dayayip ustune unite ureten adamdi yada ne biliyim kaccak gibi yapip bina kaldirip tam herifler iceri giince indirip adamlari sikistirandi felan
yane deisik olaylari kullanmakti scde pimp olmak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...