Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mortal Online


Jaan

Öne çıkan mesajlar

Mortis said:

sandbox olduğu için belli bi hikaye quest tarzı bişey yok oyuna saliolar öle başliosun kendi yolunu buluosun ultima online öleydi mesela

fakaat, background hikaye lore u oyun içersinde hiç yok, dışardan kaynaklardan var websiteden o da çok tırt gelio, o konuda katılrıum . UO da baya bi lore vardı, öncesinde single player oyunlarının olması tabi ki büyük etki buna. Kitapları vs de vardı.

Hafif lore a dair insanların genel bi fikre sahip olması için bişeyler yapmaları lazım evet. Bu ırkların olayı ne birbirilerine karşı tutumları ne. Arada 2 npcnin dialogu , bi adamın sana söleyecei bişey, etrafta taşın üstünde yazan bişey bile olur ne biliim. Çok büyük bişey değil. Fakat bunlar şu na MO için çok geri planda şeyler , çünkü daha oyun stabil değil optimize değil. Yani listelerinde vardır eminim ki bunlar ama en sondur. Bu arada bu adamlar nerdeyse 24 saat çalışıolar, 20 kişiler her boka bakiolar patch çıkarioalr bug fixliolar, hani çalışolar ve her şeyinde farkındalardır. Hani böle ana hatlarındaki sorunlar kalksın o hepimizin rahatsız olduğu küçük şeyleri de yavaş yavaş düzelticeklerdir die düşünüorum. Ama zamanları var daha.


doru diyon abide UO'da en azından 2 tane skill'imiz 50 idi bide radar vardı aşağı yukarı nereye gittiğimizi görüyoruz. yani en azından kıçıkırık bi region map'imiz olsa başlangıçta, radar olmasın zaten ama hani şöyle "burda nehir var burda dağ var burda tepe var aha şehirde burda gerisini sen bul" bilgisini verecek kadar aciz bi map'imiz olsa vallahi tamam dicem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

onu çözmek için bi olay varmış ya bi değeri değiştiriomuşsun önceki sayfalarda veriolardı onu dene


biri yaptım bişey değişmedi demişti. ondan ona kasmadım. grafik kartı surucusununu son versıonunu kurdum şimdi bida denicem. olmadı o değiştirme muabbetını denicem artık.

---
yine yemedi. ini dosyasınıda elleşesim gelmedi. bi sonraki pathci beklicem çoğu kişide sorun varmış aynı konuyla ilgili.
ayrıca oyunda aşırı lagg oluyor bende. yazdıklarım anında yollanıyor ama x e bastıgımda warmode a geçmiyor. oyun hata veriyor. tekrar girdiğimde warmoddayım falan. sonra altta biri sana vurdu şu kadar damage yedin falan yazıyor ama ortada bişey yok. oyun crash oluyor. sora oyuna bi giriyorum ölmüşüm. böle saçma sapan işler oldu bugun bana. dün gece ne güzel oynuyordum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xenocide said:

Mortis said:

sandbox olduğu için belli bi hikaye quest tarzı bişey yok oyuna saliolar öle başliosun kendi yolunu buluosun ultima online öleydi mesela

fakaat, background hikaye lore u oyun içersinde hiç yok, dışardan kaynaklardan var websiteden o da çok tırt gelio, o konuda katılrıum . UO da baya bi lore vardı, öncesinde single player oyunlarının olması tabi ki büyük etki buna. Kitapları vs de vardı.

Hafif lore a dair insanların genel bi fikre sahip olması için bişeyler yapmaları lazım evet. Bu ırkların olayı ne birbirilerine karşı tutumları ne. Arada 2 npcnin dialogu , bi adamın sana söleyecei bişey, etrafta taşın üstünde yazan bişey bile olur ne biliim. Çok büyük bişey değil. Fakat bunlar şu na MO için çok geri planda şeyler , çünkü daha oyun stabil değil optimize değil. Yani listelerinde vardır eminim ki bunlar ama en sondur. Bu arada bu adamlar nerdeyse 24 saat çalışıolar, 20 kişiler her boka bakiolar patch çıkarioalr bug fixliolar, hani çalışolar ve her şeyinde farkındalardır. Hani böle ana hatlarındaki sorunlar kalksın o hepimizin rahatsız olduğu küçük şeyleri de yavaş yavaş düzelticeklerdir die düşünüorum. Ama zamanları var daha.


doru diyon abide UO'da en azından 2 tane skill'imiz 50 idi bide radar vardı aşağı yukarı nereye gittiğimizi görüyoruz. yani en azından kıçıkırık bi region map'imiz olsa başlangıçta, radar olmasın zaten ama hani şöyle "burda nehir var burda dağ var burda tepe var aha şehirde burda gerisini sen bul" bilgisini verecek kadar aciz bi map'imiz olsa vallahi tamam dicem.


ya minimap konusunda haklısın olabilir gayet minimap, bişeyi etkileemz bence cartography olayını en azından etrafta neler var görebilriz veya hangi tarafa gidiyoruz falan , general map olmasınyeter

bu backgroundlarla da gayet skiller verilio başta ya? armorsmith falna seçtim bazı skillerim yüksekti hepsini 0 vermedi ama tabi burda ki skill şeyi çok detaylı

abi bi de şunu düşün bak biz UO yu oynadığımız zamanlar türkiyede en populer olduğu zamanlar kaç yılıydı 2000 falandı 2000 2001 civarı falandı. 97 dfe çıkmıştı oyun nebuladır sananedir falna sonradan çıkmıştı haliyle. Oyunun yani 3 senelik bi geçmişi vardı en azından skiller ne iş ne yapar vs bi lore bi kültür oyun kültürü, bilgisis falna oturmuştu insanlar biliodu oyunu. O yüzden yeni başlayanlar yardım alıp edip ne yapacağı konusunda fikri oluodu mortal online daha oyun çıkmadı betada. değişecek çok şey var, o yüzden normal şu an ne yapılacağının bilinemmesi, oyun bi otursun belli bi communtiy oluşsun zaten sitelerde falan bilgiler çıkar orayı okursun ne yapacağını bilrisin vs.

UO yu 1997 de ooynasan bence aynı şeyi yaşardın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uo'nun durumunu bilemiycem, ama yil 2010, o zamanin teknolojisiyle ayni degil hicbirsey.

Zaten burda sorun teknoloji flnda degil, sorun adamlarin gercekdisi hedefleri bence. Herhangi bir projeye baslarken uc faktor vardir : hedef, para ve zaman, bunlar birbirine uymak zorunda. 20 kisiysen o zmn 20 kisinin develop edebilicegi bir oyun'la basliycaksin, hedeflerin ona gore belirliyceksin, dunyanin en genis dijital dunyasini 20 kisiyle 2 yilda yaraticam diye yola cikarsan, mortal online gibi yarim bir urunle karsisina cikarsin tuketicinin.

2005den beri user interface uretiyorum, calistigim ekip 32 kisi, simdi ben yarim yamalak bir mali musterimin onune koyup, abi kusura bakma biz sukadar kisiyiz, biliyorum parayida odedin ama iste yavas yavas tamamliycaz urunu deme gibi bir luksum olabilir mi?

Urunun betasini yayinliyorsan bu: "iste urunum, ama beta yani hatalar olabilir duzelticem" anlamina gelir. E ortada urun yokki hersey bugli yamuk yumuk? Hayir launcherindan oyun icindeki herseye dek bug var. Eyvallah devler iyi niyetle calisiyorlar ama iste o hedef para ve zaman ucleminde batirmislar isi.

Oyunu uninstall ediyorum cunku sehirdeki karakterimle oynayamiyorum oyun dusuyo, sehir disindaki karakterlerimden biri combat moduna girdiginde silahini cikarmiyor, bir digerindede yukaridaki quickslotlara koydugum ikonlar kayboldu dolayisyila gathering fln icin skill agacini acip oraya tiklamam gerekio. Yani daha oyunun en basit mekanikleri duzgun calismiyor.

10/4 verdim, iyi eglenceler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dün gec o dediklerin çalışıyordu :)
pes etmek sana kalmış gerçide çok önyargı var sende(oyunu adam akıllı çalışırken görmeyen herkesde).
ama adam akıllı tepki verirken oyun laggsiz bi şekilde tadından yenmıyor. aşarlar zamanla diyorum ben. ha bide ortada ürün yok tamamda para verdiğimizde yok oynuyoruz. para verenler de adamlara hem destek olsunlar diye hemde betayı görmek için verdi gibi düşünüyorum ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

leila dediğiğinin hepsi client side lag dan dolayı birşey interface buglarıda dahil buna.

bowcraft sistemini tamamen denedim, çoğu çeşit odun ve animal material larla.çok küçük 1-2 bug var onlarda sayısal büyük ihtimalle composite bow yaparken sapıtıyor arada, onun dışında bowcraft sistemi olmuş baya ama 800 sp harcatıyor biraz fazla bence bazı primary leri secondary yapmaları gerek.

craft işinden sonra archery yi denedim 2 char açtım str leri 100 ve 110 olarak, gerçekten yaylar gerçekte nasıl olmaları gerekiyorsa o şekilde işliyor, bazılarıyla çok uzağa çok büyük hasarlar verebiliyorsunuz ama stamina bitmeden anca 1-2 maksimum 3 atış yapaibliyorsunuz, bazı yaylarda kısa mesafe ortalama üstü bir hasara sahip ve hızlı atışlar yapılabiliyor, karakterin str ine göre seçmek lazım yayları, atış sistemi gayet hoş olmuş bence sadece her çeşit yayın germe süresinin aynı olması canımı sıktı biraz, ama dediğim gibi hasar mesafe ve germe hızı bunlar hep sayısal değerler.
archery de karşıma çıkan tek bug oda 2 kez geldi başıma, bazen oklar içinden geçip gidiyor sanırım buda hitboxlarla alakalı birşey.

bu ikisistemdende gayet memnun kaldım şimdilik geliştirilmesi gereken şeyler var tabi ama en azından sağlam temelleri atılmış orası belli.

son 1 gündür aşırı bir lag var o geçtikten sonra maden işine giricem bakalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Leila Kanz

Yazında katıldığım ve katılmadığım kısımlar. Bahsettiğin problemler aslında kolaylıkla çözülebilen problemler. Tabi ki bunların olmaması gerekir. Belki adamların en büyük hatalarından biri stress testi OB olarak lanse etmeleri. Hoş aslında OB stress testin genişletilmiş hali ama neyse..

Çözümlere gelirsek,
Daha önce söylediğim gibi karakterin kitap okurken log out olursan şehir içinde karakter laga giriyor, çözümü ise kitap okumayı bırakıp şehirden çıkarak tekrar log in olmak. Quickslotlardaki ikonların kaybolması gayet kolay çözülüyor sadece yanlarda bulunan oklarla ileri geri yaparsan(diğer mmolardaki shift+1,2 gibi) ikonlar tekrar beliriyor.

Tabi ki nihayi karar senin oynamak ya da oynamamak. Şuan piyasada bulunan hiç bir oyun bana malesef keyif vermiyor, o yüzden bu oyunun vaad ettiklerine inanıyorum ve destekliyorum. Tabi ki bu 1-2 ayda olacak bir şey değil, zamanla olacak şeyler. Şu an en ilkel seviyede oyun. Belli başlı problemleri çözerlerse, beni eğlendirmeye bu hali bile hayli hayli yeter. Çünkü artık kafasında "!" işareti olan npc görmek istemiyorum, ya da bana neyi nasıl yapacağımı söyleyen dingilleri. Açıkçası haritasız oyun benim çok hoşuma gitti, yönleri bulmakta gayet kolay zaten dağlarda bulunan kulelere ve akarsulara bakarak çok kolay yönünüzü buluyorsunuz. Zorlandığım ve ya hiç gitmediğim bir yere gitmek için ise internetten haritasına bakıp buluyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Leila Kanz,

dediklerinin çoğuna katılıyorum, hatta senin sölemediğin, bir cok da benm ekleyebileceğim hata var. ama oyunu bu kadar kolay silme kafandan derim.

bugüne kadar ana akım kabul edilebilecek 3 tane paralı mmo oynadım ve 3 tane büyük hayalkırıklığı yaşadım.

1. wow da crafter lığın bi boka yaramadığını, her zaman senin yarattığın bi kılıcın daha iyisini (kılıç bile kullanamayan) bi ejderhayı öldürünce sahip olabileceğini öğrendiğimde.

2. age of conan ın mmo dünyasında "devrim niteliğindeki" combat mekaniklerinin aslında "wow da tek düğmeye basarak yaptığın şeyin 5 düğmenin kombinasyonlarını kullanarak yaptığın şey" olduğunu gördüğümde. (bunun crafting olayı nasıldı tam hatırlamıorum, çok kötü diildi belki ama sıkıcıydı yanlış hatırlamıosam, bi de bişe craft etmek için bi sebep yoktu elinde)

3. warhammer da "kale alabileceğiz, rakibin başkentini ele geçirebilip, oyun dengelerini oyuncunun değiştirdiğini görebileceğiz" diye övülen sisteminin, başkentimi ele geçirdiklerinde bana "aman boşver" dedirtip level almak için quest kastırabildiğini, aslında şehrimin ele geçirilmesinin karakterime -belki kıytırık bi debuff gelmiştir bilmiyorum- nerdeyse hiç bi etkisi olmadığını, savaşmak-savunmak için hiç bir sebebim olmamasını farkettiğimde. (oyundaki craft mantığı zaten rezaletti)

bu 3 hayalkırıklığı üzerine mortal online ın bana, burdaki ve official forumdaki insanlara düşündürdüğü şeler gerçekten beni mutlu ediyor. belki oyun çıkmicak, belki adamlar batıcaklar, belki blizzard a satıcaklar oyunu o da wow2 tadında bok gibi bişeye çevirecek sistemi.

bilemiorum ama bu adamların yapmaya çalıştığı şey, benm ve benm gibi bir çok insanın hayalini kurduğumuz şeyleri kendi içine entegre edebilecek kapasitede. aynı zamanda adamlar hayallerimizin büyük bi bölümünün bu oyun içinde olacağını iddia ediolar. bu yüzden bu oyunun sunduğu hayal imkanı bile diğer oyunların kendisini oynamaktan iyidir bence.

bu oyun eğer release aşamasına gelirse, gidip ağaç kesmek için bi nedenin olucak, ya da bi kılıç yapmak için. eğer guildinin şehrine saldırırlarsa canhıraş yardıma koşacaksın, şehre giderken gördüğün herkese para teklif edip guildine yardım etmelerini istiyceksin belki. ya da saldırıdan haberin bile olmiycak keşfe çıkıp geri geldiğinde bi bakıcaksın şehrin gitmiş. o an yaşayacak bi üzüntüm olması bile benim heyecanlanmama sebep oluyo bu oyun için.

çok amatörce çalışıolar, ben de katılıyorum. doğru dürüst ne yapmamız gerektiğini bile bilmiyoruz tam olarak. her patch bişeleri düzeltmek için çıkıyo başka bişeleri bozuyo. bozulan şey düzelsin diye başka bi patch beklioruz. sonra bşeler oluyo yeniden herkes client indirmek zorunda kalıyo falan.

ama şu open beta da gördüklerimle, adamların bi altyapı oturtabildiklerini düşünüyorum. sonuçta bizi sinir eden şeyler bug. sistemin temelinde bi hata yok aslında, çok fazla bug var ve temizleme konusunda çok başarısızlar. bundan sonra da böyle verimsiz devam edecekler ama açıkçası benm için şu an tek alternatiftir bu oyun. eğer senin de herhangi bi mmorpg den beklediğin benmkiler gibiyse senin de tek alternatifindir ve oyunu kafandan silmek için biraz sakin kafayla düşünmen gerekiyor. açıkçası yeterince teknik bilgim olsa yapacağım ilk iş adamlara bi mail atıp kendilerine bedava internet üzerinden yardımcı olabileceğimi bildirmek olurdu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Client a patch geldiginden beri o sıkıntı var ama yapcagın sey su ben boyle bypass yaptım sorunu, updater ı acıyosun mortal onlıne klasorndeki updater.exe yi ama bir tane degil 10 tane falan ve error verdikce yenilerini acıyosun sonunda bir tanesi update e baslıyo yeni clienti indiriyosun bu sekilde..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...