Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Command & Conquer: Red Alert 3


moriQ

Öne çıkan mesajlar

Spacecake said:
niye zaman geçtikçe herşeyin boku çıkıyor ya.mis gibi soğuk savaş oyununu soft porno anime karışımı bişey yaptı adamlar.oyun alan insanlar bozuldu heralde ki adamlar böyle yapma gereği hissettiler satsın diye.

ya daha oyunu oynamadim ama insanlar nostaljiden hatirlamiyor galiba, mesela RA2 ally son bolumunde koskoca rus liderini don-fanila yakalayip geyik geyik poz veriyordu Tanja

en ciddi (! ehe) tonda ara videolarin (yine pure cheese'di tabii) oldugu ilk oyunda bile Nadia ile Stalin yataktayken baslayan bir briefing vardi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HellHound said:

ya daha oyunu oynamadim ama insanlar nostaljiden hatirlamiyor galiba, mesela RA2 ally son bolumunde koskoca rus liderini don-fanila yakalayip geyik geyik poz veriyordu Tanja

en ciddi (! ehe) tonda ara videolarin (yine pure cheese'di tabii) oldugu ilk oyunda bile Nadia ile Stalin yataktayken baslayan bir briefing vardi.


İnsaf o iki video karşılaştırılamayacak kadar farklı. 1. oyun soviet 8. bölümündeki o yatak sahnesi de gayet normal gözüküyordu. Yani insan görünce "lol eki eki" diye tepki vermiyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olmamış cok fazla şey var.

1.sı oyun c&c3 mod'u gibi duruyor,
gorseller zayıf, menuler cirkin, vector artla yürümez bu işler, map imajları cook kötü.
Muzikler, muzikler cok önemli bi parcası insanların en fazla beklediği şeylerden biri idi, ama acemi djlere remix yaptırıp gectimiler resmen, butun soundtrack "red alert 2 summer dance mix" şeklinde.

oyun cıkmadan once sölediğim bir cok şey yine gecerli, apoc'ların şişme balon gibi oluşu mesela, ama oyunda cok daha ciddi sorunlar var o pek değinmiycem oralara.

birkez, oyundaki gorsellerin gameplayle bazen ilgi var bazen yok, yanı mesela bazenı citlerin bilmemnelerin hatta ufak binaların üstünden gecerken uniteler (piyadeler vs) daha alcak şeylerin etrafından dolaşabiliyorlar. duvarların dibine tıklatıyorsun unite gitmiyor, bazı yerler sacma bir şekilde ulaşılamaz, yolun ortasında bi tane elektrik direği var mesela 10m capına yaklamıyor uniteler. Cok feci bir karambol ortamı var oyunda, ne nerdenapıyor kime tükürüyor, neden kacıyor, o ışın hangı uniteden cıkıyor, bu karambol tümüyle, herşey ic ice. secip bi yere gönderiyorsun, birbirlerine 100 metra arayla duruyolar, hayır bunu engelemenin pek bir yoluda yok, özellikle denizde, 3 tane dreadnought'u yanyana getiremiyorsun, göründüklerinden 10 kat fazla yer kaplıyorlar. unteiler nedense biraz gec algılıyor komutları bazen sacma sapan bekliyorlar etraflarında kıpraşıyolar sonra komutları yerıne getiriyorlar.


unitelerin tasarımında bir başarısızlık bir dengesizlik var yaratıcılıksızlık var (ilginci bi kelime oldu). Her uniteye bir special ability!!! sloganıyla yola cıkılmış ama sonuc cok öle olmamış, bir kez butun taşıa kapasitesindeki unitelerin ozel yeteneği icinden adam cıkartmak!!!!! keza ucaklarında (hower edenlerin değilde ucanların) airfield'a geri donmek. Bunun dısında hammer tank'ın ki gibi cok işlevsiz special abilitylerde var. 3 ırkında "buyuk cok vuran dayanıklı" unitesi var, 3'ünde zayıf noktası anti-air olmaması. 3 ırkında en buyuk gemisi uzun menzilli siege weapon, 3'ününde zayıf noktası anti air'ının olmaması. Oyun tümüyle air x anti-air üstüne dönuyor. tahminim multidede early game dışında böle olucağıdır. bir kac istisna dışında ra2 den daha işlevsiz yinede generalsdan duzgunler.


uniteler cok büyük, harita cok kücük, unitelerin birbirleri arasında bıraktıkları mesafe cok büyük. Yanı sözüm o ki, worldmapte hakım olduğunuz alan cok ufak. Böle olmasının tek sebebi konsol oyuncuları kanepelerinden televizyonlarına 3 metre uzaktan bakarken oyunu gorebilsinler diye olduğunu düşünüyorum.


single player campaing'i başarısız (ally'ı bitirmedim daha). twist olmıyan bir twistle sonlanıyorlar, cok klişeler. Bunun dısnda görevler genel olarak iyi kurgulanmamış. Coğu bölümde bir rts den bekliyeceğiniz base'imi kuriyim azicik durumu yok, kaynak yönetimi aynen pek yok. Hazır kaynak ve yarı hazır base ile direk adam basıp saldırıyosunuz. Zaten her bölümde co-op olsun diye yanınızda bi ai allyla oynaıdğınız için, eleman saldırıyo ediyo bişiler oluyo bitiyo. Coğu zaman bölümü şöle bitiriyim diyebilceğiniz bir taktik yapamıyorsunuz, hadı kırmızılara/morlara/mavilere/turunculara saldırıyım şeklinde oynuyorsunuz.

general point dalgası devam ediyor tabiki, etsinde zaten bence güzel bi sistem, ama coh daki gibi ediceğinei hatta generals veya c&c3 deki gibi gidiceğine iyice super weapon spam şekline gelmiş.


build ve train sistemi değiştirilip artık c&c sitemi olmadığına gore, en azından bir kac upg dir researhtür yaparız diye bekliyordum ama yok alakası yok, tek bir upg yok oyunda.

kaynak toplama sistmei hiiiiiç olmamış, zaten harita yonetmine dağir hiç birşey yok oyunda (bakmadım butun multiplayer maplerine ama gorduklerimde yoktu, olucağınıda sanmıyorum) kaynak toplamada neutral binaya addon yapma mantığında olunca, harita uzerinde hakimiyet sağlamak için hiç bir sebep kalmamış.


Ha bu arada tech structure'ların yanından artık bına kuramıyoruz, buda aynı şekilde harita hakimiyetini baltalıyor.


başka başka, unite tasarımları kötü yanı, baya olmamışlar, bakıpta evet bu aradaş olmuş cok yakışmış sovietlere dediğim 3 ikinte var, ayu dread submarine. ra2 den kalma uniteleride bozmuşlar o veya bu şekilde, molotov koktelyi atan concsript evet super ama artık o rusyanın özbe öz cocuğu delikanlı conscript gitmiş yerıne tırsakcan vladamir gelmiş. kirovlar'ın eksi ağırlığıda yok büyüklüğüde yok, apoclar zaten şişme balon, hammer tank'ın da şişme balonluğu var ayrıca garip... yanı neden tareti ole yanda ki... rus dediğin taretı göbeğe goyar.


shogun executioner... offf nasıl bir rezaletti o öle, bir rstoynadığım en bayık bölüm olabilir o bölüm, bir c&c de oynadığım en bayık bölüm zaten orası kesin.

ne biliyim bole işte.
iyi yönleri varmı? yanı yenı c&c oyunu olması dışında iyi pek bir yönü yok sanırım. düşünüyorum vaaaay dedirten bişey varmı diye, sanırı mangetic satalite la tankları gemileri toplayıp,sonra orbital dumpla düşürmek güzel onun dışında yok sanırım.


expensionda gameplaydeki abuklukları, pathfindingi falan duzeltirlerse, multisi zevkli olabilir.

dengesizlik varmı bilmiyorum ırklar arasında o kadar oynamdım daha, ama olmıyacağını sanmıyorum.


bi storylinedaki karakterler eskileri kadar başarılı değiller, saha önce dediğim gibi zaten cok patlar eski oyunlara gore senaryo. Favori karakterim kadın rus generali oldu, cunku bacaklar super.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
olmamış cok fazla şey var.

1.sı oyun c&c3 mod'u gibi duruyor,
gorseller zayıf, menuler cirkin, vector artla yürümez bu işler, map imajları cook kötü.
Muzikler, muzikler cok önemli bi parcası insanların en fazla beklediği şeylerden biri idi, ama acemi djlere remix yaptırıp gectimiler resmen, butun soundtrack "red alert 2 summer dance mix" şeklinde.

oyun cıkmadan once sölediğim bir cok şey yine gecerli, apoc'ların şişme balon gibi oluşu mesela, ama oyunda cok daha ciddi sorunlar var o pek değinmiycem oralara.

birkez, oyundaki gorsellerin gameplayle bazen ilgi var bazen yok, yanı mesela bazenı citlerin bilmemnelerin hatta ufak binaların üstünden gecerken uniteler (piyadeler vs) daha alcak şeylerin etrafından dolaşabiliyorlar. duvarların dibine tıklatıyorsun unite gitmiyor, bazı yerler sacma bir şekilde ulaşılamaz, yolun ortasında bi tane elektrik direği var mesela 10m capına yaklamıyor uniteler. Cok feci bir karambol ortamı var oyunda, ne nerdenapıyor kime tükürüyor, neden kacıyor, o ışın hangı uniteden cıkıyor, bu karambol tümüyle, herşey ic ice. secip bi yere gönderiyorsun, birbirlerine 100 metra arayla duruyolar, hayır bunu engelemenin pek bir yoluda yok, özellikle denizde, 3 tane dreadnought'u yanyana getiremiyorsun, göründüklerinden 10 kat fazla yer kaplıyorlar. unteiler nedense biraz gec algılıyor komutları bazen sacma sapan bekliyorlar etraflarında kıpraşıyolar sonra komutları yerıne getiriyorlar.


unitelerin tasarımında bir başarısızlık bir dengesizlik var yaratıcılıksızlık var (ilginci bi kelime oldu). Her uniteye bir special ability!!! sloganıyla yola cıkılmış ama sonuc cok öle olmamış, bir kez butun taşıa kapasitesindeki unitelerin ozel yeteneği icinden adam cıkartmak!!!!! keza ucaklarında (hower edenlerin değilde ucanların) airfield'a geri donmek. Bunun dısında hammer tank'ın ki gibi cok işlevsiz special abilitylerde var. 3 ırkında "buyuk cok vuran dayanıklı" unitesi var, 3'ünde zayıf noktası anti-air olmaması. 3 ırkında en buyuk gemisi uzun menzilli siege weapon, 3'ününde zayıf noktası anti air'ının olmaması. Oyun tümüyle air x anti-air üstüne dönuyor. tahminim multidede early game dışında böle olucağıdır. bir kac istisna dışında ra2 den daha işlevsiz yinede generalsdan duzgunler.


uniteler cok büyük, harita cok kücük, unitelerin birbirleri arasında bıraktıkları mesafe cok büyük. Yanı sözüm o ki, worldmapte hakım olduğunuz alan cok ufak. Böle olmasının tek sebebi konsol oyuncuları kanepelerinden televizyonlarına 3 metre uzaktan bakarken oyunu gorebilsinler diye olduğunu düşünüyorum.


single player campaing'i başarısız (ally'ı bitirmedim daha). twist olmıyan bir twistle sonlanıyorlar, cok klişeler. Bunun dısnda görevler genel olarak iyi kurgulanmamış. Coğu bölümde bir rts den bekliyeceğiniz base'imi kuriyim azicik durumu yok, kaynak yönetimi aynen pek yok. Hazır kaynak ve yarı hazır base ile direk adam basıp saldırıyosunuz. Zaten her bölümde co-op olsun diye yanınızda bi ai allyla oynaıdğınız için, eleman saldırıyo ediyo bişiler oluyo bitiyo. Coğu zaman bölümü şöle bitiriyim diyebilceğiniz bir taktik yapamıyorsunuz, hadı kırmızılara/morlara/mavilere/turunculara saldırıyım şeklinde oynuyorsunuz.

general point dalgası devam ediyor tabiki, etsinde zaten bence güzel bi sistem, ama coh daki gibi ediceğinei hatta generals veya c&c3 deki gibi gidiceğine iyice super weapon spam şekline gelmiş.


build ve train sistemi değiştirilip artık c&c sitemi olmadığına gore, en azından bir kac upg dir researhtür yaparız diye bekliyordum ama yok alakası yok, tek bir upg yok oyunda.

kaynak toplama sistmei hiiiiiç olmamış, zaten harita yonetmine dağir hiç birşey yok oyunda (bakmadım butun multiplayer maplerine ama gorduklerimde yoktu, olucağınıda sanmıyorum) kaynak toplamada neutral binaya addon yapma mantığında olunca, harita uzerinde hakimiyet sağlamak için hiç bir sebep kalmamış.


Ha bu arada tech structure'ların yanından artık bına kuramıyoruz, buda aynı şekilde harita hakimiyetini baltalıyor.


başka başka, unite tasarımları kötü yanı, baya olmamışlar, bakıpta evet bu aradaş olmuş cok yakışmış sovietlere dediğim 3 ikinte var, ayu dread submarine. ra2 den kalma uniteleride bozmuşlar o veya bu şekilde, molotov koktelyi atan concsript evet super ama artık o rusyanın özbe öz cocuğu delikanlı conscript gitmiş yerıne tırsakcan vladamir gelmiş. kirovlar'ın eksi ağırlığıda yok büyüklüğüde yok, apoclar zaten şişme balon, hammer tank'ın da şişme balonluğu var ayrıca garip... yanı neden tareti ole yanda ki... rus dediğin taretı göbeğe goyar.


shogun executioner... offf nasıl bir rezaletti o öle, bir rstoynadığım en bayık bölüm olabilir o bölüm, bir c&c de oynadığım en bayık bölüm zaten orası kesin.

ne biliyim bole işte.
iyi yönleri varmı? yanı yenı c&c oyunu olması dışında iyi pek bir yönü yok sanırım. düşünüyorum vaaaay dedirten bişey varmı diye, sanırı mangetic satalite la tankları gemileri toplayıp,sonra orbital dumpla düşürmek güzel onun dışında yok sanırım.


expensionda gameplaydeki abuklukları, pathfindingi falan duzeltirlerse, multisi zevkli olabilir.

dengesizlik varmı bilmiyorum ırklar arasında o kadar oynamdım daha, ama olmıyacağını sanmıyorum.


bi storylinedaki karakterler eskileri kadar başarılı değiller, saha önce dediğim gibi zaten cok patlar eski oyunlara gore senaryo. Favori karakterim kadın rus generali oldu, cunku bacaklar super.


Çok büyük kısmına katılıyorum ama bir iki katılmadığım şey var,

Allied kadın general siliyor : P

Menü dizaynı ne aradığınızla alakalı bir şey bence ben şahsen beğendim oyun açılınca karşıma çıkan menüyü

Bence müzikleri tamamen dj mixi diye adlandırıp geçmek yanlış hatta ve hatta iddia ediyorum özellikle hell march'ın (2 nin yenilenmişini söylemiyorum direk orjinalinin evet oyunda iki tane hell march var) coveri heralde oyun tarihindeki sayılı sert parçalardandır.

Kaynak toplama sistemine gelince kesinlikle yanlış değerlendirdiğini düşünüyorum. Öz olarak eski oyunlarda ore veya tiberiumun sağda solda serpilmiş olarak duruyor olması ve harvesterlar tarafından toplanmaları C&C serisine has bir şeydi
ama base'e yakın kaynağın ünitelerce toplanması neredeyse bütün diğer kaynak yönü olan rtslerin ortak özelliğiydi. Burada C&C'nin kendi resource sisteminden vazgeçmesi demek olmayan saçmasapan bir şeyi var etmiş olması demek değil. Zira starcraftta da warcraftta da benzer bir sistem var ve siz daha fazla kaynak için expension yapmaya zorlanıyorsunuz. Ama nedir mapler yeterince büyük olmadığı için bu expensionlar için mücadele etmekten oradan ore toplamaya sıra gelmeyebiliyor.

Bir akıllı kardeşim zaman makinasının olduğu yerde normal gitmeyi mi anlamadın diye bir şeyler söylemiş. Evet anlamıyorum kardeşim. Allies in Moskovayı cronosphere ile basmasının mantığı oraya normal yoldan gidecek gücünün olmamasıydı. Allahını seversen Japonlar stalingrada ne bileyim cebelitarığa nasıl geliyorlar. Hadi cebeli tarığı anladım da stalingrad faildir yani. O zaman direk moskovaya gidin kardeşim.

Mantık dengesizlikleri olmasın benim isteğim bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslına bakarsanız benim senaryoyla ilgili bazı endişelerim vardı oyun çıkmadan önce, yani şu anki hali senaryonun süper sayılmaz hatta kötü bile denilebilir ama berbat çıkmadı en azından.

FAKAT!
japonları senaryoya nasıl bağlayacaklarını merak ediyordum. ve adım gibi emindim "siz birbirinizi yerken BEN GELDİİM" diyecekler diye beklemiştim.
ama einsteinin erken ölümü ve japonların knockout edilmeyişini düşünmek zor neyalan söyleyeyim. bu açıdan senaristleri kutladım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...